Dzień dobry!
Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się błąd ECU o kodzie "P0125 insufficient coolant temperature for closed loop fuel control" co jak rozumiem oznacza raportowany przez czujnik zbyt wolny przyrost temperatury chłodziwa na małym obiegu.
W moim Actyonie siedzi silnik benzynowy G23D czyli kopia silnika MB M111.970 i nie mogę namierzyć tego czujnika. Obok termostatu widać tylko ten co na zdjęciu
ale nie pasuje mi wtyczka, bo według dokumentacji czujnik ma mieć 4 piny. Czy ktoś przerabiał ten problem? Czy jest jakaś tabela wartości wielkości fizycznych dla tego czujnika aby go sprawdzić. W dokumentacji Actyona jest taka tabela dla przepływomierza i podane oporności przy określonych temperaturach, ale analogicznej ściągi dla czujnika ECT nie znalazłem
Według rysunku powinien to być czujnik o kodzie 1615423417 lub 1615423117 (zależnie od wersji wiązki), tyle że oba są czujnikami o budowie prostej (wzdłużnej), a ten w samochodzie to czujnik kątowy, w dodatku o innej wtyczce. A może to jeszcze inny czujnik którego nie widać z zewnątrz?
Pozdrawiam...
błąd OBD P0125 w silniku G23D
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:43
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2295
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
błąd OBD P0125 w silniku G23D
Postautor: Atreyu » 26 kwie 2021, 20:50
Ostatnio zmieniony 13 gru 2021, 16:08 przez Atreyu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:43
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2295
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: błąd OBD P0125 w silniku G23D
Postautor: Atreyu » 13 gru 2021, 16:04
Dopiero teraz temat ogarnięty bo problem się pojawiał jedynie przy niskich temperaturach. Czujniki były sprawne, uszkodzony był termostat który przepuszczał chłodziwo na duży obieg, przez co silnik był permanentnie niedogrzany. Termostat o numerze 1612033375 w/g TecDoc występuje w wersji z i bez króćca odpowietrzenia, trzeba uważać co się zamawia, najlepiej zerknąć na zdjęcia zamiennika. U mnie pasował tani termostat Magneti Marelli TE0066 nr. 352317100660. Wiem że MM to tandeta made in china, ale dostęp do termostatu w tym silniku jest tak prosty że nawet w trasie można go sobie jedną ręką wymienić Po wymianie błąd P0125 już nie występuje, a temperatura chłodziwa skoczyła na domyślne 90st. Pozdrawiam...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości