Dzień dobry
Czy ktoś z Was posiada zamontowaną "fabrycznie" (tzn. EuropeGAS montowny przez salon) instalację gazową?
Sprawa dotyczy pracy silnika na wolnych obrotach. Co pewien czas obroty zaczynają nieznacznie falować, są to nieznaczne spadki wg obrotomierza tak około 50 obr/min. ale jest to odczuwalne i dość nieprzyjemne.
Serwis oraz przedstawiciele EuropeGAS twierdzą, że wszystko jest ok a chwilowe spadki obrotów podyktowane są przejściem systemu na procedurę kalibracji wtrysków gazu.
Poza podanym wyżej objawem mam wrażenie, że ruszając na LPG samochód jest znacznie słabszy niż na benzynie.
Jak sprawa wygląda u Was oraz jakie macie spalanie benzyny w cyklu miejskim? U mnie około 5l na 100 km.
Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
Postautor: Piasek1980 » 25 lis 2022, 5:07
Ty masz 1.5 i jak dobrze kojarzę on już jest na wtrysku bezpośrednim...
Ja mam "zwyklaka" 1.6, instalkę zakładaną przez zaufany warsztat który gazował mi już chyba z 5 aut i nic, żaden z opisanych przez Ciebie objawów nigdy nie występował.
Spróbuj zarzucić problem na lpg-forum. Tam jednak siedzą głównie gazownicy którzy mają znacznie większą od naszej wiedzę i zawsze coś doradzą, czy "ten typ tak ma" czy jednak jest to kwestia prawidłowego wystrojenia silnika zasilanego LPG. Sam... niestety nic nie zrobisz, to trzeba oprogramowania, kabli i wiedzy oraz lat doświadczenia żeby wiedzieć co z czym się je ale może dostaniesz namiar na zakład który to ogarnia i się podejmie próby pomocy.
Ja mam "zwyklaka" 1.6, instalkę zakładaną przez zaufany warsztat który gazował mi już chyba z 5 aut i nic, żaden z opisanych przez Ciebie objawów nigdy nie występował.
Spróbuj zarzucić problem na lpg-forum. Tam jednak siedzą głównie gazownicy którzy mają znacznie większą od naszej wiedzę i zawsze coś doradzą, czy "ten typ tak ma" czy jednak jest to kwestia prawidłowego wystrojenia silnika zasilanego LPG. Sam... niestety nic nie zrobisz, to trzeba oprogramowania, kabli i wiedzy oraz lat doświadczenia żeby wiedzieć co z czym się je ale może dostaniesz namiar na zakład który to ogarnia i się podejmie próby pomocy.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 lut 2022, 17:35
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 1500
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
Postautor: dsnopkiewicz » 21 mar 2023, 11:03
Lekka "febra" na wolnych obrotach przy zasilaniu LPG to dotrysk benzyny - zrobiono to po najmniejszej linii oporu i dla wszystkich cylindrów jest wywoływany w tym samym czasie (oczywiście nie równolegle ale w ramach jednego cyklu pracy)- dlatego jest to odczuwalne.
Odnośnie spalania automat AWD w pierwszym tysiącu kilometrów spożył 21 litrów benzyny - większość odległości w ramach cyklu to około 5-6km a jako że samochód jest jeszcze na fabrycznym oleju to nie szarżuję z pedałem przyspieszenia
Odnośnie spalania automat AWD w pierwszym tysiącu kilometrów spożył 21 litrów benzyny - większość odległości w ramach cyklu to około 5-6km a jako że samochód jest jeszcze na fabrycznym oleju to nie szarżuję z pedałem przyspieszenia
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:44
- Gadu-Gadu: 0
Re: Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
Postautor: meping » 27 mar 2023, 22:51
Dzień dobry,
Panowie, przymierzamy się do korando z instalacją gazową 4WD z automatem. Jakiego spalania możemy się spodziewać?
Panowie, przymierzamy się do korando z instalacją gazową 4WD z automatem. Jakiego spalania możemy się spodziewać?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 lut 2022, 17:35
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 1500
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
Postautor: dsnopkiewicz » 21 kwie 2023, 23:12
na oponach AT kręcąc się po mieście wychodzi ~11lpg+2pb - ale mam też ciężką nogę
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
Postautor: trol48 » 22 kwie 2023, 10:40
WITAM
odnośnie pracy sam. z automatyczną skrzynią ,
ważne jest by mapy sie pokrywały
ecu skrzyni pobiera sygnał z wielu czujników np. potencjometr przepustnicy
przy różnych mapach na benzynie i lpg inne jest położenie przepustnicy (obciążenie silnika) w/g wzorca
skrzynia może inaczej pracować wskazując inne przyczyny
nowe instalacje wymagają pełnego profesjonalizmu , ze względu na rygorystyczne oprogramowanie ecu sam.
odnośnie pracy sam. z automatyczną skrzynią ,
ważne jest by mapy sie pokrywały
ecu skrzyni pobiera sygnał z wielu czujników np. potencjometr przepustnicy
przy różnych mapach na benzynie i lpg inne jest położenie przepustnicy (obciążenie silnika) w/g wzorca
skrzynia może inaczej pracować wskazując inne przyczyny
nowe instalacje wymagają pełnego profesjonalizmu , ze względu na rygorystyczne oprogramowanie ecu sam.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lip 2023, 13:20
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 1500
- Gadu-Gadu: 0
Re: Praca silnika na LPG - problem z pracą na niskich obrotach.
Postautor: Darek1963 » 24 sie 2023, 0:08
Ja mam od roku korando z instalacją gazowa.spalanie gazu 2lit na 100km..reszta funkcjonuje perfekcyjnie.zeby nie kontrolka od gazu,to bym nie wiedział na czym jadę. Czygaz,czy benzyna nie ma żadnej roznicy .
Wróć do „Korando D (2019 do dzisiaj)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość