Witam panowie.
byłem wczraj na przeglądzie i i moje musso go nie bprzeszło ponieważ ma wyciek oleju z tylnego mostu
Czy może ktoś wie co tam mogło sie popsuć?
wygląda to tak jak na zdj.
Dzieki z góry za pomoc
Tylny most/ wyciek oleju
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: jarudolf » 09 lip 2011, 7:12
W moim przy ruszaniu zaczęło strasznie trząść budą wjechałem na kanał sprawdzić wał itd.
Okazało się że puścił uszczelniacz tylnego mostu. Przyczyną był skorodowany i zatkany odpowietrznik.
Po wymianie na nowy (od Kamaza koszy 14 złoty) wibracje ustały i wycieku też już niema.
Dodam jeszcze że z awarią jezdziłem tylko jeden dzień.
Proponuję wymienić odpowietrznik i obserwować wyciek w razie dalszego wycieku wymienić uszczelniacz.
pozdrawiam.
Okazało się że puścił uszczelniacz tylnego mostu. Przyczyną był skorodowany i zatkany odpowietrznik.
Po wymianie na nowy (od Kamaza koszy 14 złoty) wibracje ustały i wycieku też już niema.
Dodam jeszcze że z awarią jezdziłem tylko jeden dzień.
Proponuję wymienić odpowietrznik i obserwować wyciek w razie dalszego wycieku wymienić uszczelniacz.
pozdrawiam.
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: Korus » 10 maja 2014, 21:55
Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniacza tylnego mostu. Nie ma żadnej infromacji na ten temat w serwisówkach.
Jak wymienić ? Po odkręceniu wału jest od razu dojście ? Jest jakaś nakrętka ? Na jaki klucz ?
Wolałbym wiedzieć przed rozłożeniem, bo nie chciałbym unieruchamiać auta na dłużej, niż to potrzebne.
Jak wymienić ? Po odkręceniu wału jest od razu dojście ? Jest jakaś nakrętka ? Na jaki klucz ?
Wolałbym wiedzieć przed rozłożeniem, bo nie chciałbym unieruchamiać auta na dłużej, niż to potrzebne.
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: buby1 » 11 maja 2014, 0:10
przepraszam panowie ale co ma zatkany odpowietrznik do wibracji, fakt do wycieków oczywiści ciśnienie jakie jest wytwarzane podczas pracy mostu czyli sprężani i rozprężani powietrza podczas pracy wynikające z różnicy temperatur ale do wibracji to fikcja
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: buby1 » 11 maja 2014, 0:21
jeśli w tym miejscu co jest na zdjęciu nie ma żadnego luzu, a wyciek jest znikomy ,to sprawdź odpowietrznik czy jest drożny (u mnie wyciek miałem w prawej pół osi) po usunięciu usterki odpowietrznika wycieków brak, ale jeśli jest tam luz typu góra dół lub boki to znaczy że do wymiany jest łożysko z kompletem naprawczym
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: trol48 » 07 wrz 2017, 8:53
witam
nie zakladam nowego wątku
JAK WYMIENIĆ USZCZELNIACZ TYLNEGO MOSTU OD STRONY WALU
odkrecamy wal- czy jest nakretka walka atakującego i pod nią uszczelniacz
nie zakladam nowego wątku
JAK WYMIENIĆ USZCZELNIACZ TYLNEGO MOSTU OD STRONY WALU
odkrecamy wal- czy jest nakretka walka atakującego i pod nią uszczelniacz
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: uki » 07 wrz 2017, 9:43
Odkręcany wał => nakrętkę dociągającą flanszę na wałku atakującym =>demontujemy flanszę => demontujemy uszczelniacz i wymieniamy go. Składanie w kolejności odwrotnej z tym że podczas dokręcania flanszy nie zapomnij o odpowiednim momencie dokręcania. To tak na skróty
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 wrz 2020, 22:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most/ wyciek oleju
Postautor: Alpol66 » 17 paź 2021, 17:30
trol48 pisze:znalazłem w sklepie SS Łomianki
Możesz podac jaki dokładnie znalazłeś ten iszczelniacz
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość