Problemy z LPG
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lut 2017, 21:15
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: Jama10 » 04 lut 2019, 15:45
Teoretycznie można serwisowac poza ASO. Jeśli serwisuję się zgodnie z książką serwisową to gwarancja powinna być uznawana.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sty 2019, 21:32
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: macono » 09 lut 2019, 14:51
A skąd ci w aso będą wiedzieć że coś przy gazie poza aso było robione jak oni pojęcia nie mają o gazie.srad najrozsądniej serwisować gaz poza aso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 sty 2019, 15:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: Dyzior » 20 lut 2019, 10:54
Hej,
Najprawdopodobniej jest to wina źle zamontowanej instalacji gazowej. Mapa silnika na benzynie dostosowuje się do pracy na gazie. Nowicjusz z Wrocławia nie potrafią sobie poradzić i umywają ręce twierdząc, że wszystko jest zgodnie z zaleceniami producenta. Mapę możecie zobaczyć w załączniku. Generalnie wyjaśnia ona moje wszystkei problemy. Powyżej pewnych obrotów moc silnika spada... Najlepsze, że problemów nie widzi w tym nawet centrala w Warszawie. Zastanawiam się nad drogą sądową.
Najprawdopodobniej jest to wina źle zamontowanej instalacji gazowej. Mapa silnika na benzynie dostosowuje się do pracy na gazie. Nowicjusz z Wrocławia nie potrafią sobie poradzić i umywają ręce twierdząc, że wszystko jest zgodnie z zaleceniami producenta. Mapę możecie zobaczyć w załączniku. Generalnie wyjaśnia ona moje wszystkei problemy. Powyżej pewnych obrotów moc silnika spada... Najlepsze, że problemów nie widzi w tym nawet centrala w Warszawie. Zastanawiam się nad drogą sądową.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:29
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1597
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: autozysk » 03 sie 2019, 11:58
Witam.
Jestem posiadaczem XLV od 3 dni. Przejechałem 600 km i mam niestety ten "seryjny" objaw szarpania po odpuszczeniu gazu i ponownym przyspieszeniu.
Z tego co czytam u kolegów, nie ma na niego żadnego lekarstwa?
Czy komuś udało się doprowadzić do usunięcia tej usterki w 100%
Przecież taka jazda powyrywa poduszki silnika o uszkodzeniu skrzyni i przegubów nie wspomnę.
Czekam na 1000km i wizytę kontrolną do regulacji gazu.
Zgłoszę problem i zobaczę jak zostanie rozwiązany.
Odezwę się po serwisie.
Jestem posiadaczem XLV od 3 dni. Przejechałem 600 km i mam niestety ten "seryjny" objaw szarpania po odpuszczeniu gazu i ponownym przyspieszeniu.
Z tego co czytam u kolegów, nie ma na niego żadnego lekarstwa?
Czy komuś udało się doprowadzić do usunięcia tej usterki w 100%
Przecież taka jazda powyrywa poduszki silnika o uszkodzeniu skrzyni i przegubów nie wspomnę.
Czekam na 1000km i wizytę kontrolną do regulacji gazu.
Zgłoszę problem i zobaczę jak zostanie rozwiązany.
Odezwę się po serwisie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 sie 2017, 22:11
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: domarchewa » 03 sie 2019, 14:30
autozysk pisze:Witam.
Jestem posiadaczem XLV od 3 dni. Przejechałem 600 km i mam niestety ten "seryjny" objaw szarpania po odpuszczeniu gazu i ponownym przyspieszeniu.
Z tego co czytam u kolegów, nie ma na niego żadnego lekarstwa?
Czy komuś udało się doprowadzić do usunięcia tej usterki w 100%
Przecież taka jazda powyrywa poduszki silnika o uszkodzeniu skrzyni i przegubów nie wspomnę.
Czekam na 1000km i wizytę kontrolną do regulacji gazu.
Zgłoszę problem i zobaczę jak zostanie rozwiązany.
Odezwę się po serwisie.
daj znać
-
- Stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2018, 18:20
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: Grzesiek » 04 sie 2019, 22:57
Mi naprawiono szarpanie, poniżej opis co trzeba zmienić w sterowniku gazu,.
https://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=5& ... ead#unread
https://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=5& ... ead#unread
Grześ
Tivoli Quartz premium LPG 2017
Tivoli Quartz premium LPG 2017
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:29
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1597
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: autozysk » 05 sie 2019, 17:41
Już po wizycie w serwisie. Stwierdzili usterkę ale nie znają rozwiązania. z czytali dane na komputer i wysłali do centrali. Mają dać znać jak dostaną od nich instrukcję naprawy.
Opiszę rozwiązanie jeśli coś naprawią.
Opiszę rozwiązanie jeśli coś naprawią.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:29
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1597
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: autozysk » 22 sie 2019, 17:40
Witam
Jestem po kolejnej wizycie w serwisie.
Zmieniali 3 wersje oprogramowania i dopiero po 3 wersji Pan od gazu z centrali producenta instalacji odkrył że przecież mój XLV to automat i wymaga innego oprogramowania. Niestety 4 wersja też nie przyniosła poprawy. Przyznał że niektóre sztuki w automacie mają problem z szarpaniem i wymagają "indywidualnego" strojenia. Ma przyjechać po 26,08,2019 do serwisu i stroić go osobiście. Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.
Opiszę dalsze losy po tej wizycie.
Jestem po kolejnej wizycie w serwisie.
Zmieniali 3 wersje oprogramowania i dopiero po 3 wersji Pan od gazu z centrali producenta instalacji odkrył że przecież mój XLV to automat i wymaga innego oprogramowania. Niestety 4 wersja też nie przyniosła poprawy. Przyznał że niektóre sztuki w automacie mają problem z szarpaniem i wymagają "indywidualnego" strojenia. Ma przyjechać po 26,08,2019 do serwisu i stroić go osobiście. Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.
Opiszę dalsze losy po tej wizycie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problemy z LPG
Postautor: trol48 » 23 sie 2019, 19:25
witajcie
miałem instalke KME DIEGO G3 , autokalibracja w\g instrukcji i silnikiem telepie do zgasniecia, wszedłem na modelowanie mapy dla jałowego i przesuwałem mapę aż było dobrze na jałowym bez obciążenia i obciązeniem ( to miało się nijak do instrukcji), pozniej jazdy i znowu przesuwanie i nachylanie map ale bez biegu jałowego. to takie moje doswiadczenia z lpg
miałem instalke KME DIEGO G3 , autokalibracja w\g instrukcji i silnikiem telepie do zgasniecia, wszedłem na modelowanie mapy dla jałowego i przesuwałem mapę aż było dobrze na jałowym bez obciążenia i obciązeniem ( to miało się nijak do instrukcji), pozniej jazdy i znowu przesuwanie i nachylanie map ale bez biegu jałowego. to takie moje doswiadczenia z lpg
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:29
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1597
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: autozysk » 28 sie 2019, 8:46
Jestem już po "indywidualnym" strojeniu instalacji przez serwisanta producenta instalacji i auto pracuje wzorowo. Problem szarpnięcia został rozwiązany!!!
Według tego co przekazał mi serwisant w modelach XLV z automatem sterowanie gazem musi być pobierane ze sterowania podciśnienia skrzyni biegów i z tego poziomu regulowane. Faktycznie jeździł ze mną przez pół godziny z komputerem w ręku i regulował mapę gazu.
Mam pojawić się jeszcze w serwisie za 1000 km w celu ostatniej regulacji ale jak na razie szarpanie zostało wyeliminowane.
Wynika z tego koledzy że musicie domagać się indywidualnej wizyty doświadczonego serwisu fabrycznego producenta instalacji gazu w przypadku waszych aut bo "seryjny" serwisant ssangyong sobie z tym nie poradzi nawet jak będzie dostawał mapy i instrukcje telefoniczne od nich.
W razie problemów mogę polecić mój serwis Ssangyong w Koszalinie. Ten serwisant zna już problem i jego rozwiązanie i ma dobry kontakt z serwisem fabrycznym gazu.
Według tego co przekazał mi serwisant w modelach XLV z automatem sterowanie gazem musi być pobierane ze sterowania podciśnienia skrzyni biegów i z tego poziomu regulowane. Faktycznie jeździł ze mną przez pół godziny z komputerem w ręku i regulował mapę gazu.
Mam pojawić się jeszcze w serwisie za 1000 km w celu ostatniej regulacji ale jak na razie szarpanie zostało wyeliminowane.
Wynika z tego koledzy że musicie domagać się indywidualnej wizyty doświadczonego serwisu fabrycznego producenta instalacji gazu w przypadku waszych aut bo "seryjny" serwisant ssangyong sobie z tym nie poradzi nawet jak będzie dostawał mapy i instrukcje telefoniczne od nich.
W razie problemów mogę polecić mój serwis Ssangyong w Koszalinie. Ten serwisant zna już problem i jego rozwiązanie i ma dobry kontakt z serwisem fabrycznym gazu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problemy z LPG
Postautor: trol48 » 29 sie 2019, 9:02
skrzynia automat daje obciążenie na wolnych obrotach
czy automat czy manual taka sama praca w ustawianie map
mapy ustawia sie indywidualnie i jest to pracochłonne , mnie to zajelo ok miesiąca
jazdy i zmiany na poszczególnych zakresach i znowu zmiany które sie nakładsają
lpg-forum, tam znajdziesz pomoc, polecam też sie uczyłem i jeszcze b.mało wiem
czy automat czy manual taka sama praca w ustawianie map
mapy ustawia sie indywidualnie i jest to pracochłonne , mnie to zajelo ok miesiąca
jazdy i zmiany na poszczególnych zakresach i znowu zmiany które sie nakładsają
lpg-forum, tam znajdziesz pomoc, polecam też sie uczyłem i jeszcze b.mało wiem
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
Re: Problemy z LPG
Postautor: cojapacze » 29 sie 2019, 15:45
Z tego co czytam i wnioskuję to te auta ogólnie mają problem z mapami i sterownikami silnika !!! Jestem świecie przekonany że to szarpanie jest tylko tym spowodowane błędnymi mapami silnika czy to z gazem czy bez !! I tu tkwi problem którego serwisy nie widzą lub nie chcą albo się po prostu boją.
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Problemy z LPG
Postautor: trol48 » 29 sie 2019, 17:46
witam
widzę rozwiązanie
"autozysk" kopiuje mapy sterownika na jakimś nosniku, potrzebujący dogaduje się z "autozysk" otrzymuje nosnik z mapami i wkleja u siebie, ma punkt odniesienia
przepraszam za wtrącanie się
widzę rozwiązanie
"autozysk" kopiuje mapy sterownika na jakimś nosniku, potrzebujący dogaduje się z "autozysk" otrzymuje nosnik z mapami i wkleja u siebie, ma punkt odniesienia
przepraszam za wtrącanie się
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości