Witam,
Panowie jak powinien pracować reduktor (tryb 4L) w Rextonie I 2,7xdi z automatem i TODem, czy dostępna powinna być pełna gama przełożeń skrzyni biegów czy tylko 2 pierwsze biegi?
Jaki jest prawidłowy objaw zapięcia i rozpięcia 4H i 4L? - coś słychać, czuć, widać?
Z góry dzięki za podpowiedzi!
Pozdr
Praca reduktora
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praca reduktora
Postautor: alfik » 09 kwie 2015, 12:11
Moim zdaniem nie można przegapić włączonego reduktora - nawet jak się włączy tak miękko, że nic nie słychać, to samochód zachowuje się totalnie inaczej. Wszystkie biegi są dostępne, ale przełożenia są skrócone 2,48 raza, co oznacza, że piątka przypomina góra trójkę, a między dwójką a trójką auto jedzie jak na jedynce bez reduktora - jak chcesz szybciej pojechać, to wyje, jak ruszasz, jest wyraźnie więcej siły. Jak masz tryb ręczny skrzyni, to sobie zobacz - na jedynce - traktor, ruszenie z trójki jest normalne ( w terenie zalecane z dwójki).
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Praca reduktora
Postautor: MichalT » 09 kwie 2015, 12:25
OK dzięki Kolego za podpowiedzi, skrzynia automatyczna, jeśli zapne 4L i nie ma wszystkich biegów (czuje, że dochodzi do 2 i dalej nie przerzuca) podczas gdy bez reduktora mam wszystkie biegi, to co może być przyczyną i jakie koszty naprawy - wiem, że to wróżenie z fusów ale może ktoś miał taki przypadek?
Pozdr.
Pozdr.
Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praca reduktora
Postautor: alfik » 09 kwie 2015, 12:54
Czy jesteś pewien? Na dwójce z reduktorem maksymalne obroty są już przy 25km/h i szybciej na 2 nie pojedziesz. Piątka z reduktorem kończy się poniżej 80km/h, czyli z reduktorem masz takie wrażenie, jak by się skrzynia się kończyła na dwójce, ale to jest już piątka bo tak działa reduktor. Nie masz wskazania biegu na wyświetlaczu? Lub trybu ręcznego skrzyni? - toż to 2,7 czyli dość nowe auto. Jak czujesz, że to już dwójka - automat zmienia berdzo miękko. W zależności od wersji skrzynia przy włączonym reduktorze może sama ruszać z dwójki (jedynkę trzeba wymusić trybem ręcznym) a biegi przelatują błyskawicznie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Praca reduktora
Postautor: MichalT » 09 kwie 2015, 13:00
Dzięki Kolego, sprawa jest taka, że jade obejrzeć auto, które podobno ma takie objawy, że na 4L coś nie lata do końca z biegami wszystkimi także chciałem się przygotować jak to przetestować 
Czy to może być połączone z uszkodzonym ESP? Bo też ESP jest do roboty, praca kontrolki przerywana, czasami świeci czasami nie, przeszukałem forum i znalazłem info, że prawdopodobnie styki są przyczyną ale czy teraz przy nie działającym ESP można sie spodziewać takich problemów z reduktorem?
Pozdr.

Czy to może być połączone z uszkodzonym ESP? Bo też ESP jest do roboty, praca kontrolki przerywana, czasami świeci czasami nie, przeszukałem forum i znalazłem info, że prawdopodobnie styki są przyczyną ale czy teraz przy nie działającym ESP można sie spodziewać takich problemów z reduktorem?
Pozdr.
Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praca reduktora
Postautor: alfik » 09 kwie 2015, 13:11
Nie mam pewności - skrzynia potrzebuje sygnału o prędkości - z czujników ABS/ESP - jak nie ma danych - działą w trybie awaryjnym - masz jeden bieg, który pozwala ruszyć i się toczyć. Jak nie masz jeszcze tego auta - to na 99% powinien być wskaźnik biegu na zegarach - pokazuje on także bieg w trybie automatycznym - widać, czy się zmieniają i jaki jest bieg. Co do ABS/ESP - nie wiem jak do Rexa, ale do mojego Kyrona czujnik był drogi (700) i to też dzięki znalezienie czujnika solo, bo w katalogu części jest on razem z piastą.
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Praca reduktora
Postautor: MichalT » 09 kwie 2015, 13:21
OK dzięki, auto bez reduktora jeździ sprawnie i skrzynia działa prawidłowo (z tego co wiem) więc być może suma sumarum reduktor jest OK a tylko jest wrażenie, że coś nie tak bo się biegi płynnie przerzucają i szybko kończą...ok dzięki, bede czujny ale liczę, że to jakaś pierdoła bo auto chciałbym kupić 

Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość 

Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość