napęd
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: napęd
Postautor: mussolinii » 27 paź 2008, 21:19
Skoro tyl masz podniesiony na lewarku (oba kola w powietrzu) i krecisz walem z zapietym przednim napedem (przy odpalonym silniku oczywiscie) i przedni wal kreci sie razem z tylnym w tym momencie to wniosek wg mnie jest taki ze sprzegielka przy kolach nie trzymaja. Przedni wal masz zapiety tylko w reduktorze.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: napęd
Postautor: mpn120 » 27 paź 2008, 21:44
Tak ale jak trzymałem za pół ośke jedną ręką a drugą chciałem obrócić kołem to koło kręci się razem z pół osią,wygląda to tak że napęd dochodzi do przedniego mostu a na koła już nie czy jak sprzęgiełka nie będą trzymały to będzie taki objaw jak mam ja?czy mam jakiś problem z mostem?
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: napęd
Postautor: misiek » 28 paź 2008, 8:49
Podnies mussoliniego z jednej strony np lewej odpal silnik włącz naped w pierwsza pozycje 4H i zakręć kołem jesli sprzegi działaja to koło podczas gdy bed\ziesz je obracał recznie po chwili sie powinno zablokować .Jesli masz sprzęgi podciśnieniowe automaty , to najczęstrzą przyczyna niedziałania są luzy na łozyskach kół co powoduje wytacie uszczelniaczyw piastach koszt uszczelniaczy około 150zł może nawet mniej 4szt po dwa na strone chyba ze spadł ci jakiś wezyk .A jesli masz manualne sprzegi załączane recznie to moze po prostu zerwałes sprzęg.
korando2.9
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: napęd
Postautor: DANIEL » 28 paź 2008, 11:11
załóżcie manualne sprzegła koszt podobny do remontu podcisnieniowych tylko za te wynalzki podci....sie non-stop psuja
chyba lubicie walczyc i wałkowac sto razy ten temat na forum ,to zycze powodzenia
Ja teraz mam inny problem ,kasuje bład napedów i znów sie pojawia ,i kontroloki sie swieca na stale a napedy działaja poprawnie
i co wy na to?
chyba lubicie walczyc i wałkowac sto razy ten temat na forum ,to zycze powodzenia
Ja teraz mam inny problem ,kasuje bład napedów i znów sie pojawia ,i kontroloki sie swieca na stale a napedy działaja poprawnie
i co wy na to?
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: napęd
Postautor: MUSSOART » 28 paź 2008, 16:13
Zajżyj kolego do czujnika połozenia silnika w reduktorze opisywane juz o podginanych w nim blaszkach jak to zrobisz to już więcej nie pojawi się swiecenie kontrolek...
i już przestańcie wałkować te napędy piszemy w kółko o tym samym zacznijcze czytać wcześniejsze posty koledzy z uszkodzeniami a na spokojnie znajdziecie przyczyny waszych nie działajacych przednich napedów i zapomnijcie o uszczelnianiu tego ustrojstwa to wada fabryczna tego podcisnienia po uszczelnieniu trochę w błoto i po terenie i po 10tyś znowu przestanie działać i tak w kółko syzyfowe prace manuale załużcie i co że trzeba przekręcić ale działa i będzie działać chyba ze już ukręcicie przedni most od wyczynów w błocie
i już przestańcie wałkować te napędy piszemy w kółko o tym samym zacznijcze czytać wcześniejsze posty koledzy z uszkodzeniami a na spokojnie znajdziecie przyczyny waszych nie działajacych przednich napedów i zapomnijcie o uszczelnianiu tego ustrojstwa to wada fabryczna tego podcisnienia po uszczelnieniu trochę w błoto i po terenie i po 10tyś znowu przestanie działać i tak w kółko syzyfowe prace manuale załużcie i co że trzeba przekręcić ale działa i będzie działać chyba ze już ukręcicie przedni most od wyczynów w błocie
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 28 paź 2008, 17:18
Walka z napędem ma sens . U mnie już chyba 3 miesiące działają bez zarzutów. Codziennie staram się na postoju przełączać je kilka razy .Wg mnie ma to działanie zapobiegające zacinaniu się tego ustrojstwa. A jeszcze jedno ...Warto ta kostke pod siedzeniem troszkę poluzować aby można było w razie zacięcia wyjąć i właczyc na nowo wtyczkę .Powoduje to wg mnie restart komputera i ponowne uruchomienie silniczka motoreduktora .Może to nieprawda ale u mnie sie sprawdza.
- adames
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 lut 2009, 18:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: adames-1951
- Lokalizacja: podkarpackie strzyżów
- adames
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 25 lut 2009, 18:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: adames-1951
- Lokalizacja: podkarpackie strzyżów
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 wrz 2020, 22:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: napęd
Postautor: Alpol66 » 21 lis 2020, 17:25
Troszkę się zdenerwowałem na te koreanska technikę i musiałem pokombinować. A mianowicie zrobiłem sobie manualny nastawnik reduktora. Elektryka przekraczała na 2h na 4h ale już nie na 4L
Rzeczy potrzebne do manualnego sterowania
2 przedłużki 150mm 3/8cala. 15zl szt
1 przedłużka 50mm 3/8cala. 12zl szt
2 razy łamanie ( nie wiem jak to się nazywa) 13zl szt
Główka do wiertarki 20zl szt
2 piwka ( cena co kto lubi )
Spawarka oraz wiertarka aby zrobić otworek
godzinka zabawy
Rzeczy potrzebne do manualnego sterowania
2 przedłużki 150mm 3/8cala. 15zl szt
1 przedłużka 50mm 3/8cala. 12zl szt
2 razy łamanie ( nie wiem jak to się nazywa) 13zl szt
Główka do wiertarki 20zl szt
2 piwka ( cena co kto lubi )
Spawarka oraz wiertarka aby zrobić otworek
godzinka zabawy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości