Pasek wielorowkowy spadł
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: mirekk » 28 kwie 2021, 0:58
Witam wszystkich - dzisiaj w Korando diesel 2,9 l TD 120 km w czasie jazdy spadł pasek wielorowkowy no i brak wspomagania, ładowania aku itp. itd. - pasek się nie zerwał tylko spadł. Czy do założenia paska trzeba rozebrać cały przód samochodu łącznie z wyjęciem chłodnicy ? No i paski takowe same z siebie nie spadają - jaka może być przyczyna? Chcę kupić nowy pasek - czy możecie mi podpowiedzieć jakie jest oznaczenie paska abym kupił właściwy.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 sie 2020, 9:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2014
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Miadm
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: Ace293 » 28 kwie 2021, 7:53
Jak spada to znaczy że możesz mieć zużyte rolki, napisać, koło pasowe. Wymiana tego wszystkiego to nie są zabójcze koszty. Maks w 1k polnisze dirarów zamkniesz się z robotą. Kiedy ostatnio tam zaglądałeś?
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: mirekk » 29 kwie 2021, 10:25
W zasadzie nigdy - wymieniałem tylko alternator i wszystko było ok
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: mirekk » 29 kwie 2021, 10:27
Ale teraz widzę, że pasek jest z lekka zużyty - od wewnątrz sparciały i popękany
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: krisw11 » 29 kwie 2021, 13:16
Może Kolego po prostu miał już dość i spadł. Ja bym spróbował założyć nowy i zobaczyć czy coś sie bedzie działo czy nie. Przy okazji pokręć rolkami i sprawdź czy nie szumią.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: mirekk » 29 kwie 2021, 18:52
Tylko jak się tam dostać - nie mam kanału a z góry to nic nie widać. Chyba go zawlokę drugim samochodem do zaprzyjaźnionego mechanika - to aż 8 kilometrów a w korandziu nic nie działa - jak w wojskowym Starze 66 - praca kierownicą to jak kilofem i łopatą
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: krisw11 » 29 kwie 2021, 22:56
Ja Korka już nie mam ładnych pare lat.... ale z tego co pamiętam ,to na bank zakładałem pasek bez rozkręcania zbędnego i to gdzieś w trasie. Trzeba mieć zwinne łapki dojście jest fakt trudne ale jak pokombinujesz ,to założysz. Ale zauważyłem ,że ty masz 2.9 ja miałem 2.3.....,może być gorzej bo ,jakby nie było to cylinder więcej masz...... w takim układzie jak sie nie da to odkręć wisko i wtedy bedzie dojście.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: mirekk » 30 kwie 2021, 0:10
Niestety jest ciasno - ręki się nie włoży no i jeszcze te zawijasy. Mój mechanik powiedział, że znajdzie moce przerobowe po majówce i, że trzeba zdjąć wisko i w zasadzie potrzebny jest kanał lub podnośnik - podejrzewa też, że napinacz sobie poszedł na wolne
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 sie 2020, 9:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2014
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Miadm
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: Ace293 » 30 kwie 2021, 6:27
Swoje lata już miał. Takie elementy powinno się wymieniać raz na ok 4 lata. Myślę że jak byś się uparł to temat ogarniesz sam w kilka godzin. To są proste samochody.
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: kawa62 » 30 kwie 2021, 14:20
Raz na 4 lata ? Ja mam Musso od 16 lat i nie zmieniałem ani rolek ani napinacza ani paska.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 sie 2020, 9:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2014
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Miadm
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: Ace293 » 30 kwie 2021, 19:54
kawa62 pisze:Raz na 4 lata ? Ja mam Musso od 16 lat i nie zmieniałem ani rolek ani napinacza ani paska.
Głęboko współczuje, opony chociaż wymieniasz?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: krisw11 » 30 kwie 2021, 22:21
Nie chciałbym TU nadepnąć na odcisk albo być mędrcem jakimś....ale kto wymienia części ot tak sobie ? Bez limitu km. zużycia ? Bez przebiegu itd.??? Owszem ,,, można być nadgorliwym Tylko Po Co ??? Coś źle rozumiem chyba ? Opony ??? co 4 lata np.bez większego zużycia ? W jakim celu ? Tak żeby były tyko rocznikowo nowe ??
Ostatnio zmieniony 01 maja 2021, 13:27 przez krisw11, łącznie zmieniany 1 raz.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: krisw11 » 01 maja 2021, 13:25
Hi hi hi.... , teraz pojechałeś , dobre ,to było .
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: Pasek wielorowkowy spadł
Postautor: fidodido » 06 maja 2021, 23:49
Jeśli wymieniałeś alternator to może źle później założyłeś pasek - on się "zawija" o sporą ilość rolek i kół pasowych a jego poprawne założenie i "przejścia" wcale nie są takie oczywiste i czasem trzeba sięgnąć po schemat jeśli się dobrze nie zapamiętało lub nie zrobiło zdjęcia przed demontażem. Sprawdziłbym też stan i działanie napinacza - tam jest sprężyna i amortyzator - konstrukcja charakterystyczna dla mercedesa. No i pasek i rolki to oczywiste. Robiłem to u siebie wcale nie trzeba dużo rozkręcać - chłodnicy i wisko na pewno nie zdejmowałem. Wisko nawet nie jest napędzane tym paskiem a tym bardziej chłodnica
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości