Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 15 maja 2022, 16:35
Witajcie.
przeszukałem forum ale nic nie ma, poza generycznym kodem błędu drugiej pompy paliwa lub uziemienia.
Sprawa wygląda tak.
Auto jako tako jedzie do 2k rpm ale próba dynamicznego zwiększenia do 3k często kończy dławieniem silnika i spadkiem obrotów do 2k bez względu na położenie pedału gazu. Kod błędu nie widoczny na stałe, pojawia się przy pierwszym wystąpieniu dławienia od uruchomienia i gaśnie po zgaszeniu silnika.
Szukałem po internecie ale wyrzuca tylko czasami że to może być MAP, ale informacja nie dotyczy ssangyonga.
Ktoś? coś?
ewentualnie, sprzedam bo już mam go dość
przeszukałem forum ale nic nie ma, poza generycznym kodem błędu drugiej pompy paliwa lub uziemienia.
Sprawa wygląda tak.
Auto jako tako jedzie do 2k rpm ale próba dynamicznego zwiększenia do 3k często kończy dławieniem silnika i spadkiem obrotów do 2k bez względu na położenie pedału gazu. Kod błędu nie widoczny na stałe, pojawia się przy pierwszym wystąpieniu dławienia od uruchomienia i gaśnie po zgaszeniu silnika.
Szukałem po internecie ale wyrzuca tylko czasami że to może być MAP, ale informacja nie dotyczy ssangyonga.
Ktoś? coś?
ewentualnie, sprzedam bo już mam go dość
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: krisw11 » 15 maja 2022, 22:46
Do przeglądu ; Szczelność układu paliwowego, kiedy wymieniany filtr paliwa ? , zajrzeć do smoka w baku czy nie zasyfiony w dieslu częsty przypadek i brak mocy, szczelność podciśnień, EGR do przeglądu,czy działa i jak działa,, no i na końcu pozostaje czujnik doładowania turbiny, elektrozawór doładowania turbo i stan samego turbo. WIem ,że troche tego jest ale..... to są rzeczy ,które trzeba niestety przejrzeć nie będąc jasnowidzem )
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: trol48 » 16 maja 2022, 9:36
WITAJ
dmuchnij np. pompką od materaca (z braku kompresora) w przewód paliwowy od zasilania z baku
wyeliminujesz lub zdiagnozujesz ssak paliwa
jak się poprawi to usuwasz bród
dmuchnij np. pompką od materaca (z braku kompresora) w przewód paliwowy od zasilania z baku
wyeliminujesz lub zdiagnozujesz ssak paliwa
jak się poprawi to usuwasz bród
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: krisw11 » 16 maja 2022, 21:46
Synek pisze:to jeszcze poleć kogoś w szczecinie lub okolicy
Powiem Ci tak ; Ja zawsze naprawiałem SS w PRO SERVIS DANIEL TRZECIAK, ale mam tego farta ,że to znajomy i sam ,to nadzorowałem zawsze bo troche już w tych SS siedze. Ale nie było rzeczy ,której byśmy razem wspólnie i w porozumieniu nie zreperowali tam Zresztą nadal servisuje tam ML-a, wcześniej BMW 7 i A8, tak,że chłopaki przykładają sie do roboty nie tylko do kasy. Ale terminy są masakryczne np.teraz od świąt już czekam na wymiane 2 sworzni......
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: RudebwoyIrl » 18 maja 2022, 0:25
To jest part time czy TOD ? Z opisu to ja bym nie patrzył na paliwo tylko na podciśnienia. Sprawdź cały układ możesz zrobić to sam bez mechanika..
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 20 maja 2022, 9:29
RudebwoyIrl pisze:To jest part time czy TOD ? Z opisu to ja bym nie patrzył na paliwo tylko na podciśnienia. Sprawdź cały układ możesz zrobić to sam bez mechanika..
szczerze powiedziawszy. nie wiem. stały napęd 4x4 bez żadnych pokręteł. tyle wiem.
A co do samej awarii - wywalone wtryskiwacze + wypalona podkładka pod jednym wtryskiwaczem..... TRZECI KUFA RAZ!!!!!!!!! i znowu 2,5k... Nie no samochód jest bajer.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 20 maja 2022, 11:42
Po rozmowie z Panem Jackiem z Unimartu (kto wie ten wie):
1. Czyszczenie układu paliwowego z czyszczenie zbiornika paliwa włącznie w okolicach 200k km (ja bym powiedzial ze przy 160 - bralem swojego z przebiegiem 170k i juz mial dziwne zaciachy.
2. Wtryskiwacze Delphi robi się na stole delphi a nie na bosh jak robią wszyscy
3. kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji - pytanie kto w Polsce ma komputer czytający ssangyonga - moj mechanik podłączał chyba ze 4 różne i każdy pokazywał tylko kod: P1243 - i tu ciekawostka - Pan Jacek powiedział że takiego błędu w ssangyongu w ogóle nie ma.
Słowem. naprawiam i na sprzedaż.
1. Czyszczenie układu paliwowego z czyszczenie zbiornika paliwa włącznie w okolicach 200k km (ja bym powiedzial ze przy 160 - bralem swojego z przebiegiem 170k i juz mial dziwne zaciachy.
2. Wtryskiwacze Delphi robi się na stole delphi a nie na bosh jak robią wszyscy
3. kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji - pytanie kto w Polsce ma komputer czytający ssangyonga - moj mechanik podłączał chyba ze 4 różne i każdy pokazywał tylko kod: P1243 - i tu ciekawostka - Pan Jacek powiedział że takiego błędu w ssangyongu w ogóle nie ma.
Słowem. naprawiam i na sprzedaż.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 31 maja 2022, 19:48
wygląda że padł też EGR (podobno wyrobiony potencjometr). Podobno jeżdziłem z tą usterką od dawna bo chłodnica spalin przed egrem tak zawalona że wylądowała w myjce ultradźwiękowej. jutro dojedzie komplet uszczelek, egr upolowalem na allegro. dam znać czy problem rozwiązany, może się komuś przyda.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 17 cze 2022, 20:51
Pojechałem do jedynego serwisu w Szczecinie, który posiada komputer diagnostyczny do ssangyongów. Tam się okazało że po zmianie EGR trzeba to zakodować w komputerze samochodu. Po kodowanie auto już nie gaśnie po nagrzaniu się silnika, ale dalej go dusi, tyle że nie w okolicach 2k obrotów, a raczej 2,7-3k. Okazało się że czujnik temperatury cieczy chłodzącej po godzinie pracy silnika nie przekroczył 58 stopni. To podobno jest powód duszenia silnika, bo dane az czujnika mają wpływ na skład mieszanki. Oryginalny czujnik 140zł + przesyłka. Wymienie to dam znać czy pomogło.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 13 lip 2022, 11:12
jeszcze nie wymieniłem czujnika, ale po zakodowoaniu w komputerze pojazdu wymiany egr i przejechaniu około 200km problem już nie występuje. może być nawet but do 4k obrotów, wszystko ok. może się to komuś przyda.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 25 paź 2022, 21:49
ciąg dalszy... mogę prosić o zdjęcie tego miejsce z rextona II? tego łącznika zaznaczonego na moim zdjeciu w ogóle nie ma w katalogu części, a mam w nim dziurę i całe powietrze z turbiny idzie w gwizdanie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 01 lis 2019, 19:19
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243
Postautor: Synek » 26 paź 2022, 20:31
Synek pisze:ciąg dalszy... mogę prosić o zdjęcie tego miejsce z rextona II? tego łącznika zaznaczonego na moim zdjeciu w ogóle nie ma w katalogu części, a mam w nim dziurę i całe powietrze z turbiny idzie w gwizdanie...
już nie ważne. ogarnięte.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości