kontrolka świec żarowych
- martincore
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 maja 2010, 12:18
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8812886
- Skype: marcin3826
kontrolka świec żarowych
Postautor: martincore » 24 lip 2010, 21:35
Mam problem z kontrolką święc żarowych, a co za tym idzie - z odpaleniem auta. często przy przekręcaniu kluczyka nie zapala mi się wogóle ta kontrolka. oczywiście auto wtedy nie odpala. po przekręcaniu m/w 10razy, kontrolka się zapala i tradycyjnie po jej zgaśnięciu mogę odpalić auto i normalnie jechać.
jednak zdarza się to coraz częściej. co może być przyczyną? świece żarowe są nowe. wygląda tak, jakby coś nie stykało, tylko co?
ktoś polecił mi jakiś spray, żeby nim spryskać... no właśnie: też nie bardzo wiem co należy spryskać. czy mieliście podobny problem? prosiłbym o pomoc.
pzdr
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2008, 13:00
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2894
- Gadu-Gadu: 0
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: ursus1977 » 25 lip 2010, 9:48
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: uki » 25 lip 2010, 10:24
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: sasek1 » 25 lip 2010, 10:31
słuszałem o jakiejś w formie papierowej
- martincore
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 maja 2010, 12:18
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8812886
- Skype: marcin3826
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: martincore » 26 lip 2010, 19:31
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: simon » 27 lip 2010, 9:48
- martincore
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 maja 2010, 12:18
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8812886
- Skype: marcin3826
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: martincore » 27 lip 2010, 22:32
simon pisze:No to chłopie masz problem, bo w musso jeszcze kilka innych kontrolek jest
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 maja 2010, 21:13
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: marcinz1 » 28 lip 2010, 16:45
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 maja 2009, 19:02
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 5934090
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: MAZS » 28 lip 2010, 20:48
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: mussolinii » 23 paź 2010, 19:48
PS: A moze jakies ustrojstwo elektryczne dogrzewa silnik przez minute?
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: krzychu » 23 paź 2010, 23:21
A co do świec to cytat z instrukcji szkoleniowych dla Musso i Korando
Gdy pracuje system podgrzewania, we wszystkich świecach żarowych płynie prąd około 30 A i temperatura spiral grzejnych bardzo szybko wzrasta.
Wraz ze wzrostem temperatury rośnie oporność spirali regulacyjnej, co ustala wielkość prądu na 8 ~ 15 A w celu zabezpieczenia świec żarowych przed przegrzaniem.
Temperatura świec żarowych osiąga wartość 900*C po ok. 9 sekundach i wzrasta do 1050*C po 30 sekundach,
Podgrzewanie kontynuowane jest również po starcie przez max. 60 sekund
Ot tyle teorii
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: mussolinii » 24 paź 2010, 8:59
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: matee » 24 paź 2010, 10:08
Stawiał tak duży opór, że po załączeniu przekaźnika napięcie na nim spadało do ... 0V.
Przekaźnik robił pyk-pyk i od razu rozłączał świece.
Po wymianie kabla problem zniknął.
Powoli trzeba pomyśleć o wymianie pozostałych głównych przewodów
Dziwi mnie to, że końcówki kabli nie są zalutowane, a jedynie pozaciskane.
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: traky » 24 paź 2010, 10:27
Ufff.... ale wymyśliłem...
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: kontrolka świec żarowych
Postautor: mussolinii » 24 paź 2010, 10:32
traky pisze:W samochodach praktycznie nie lutuje się przewodów, wszystko się zaciska lub zaprasowuje a to ze względu na wytrzymałość mechaniczną....
Masz racje ale taki zabieg robi sie rowniez ze wzgledow ekonomicznych.. My mozemy poprawic fabryke i zacisniete koncowki mozna dodatkowo polutowac (dobierajac oczywiscie konkretna lutownice do tego zabiegu.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości