Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: Ludwik21 » 11 sty 2009, 11:52
Mam Musso 2.9 TD z 1999r. chce zrobić diagnostykę napędu u mnie gniazdo diagnostyczne prostokątne i bez opisu styków.
W instrukcji manual jest opis diagnostyki ale z okrągłym gniazdem strona 680. Czy ktoś może mi pomuc jak z tym gniazdem zrobić diagnostykę i kasowanie diagnostuki.
Serdecznie dziękuję z góry za pomoc.
W instrukcji manual jest opis diagnostyki ale z okrągłym gniazdem strona 680. Czy ktoś może mi pomuc jak z tym gniazdem zrobić diagnostykę i kasowanie diagnostuki.
Serdecznie dziękuję z góry za pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: mozdyn » 14 sty 2009, 8:23
Załącznik mówi wszytko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:35
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: ZbiG2000 » 19 sty 2009, 9:25
Cześć,
Czy może ktoś przy okazji rozgryzł wreszcie dokładniej diagnostykę Musso poprzez gniazdo prostokatne?
W samochodach innych bardziej powszechnych marek nie ma z tym problemu - można sporo rzeczy sobie samemu sprawdzić (ewentualnie wykasować błedy). Interfejsy (kable diagnostyczne) dla popularnych samochodów są ogólnie dostępne za grosze - a soft (taki jak np. VAG dla samochodów z grupy VW) zawsze można ściągnąć z Internetu.
Rzuciłem trochę okiem pod kątem Musso w Internecie - i tutaj raczej za wiele nie ma na ten temat.
Przynajmniej na oko wygląda że gniazdo diagnostyczne prostokątne powinno "pasować" do kabla diagnostycznego dla samochodów KIA. I to by był na tyle - wprawdzie jest sporo ofert rozwiązań diagnostycznych obsługującym również Musso - ale też i ceny są raczej niedostępne. Ja myślałem raczej o sofcie i kablu diagnostycznym do kompa (np. podłacznym przez USB czy COM) a nie o dedykowanym samodzielnym rozwiązaniu.
Pozdr.
ZbiG200
Czy może ktoś przy okazji rozgryzł wreszcie dokładniej diagnostykę Musso poprzez gniazdo prostokatne?
W samochodach innych bardziej powszechnych marek nie ma z tym problemu - można sporo rzeczy sobie samemu sprawdzić (ewentualnie wykasować błedy). Interfejsy (kable diagnostyczne) dla popularnych samochodów są ogólnie dostępne za grosze - a soft (taki jak np. VAG dla samochodów z grupy VW) zawsze można ściągnąć z Internetu.
Rzuciłem trochę okiem pod kątem Musso w Internecie - i tutaj raczej za wiele nie ma na ten temat.
Przynajmniej na oko wygląda że gniazdo diagnostyczne prostokątne powinno "pasować" do kabla diagnostycznego dla samochodów KIA. I to by był na tyle - wprawdzie jest sporo ofert rozwiązań diagnostycznych obsługującym również Musso - ale też i ceny są raczej niedostępne. Ja myślałem raczej o sofcie i kablu diagnostycznym do kompa (np. podłacznym przez USB czy COM) a nie o dedykowanym samodzielnym rozwiązaniu.
Pozdr.
ZbiG200
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: mozdyn » 19 sty 2009, 16:05
W musso interfejsem jest spinacz biurowy i migajace kontrolki - pocztaj serwisówkę, to zobaczysz o co mi chodzi. To auto jest przeznaczone do naprawy przez kowala - wystarczy młot i kowadło Moim zdaniem to jedna z jego nielicznych zalet (oprócz ceny).
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:35
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: ZbiG2000 » 20 sty 2009, 10:49
Rzeczywiscie sporo rzeczy zwłaszcza dot. napędu można zdiagnozować poprzez łaczenie pinów w gnieżdzie, ale ja miałem na mysli trochę bardziej rozbudowana diagnostykę innych układów.
Aby to zrobić wygląda na to że trzeba wyposażyć się w mercedesowe: nakładkę (kabel) na ECU oraz pudełko diagnostyczne z (129 589 00 21 00 Test Box, 210 589 08 63 00 ECU Test Cable) - a te części chyba nie są za bardzo dostępne (no chyba że się mylę).
Jako przykład podam, że jakiś cza stemu miałem problemy z wyczuwalna utratą mocy podczas jazdy (problem nie występował cały czas tylko od czasu do czasu) . Po podłączeniu się do gniazda diagnostycznego w serwisie od razu okazało się że problem dotyczy obsad jednej ze świec (połączenia cewki ze swiecą zapłonową). Po wymianie elementu problem zniknał. Nie wiem czy taka diagnostyka mogłby być zrobiona tak na szybko bez skanera (no chyba że przez dobrego mechanika)
Pozdrawiam
ZbiG2000
Aby to zrobić wygląda na to że trzeba wyposażyć się w mercedesowe: nakładkę (kabel) na ECU oraz pudełko diagnostyczne z (129 589 00 21 00 Test Box, 210 589 08 63 00 ECU Test Cable) - a te części chyba nie są za bardzo dostępne (no chyba że się mylę).
Jako przykład podam, że jakiś cza stemu miałem problemy z wyczuwalna utratą mocy podczas jazdy (problem nie występował cały czas tylko od czasu do czasu) . Po podłączeniu się do gniazda diagnostycznego w serwisie od razu okazało się że problem dotyczy obsad jednej ze świec (połączenia cewki ze swiecą zapłonową). Po wymianie elementu problem zniknał. Nie wiem czy taka diagnostyka mogłby być zrobiona tak na szybko bez skanera (no chyba że przez dobrego mechanika)
Pozdrawiam
ZbiG2000
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: ponton26 » 20 sty 2009, 12:31
Mylisz się. Diagnostyka błędów komputerów jest dość prosta. Po Połączeniu odpowiednich pinów zasiadasz sobie w aucie i odczytujesz z mrugających lampek kody które przekładasz na cyferki które skladają sie na konkretne numery błędów które spokojnie odczytujesz sobie z książki błędów i wiesz co się dzieje.
Przetestowałem to na mazdzie gdzie na forach internetowych dowiedziałem sie co i jak i wuykonałem samodzielnoie test, a jka pojechałem do mechanika i podłączył pod komputer to wyszło dokładnie to samo ten sam numer błędu ten sam opis błędu na szczęście był wpożądku i nie skasował mnie za diagnostyke bo ja mu to wcześniej powiedziałem
podejrzewam że niewe wszystkich modelach da się to zrobić zależeć to będzie od oprogramowanioa "dołączonego" do silnika. Ale faktycznie w dużym stopniu ułatwia to naprawę.
Przetestowałem to na mazdzie gdzie na forach internetowych dowiedziałem sie co i jak i wuykonałem samodzielnoie test, a jka pojechałem do mechanika i podłączył pod komputer to wyszło dokładnie to samo ten sam numer błędu ten sam opis błędu na szczęście był wpożądku i nie skasował mnie za diagnostyke bo ja mu to wcześniej powiedziałem
podejrzewam że niewe wszystkich modelach da się to zrobić zależeć to będzie od oprogramowanioa "dołączonego" do silnika. Ale faktycznie w dużym stopniu ułatwia to naprawę.
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: mussolinii » 20 sty 2009, 20:25
Musso to ma bardzo prosty komputer.. to widac nawet po tym manualu zalaczonym w tym topicu. Jezeli podlaczysz jakis skaner z odpowiednia wtyczka to bedziesz mial tylko na wyswiatlaczu podany kod bledu i opis co to za usterka. Bedzie to dokladnie to samo co mozesz zrobic sam spinaczem i patrzyc na mrugajace lampeczki wg procedury z tego schematu. Nie wiem czy jest sens kupowania przyrzadu za duza kase by miec dokladnie to samo co masz teraz ze spinacza.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: ponton26 » 21 sty 2009, 11:25
do tego zmierzała moa wypowiedz
lepiej bym tegonie ujął
lepiej bym tegonie ujął
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:46
- Gadu-Gadu: 0
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: edison167 » 16 kwie 2009, 22:55
A może znajdzie się na forum inteligent i powie jakie piny trzeba zewrzeć w kości na błotniku żeby te kontrolki zaczęły mrugać!!!
Bo widzę ze wszyscy w temacie się poruszają. Z tym że po omacku!!!
Bo widzę ze wszyscy w temacie się poruszają. Z tym że po omacku!!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: Ramzes » 13 lut 2010, 23:09
Mam musso 3,2 benzyna z 2000 r.
Prosiłbym o wyczerpujący i łatwy opis samodzielnej diagnostyki silnika w musso.
Rozumiem, że mam spinaczem biurowym połączyć piny 2 i 6. w kostce diagnostycznej po lewej stronie komory silnikowej.
Następnie wsiąść za kierownicę i włączyć zapłon. Która kontrolka ma mrugać i w jaki sposób przeliczać mrugnięcia na numery kodów.
Gdzie mam znaleźć interpretację numerów kodów.
Może ktoś z forumowiczów opisze w sposób "dla opornych" diagnostykę nosorożca.
Podejrzewam, że dużo ludzi by skorzystało
Prosiłbym o wyczerpujący i łatwy opis samodzielnej diagnostyki silnika w musso.
Rozumiem, że mam spinaczem biurowym połączyć piny 2 i 6. w kostce diagnostycznej po lewej stronie komory silnikowej.
Następnie wsiąść za kierownicę i włączyć zapłon. Która kontrolka ma mrugać i w jaki sposób przeliczać mrugnięcia na numery kodów.
Gdzie mam znaleźć interpretację numerów kodów.
Może ktoś z forumowiczów opisze w sposób "dla opornych" diagnostykę nosorożca.
Podejrzewam, że dużo ludzi by skorzystało
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: ponton26 » 14 lut 2010, 13:52
Kolego powyżej jest wszystko opisane.
Świecić ma się lampka 4wd ta pomarańczowa.
Te kreski w tabelce to długość świecenia (górna) i nie świecenia (dolna) wartości przy nich to przybliżony czas świecenia w sekundach natomiast w kolejnej kolumnie opis błędu.
Ale z tego co się orientuje to ten test dotyczy diagnostyki napędów.
Co do testu silnika musiałbyś popatrzeć które piny trzeba zewrzeć a może to jeden ogólny test ?
Świecić ma się lampka 4wd ta pomarańczowa.
Te kreski w tabelce to długość świecenia (górna) i nie świecenia (dolna) wartości przy nich to przybliżony czas świecenia w sekundach natomiast w kolejnej kolumnie opis błędu.
Ale z tego co się orientuje to ten test dotyczy diagnostyki napędów.
Co do testu silnika musiałbyś popatrzeć które piny trzeba zewrzeć a może to jeden ogólny test ?
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: Ramzes » 14 lut 2010, 20:34
Mnie się wydaje, że tą metodą (na spinacza) nie da się zdiagnozować silnika w nosorożcu.
Wiem, że pasuje wtyczka od Kiji. Ale nie wiem jaki musi być soft w laptopie, aby móc zdiagnozować w pełni silnik.
Wiem, że pasuje wtyczka od Kiji. Ale nie wiem jaki musi być soft w laptopie, aby móc zdiagnozować w pełni silnik.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne
Postautor: uki » 23 lut 2010, 17:54
Czy ktoś z Was może widział jakiś zestaw na allegro który pasowałby do nosorożca takiego z motorkiem 3,2 i zgodnego z OBD2.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości