Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lis 2020, 19:51
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Tataricus » 02 lis 2020, 8:37
Dzień dobry. To mój pierwszy post na forum – miło mi dołączyć do Waszego grona
Właśnie stałem się właścicielem Daewoo Musso ’99 3,2 manual. Prowadzę małą organizację non-profit, która pomaga zwierzętom dzikim i różnym „nietypowym” (egzotycznym gadom, ssakom etc). Dostaliśmy Musso w prezencie od jednej z wolontariuszek. Auto ma tylko 152 tys. przebiegu, ale stało niemal 2 lata, wiec wymaga sporo pracy. Będę wdzięczny za Wasze rady. Zauważyłem, że dostęp do części zamiennych jest ograniczony. Może uda się coś dopasować z innych modeli?
1. Chcę wymienić wszystkie filtry, płyny i oleje. Gdzie znajdę jakieś wiarygodne informacje co do wymaganych norm? W internecie znajduję dość rozbieżne informacje.
2. Przewody paliwowe w rozsypce. Nie znajduję nigdzie oryginalnych ani zamienników. Czy wymiana na elastyczne będzie ok?
3. Chcę wymienić hamulce. Tarcze i klocki są dostępne, ale zaciski są koszmarnie drogie. Da się dobrać coś z innego modelu czy lepiej regenerować oryginalne?
4. Czy są osiągalne progi do tego modelu?
5. Szyba przednia pęknięta, ale już znalazłem na alledrogo nówkę za 250 zł.
6. Poprzedni właściciel mówił, że kilka razy pedał sprzęgła zrobił się luźny. Na wszelki wypadek chcę wymienić pompę sprzęgła i wysprzęglik. Czy dostępne na alledrogo marki BLUE PRINT są ok?
Pewnie w trakcie remontu wyjdą jeszcze jakieś inne rzeczy do zrobienia. Rama, o dziwo, jest zdrowa. Wymaga tylko oczyszczenia i konserwacji. Natomiast metalowe osłony spodu prawie już nie istnieją. Podobnie belka tylnego zderzaka. Ale to już będzie pole do popisu dla zaprzyjaźnionego blacharza.
Właśnie stałem się właścicielem Daewoo Musso ’99 3,2 manual. Prowadzę małą organizację non-profit, która pomaga zwierzętom dzikim i różnym „nietypowym” (egzotycznym gadom, ssakom etc). Dostaliśmy Musso w prezencie od jednej z wolontariuszek. Auto ma tylko 152 tys. przebiegu, ale stało niemal 2 lata, wiec wymaga sporo pracy. Będę wdzięczny za Wasze rady. Zauważyłem, że dostęp do części zamiennych jest ograniczony. Może uda się coś dopasować z innych modeli?
1. Chcę wymienić wszystkie filtry, płyny i oleje. Gdzie znajdę jakieś wiarygodne informacje co do wymaganych norm? W internecie znajduję dość rozbieżne informacje.
2. Przewody paliwowe w rozsypce. Nie znajduję nigdzie oryginalnych ani zamienników. Czy wymiana na elastyczne będzie ok?
3. Chcę wymienić hamulce. Tarcze i klocki są dostępne, ale zaciski są koszmarnie drogie. Da się dobrać coś z innego modelu czy lepiej regenerować oryginalne?
4. Czy są osiągalne progi do tego modelu?
5. Szyba przednia pęknięta, ale już znalazłem na alledrogo nówkę za 250 zł.
6. Poprzedni właściciel mówił, że kilka razy pedał sprzęgła zrobił się luźny. Na wszelki wypadek chcę wymienić pompę sprzęgła i wysprzęglik. Czy dostępne na alledrogo marki BLUE PRINT są ok?
Pewnie w trakcie remontu wyjdą jeszcze jakieś inne rzeczy do zrobienia. Rama, o dziwo, jest zdrowa. Wymaga tylko oczyszczenia i konserwacji. Natomiast metalowe osłony spodu prawie już nie istnieją. Podobnie belka tylnego zderzaka. Ale to już będzie pole do popisu dla zaprzyjaźnionego blacharza.
-
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 11:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Plutonowy » 03 lis 2020, 0:06
Jesli jeszcze tego nie robiles, to na stronie:
http://www.ssangyong.pro/catalog/musso/
znajdziesz oryginalne numery czesci.
Wg tego sladu mozesz zaczac szukac zamiennikow - nawet przez Google albo po prostu na Allegro.
Tanie originalne czesci znajdziesz na Ukrainie, jesli masz kogos kto bedzie mogl Ci je tam kupic.
Na iPhona jest aplikacja ktora ma baze zamiennikow dla oryginalnych czesci.
P.
http://www.ssangyong.pro/catalog/musso/
znajdziesz oryginalne numery czesci.
Wg tego sladu mozesz zaczac szukac zamiennikow - nawet przez Google albo po prostu na Allegro.
Tanie originalne czesci znajdziesz na Ukrainie, jesli masz kogos kto bedzie mogl Ci je tam kupic.
Na iPhona jest aplikacja ktora ma baze zamiennikow dla oryginalnych czesci.
P.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lis 2020, 19:51
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Tataricus » 03 lis 2020, 7:18
Dzięki! Nie wiedziałem. Na Ukrainę mam blisko - chętnie sam się przejadę, bo od lat tam nie byłem. Ale najpierw chcę go uruchomić by pojechać do blacharza. Czyli priorytet to przewód paliwowy. Jaki najlepiej dać, 8 czy 10 mm? Króciec przy baku ma 8,5, ale ze zgrubieniem na końcu - nie wiem czy 8 mm wejdzie, za to 10 mm może być zbyt luźny?
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: BYCZEK » 06 lis 2020, 10:19
Widzę że masz podobny zakres prac, więc zajrzyj do tematu mojego Musso, może znajdziesz jakąś inspirację
byczy-nosorozec-t5672.html
byczy-nosorozec-t5672.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lis 2020, 19:51
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Tataricus » 06 lis 2020, 22:54
BYCZEK pisze:Widzę że masz podobny zakres prac, więc zajrzyj do tematu mojego Musso, może znajdziesz jakąś inspirację
byczy-nosorozec-t5672.html
Widzę, że Twój temat z marca. Jak to teraz wygląda? Zadowolony jesteś z auta?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lis 2020, 19:51
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Tataricus » 08 lis 2020, 13:09
BYCZEK - dzięki
Panowie, jaki filtr paliwa będzie pasował do Musso 3.2? Mam taki https://archiwum.allegro.pl/oferta/ssan ... 16052.html ale cięzko to dostać. No i ponoć ma tendencję do rozszczelniania. Chciałbym go zastąpić czyms innym.
Panowie, jaki filtr paliwa będzie pasował do Musso 3.2? Mam taki https://archiwum.allegro.pl/oferta/ssan ... 16052.html ale cięzko to dostać. No i ponoć ma tendencję do rozszczelniania. Chciałbym go zastąpić czyms innym.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: BYCZEK » 09 lis 2020, 7:08
Z powodu braku czasu, auto trochę przestało dopiero w tym tygodniu mam nadzieję że w końcu nim ruszę i że będę z niego zadowolony
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lis 2020, 19:51
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Tataricus » 10 lis 2020, 21:58
Auto już na chodzie Po pierwszym odpaleniu chodziło jak Trabant. Po wymianie cewek było znacznie lepiej, ale jeszcze nie wzorowo. Wymiana przewodów zapłonowych dopełniła sprawy - pięknie pracuje i się wkręca na obroty.
Ale zauważyłem pewien problem. Przy ruszaniu na skręconych kołach coś go lekko hamuje. Co to może być? Przy pierwszym uruchomieniu było znacznie gorzej (ale i silnik miał mniejszą moc z powody kiepskich cewek i przewodów, a także było mało powietrza w kołach) i ruszał z trudem, teraz jest to wyczuwalne delikatnie. Może być tak, że auto musi się rozruszać po blisko dwuletnim postoju? Od pierwszego odpalenia samochód przejechał 3-4 kilometry.
Ale zauważyłem pewien problem. Przy ruszaniu na skręconych kołach coś go lekko hamuje. Co to może być? Przy pierwszym uruchomieniu było znacznie gorzej (ale i silnik miał mniejszą moc z powody kiepskich cewek i przewodów, a także było mało powietrza w kołach) i ruszał z trudem, teraz jest to wyczuwalne delikatnie. Może być tak, że auto musi się rozruszać po blisko dwuletnim postoju? Od pierwszego odpalenia samochód przejechał 3-4 kilometry.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Ramzes » 11 lis 2020, 17:24
Filtr oleju to: MAN HU 727/1 lub Filtron OE 640/3
Filt powietrza to: Filtron AP 060 wymiana co 60 tys km lub częściej
Oleju do silnika wchodzi ok 8 litrów wymiana co 15 tys km. Możesz go zalać tanim mineralnym Lotosem lub Orlenem 15W/40 lub lepszym. Ja leje syntetyczny Lotos 5W/40.
Most przedni SAE 80W/90 API GL-5 wchodzi 1,4 litra co 20 tys km.
Most tylni SAE 80W/90 API GL-5 wchodzi 1,9 litra co 20 tys km.
Skrzynia biegów i reduktor to olej typu ATF DEXRON II lub III razem niecałe 5 litrów wymiana co 50 tys km.
Wspomaganie ATF DEXRON II wchodzi 1,1 litra.
Klocki, tłumiki kupuję na Allegro.
Filt powietrza to: Filtron AP 060 wymiana co 60 tys km lub częściej
Oleju do silnika wchodzi ok 8 litrów wymiana co 15 tys km. Możesz go zalać tanim mineralnym Lotosem lub Orlenem 15W/40 lub lepszym. Ja leje syntetyczny Lotos 5W/40.
Most przedni SAE 80W/90 API GL-5 wchodzi 1,4 litra co 20 tys km.
Most tylni SAE 80W/90 API GL-5 wchodzi 1,9 litra co 20 tys km.
Skrzynia biegów i reduktor to olej typu ATF DEXRON II lub III razem niecałe 5 litrów wymiana co 50 tys km.
Wspomaganie ATF DEXRON II wchodzi 1,1 litra.
Klocki, tłumiki kupuję na Allegro.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: krisw11 » 11 lis 2020, 21:56
Skoro przy skręcie stawia opór,to może napędu przedniego nie rozłącza ??? Albo tak jak piszesz długo stał i może tłoczki hamulcowe sie zapiekły....trza ,to sprawdzić dla bezpieczeństwa.
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lis 2020, 19:51
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: Tataricus » 11 lis 2020, 22:23
Ramzes pisze:Filtr oleju (...)
Bardzo Ci dziękuję.
krisw11 pisze:Skoro przy skręcie stawia opór,to może napędu przedniego nie rozłącza ??? Albo tak jak piszesz długo stał i może tłoczki hamulcowe sie zapiekły....trza ,to sprawdzić dla bezpieczeństwa.
Hamulce zrobiłem, bo tarcze były mocno skorodowane. Są nowe tarcze, klocki, cylinderki. Mam swoistego hopla na punkcie hamulców w każdym aucie
Opór stawia przy ruszaniu na pełnym skręcie. Jak sprawdzić ten napęd?
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: fidodido » 11 lis 2020, 23:39
krisw11 pisze:Skoro przy skręcie stawia opór,to może napędu przedniego nie rozłącza ???
Czy w benzyniaku 3.2. nie ma przypadkiem stałego napędu 4x4, bo w takiej sytuacji nie ma się co tam rozłączać? Co innego w dieslu np. 2.9 gdzie przedni napęd załącza się "ręcznie". Szukałbym czegoś innego - może przeguby "haczą" albo coś z mechanizmem różnicowym - chociaż tu powątpiewam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: krisw11 » 12 lis 2020, 0:04
Hmm... no właśnie trzeba ,tO SPRAWDZIĆ NAJLEPIEJ Z Kimś , Kto sie na tym dobrze zna i jest z Twojej okolicy.....bo my tu możemy tylko Wróżyć:)
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 sty 2020, 18:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3199
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Radom
Re: Musso 3,2 - reanimacja w słusznej sprawie
Postautor: mediatel » 14 lis 2020, 16:45
W Musso 3.2 jest stały napęd na cztery koła.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości