Check Engine
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Check Engine
Postautor: kawa62 » 03 wrz 2020, 22:43
Miałem podobne objawy w Musso i okazało się że to immo. Wywaliłem i jest spokój, pisałem o tym w innym wątku. Ale faktem jest że nie czytałem dokładnie wszystkich postów.
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 25 lis 2020, 8:41
Siema Wszystkim. Słuchajcie cheek engin się zapali!!! Ponownie, ale tym razem przy niskich obrotach a przy wyższych gasł. Myślę oszaleje. Więc jadę na diagnostykę, założyłem że to chyba jednak wtryski albo pompa. Ale kominie przecież dobrze odpala - to nie pompa. Nie kopci więc nie wtryski. O co kaman. Podpinam pod kompa, ciśnienia zadane i rzeczywiste na pompie i wytryskach ok nawet super. Diagnosta podpowiada mi żebym wlał coś na przeczyszczenie układu paliwowego i zalał lepsze paliwo, bo tam gdzie d tej pory tankowałem to możliwe że syf. Słuchajcie leje środek serwisowy który mi polecił tankuje na BPi tego droższego ON-a i problemu Nima. Eureka kolejna lekcja z cheek enginem zażegnana. Tu żółte szaleństwo świeci z byle powodu. A paliwo jak pewnie każdy z nas wie ma ogromne znaczenie zwłaszcza w commonrail, leje tego droższego ON i problem nie występuje od około 2 miesiecy. Nie pisałem od razu o problemie i jego zażegnaniu ponieważ chciałem się upewnić że to to. Nie podam tej lichej stacji paliw bo mnie Zbychu namierzy i CBA będę miał na chacie
pozdrawiam.
pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 lis 2020, 21:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Gupol » 01 gru 2020, 11:26
Szybkie pytanie od nowego użytkownika Reksia: czy w TOD podciśnienia też mogą mieć wpływ na check?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Check Engine
Postautor: krisw11 » 01 gru 2020, 21:04
Jak najbardziej Kolego, każde podciśnienie nieszczelne może wywalić Check-a.
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 sty 2021, 16:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Przemcio » 07 sty 2021, 16:33
Witam wszystkich posiadaczy reksiów
Zapala mi się check jak głębiej "depnę" powyżej 2.5tyś obrotów i gaśnie po ok. 50km. Komputer wskazał 4 wtrysk i spalanie stukowe. Zalecił mi mechanik zalać luiqi molly 2 opakowania na 1/4 zbiornika. Chcąc być cwańszym przepaliłem całe opakowanie 0.5L na układzie zamkniętym odłączając filtr paliwa. W puszcze na koniec było parę metalicznych płatķów. Auto odpaliło przejechałem parę kilometrów nazajutrz już nie odpaliło. Zawiesiło wszystkie wtryski, zregenerowałem je. Problem nie znikł co się potem okazało prawdopodobnie było grzebane przy rozrządzie. Wyczyściłem egr, wymieniłem wszystkie filtry. Bład spalania stukowego nie znikł. Miał ktoś podbne objawy albo wie co może być przyczyną checka?
Pozdrawiam
Zapala mi się check jak głębiej "depnę" powyżej 2.5tyś obrotów i gaśnie po ok. 50km. Komputer wskazał 4 wtrysk i spalanie stukowe. Zalecił mi mechanik zalać luiqi molly 2 opakowania na 1/4 zbiornika. Chcąc być cwańszym przepaliłem całe opakowanie 0.5L na układzie zamkniętym odłączając filtr paliwa. W puszcze na koniec było parę metalicznych płatķów. Auto odpaliło przejechałem parę kilometrów nazajutrz już nie odpaliło. Zawiesiło wszystkie wtryski, zregenerowałem je. Problem nie znikł co się potem okazało prawdopodobnie było grzebane przy rozrządzie. Wyczyściłem egr, wymieniłem wszystkie filtry. Bład spalania stukowego nie znikł. Miał ktoś podbne objawy albo wie co może być przyczyną checka?
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 wrz 2019, 7:42
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: jakub1977 » 08 sty 2021, 11:38
A były zakodowane wtryski w kompa ja w rodius miałem problem przy dużej prędkości check i błąd 4 wtrysku poczytałem i okazało się że jak podłączyłem kompa to 4 wtryski tak jakby sterownik auta zgóbił spisałem kody z wtrysków przypisałem w sterownik na nowo i problem znikł Ale jak stukowy się odzywa to tak jak by nie było równego spalania możesz sprawdzić wtryski przelewowo.Choć jak piszesz że były metaliczne poiłki to prześledź ciśnienie na szynie może być pompa paliwa.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 21:19 przez jakub1977, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 sty 2021, 16:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Przemcio » 08 sty 2021, 17:56
Od tamtej pory nie sprawdzałem błędów, ale błąd 4 wtrysku już nie widniał po regeneracji zawieszonych wtrysków które zostały zrobione na tiptop. Spalaniem też jest ok bo pali mi 8.5-9.5 w trybie mieszanym, automat. Mechanik dojrzał, że było prawdopodobnie grzebane przy rozrządzie. Sam niestety nie jestem wstanie sprawdzić o czym piszesz. Przydałby sie komputer
-
- Stały bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 wrz 2019, 7:42
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: jakub1977 » 09 sty 2021, 21:23
Jeśli wtryski zregenerowałeś i umieściłeś każdy w tym samym gnieździe to nie ma problemu Ale jak są zamienione to musi być zrobione kodowanie bo bez tego będą miały inne czasy wtrysku choć sterownik będzie próbował sam zoptymalizować to i tak do końca nie będzie dobrze.
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 14 wrz 2021, 18:37
Kupiłem Interfejs OBD2 ELM327 3.0BT iCar2 - SSANGYONG który w końcu łączy się z ECU rexa 2.7xdi 2004 rok eureka. Miałem takie objawy ze jak przyspieszałem to zapalał się check potem po kilku dniach lub dłuższej jazdy - spokojnej gasł. Myślę czujnik ciśnienia paliwa, czyszczę i nic dalej to samo. Nie pomyślałem o pierwszej rzeczy jaką należy wziąć pod uwagę, EGR!!! Wyczyściłem i eureka ożył diabeł tasmański teraz wgniata aż miło. A obd2 które zakupiłem wylądowało błąd, który nigdy nie mogłem wykasować, na razie myślę że na stałe hehe kto wie kiedy znowu się zapali. Polecam towar, ja go szukałem dobry rok inne nie chciały się połączyć. Pozdrawiam.
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 14 wrz 2021, 18:50
... też wylewałem eliksiry czyszczące, pomagało na trochę potem znowu check!!! Zwłaszcza 4 bieg 120-130 i 5 lecę a tu check, potem kilka dni gehenny 2 tysie obrotów i nie więcej jak 100 km/h i znikał check... Ważne by podłączyć pod kompa i sprawdzić ciśnienie na pompie i wytryskach jak trzymają ciśnienie to nie dać się namówić u znachorów mechanicznych na remonty, szukać dalej bo doją strasznie a nie dają gwarancji prawidłowej naprawy, zawsze znajdą wymówkę. Czyściłam dolotu, były w sadzy, EGR zapchany grzybek nie domykal się przy wzroście obrotów. Aaaaa i leje oil gas tylko na bp ta błękitna - droższa u nas sprawdzona stacja jeszcze nie oszukują. Nie mówiąc już o wymianie filtra paliwa każdorazowo przy oleju co 10 tysi. Jak pali na strzała przy zimnym i ciepłym to pompy i wtrysków nie ruszać!!!!!
- Maurice
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 08 sie 2020, 19:19
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Maurice » 14 wrz 2021, 19:00
https://www.forch.pl/product.aspx?p=f05 ... 5ab1621451
To wlewam raz na 10 000km
To wlewam raz na 10 000km
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 paź 2021, 20:58
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check Engine
Postautor: Tsport » 21 paź 2021, 14:54
Maurice pisze:Kupiłem Interfejs OBD2 ELM327 3.0BT iCar2 - SSANGYONG który w końcu łączy się z ECU rexa 2.7xdi 2004 rok eureka. Miałem takie objawy ze jak przyspieszałem to zapalał się check potem po kilku dniach lub dłuższej jazdy - spokojnej gasł. Myślę czujnik ciśnienia paliwa, czyszczę i nic dalej to samo. Nie pomyślałem o pierwszej rzeczy jaką należy wziąć pod uwagę, EGR!!! Wyczyściłem i eureka ożył diabeł tasmański teraz wgniata aż miło. A obd2 które zakupiłem wylądowało błąd, który nigdy nie mogłem wykasować, na razie myślę że na stałe hehe kto wie kiedy znowu się zapali. Polecam towar, ja go szukałem dobry rok inne nie chciały się połączyć. Pozdrawiam.
Jakiego programu używasz do podłączenia??
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość