Auto bez powodu zaczęło się dziwnie zachowywać ...
Silnik E32 M104 ... inst. gaz KME sekwencja ...
Na benzynie : auto zapala w miarę ładnie ale jakoś tak nie do końca równo pracuje, na postoju pierwsze naciśnięcia gazu powoduję bardzo delikatną czkawkę ale od 1200 obr. od 1.2 do odcięcia przy 4.5 ładnie się wkręca. W czasie jazdy wydaje się niby ok. ale ewidentnie auto ma troszkę mniej wigoru. Podczas toczenia gdy nie naciskam gazu potrafi szarpać obrotami (ale nie zawsze) tak samo stojąc z wciśniętym hamulcem na D czasami potrafi szarpać podobnie obrotami. Ruszanie czasami (ale rzadko) autko dławi się .
Teraz LPG : problem jest z przełączeniem bo w czasie jazdy auto przełącza na gaz i od razu zrzuca. Przy maksymalnym rozgrzaniu silnika potrafi przełączyć za którymś razem, ale przy mocnym dodaniu gazu i redukcji zrzuca lpg i wchodzi na benzynę , następnie pierwsze metry na benzynie się dławi a za chwile ładnie mknie . Inaczej jest gdy auto złapie temperaturę na postoju i przełączy na LPG, wtedy ładnie jeździ na LPG ale tylko spokojnie , przy ostrej jeździe zrzuca LPG i podaje benzynę .
Ważne gdy auto jedzie na LPG ładnie i nie deptam gazu , przerzucam sam na benzynę by dynamiczniej pojeździć , gdy wracam na LPG po takiej jeździe , przy pierwszym zatrzymaniu kuleją obroty(ale chwilę 5do 10 sek)
Teraz tak sprawdzić zamierzam miernikiem rano przepływkę i czujnik położenia wału .
Raczej wykluczam czujnik wału i czujnik wałka rozrządu bo te objawy nie do końca mi pasują .
Więc zostają opcje
-uszkodzony przepływomierz ? który zamierzam jutro sprawdzić.
-brudna przepustnica która zamierzam jutro zdjąć do czyszczenia. (w mercedesach pomaga)
-wiązka elektryczna (może rozpada się jak w mercedesach) - do weryfikacji jutro
-sonda lambda ?
-lub mało prawdopodobne - uszczelka pod głowicą ...
-przewody podciśnienia wyglądają OK.
-Przewody WN świece i cewki SĄ NOWE , ORYGINALNE BERU-Mercedes...
PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
Postautor: uki » 15 lip 2015, 11:22
Cześć
Nasze silniki są "toporne" i niewiele rzeczy jest im w stanie utrudnić życie. Instalacje Gaz nie bierz pod uwagę bo sam też kiedyś miałem nadzieje że jest ok i poszła do wy..bania, a mapy do podtlenku tylko na sprawnej benzynie wykonasz. A problemy z pracą na benie to albo podciśnienia czyli odmy lub wężyki albo prawidłowe zasilanie/ciśnienie paliwa co jest częstym problemem, którego nikt nie bierze pod uwagę(należy sprawdzić czy pompa osiąga ciśnienie robocze i czy instalacja od zbiornika do listwy to ciśnienie przenosi i trzyma). Sonda lambda takich objawów nie daje... ew. odepnij przepływkę i zobacz co się wydarzy.
Nasze silniki są "toporne" i niewiele rzeczy jest im w stanie utrudnić życie. Instalacje Gaz nie bierz pod uwagę bo sam też kiedyś miałem nadzieje że jest ok i poszła do wy..bania, a mapy do podtlenku tylko na sprawnej benzynie wykonasz. A problemy z pracą na benie to albo podciśnienia czyli odmy lub wężyki albo prawidłowe zasilanie/ciśnienie paliwa co jest częstym problemem, którego nikt nie bierze pod uwagę(należy sprawdzić czy pompa osiąga ciśnienie robocze i czy instalacja od zbiornika do listwy to ciśnienie przenosi i trzyma). Sonda lambda takich objawów nie daje... ew. odepnij przepływkę i zobacz co się wydarzy.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 gru 2014, 12:34
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 117455
Re: PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
Postautor: Mroowa » 15 lip 2015, 17:26
Odpięcie przepływomierza powoduje zgaśnięcie auta ....
Po podpięciu pod komputer , wywala błąd P0170 - może to jednak sonda lambda ....
Wiązki są w b.dobrym stanie ....
Więc zostaje jeszcze przepustnica ....
Teraz na benzynie chodzi jak chce , czuć mniej mocy, na wolnych obrotach się dławi. Dławi się też w trakcie przerzucania na LPG.
Na LPG dławi go powyżej 3.800 obrotów i zrzuca na benzynę , ale lepiej jeździ na LPG, czasem szarpie na postoju i przy hamowaniu
Po podpięciu pod komputer , wywala błąd P0170 - może to jednak sonda lambda ....
Wiązki są w b.dobrym stanie ....
Więc zostaje jeszcze przepustnica ....
Teraz na benzynie chodzi jak chce , czuć mniej mocy, na wolnych obrotach się dławi. Dławi się też w trakcie przerzucania na LPG.
Na LPG dławi go powyżej 3.800 obrotów i zrzuca na benzynę , ale lepiej jeździ na LPG, czasem szarpie na postoju i przy hamowaniu
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
Postautor: trol48 » 01 lis 2016, 21:38
witaj
brudny tłoczek-zacinajacy sie w parowniku, za ma wydajnosc w roznych stanach i temperaturach
brudny tłoczek-zacinajacy sie w parowniku, za ma wydajnosc w roznych stanach i temperaturach
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 sie 2019, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3198
- Gadu-Gadu: 0
Re: PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
Postautor: guido77 » 12 sie 2019, 18:23
Witam. Miałem podobny kłopot z moim chairmanem. Rozwiązanie okazało się banalne. Zanieczyszczona wtyczka w przepustnicy. Czyszczenie, spray typu elektrosol lub podobny i po kłopocie. Swoją drogą spray tego typu w tych samochodach powinien leżeć w schowku bo większość awarii jest spowodowana korodujacymi wtyczkami. Podobnie przy problemach z przeplywomierzem. Warto również pomierzyć napięcie zasilania w skrzynce bezpiecznikow. Czasem się zdarza, że w miejscach gdzie powinno się pojawić napięcie 12v czy 13,9v na uruchomionym silniku w rzeczywistości jest napięcie 11v lub 9v świadczy to o korozji w skrzynce bezpiecznikow w bagażniku lub pod maską albo skorodowane przyłącza przy akumulatorze.
Swoją drogą kłopot z pompą paliwa również często występuje gdyż pompa jest zamontowana pionowo w baku i gdy paliwa jest mało pracuje niestety ponad powierzchnia paliwa i się przegrzewa. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie układu przekaznikowego odcinajacego zasilanie pompy gdy włączamy instalację lpg lub inne wyjście jazda z minimum 1/4 baku paliwa żeby pompa miała czym się chlodzic.
Pozdrawiam
Guido
Swoją drogą kłopot z pompą paliwa również często występuje gdyż pompa jest zamontowana pionowo w baku i gdy paliwa jest mało pracuje niestety ponad powierzchnia paliwa i się przegrzewa. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie układu przekaznikowego odcinajacego zasilanie pompy gdy włączamy instalację lpg lub inne wyjście jazda z minimum 1/4 baku paliwa żeby pompa miała czym się chlodzic.
Pozdrawiam
Guido
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
Postautor: TloluviN » 14 sie 2019, 17:32
U mnie podobne objawy były wynikiem uszkodzenia jednej z cewek oraz nieszczelności wężyka podciśnienia do skrzyni biegów.
Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania

Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania

Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość