naprawa uszczelniaczy podciśnienia piast przednich KORANDO/M
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
naprawa uszczelniaczy podciśnienia piast przednich KORANDO/M
Postautor: misiek » 20 sty 2008, 14:40
naprawa uszczelniaczy podciśnienia nie jest droga ani skomplikowana trzeba tylko poznać ten układ
Ostatnio zmieniony 14 maja 2008, 12:55 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
korando2.9
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: naprawa uszczelniaczy podciśnienia piast przednich KORANDO/M
Postautor: misiek » 14 maja 2008, 12:52
1. http://www.ssangyongkorando.nl/download ... orando.pdf 2. 2.http://www.ssangyongkorando.nl/download ... orando.pdf SAMA WYMIANA USZCZELNIACZY NIE WYSTARCZY NALEZY PAMIETAĆ O OWYCZYSZCZENIU GŁADZI POD USZCZELNIACZAMI ORAZ O REGULACJI LUZÓW ŁOŻYSK BO ZBYT DUZY LUZ POWODUJE NIESZCZELNOŚĆ I SPADEK PODCIŚNIENIA (picie wody do piast przez uszczelniacze potem KOROZIA,ZAMARZANIE).MOŻE TO POWODOWAĆ NIE DZIAŁANIE SPRZEGÓW (przedniego napedu) NALEZY TEŻ UWARZAĆ ABY PRZEWODY PODCIŚNIENIA NIE ZATKAŁY SIE SMAREM na fotografiach pokazane jest równiez wymiana klocków hamulcowych ,rególacja luzu przednich łożysk oraz wymiana uszczelniaczy podcisniena przedniej piasty rególacji luzu na łozyska dokonuje sie za pomocą pierściena z gwintem zewnętrznym .Na fotografi demontaz a potem rególacji mechanik dokonuje za pomoca dwóch wierteł ale mozna uzyć ruskiego klucza młotka i pobijaka . PIERŚCIEŃ TEN ZNAJDUJE SIĘ ZA PODKŁADKĄ ZABEZPIECZAJACA PRZED ODKRECANIEM KONTROWANY TRZEMA ŚRÓBKAMI NA KRZYZAK BODAJ M5.SPRZEGIEŁKO PRZYKRECONE JEST NA 6 SRÓBEK MOMENTEM MIEDZY 50-60Nm na klucz torks-nalezy pamietac aby je dokładnie wymyć z emulsji która się wytworzyła gdy nieszczelne uszczelniacze piły wilgoć i wode potem przesmarować smarem do łozysk ja dodatkowo dodaje odmrażacza do zamków ponieważ zapobiega przed zamarzaniem(a to też smar)aby zdemontować sprzegiełko trzeba zdiąć pierścień zegera wewnątrz sprzegiełka założony na półoś pod pierścieniem znajduje sie podkładka nalezy pamietać o póżniejszym jej załozeniu.stalowe felgi przykrecamy na moment 80-120Nm a aluminiowe 110-130Nm.Acha bardzo wazne w dekielku sprzegiełka tam gdzie membrama znajdyje się taka siateczka jak pumeks nalezy uwazać aby nie zapchać jej smarem osłabi to działanie sprzęgiełka najlepiej zdemontować delikatnie pierścień plastikowy trzymający membrame tak aby niczego nie uszkodzić i przedmuchać znajdujacy pod spodem krązek sprężonym powietrzem . Nie mam zdolności pisarskich ale mam nadziej ze coś z tego co tu napisałem komuś się przyda .fotki zaporzyczone z( korando klub nl)korando2.9
korando2.9
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości