15 tys. dla ścisłości.
Jak na razie, odpukac, nic się nie rozkleja i nie stuka, i w ogóle ok, poza dość głośną pracą napędu przy przyspieszaniu moja opinia jest nadal pozytywna (poza tym, przy tych nagraniach kolegów z forum to wcale nie jest głośny).
Jakby co, nie omieszkam się podzielić.
Przy okazji zahacze o tych hindusów. z mojej wiedzy, włożyli tylko kapitał a auta są klepane w Korei.
Ale dla pełnej wiedzy chętnie się dokształcę, jak ktoś coś ma.
Pozdrawiam
Tivoli Active
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Tivoli Active
Postautor: trol48 » 10 lis 2019, 10:01
Widać po marce , że uczy się modelu biznesowego na Europe. Biznes wypracowany przez Mercedesa, WV, Opla, Skode cz też dawną firmę garażową Seat jest zupełnie inny od firmy SS. Azja i Europa to dwa odręne obszary klientów (mazda, toyota, i korea to zrozumiały), a SS zachowuje się jak rozkapryszona księżniczka. Samochody w dobie globalizacji są bardzo podobne i te same podzespoły mozna spotkać w różnych markach pod rożnymi rozwiązaniami , ale liczy się SERWIS POSPRZEDAŻOWY dbałość o klienta związanie go z marką. Marka myśli , że założenie forum załatwi sprawę reklamy, nic bardzie mylnego , jak podjeżdżałem mercedesem 114 na omulewską to serwis traktował mnie jak żywą reklamę - upusty, darmowe przeglądy. Teraz mam opla zafirę i zero problemów choć pewnie wrócę do starych rozwiązań Musso lub Korando 2, taki sentyment wieku Balzakowskiego
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lut 2024, 11:34
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 23
- Pojemność silnika: 1500
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tivoli Active
Postautor: Sszymon » 06 kwie 2024, 10:47
Co do skrzyni...na początku lekko haczą niektóre biegi ale już po 500km zastosowałem max wychylenie drążka po skrajnych płaszczyznach i chodzi teraz jak w maśle... O niebo lepiej jak w Grandisie Mistsu po 150k km.
Czy turbiny się psują??? Tak, ale źle eksploatowane. Po pierwsze nigdy nie na ostro po odpaleniu, przynajmniej do dwóch jednostek miary (białe prostokącik w termometrze kokpitu) a pierwsze 20 sek na jałowym (i tak jest włączone elektroniczne tzw ssanie)
Po ostrej jeździe minutę na jałowym by wyciszyć obroty turbiny... Tak jeździć a turbina wytrzyma lekko 200k kM. Nie mamy dumasy jak w dieslu a to dobry zwiastun)
Dobry olej koniecznie z ceramizerem ( ceramika od MA, albo k2 )co 20-30k km!!! Wszystkie części smarowane takim olejem są o niebo trwalsze!
Przynajmniej raz na 15-20 tysi dodatek do czyszczenia wtrysków bezyna/LPG (np od k2)
Podobny cleaner od k2 na katalizatorów GPF a przy okazji nagary z turbiny i całego dolotu recyrkulacji.. wydech musi być czysty...
To dotyczy każdego silnika z turbo obojętnie diesla czy benzyny każdej firmy... Na szczęście nagary w benzynie są o niebo mniej agresywne ale tu także nie wolno dopuścić do ich odkładania się. Oczywiście co każdą zmianę obowiązkowo płukanki do oleju (daje od 10 lat) k2 i silnik znakomicie czysty
Po 50 tysiącach dobrze dodać do oleju regenerator uszczelek...one twardnieją a tenże je przywraca do sprężystości fabrycznej...SPRAWDZONE I EMPIRYCZNIE POTWIERDZONE.
Jeśli to robimy profilaktycznie silnik lekko przejedzie pół mln km. Aaaa ...LPG dodatkowo generuje mnie nagarów...choć trzeba więcej (corocznych)przeglądów i stalacji.
Polska firma K2 i MA Profetional robią b.dobre cleanery i dodatki do olejów dużo tańsze od zachodnich a często lepsze... Walka na rynku w tej dziedzinie jest bezwzględna...nie dajcie się wkręcać w reklamy za miliony od wielkich koncernów! Polskie jest równie dobre!!!
Czy turbiny się psują??? Tak, ale źle eksploatowane. Po pierwsze nigdy nie na ostro po odpaleniu, przynajmniej do dwóch jednostek miary (białe prostokącik w termometrze kokpitu) a pierwsze 20 sek na jałowym (i tak jest włączone elektroniczne tzw ssanie)
Po ostrej jeździe minutę na jałowym by wyciszyć obroty turbiny... Tak jeździć a turbina wytrzyma lekko 200k kM. Nie mamy dumasy jak w dieslu a to dobry zwiastun)
Dobry olej koniecznie z ceramizerem ( ceramika od MA, albo k2 )co 20-30k km!!! Wszystkie części smarowane takim olejem są o niebo trwalsze!
Przynajmniej raz na 15-20 tysi dodatek do czyszczenia wtrysków bezyna/LPG (np od k2)
Podobny cleaner od k2 na katalizatorów GPF a przy okazji nagary z turbiny i całego dolotu recyrkulacji.. wydech musi być czysty...
To dotyczy każdego silnika z turbo obojętnie diesla czy benzyny każdej firmy... Na szczęście nagary w benzynie są o niebo mniej agresywne ale tu także nie wolno dopuścić do ich odkładania się. Oczywiście co każdą zmianę obowiązkowo płukanki do oleju (daje od 10 lat) k2 i silnik znakomicie czysty
Po 50 tysiącach dobrze dodać do oleju regenerator uszczelek...one twardnieją a tenże je przywraca do sprężystości fabrycznej...SPRAWDZONE I EMPIRYCZNIE POTWIERDZONE.
Jeśli to robimy profilaktycznie silnik lekko przejedzie pół mln km. Aaaa ...LPG dodatkowo generuje mnie nagarów...choć trzeba więcej (corocznych)przeglądów i stalacji.
Polska firma K2 i MA Profetional robią b.dobre cleanery i dodatki do olejów dużo tańsze od zachodnich a często lepsze... Walka na rynku w tej dziedzinie jest bezwzględna...nie dajcie się wkręcać w reklamy za miliony od wielkich koncernów! Polskie jest równie dobre!!!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lut 2024, 11:34
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 23
- Pojemność silnika: 1500
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tivoli Active
Postautor: Sszymon » 06 kwie 2024, 10:48
W Belgii Ss wybudował wielkie magazyny części do wszystkich swoich modeli...wszystko jest teraz pod ręką w kilka dni
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lut 2024, 11:34
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 23
- Pojemność silnika: 1500
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tivoli Active
Postautor: Sszymon » 06 kwie 2024, 11:10
Do narzekających, kupcie sobie tekturowe francuzy purtech, albo VAGa tsi to szybko docenicie dobrze zaprojektowanego 1.5t od Ss zresztą w tej samej stajni projektowej (Austria) z której wyszły silniki Mercedesa i VW. Ten silnik doladowany do 163 kM ma niski stopień sprężania(9.5), co nie naraża na awarie i obniża też branie oleju(mniejsze parcie ciśnienienia na pierścienie tłokowe przez zużywające się z czasem pierścienie)
Na ten czas silnik 1.5 od SS to wypadkowa wiedzy empirycznej w uturbionej benzynie... co daje najlepszy stosunek cena/jakość.
Wejdźcie na forma konkurencji , to przekonacie się jakie problemy mają ci od europejskich silników...ekologia to tyrania w experymencie na portfelach Europejczyków
Na ten czas silnik 1.5 od SS to wypadkowa wiedzy empirycznej w uturbionej benzynie... co daje najlepszy stosunek cena/jakość.
Wejdźcie na forma konkurencji , to przekonacie się jakie problemy mają ci od europejskich silników...ekologia to tyrania w experymencie na portfelach Europejczyków
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości