PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: czałczesku » 17 sty 2008, 22:18
Mój pupilek ma nowa awaryjkę zwiazaną z elektrycznością . Napędy padły jakieś miesiąc temu . Wcześniej antynapad w autoalarmie a potem cały autoalarm . Siadł tez silniczek od regulacji przedniego reflektora. Trzy dni temu z kolei miałem taka niespodziankę . Gdy było zimno i rano ruszyłem do pracy po włączeniu ogrzewania tylnej szyby okazało sie że nie działa , tak samo jak dmuchawa ogrzewania , oświetlenie kabiny , centralny zamek , światła przeciwmgielne -tył ,radio no i jeszcze ten cudowny zegarek elektronik. Acha jak sie skręca mocno w lewo to zapala się kontrolka uszkodzenia ABS -przechodzi po restarcie i wyprostowaniu kół . PROSZE O RATUNEK !!! Może ktoś wie który bezpiecznik , jeśli to tylko jego wina może odpowiadać za takie objawy / ABS , reflektor, alarm to inna bajka/ GDZIE GO SZUKAĆ bo nie mam opisu w książce serwisowej Ciekawy jestem co jeszcze wysiądzie ? kolej na spreżarkę ?, silnik, wały napędowe ?
Moim zdaniem trzeba sie pogodzić z faktem że Musso , Korando i inne tego typu wynalazki to samochody napędzane na dwa koła i walka o napęd 4x4 nie ma sensu . Można ewentualnie jak kiedys zapnie się przedni napęd zostawić go tak na stałe i rozkoszować się w cięższym terenie możliwością włączania reduktora . Jest tylko problem czy przedni napęd się nie rozsypie i ile można w ten sposób zrobić kilometrów na suchej nawierzchni ?
UFF ! Ale sie opisałem . Ostatni raz poświecę czas mojemu pupilkowi . Dam go do serwisu . Jak mi jeszcze raz zrobi przykrą niespodziankę to się rozstaniemy .
Moim zdaniem trzeba sie pogodzić z faktem że Musso , Korando i inne tego typu wynalazki to samochody napędzane na dwa koła i walka o napęd 4x4 nie ma sensu . Można ewentualnie jak kiedys zapnie się przedni napęd zostawić go tak na stałe i rozkoszować się w cięższym terenie możliwością włączania reduktora . Jest tylko problem czy przedni napęd się nie rozsypie i ile można w ten sposób zrobić kilometrów na suchej nawierzchni ?
UFF ! Ale sie opisałem . Ostatni raz poświecę czas mojemu pupilkowi . Dam go do serwisu . Jak mi jeszcze raz zrobi przykrą niespodziankę to się rozstaniemy .
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: misiek » 18 sty 2008, 16:59
cześć ziomal . przypuszczam ze spalił sie bezpiecznik odpowiadajacy za niedziałające elementy nie jestem elektrykiem ale na forum malek zamieścił instrukcje serwisowa daewoo musso i jest tam schemat instalacji oraz bezpieczników z opisem który za co odpowiada,podobne objawy mogą być tez jesli odkręci lub odłaczy się masa np silnika lub instalacji.Jeśli chodzi o napędy to łatwo sprawdzić działanie moto rególator czyli silniczka przełączania napędu przękręć kluczykw pierwszą pozycje bez odpalania silnika przełącz pokrętło napedy w pozycje 4h-a potem w 4L i poprostu słuchaj czy silniczek pracuje i przełącza .jesli pracuje to szukaj nieszczelności w piastach lub po prostu zatkalo ci przewody podciśnienia smarem bo jak ci piasty robili nie wiadomo czy nie dali za duzo smaru( przy kole wężyk gumowy od piasty do trójnika i zaworka) przeważnie zatyka się po prawej stronie trzeba wypiąć węzyk i przedmuchać powietrzem .a jesli silniczek nie działa mogły się PRZEWODY PRZY SILNICZKU załamać i nie zawsze łączy trzeba odkręcić i zalutować nowe przewody.NIE PODDAWAJ SIĘ ZIOMAL PRZEJZYJ SOBIE INSTRUKCJE SERWISOWA WPRAWDZIE JEST PO ANGIELSKU ALE TAK NAPRAWDE TEN SAMOCHÓD NIE JEST TAKI SKOMPLIKOWANY JAKBY SIE MOGŁO WYDAWAĆ JA U SIEBIE NAPĘDY DOPROWADZIŁEM DO PORZĄDKU I NIE MAM Z NIMI PROBLEMÓW OBOJETNIE OD TEMPERATURY .JESZCZE RAZ CI MÓWIE NIE PODDAWAJ SIE WEŻ TO NA MIEKKO.MAM NADZIEJE ZE CHOĆ TROSZKE CI POMOGŁEM JAKBY CO TO PYTAJ POSTARAM CI COŚ KOLWIEK PODPOWIEDZIEĆ . SCIAGNIJ SOBIE TA INSTRUKCJE SERWISOWĄ żeby ją otworzyć musisz mieć program( ADOBE READER) POZDRAWIAM
korando2.9
- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: Mariusz » 18 sty 2008, 19:36
Bezpieczniki maszw słupku przy lewej nodze opis na pokrywie powodzenia
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: DANIEL » 18 sty 2008, 19:42
NIE PODDAWAJ SIE!
musso to nie taka trudna bryka ,forum ci pomoze,
Ja napedy przerobilem na reczne sprzegielka dostaniesz na : http://www.rajdy4x4.pl
bylem zmuszony dlatego ze poprzednik amator sie do nich dobieral i je spieprzył na amen
POZDRAWIAM - DANIEL
musso to nie taka trudna bryka ,forum ci pomoze,
Ja napedy przerobilem na reczne sprzegielka dostaniesz na : http://www.rajdy4x4.pl
bylem zmuszony dlatego ze poprzednik amator sie do nich dobieral i je spieprzył na amen
POZDRAWIAM - DANIEL
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2007, 20:01
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: miron » 20 sty 2008, 19:31
WITAM WSZYSTKICH Tak jak każdy posiadacz autka takiego jak MUSSO 3.2 automat, ma mniejsze lub wieksze problemy z eksplatacją MNIE one tez spotykają z tymi mniejszymia jakos sobie radę ale, ostatnio wysadło mi sterowanie wętylatorem został mi tylko 4 zakres na którym działa najszybciej.Byłem u kilku warsztatach elektrycznych i nikt nie potrafi tego naprawic(moze nie chce tym sie zając bo ponoc to skąplikowane bo jest duzo czujników) czy ktos miał podobny problem ??? jesli ktos potrafi mi pomódz to czekam pod tel.601 663790 MIRON.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 sty 2008, 14:15
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: chmiel » 20 sty 2008, 22:10
Mie wiem czy ci to pomoże ale jak jest to silnik na licencji merca to pod schowkiem powinien być taki sterownik w kształcie jeża on odpowiada za zakres dmuchawY.Tak jest w mercedesie to chyba podobnie w musso musisz to sprawdzić
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO ciag dalszy
Postautor: czałczesku » 21 sty 2008, 10:32
Byłem w w warsztacie , sprawdzili bezpieczniku , niby w porzadku poza jednym z głównych przy samym akumulatorze - był przepalony a właściwie stopiony i wydłubać go trzeba było kombunerkami . Wymienili go ale to nić nie dało .Pewnie spaliła sie instalacja . Ja mysle że zwarcie daje motoreduktor, tam wszystkie,, bebechy . Zwarcie pewnie stopiło jakiś kabelek i jest jak jest. O zwarciu przy motoreduktorze sugerowałoby nie włączanie się w pewnych okolicznościach typu zła pogoda lub odwrotnie -po wjeczanu w kałużę motoreduktor działał . Jego praca jest słyczalna przy zmianie napędu przy wyłączonym silniku . Jak słyszałem prace tego silnika to napedy włączały sie prawidłowo .Teraz silniczek nie daje śladu życia. Pewnie czeka mnie duża naprawa instalacji elektrycznej . RECE OPADAJA ! . NIE CHODZI JUZ O KOSZTY ALE O TO ŻE NIKOMU NIE CHCE SIE ZA BARDZO W SERWISIE BAWIĆ Z TAKIMI DUPERELAMI .Najchetniej ,, naprawiaja,, nowe samochody na gwarancji . ,,Przegląd,, wymiana oleju itd 1000 zł . Pan elektryk -przepraszam-PAN ELEKTRYK jest obecnie naurlopie jak wróci to może mnie zapisze na wizytę za pare tygodni . Czuje ze z tym samochodem za pare miesiecy bede znał wszystkich magików , przepraszam mechaników samochodowych
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: czałczesku » 21 sty 2008, 11:48
misiek pisze:cześć ziomal . przypuszczam ze spalił sie bezpiecznik odpowiadajacy za niedziałające elementy nie jestem elektrykiem ale na forum malek zamieścił instrukcje serwisowa daewoo musso i jest tam schemat instalacji oraz bezpieczników z opisem który za co odpowiada,podobne objawy mogą być tez jesli odkręci lub odłaczy się masa np silnika lub instalacji.Jeśli chodzi o napędy to łatwo sprawdzić działanie moto rególator czyli silniczka przełączania napędu przękręć kluczykw pierwszą pozycje bez odpalania silnika przełącz pokrętło napedy w pozycje 4h-a potem w 4L i poprostu słuchaj czy silniczek pracuje i przełącza .jesli pracuje to szukaj nieszczelności w piastach lub po prostu zatkalo ci przewody podciśnienia smarem bo jak ci piasty robili nie wiadomo czy nie dali za duzo smaru( przy kole wężyk gumowy od piasty do trójnika i zaworka) przeważnie zatyka się po prawej stronie trzeba wypiąć węzyk i przedmuchać powietrzem .a jesli silniczek nie działa mogły się PRZEWODY PRZY SILNICZKU załamać i nie zawsze łączy trzeba odkręcić i zalutować nowe przewody.NIE PODDAWAJ SIĘ ZIOMAL PRZEJZYJ SOBIE INSTRUKCJE SERWISOWA WPRAWDZIE JEST PO ANGIELSKU ALE TAK NAPRAWDE TEN SAMOCHÓD NIE JEST TAKI SKOMPLIKOWANY JAKBY SIE MOGŁO WYDAWAĆ JA U SIEBIE NAPĘDY DOPROWADZIŁEM DO PORZĄDKU I NIE MAM Z NIMI PROBLEMÓW OBOJETNIE OD TEMPERATURY .JESZCZE RAZ CI MÓWIE NIE PODDAWAJ SIE WEŻ TO NA MIEKKO.MAM NADZIEJE ZE CHOĆ TROSZKE CI POMOGŁEM JAKBY CO TO PYTAJ POSTARAM CI COŚ KOLWIEK PODPOWIEDZIEĆ . SCIAGNIJ SOBIE TA INSTRUKCJE SERWISOWĄ żeby ją otworzyć musisz mieć program( ADOBE READER) POZDRAWIAM
Dzięki za słowa otuchy !
Dokładnie jestem tego samego zdania co Ty .
Gdyby tak jeszcze w serwisie te argumenty przemówiły do mechaników.
Może znasz jakis sensowny warsztat gdzie można naprawić samochód ?
Wiele ,,napraw,, to drobne pierdoły które polegaja na dokreceniu śrubki , posmarowaniu , przeczyszczeniu styku .
Np w moim drugim samochodzie Opel Vectra DTI / w porównaniu do daewoo to bajka/ wbrew woli mechaników zaoszczedziłem na naprawach ok 1400 zł . Jakim sposobem . A no takim że w kazdym turbo dieslu istnieje taka częśc jak przepływomierz który pada po ok 70 tyś kilometrów i trzeba go kupić za około 700 zł . Bez przepływomierza nie działa turbina i samochód ma jakies połowe mocy . A cały problem polega na przemyciu sensora który przypomina gwizdek . Jest zapychany przez drobiny których nie zatrzymuje filtr powietrza . Za pierwszym razem zrobiłem to w nieodpowiedni sposób jakąś watką . Rozebrałem część i zobaczyłem o co chodzi . Nikt mi tego nie powiedział a pewnie każdy mechanik od silników o tym wie . Od tego czasu z dobrym skutkiem ,, naprawiałem ,, dwa razy ten przepływomierz. Najpierw WD 40 , potem ciepła woda z mydłem , a na koniec przemycie spirytusem lub denaturatem .I w kieszeni mamy 7 stówek do przodu
Nadmieniam że nie jestem mechnikiem i zawodowo nie mam nic wspólnego z samochodami itp
Jeszcze raz dzięki za fachowe wsparcie !
Pozdrawiam !
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: misiek » 21 sty 2008, 13:15
znam dobrego elektryka ale mieszak w gliwicach naprawia w garażu po południami ale mopze ci coś doradzi albo nawet sie umówicie zna się na tych naszych pupilkach bo pracował w daewoo i jest naprawde dobry .czałuczesku namiary wysle ci na emeil. moze choc cos ci doradzi telefonicznie
korando2.9
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: czałczesku » 21 lut 2008, 0:03
Udało mi się a właściwie elektrykowi rozwiazać problem w 5 minut . W serwisie Hiundaja nie dali rady i mówili cos o wymianie całej instalacji. Problem tkwił nie w samych bezpiecznikach a w braku odpowiedniego styku -były zasniedziałe i dlatego nie przewodziły prądy a niektóre sie grzały i topiły .
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: DANIEL » 21 lut 2008, 22:42
"CZAŁCZESKUKU" - nie poddawaj sie , moje autko było odrazu w opłakanym stanie mechanicznym kupiłem je za niecałe 10tys zł ,tak tanio - bo naprawde potrzebowało reki mechanika i po 4 miesiącach juz smigam po terenach az miło , teraz by sie przydał jakis mały tuning
Jak ktoś nie dba o auto to pózniej sie to zemsci i może ktoś taki wlasnie sprzedał Ci sprzedał tak jak Mnie
Jak ktoś nie dba o auto to pózniej sie to zemsci i może ktoś taki wlasnie sprzedał Ci sprzedał tak jak Mnie
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: czałczesku » 22 lut 2008, 9:58
nie podejrzewam poprzedniego właściciela o złe zamiary . dałem dwa razy więcej za samochód tej klasy Że po 8 latach jest w nienalepszym stanie too wynika z jakosci użytych materiałów . Facet który mi sprzedał ten cód techniki jeszcze po wyjeżdzie z jego podwórka mnie gonił i cos krzyczał . okazało sie że zapomniał dać mi komplet oponek letnich w bardzo dobrym stanie co raczej dobrze swiadczy o człowieku.
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: misiek » 23 lut 2008, 14:12
Cześć ziomal ja mysle ze sie po prostu negatywnie się nastawiłes i nie zgadzam sie ze sang yong uzywa materiałów kiepskiej jakości moje maleństwo jest z rocznika 2000 czyli też nie najmłodsze i swietnie sie trzyma jestem bardzo zadowolony kazde auto robi od czasu do czasu psikusy .Uwierz mi i głowa do góry.
korando2.9
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: PROBLEMY ,,ELEKTYCZNE,, W MUSSO
Postautor: DANIEL » 23 lut 2008, 15:20
[b]MISIEK [b]ma racje VW tez potrafi zawiesc ,moze zadziej ale czesci drozsze np do TDI
u Mnie narazie nic wielkiego sie nie zdarza po za doprowadzeniem auto do stanu normalnosci po poprzedniku,
jezdze po terenie dosyc czesto i nic poprostu nic,tylko lac ropke i gazu !!!
u Mnie narazie nic wielkiego sie nie zdarza po za doprowadzeniem auto do stanu normalnosci po poprzedniku,
jezdze po terenie dosyc czesto i nic poprostu nic,tylko lac ropke i gazu !!!
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość