Spalanie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Spalanie
Postautor: BYCZEK » 11 lip 2022, 22:05
Właśnie z tego co wyczytałem na forum, to nie mam TODa, mam pojedynczą wtyczkę w sterowniku napędów pod fotelem kierowcy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 11 lip 2022, 22:42
No właśnie chciałem zapytać..... ToD w Musso ??? A jakie masz przyciski Kolego na desce ???
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 12 lip 2022, 12:56
No,to masz zwykły napęd, czyli po suchym napędza tylko tylna oś a w terenie lub na śliskim zapinasz sobie 4H lub 4L
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 12 lip 2022, 23:30
BYCZEK pisze:A to nie powinno być wtedy 2H, 4H, 4L ?
Niby tak.... ale skoro nie masz ToDa, a masz tylko 2 przyciski 4H i 4L ,to w takim układzie co włączasz 4H albo co nim wyłączasz ? Miałem tych SS troche też już sporo wody upłynęło od tamtego czasu i nie pamiętam wszystkiego ale faktycznie ja w Musso miałem 2H 4H i 4L......, w Korando identycznie bo zerknąłem teraz na stare zdjęcia moich aut.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 13 lip 2022, 8:42
WITAJ
czyli jest system TOD z możliwością załączenia reduktora
przód załącza się sam do ok. 50%
w/g mnie najlepszy układ na utwardzone drogi i ośnieżone, oblodzone i lekki teren
czyli jest system TOD z możliwością załączenia reduktora
przód załącza się sam do ok. 50%
w/g mnie najlepszy układ na utwardzone drogi i ośnieżone, oblodzone i lekki teren
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Spalanie
Postautor: BYCZEK » 18 lip 2022, 14:44
Gdy przyłącze na 4L to załączam reduktor, gdy wrócę na 4H to reduktor się wyłącza.
Na początku też myślałem, że mam TODa i bardzo mnie to cieszyło ale po przeanalizowaniu forum oraz schematów elektrycznych okazało się, że nie mam czujnika obrotów przedniego wału oraz inny sterownik (przy TODzie powinien być taki jak na zdjęciu) co szybko sprowadziło mnie na ziemię
Lecz w dalszym ciągu trapi mnie myśl, jak ten napęd działa gdy oddałem przedni wał do regeneracji to co prawda jeździłem bez przedniego napędu, ale to tylko kilkadziesiąt km, ciekawe jaki miałoby to wpływ na dłuższych dystansach?
Na początku też myślałem, że mam TODa i bardzo mnie to cieszyło ale po przeanalizowaniu forum oraz schematów elektrycznych okazało się, że nie mam czujnika obrotów przedniego wału oraz inny sterownik (przy TODzie powinien być taki jak na zdjęciu) co szybko sprowadziło mnie na ziemię
Lecz w dalszym ciągu trapi mnie myśl, jak ten napęd działa gdy oddałem przedni wał do regeneracji to co prawda jeździłem bez przedniego napędu, ale to tylko kilkadziesiąt km, ciekawe jaki miałoby to wpływ na dłuższych dystansach?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 18 lip 2022, 19:52
WITAJ
może być tak
masz przełącznik dwustanowy - innej opcji nie ma
ECU/sterownik może brać sygnał z ABSu do wyrównywania różnicy prędkości osi
3.2 silniki miały inna konstrukcję reduktora (Tod) i inną konstrukcję wału napędowego z tzw. jabłkiem w celu wyważenia/spłaszczenia krzywej przekazywania momentu obrotowego
może być tak
masz przełącznik dwustanowy - innej opcji nie ma
ECU/sterownik może brać sygnał z ABSu do wyrównywania różnicy prędkości osi
3.2 silniki miały inna konstrukcję reduktora (Tod) i inną konstrukcję wału napędowego z tzw. jabłkiem w celu wyważenia/spłaszczenia krzywej przekazywania momentu obrotowego
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 29 sie 2022, 0:46
Hmm... albo masz TODa albo Part Time albo tylko ośke tzw.tylko tylny napęd innych nie było.... chyba nie ma innej możliwości w SS....., pamiętaj,że Ktoś wcześniej mógł NAMODZIĆ..... A poka przyciski albo pokrętło na desce.... ????
Kris
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Spalanie
Postautor: BYCZEK » 26 paź 2022, 23:27
Pokrętło jest dwupozycyjne, albo 4H albo 4L, czyli tak jak w standardowym 3.2
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 26 paź 2022, 23:54
Czyli masz TOD-a..... w SS niektórzy nazywają ,to stały napęd... Dla mnie to żaden stały........ Po prostu dołączający sie...!!!!! Stały to jest A8, Subaru, ML ..i tym podobne bo jest STAŁE,BEZ ELEKTRONIKI ,50x50 przód-tył i PEWNE Reszta i większość ,to tzw.inne układy napędowe ........ Może nie do końca użyłem fachowych słów ale wiecie pewnie co mam na myśli
Kris
- slawekmirek8
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 paź 2022, 22:23
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: slawekmirek8 » 28 paź 2022, 17:24
SY 2,9 td , manual 2004 po przebiegu 600k , na laczkach 245/75/ r16 ok. 10l/100km. Nigdy do końca tego nie sprawdziłem ale jakoś tak wychodzi.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość