Witam wszystkich.
Mam pytanie a pro po wymiany przedniego dyfra w naszych maszynach.
Czy któryś z kolegów już miał tą nieprzyjemność i musiał wymieniać tą część?
Jeśli tak to proszę o jakiekolwiek wskazówki. Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu mostu, czy most z manuala może pasować do automatu. Ciężko znaleźć używkę czy może wiecie gdzie i od kogo taką część kupić w rozsądnych pieniądzach. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Wymiana przedniego dyfra
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: mussolinii » 13 sty 2010, 10:44
Na pewno musisz znac przelozenie, ktore jest wybite na moscie. Wg tych numerow szukaj uzywki.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: zedisson » 13 sty 2010, 21:59
Witam
Mam pytanie związane z tym tematem:
czy ktoś wymienił już dyfer na taki ze zwiększonym tarciem wewnętrznym?
Mosty w moim klamocie działają bez zarzutu ale o terenie to raczej można zapomnieć i dlatego noszę się z zamiarem wymiany na coś sensowniejszego.
Przełożenia o które pytał kolega z tego co pamiętam są podane w instrukcji obsługi z tym że lepiej to sprawdzić.
Pozdrawiam
Mam pytanie związane z tym tematem:
czy ktoś wymienił już dyfer na taki ze zwiększonym tarciem wewnętrznym?
Mosty w moim klamocie działają bez zarzutu ale o terenie to raczej można zapomnieć i dlatego noszę się z zamiarem wymiany na coś sensowniejszego.
Przełożenia o które pytał kolega z tego co pamiętam są podane w instrukcji obsługi z tym że lepiej to sprawdzić.
Pozdrawiam
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: sasek1 » 14 sty 2010, 11:42
zedisson pisze:Witam
Mam pytanie związane z tym tematem:
czy ktoś wymienił już dyfer na taki ze zwiększonym tarciem wewnętrznym?
Mosty w moim klamocie działają bez zarzutu ale o terenie to raczej można zapomnieć i dlatego noszę się z zamiarem wymiany na coś sensowniejszego.
Przełożenia o które pytał kolega z tego co pamiętam są podane w instrukcji obsługi z tym że lepiej to sprawdzić.
Pozdrawiam
chodzi ci o mosty z szpera(lsd)? W musso niektoryh były fabrycznie montowane mozna je rozróżnic po radiatorze na moscie.
w tej opcji wystepował tylko tył
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 450
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: malek » 14 sty 2010, 13:57
Musisz znać przełożenie i typ napędu (TOD / Part-Time). Prościej może być jednak sprawdzić co masz uszkodzone w moście i te elementy wymienić. Przełożeń było naprawdę sporo - wiem, bo sam mam uszkodzony most i stwierdzam, ze to jest prostsza opcja i niekoniecznie droższa (bo za używane mosty chcą czasem nawet 2k).
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: zedisson » 14 sty 2010, 21:32
Tak
zdecydowanie szpera na tył załatwiła by problem.
Jeżdziłem kilka lat samochodem ze szperą i nie ma wogóle żadnego porównania.
dziwi mnie trochę entuzjazm niektórych kolegów którzy są bardzo zadowoleni z dzielności terenowej swoich pojazdów.
Może mieli to szczęście i są posiadaczami TOD z kontrolą trakcji?
Wracając do sprawy szpery:
nie wiem czy są dostepne zamienniki do mostów montowanych w Rexach.
widzialem gdzieś w internecie kity do mostów popularnych terenówek ale Rex raczej do nich nie należy.
Z tąd moje pytanie o doświadczenia, może ktoś poprostu przerabiał już ten temat
pozdrawiam
zdecydowanie szpera na tył załatwiła by problem.
Jeżdziłem kilka lat samochodem ze szperą i nie ma wogóle żadnego porównania.
dziwi mnie trochę entuzjazm niektórych kolegów którzy są bardzo zadowoleni z dzielności terenowej swoich pojazdów.
Może mieli to szczęście i są posiadaczami TOD z kontrolą trakcji?
Wracając do sprawy szpery:
nie wiem czy są dostepne zamienniki do mostów montowanych w Rexach.
widzialem gdzieś w internecie kity do mostów popularnych terenówek ale Rex raczej do nich nie należy.
Z tąd moje pytanie o doświadczenia, może ktoś poprostu przerabiał już ten temat
pozdrawiam
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: sasek1 » 15 sty 2010, 18:33
rexy niektore miały mosty ze spera w terenie dobrze gorzej na asfalcie bo troxhe rzuca.
Myślałes nad blokada??
Myślałes nad blokada??
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana przedniego dyfra
Postautor: zedisson » 15 sty 2010, 23:09
sasek1 pisze:rexy niektore miały mosty ze spera w terenie dobrze gorzej na asfalcie bo troxhe rzuca.
Myślałes nad blokada??
Szpera w wykonaniu Opel/Isuzu działała bez zarzutu, nic nie rzucało.
Pełna blokada to chyba jednak zbyt radykalne rozwiązanie mając już bespośrednie napędy bez mechanizmu róznicowego między osiami.
Zdecydowanie szpera rozwiązała by problem przy wyciąganiu łodzi lub manewrach z inną ciężką przyczepą na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.
Pewnym rozwiązaniem byłyby pewnie opony, w poprzednich samochodach miałem 50/50 a teraz urzywam normalnych.
pozdrawiam
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości