Bioester
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Bioester
Postautor: polmussik » 14 lut 2009, 9:22
kilka lat temu montowałem w dieslu podgrzewacz elektryczny do paliwa (wtedy można bylo kupić w cpn-ach rózne wynalazki) i zdał on doskonale egzamin.Podgrzewanie paliwa widziałem niedawno w silniku 1,9 citroena,gdzie filtr paliwa jest grzany cieczą chłodzącą,jest to oryginalne rozwiązanie.Obecnie paliwo ma dodatki zimowe i można z reguły obejść się bez podgrzewacza
- DARO
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bioester
Postautor: DARO » 14 lut 2009, 13:43
polmussik pisze:kilka lat temu montowałem w dieslu podgrzewacz elektryczny do paliwa (wtedy można bylo kupić w cpn-ach rózne wynalazki) i zdał on doskonale egzamin.Podgrzewanie paliwa widziałem niedawno w silniku 1,9 citroena,gdzie filtr paliwa jest grzany cieczą chłodzącą,jest to oryginalne rozwiązanie.Obecnie paliwo ma dodatki zimowe i można z reguły obejść się bez podgrzewacza
juz myslałem ze ktos tuningował musso na paliwo lotnicze za 1.49zł
MUSS 2`9 TD Lift +4
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Bioester
Postautor: Gonzo » 24 lis 2009, 11:58
mozdyn pisze:Zalałem toto na stacji Bliska po 4,20zł/l (we Wrocławiu koło ASTRY). Spaliłem na razie cały bak.
Jedzie dobrze (mam wrażenie że nawet lepiej jak na zwykłym ON), nie pieni się podczas nalewania.
UWAGA! Ma jednak wadę: zaciąga syfy z baku, więc trzeba sobie komplet filtrów paliwa zakupić na pierwsze tankowanie. U mnie po pierwszych 200km się filtry kompletnie pozatykały - wcale nie chciał odpalać. Potem po następnych 200km płukałem filtr wstępny, jak przestanie zaciągać brudy (znaczy bak się wyczyści) zmienię filtry ponownie.
mozdyn i jak się jeździ na BIOEsterze? Nadal go tankujesz, jak silnik po tym i jak spalanko? Podziel się opiniami po dłuższym tankowaniu tego cuda, bo diesel idzie w górę to może trzeba by zmienić zupkę.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- luka
- Rusza z kopyta
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bioester
Postautor: luka » 02 gru 2009, 20:27
Możliwe jest zatankowanie bioestra i nawet nawet niema różnicy w mocy. Jest tylko jeden problem.....po trzecim zatankowaniu do pełna zauważyłem że puszczają przewody przelewowe na wtryskiwaczach. Bioester ma właściwości lekko zmiękczające na gumę która pracowała wcześniej z olejem napędowym. Po wymianie przewodów przelewowych na nowe problemu już niema......ALE PAMIĘTAJCIE!!! Jeżeli zaczniecie jeździć na bioestrach to stare gumowe przewody przelewowe trzeba koniecznie wymienić!!!
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Bioester
Postautor: mussolinii » 02 gru 2009, 21:17
dodam tylko ze przy zbiorniku rowniez sa gumowe przewody i dojscie do nich jest.... lekko mowiac kiepskie od gory.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bioester
Postautor: krzychu » 01 lip 2010, 23:12
Pozwolę sobie odgrzać kotleta przy kolacji
Jako że u mnie coraz ciężej o "oszczędności" zalałem dziś Biopaliwo
Ceny sporo spadły tego wynalazku.
Na stacji Bliska dziś 3.58 - co stanowi 1PLN oszczędności na litrze.
Na razie tylko dolałem do pełna 25 litrów żeby się wymieszało.
Szykuje mi się dostawca tego w cenie ok. 2.00 - 2.20zł/l - co stanowi już oszczędność 50%
Pojeździmy - zobaczymy - i wrażenia opiszemy
Jako że u mnie coraz ciężej o "oszczędności" zalałem dziś Biopaliwo
Ceny sporo spadły tego wynalazku.
Na stacji Bliska dziś 3.58 - co stanowi 1PLN oszczędności na litrze.
Na razie tylko dolałem do pełna 25 litrów żeby się wymieszało.
Szykuje mi się dostawca tego w cenie ok. 2.00 - 2.20zł/l - co stanowi już oszczędność 50%
Pojeździmy - zobaczymy - i wrażenia opiszemy
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Bioester
Postautor: Gonzo » 02 lip 2010, 2:50
koniecznie opisz wrażenia, spalanie i ewentualne szkody. Mocno się zastanawiam czy nie przejść na bio bo ceny u nasz masakra 4,56 wczoraj lałem i sąsiednie stacje tak samo
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bioester
Postautor: krzychu » 02 lip 2010, 11:13
Rozmawiałem z kolega który jeździ lawetą po Śląsku.
Zrobił już na tym przeszło 3000km i żadnych zmartwień.
Dostawca, który mi się szykuje ma Scanie z kamonrejlem i też już parę tysięcy zrobił na tym specyfiku
Wymiana filtrów to w zasadzie zbieg okoliczności.
Ale, pojeździmy, zobaczymy i wrażenia opiszemy
Puki co, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
Zrobił już na tym przeszło 3000km i żadnych zmartwień.
Dostawca, który mi się szykuje ma Scanie z kamonrejlem i też już parę tysięcy zrobił na tym specyfiku
Wymiana filtrów to w zasadzie zbieg okoliczności.
Ale, pojeździmy, zobaczymy i wrażenia opiszemy
Puki co, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Bioester
Postautor: mussolinimmz » 05 lip 2010, 9:36
Z tym wyciąganiem syfu ze zbiornika może coś być zalałem 2 razy z miesiąc temu i mam filtry do wymiany co gorsza zgasł mi podczas przejazdu przez wodę po maske
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Bioester
Postautor: lukaszswiebodzin » 12 lip 2010, 9:20
Mussiaki i pojadą na zwykłym oleju roślinnym lekko rozmieszanym z ON . W Rodzinie także posiadamy Land Cruisera 02r 4.2TD Idzie na tym jak burza Spada spalanie mankament jeden Z rury daje Plackami ziemniaczanymi .
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bioester
Postautor: krzychu » 12 lip 2010, 12:25
Drugie tankowanie i żadnych skutków ubocznych
Spalanie się nie zmieniło i w mieście wynosi w granicach 10l/100km +- 0.5l.
Komplet zapasowych filtrów w razie czego leży w bagażniku.
Jedyną różnicę jaką zauważyłem to rachunek przy kasie
Spalanie się nie zmieniło i w mieście wynosi w granicach 10l/100km +- 0.5l.
Komplet zapasowych filtrów w razie czego leży w bagażniku.
Jedyną różnicę jaką zauważyłem to rachunek przy kasie
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Bioester
Postautor: mozdyn » 19 lip 2010, 21:48
Po 2 sezonach ciepłych jazdy na bioestrze wygląda to tak:
- pocą się gumki (powroty z wtrysków, przewody doprowadzające), robią się miękkie, ale poza tym nie ma problemów
- śmierdzi frytą
- trochę większe spalanie (ok 5-8%)
+ w sumie mniejszy rachunek
+ brak innych efektów ubocznych gdy ciepło, jak zimno jeżdżę na dieslu
Filter się zapychał tylko na początku, jak już syfy z baku wymyło to potem jest ok.
- pocą się gumki (powroty z wtrysków, przewody doprowadzające), robią się miękkie, ale poza tym nie ma problemów
- śmierdzi frytą
- trochę większe spalanie (ok 5-8%)
+ w sumie mniejszy rachunek
+ brak innych efektów ubocznych gdy ciepło, jak zimno jeżdżę na dieslu
Filter się zapychał tylko na początku, jak już syfy z baku wymyło to potem jest ok.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Bioester
Postautor: mussolinii » 20 lip 2010, 16:45
Zatankowalem dzisiaj se na probe. Silnik slabszy, trzeba troche pociskac by wchodzil dobrze na obroty... jak sie pociaska to juz wiadomo ze bedzie wieksze zuzycie
Na czerwonym czy zielonym nie ma tego efektu.
Troche pojezdze na rzepaczku i kiedys cos tam jeszcze napisze. Dzis za krotko jezdzilem. Cena u nas 3.93.
Na czerwonym czy zielonym nie ma tego efektu.
Troche pojezdze na rzepaczku i kiedys cos tam jeszcze napisze. Dzis za krotko jezdzilem. Cena u nas 3.93.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bioester
Postautor: krzychu » 16 wrz 2010, 10:09
Dziady z Bliskiej poczuły wiatr w dupie i ceny wywindowały do 3.78 u mnie
Zwykły ON na Neste 4.19 a na BP zatankowałem po 4.23
45 groszy różnicy to żadna oszczędność.
W miedzy czasie trafiło się 30 litrów oszczędności po 3.30
Bio będę dolewał tylko okazyjnie jak mi się oszczędności skończą
Praca silnika bez zmian.
Zwykły ON na Neste 4.19 a na BP zatankowałem po 4.23
45 groszy różnicy to żadna oszczędność.
W miedzy czasie trafiło się 30 litrów oszczędności po 3.30
Bio będę dolewał tylko okazyjnie jak mi się oszczędności skończą
Praca silnika bez zmian.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Bioester
Postautor: mussolinii » 16 wrz 2010, 15:56
U mnie jest wieksze zuzycie BIO o ok 1-2litry. Samochod jest wyraznie slabszy a co za tym idzie trzeba go cisnac. Dalem se na luz z tym paliwem... oszczednosc jest pozorna. Dodatkowo zaobserwowalem 2 razy slabszy rozruch na BIO. Przy obecnej cenie gra nie jest warta swieczki.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości