Witam
Chciałbym się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami po przejechaniu 100 tys. km Kyronem. Generalnie jestem zadowolony - daje mu dobre 4. Większość znajomych po jego kupnie dawała mu góra rok, większość się podśmiewała z samej nazwy marki.
Jednak jak w każdym aucie usterki się zdarzają. Nie miałem żadnych poważnych awarii, ale zdarzyły mi się drobne problemy, mam również parę uwag do elementów wykończenia wnętrza. Od razu zaznaczę, że po roku użytkowania przestałem serwisować go w ASO, ponieważ zbyt dużo kasowali za drobne sprawy, o przeglądach nie wspominając. Potem salon w Zgierzu przestał funkcjonować a w tamtejszym serwisie olewali sobie naprawy.
Po 1. Od dłuższego czasu pali mi się kontrolka świec żarowych, w serwisie nic niby nie stwierdzili, ale cały czas mnie to niepokoi
Po 2. Już dwa razy wymieniany był filtr paliwa i spuszczana była woda z separatora wody, a mimo to ciągle w trakcie jazdy zapala się czerwona kontrolka separatora wody. Dodam, że tankuje tylko Vervę, Ultimate itp. i nigdy nie tankuję na niesprawdzonych stacjach
Po 3. Po ok. 1,5 roku strasznie powycierała się skóra na kierownicy i gałce skrzyni biegów. Czy wam też się tak dzieje?
po 4. Nieszczęsne rozlatujące się w drobny mak kluczyki - po roku pierwszy, po kolejnym roku drugi. Pisałem już w tej sprawie do Ssangyong Motor Poland i nic, wiążą kluczyk z przeglądami w ASO - tyle co kasują za sam wjazd do serwisu to ja dziękuję za takie przeglądy.... Myślę o napisaniu do jakiejś gazety motoryzacyjnej. Chyba każd z was (albo większość) miał auta innych marek. Czy rozlatywały się wam kluczyki po roku używania?
Reszta w moim Kyronie raczej na +, pozytywnie zaskoczył mnie silnik, mimo małej mocy, również możliwości 4x4 jak dla mnie wystarczające.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 451
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: malek » 24 cze 2009, 18:12
Jakiego koloru masz wnętrze? (i skórę na kierownicy)
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: alfik » 25 cze 2009, 14:29
Po Alfie Romeo Kyron wydaje się pancerny, a przeglądy i części - darmowe - nie mogłem uwierzyć jak tanio - powaga. (OK, może nie darmo, ale pół ceny, tylko oleju dwa razy więcej)
Kluczyk - już ma pęknięcie.
Na gwarancji wymieniono alternator i czujnik ciśnienia doładowania oraz poprawiono cewkę immobilizera. Narzekałem na klimę, ale właściwie działa i mam wrażenie, że siadły sprężyny. Poza tym jestem zadowolony.
Kluczyk - już ma pęknięcie.
Na gwarancji wymieniono alternator i czujnik ciśnienia doładowania oraz poprawiono cewkę immobilizera. Narzekałem na klimę, ale właściwie działa i mam wrażenie, że siadły sprężyny. Poza tym jestem zadowolony.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 sty 2009, 17:42
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: lukasz » 26 cze 2009, 19:41
Wnętrze jasne, skóra na kierownicy i na skrzyni biegów również jasno-beżowa. Co do alfy romero to słyszałem od znajomych ze tam to rzeczywiscie drogo...
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: nologo » 30 cze 2009, 15:50
Jeżeli ktoś miał kiedykolwiek renault megane lub clio dokładnie wie co się dzieje z kluczykiem po roku a po dwóch latach lub szybciej z immobilaizerem. Niektórzy go nawet wypinają .Co prawda mam actyona ale silniki są te same. Generalnie dobre. Mam go 1.5 roku i 87 tyś najechane i generalnie nie narzekam. Jedynie dość głośno włącza się klima. Widocznie kiepskiej jakości elektrozawory. Zaznaczam ,że tankuje głównie na carefuroskich stacjach benzynowych, gdyż kiedyś ropa mi zamarzła jak zatankowałem na orlenie ale to w innym aucie. Pozdrawiam.
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
- Snoopy
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2008, 12:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: Snoopy » 11 lip 2009, 20:39
Pewnie masz taką samą tapicerkę co ja. Ja po 15 tys. zgłosiłem w serwisie wytartą farbę na skórze kierownicy, gałkę skrzyni biegów
i obudowę kluczyka. Wymienili mi na gwarancji.
Co do filtra i kontrolek. U mnie włączał się check engine. Sprawdź wtryskiwacze. Padają w Kyronach jak muchy.
Moje zapiekły się tak, że nie mogli ich wykręcić. Poza tym na końcu wymienili pompę WAG.
To co piszę to info z serwisu, tak jak zrozumiałem. Osobiście się nie znam na tym.
Ciekawostką jest to, że w instrukcji jest napisane by wymieniać filtr paliwa co 30 tys. a w ASO wymieniają po około 100 tys.
Z drugiej strony to niezły koszt 500-600 zł co 30 tys. km
i obudowę kluczyka. Wymienili mi na gwarancji.
Co do filtra i kontrolek. U mnie włączał się check engine. Sprawdź wtryskiwacze. Padają w Kyronach jak muchy.
Moje zapiekły się tak, że nie mogli ich wykręcić. Poza tym na końcu wymienili pompę WAG.
To co piszę to info z serwisu, tak jak zrozumiałem. Osobiście się nie znam na tym.
Ciekawostką jest to, że w instrukcji jest napisane by wymieniać filtr paliwa co 30 tys. a w ASO wymieniają po około 100 tys.
Z drugiej strony to niezły koszt 500-600 zł co 30 tys. km
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 sty 2009, 17:42
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: lukasz » 12 lip 2009, 11:38
Ja po 15 tys. zgłosiłem w serwisie wytartą farbę na skórze kierownicy, gałkę skrzyni biegów
i obudowę kluczyka. Wymienili mi na gwarancji.
Mi nie chcieli wymienić, tłumaczyli się, że mam niekompletnie wypełnioną książkę serwisową, ale jakoś nie mogłem im przetłumaczyć jaki związek ma przegląd z rozwalonym kluczykiem.
co do wspomnianego renault megane miałem scenika rocznik 99 i obecnie mam też clio rocznik 2002 i zadnych problemów z kluczykami nie miałem do tej pory. Szwagier ma megane rocznik 2002 ale jeszcze przed liftingiem i również kluczyk ma jak nowy
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: nologo » 01 sie 2009, 10:36
Czyli potwierdza się reguła iż to kwestia nie modelu auta (całej serii) ale kwestia egzemplarza. Już kilka razy się o tym przekonałem. Stąd życzę wszystkim jak najlepszych egzemplarzy
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:16
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: moruniek » 30 wrz 2009, 14:21
Ja posiadam 3 letniego Kyrona, przebieg 100 tyś.
Odnośnie kontrolki separatora wody - wymienili w ramach gwarancji po 4 zgłoszeniu, wcześniej twierdząc że tankuję złej jakości ropę. (Zobacz czy czasem separato nie urwał się z zaczepu - u mnie swego czasu puścił spaw - wówczas również zapali ci się kontrolka)
Odnośnie wytartej kierwonicy i gałki zmiany biegów, wymienili w ramach gwarancji, obecenie znowu wytarta.
I jeszcze miałem problem z rurą doprowadzającą powietrze do intercoolera, urwała się z zaczepów i samochód stracił moc. W serwisie na naprawę w ramach gwarancji czekałem chyba ze 2 tygodnie, bo był kłopot z częścią - ale wymienili.
I to tyle,
Pozdrawiam
K.M.
Odnośnie kontrolki separatora wody - wymienili w ramach gwarancji po 4 zgłoszeniu, wcześniej twierdząc że tankuję złej jakości ropę. (Zobacz czy czasem separato nie urwał się z zaczepu - u mnie swego czasu puścił spaw - wówczas również zapali ci się kontrolka)
Odnośnie wytartej kierwonicy i gałki zmiany biegów, wymienili w ramach gwarancji, obecenie znowu wytarta.
I jeszcze miałem problem z rurą doprowadzającą powietrze do intercoolera, urwała się z zaczepów i samochód stracił moc. W serwisie na naprawę w ramach gwarancji czekałem chyba ze 2 tygodnie, bo był kłopot z częścią - ale wymienili.
I to tyle,
Pozdrawiam
K.M.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 paź 2009, 10:38
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Kyron Poznan zadowolony !!!
Postautor: kyronis » 30 paź 2009, 21:02
dziekuje za odpowiedzi . Nadal nie mam Namiarow na posiadaczy KLyrona lub
Rexona.
Co co zlodziejstwa SSangYongow to ja sie nie denerwuje ,
Moj Kyron jest tak dobrze ubezpieczony ze niech kradna , jeszcze zarobie
na Nim .
Moj Kyron byl juz raz kradziny (juz byw w kontenerze do rozbiorki na
czesci. ) .
Co do przejecia SSang Yonga przez Chinczykow.
Nas to nie powinno interesowac Nasze bryczki zostaly wykonane pzrez
Koreanczykow
lub Japonczykow.(jak pisze 1 pos. Kyrona )
Pozdrawiam Kyronis Poznan 515 -966-607 Proponuje zlot -spotkanie SSAng
Yongow.
maill. [email protected]
Rexona.
Co co zlodziejstwa SSangYongow to ja sie nie denerwuje ,
Moj Kyron jest tak dobrze ubezpieczony ze niech kradna , jeszcze zarobie
na Nim .
Moj Kyron byl juz raz kradziny (juz byw w kontenerze do rozbiorki na
czesci. ) .
Co do przejecia SSang Yonga przez Chinczykow.
Nas to nie powinno interesowac Nasze bryczki zostaly wykonane pzrez
Koreanczykow
lub Japonczykow.(jak pisze 1 pos. Kyrona )
Pozdrawiam Kyronis Poznan 515 -966-607 Proponuje zlot -spotkanie SSAng
Yongow.
maill. [email protected]
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 paź 2009, 19:43
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
REXTON 2.7 2005r
Postautor: Jarek21 » 11 lut 2010, 16:48
Witam mam do Ciebie pytanie dzis zaswiecila mi sie kontrolka od separatora wody jak go zapalałem i zaraz znikła. Czego mam sie spodziewac po tym czy to cos groznego??
PROSZE O ODPOWIEDZ POZDRAWIAM JAREK
PROSZE O ODPOWIEDZ POZDRAWIAM JAREK
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problemy z 3 letnim Kyronem po 100 tys. km
Postautor: mussolinii » 11 lut 2010, 18:37
Woda w paliwie... albo trzeba ja zlac (jezeli pod filtrem jest zaworek) albo wymienic filtr paliwa.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości