problem z odpalaniem
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 lut 2011, 4:27
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 5194637
problem z odpalaniem
Postautor: jlx2 » 20 maja 2012, 12:26
Rano na zimnym silniku nie można zapalić, jak zaskoczy i silnik się rozgrzeje to pali na dotyk.
Czy ktoś miał podobny problem i jak temu zaradzić ?
Proszę o pomoc.
Czy ktoś miał podobny problem i jak temu zaradzić ?
Proszę o pomoc.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 wrz 2011, 14:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 5577755
Re: problem z odpalaniem
Postautor: YARUL » 15 gru 2012, 13:15
Witaj
Napisz proszę , które musiałeś wymienić , koszty jakie Cię wyniosły i czy musiałeś je dać do programowania itp Z góry dzięki za odpowiedź !!
Napisz proszę , które musiałeś wymienić , koszty jakie Cię wyniosły i czy musiałeś je dać do programowania itp Z góry dzięki za odpowiedź !!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 cze 2013, 22:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z odpalaniem
Postautor: BXB » 30 cze 2013, 19:06
mam problem mój reksi odpala tylko na plaku, po podłączeniu do komp. dostałem info że jest problem z ciśnieniem paliwa od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 03 lip 2013, 18:00 przez BXB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: problem z odpalaniem
Postautor: Trawus » 02 lip 2013, 23:38
Masz problemy z ciśnieniem to nie czepiaj się wtrysków tylko sprawdź ciśnienie na pompie , może padła ? Ale co tu można powiedzieć z takiego opisu - jedź do fachowca i tyle niech pomierzy parametry. Nie dawaj się wkręcać kolegom - jak będziesz kolejno odkręcać przewody to wszędzie będzie lało jak cholera bo pompa daje ciśnienie na listwę - sprawdź tę listwę jak ustawia ciśnienie Pomiar przelewowy wtrysków robi się na specjalnym stanowisku pomiarowym a nie w garażu własnymi łapami, Chcesz się wykąpać w ropie ?
Regeneracja wtrysku Delphi w zasadzie sprowadza się od oczyszczenia i wymiany zaworka - to drogo nie kosztuje - a wtrysk i owszem cena może powalić największego chłopa .
Regeneracja wtrysku Delphi w zasadzie sprowadza się od oczyszczenia i wymiany zaworka - to drogo nie kosztuje - a wtrysk i owszem cena może powalić największego chłopa .
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z odpalaniem
Postautor: leon81 » 03 lip 2013, 9:56
Pomiar przelewów robi się samemu metodą porównawczą. Jak wali ciśnienie na przelew to wtryskiwacz śmietnik. Pompa wysokiego ciśnienie w CR psuje się niezmiernie rzadko ( zatankowanie benzyny, opiłki od pompy wstępnej itp).
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: problem z odpalaniem
Postautor: Trawus » 03 lip 2013, 14:11
Leon nie czytasz uważnie tego co napisał nam kolega - auto pod kompem odpala zatem wtryski pracują, poza tym to, co napisałeś daje info tyko wówczas, gdy zaworek we wtrysku jest zamknięty na amen i wszystko idzie na przelew,( gdy wtrysk jest całkiem zdechły ) - natomiast wówczas, gdy pracuje ale nieprawidłowo dzieli dawkę tego w ten sposób nie sprawdzisz tylko nasmrodzisz paliwem. A wspomnianą trudność w odpalaniu może powodować niewłaściwa praca wtrysku i to trzeba sprawdzić - poza tym wtryski na rozruchu muszą dawać więcej niż podczas normalnej pracy - jak na rozruchu nie dają więcej to nie jest ich wina tylko sterowania wtryskiem więc trzeba sprawdzić sterownik. To wszystko trzeba sprawdzić - co ci da popatrzenie na przelew na oko ? Przelewa zawsze bo pompa daje zawsze więcej niż wtryski potrzebują bo pompa w CR jest głupia i nie wyznacza porcji paliwa, pompuje na listwę pod zadanym ciśnieniem tyle ile może i to wszystko, całe jej zadanie. Jednym słowem , gdyby wtryski były padnięte całkowicie to silnik za cholerę nie dałby się uruchomić ani normalnie ani pod kompem.
Poza tym kolega BXB zrozumiał was tak, że ma do próby przelewu odkręcać przewody paliwowe wysokiego ciśnienia - to nieporozumienie ! Przewody przelewowe nie są przykręcane do wtrysków tylko nasuwane na końcówkę boczną przelewu. Z przewodów wysokiego ciśnienia zawsze będzie waliło jak cholera dotąd, dokąd pompa będzie dawała ciśnienie. Można tam sobie nakręcić manometr i sprawdzić ciśnienie pompy poza listwą - to wszystko.
BXB - moja rada , sam nie kombinuj bo to zbyt ryzykowne - wtryskiwacz CR to podstawa - jego dawka jest dzielona w czasie wtrysku na kolejno wtryskiwane porcje - jak źle dzieli to rozwalisz silnik w krótkim czasie bo układ korbowo tłokowy nie wytrzyma zbyt silnych uderzeń nagłego wzrostu ciśnienia w cylindrach. Cała uroda wtryskiwaczy CR polega na tym , że nie dają na raz całej porcji paliwa na pojedynczy wtrysk do cylindra ale muszą go dzielić na kolejno wtryskiwane porcje w ultra krótkim czasie. Wtrysk to w praktyce kilka maleńkich porcji po to by paliwo spalało się spokojnie a wzrost ciśnienia nie następował nagle bo silniki CR nie mają komory wstępnej dla wtrysku a paliwo idzie bezpośrednio na tłok. BXB - Nie kombinuj sam bo rozwalisz sobie silnik na szrot !. Jedź do porządnego warsztatu. Realna przestroga - mój sąsiad, który także jeździł Reksem ma z tego powodu wydatki . Dał samochód gówniarzom do zregenerowania wtrysków i tak mu zrobili , że po 500 km pękł tłok i zablokował silnik - cylinder zrypany , korbowód pęknięty , mogiła. Nie warto szlifować i naprawiać. Z wtryskami CR nie ma żartów , muszą pracować prawidłowo.
Poza tym kolega BXB zrozumiał was tak, że ma do próby przelewu odkręcać przewody paliwowe wysokiego ciśnienia - to nieporozumienie ! Przewody przelewowe nie są przykręcane do wtrysków tylko nasuwane na końcówkę boczną przelewu. Z przewodów wysokiego ciśnienia zawsze będzie waliło jak cholera dotąd, dokąd pompa będzie dawała ciśnienie. Można tam sobie nakręcić manometr i sprawdzić ciśnienie pompy poza listwą - to wszystko.
BXB - moja rada , sam nie kombinuj bo to zbyt ryzykowne - wtryskiwacz CR to podstawa - jego dawka jest dzielona w czasie wtrysku na kolejno wtryskiwane porcje - jak źle dzieli to rozwalisz silnik w krótkim czasie bo układ korbowo tłokowy nie wytrzyma zbyt silnych uderzeń nagłego wzrostu ciśnienia w cylindrach. Cała uroda wtryskiwaczy CR polega na tym , że nie dają na raz całej porcji paliwa na pojedynczy wtrysk do cylindra ale muszą go dzielić na kolejno wtryskiwane porcje w ultra krótkim czasie. Wtrysk to w praktyce kilka maleńkich porcji po to by paliwo spalało się spokojnie a wzrost ciśnienia nie następował nagle bo silniki CR nie mają komory wstępnej dla wtrysku a paliwo idzie bezpośrednio na tłok. BXB - Nie kombinuj sam bo rozwalisz sobie silnik na szrot !. Jedź do porządnego warsztatu. Realna przestroga - mój sąsiad, który także jeździł Reksem ma z tego powodu wydatki . Dał samochód gówniarzom do zregenerowania wtrysków i tak mu zrobili , że po 500 km pękł tłok i zablokował silnik - cylinder zrypany , korbowód pęknięty , mogiła. Nie warto szlifować i naprawiać. Z wtryskami CR nie ma żartów , muszą pracować prawidłowo.
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z odpalaniem
Postautor: leon81 » 03 lip 2013, 15:40
Kolego Trawus - czytam ze zrozumieniem! Sprawdza się przelewy metodą porównawczą - separuje się przelewy, kazdy do oddzielnego "słoika" i jak na dłoni widać który wtrysk nie trzyma ciśnienia. Poczytaj kolego najlepiej troche o niedomaganiach silników HDI a takie eliminacje uszkodzonych elementów robi się od ręki. Ale faktycznie lepiej dać mechanikowi zarobić który zrobi to samo. O kalibracji, kodowaniu i dawkach tu nie mówię.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z odpalaniem
Postautor: leon81 » 05 lip 2013, 8:12
"słoik" wychodzi mimo wszystko taniej .... Czekamy co powie serwis i ile skasuje....
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z odpalaniem
Postautor: unimart » 05 lip 2013, 9:04
BXB zwróć uwagę że nie Bosch ale Delphi Korea wyprodukował ten układ. Oddając wtryskiwacze do regeneracji trzeba upewnić się, że serwis ma autoryzację Delphi i urządzenie testowe CRi-PC.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości