Od jakiegoś czasu rozglądam się za samochodem dla taty (60l), który będzie trochę większy niż zwykły, z dieslem pod maską, będzie miał możliwość pociągnięcia przyczepy z łodzią (zestaw około dwóch ton), nie będzie drogi w eksploatacji i najlepiej jak by był 7 osobowy..
Jako, że prawie od zawsze motoryzacja w domu stała pod znakiem Mercedesa, to pomyślałem o Musso ponieważ ma silnik Mercedesa, a mosty podobno od Jeepa, i zdaje się że w Indonezji był sprzedawany właśnie jako MB. Co daje mi podstawy do sądzenia, że ten model musi coś sobą reprezentować. Ale tego chciał bym się dowiedzieć od Was - posiadaczy i użytkowników Zdaje sobie również sprawę, że pewnie fajniejszy w użytkowaniu był by ten z benzynowym silnikiem 3200, (sam mam identyczny w swoim Mercedesie), jednak tata koniecznie musi mieć diesla.
A na wstępie chciałem zapytać się o kilka rzeczy:
1. Zdaje się że diesle są z turbo i bez, który byście polecili ?
2. Czy jest coś na co szczególnie warto zwrócić uwagę przy oględzinach Musso ? Chciałem również zaznaczyć, że żaden z nas wcześniej nie miał styczności z napędem AWD.
3. Czy ktoś z Was dysponuje wersją 7 osobową i mógł by coś więcej powiedzieć o tych miejscach w bagażniku? Chodzi mi o to czy są to miejsca raczej awaryjne które można wykorzystać na krótkich trasach, czy też można spokojnie przejechać w na tych miejscach ponad 100km?
4. W internecie w zdecydowanej większości pojawiają się wersje 5 osobowe, ale może czy ktoś z Was dokładał dwa ''fotele'' żeby zrobić wersje 7 osobową ?
5. Czy jest problem z częściami do tego modelu w rozsądnych pieniądzach, i jak jest z dostępnością?
6. No i chyba najważniejsze, ile mniej więcej, Waszym zdaniem trzeba zapłacić za dobry egzemplarz? Ponieważ rozpiętość cen w internecie jest dość spora i w sumie sam nie wiem dlaczego, ponieważ te za 6k zł wyglądają dość podobnie jak te za 10k zł
7. A może ktoś z Was ma, lub zna kogoś kto aktualnie sprzedaje Musso i mógł by podesłać jakieś namiary?
8. Czy znajdzie się jakiś właściciel Musso z Lublina bądź okolic? Żebym mógł bliżej przyjrzeć się temu modelowi zanim pojadę gdzieś na oględziny ?
Trochę się tego nazbierało, ale to dlatego że moja wiedza dotycząca tego modelu jest dość niewielka, chociaż mam nadzieje że przy Waszej pomocy szybko się to zmieni
Poszukiwane Musso
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Poszukiwane Musso
Postautor: sylwek » 30 lis 2013, 13:55
Witam .Zostaw jakieś namiary to się skontaktuję.Jestem z Lublina ,mam Musso 2,9 TD z 2002 roku jak będziesz chciał pooglądać to się spotkamy.Pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Poszukiwane Musso
Postautor: sasek94 » 07 gru 2013, 20:38
Witaj:)
1) Do takiego zestawu polecam wersje D, wolniejsze przełożenia w mostach, milej się rusza na pusto w porównaniu do Td. Nie wiem jak w przypadku przyczep to wygląda. Nie miałem okazji ciągać..
2) Musso nie posiada napędu AWD. Masz tam napęd dołaczany 2h, 4h( nie wolno na suchym asfalcie), 4l ( jakw 4h). Ważne żeby się załączał. Awaryjne sprzęgiełka.
3)Nie posiadam niestety.
4)Jak wyżej.
5)Większość części do 2,9d posiadam na sprzedaż( używanych) na allegro także ich pełno. Za niedługo bd miał także części do 2,9Td. Osobiście uważam, że większość części można dopaść w normalnych cenach. Poza pierdółkami typu czujniki, sprzęgiełka.
6) Zadbane musso z forum warto kupić za 7 kzł. Osobiście celowałbym w model przed liftingiem, najlepiej rocznik 1995/96. Ze sprawną skrynią i zdrową budą.
1) Do takiego zestawu polecam wersje D, wolniejsze przełożenia w mostach, milej się rusza na pusto w porównaniu do Td. Nie wiem jak w przypadku przyczep to wygląda. Nie miałem okazji ciągać..
2) Musso nie posiada napędu AWD. Masz tam napęd dołaczany 2h, 4h( nie wolno na suchym asfalcie), 4l ( jakw 4h). Ważne żeby się załączał. Awaryjne sprzęgiełka.
3)Nie posiadam niestety.
4)Jak wyżej.
5)Większość części do 2,9d posiadam na sprzedaż( używanych) na allegro także ich pełno. Za niedługo bd miał także części do 2,9Td. Osobiście uważam, że większość części można dopaść w normalnych cenach. Poza pierdółkami typu czujniki, sprzęgiełka.
6) Zadbane musso z forum warto kupić za 7 kzł. Osobiście celowałbym w model przed liftingiem, najlepiej rocznik 1995/96. Ze sprawną skrynią i zdrową budą.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości