Problemy z LPG
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 sty 2019, 15:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Problemy z LPG
Postautor: Dyzior » 07 sty 2019, 15:25
Hej,
Jakieś 2 miesiące temu stałem się właścicielem nowego XLV 1.6B + LPG z automatyczną skrzynią biegów. Użytkownikiem tego auta stałem się jakiś miesiąc temu, bo od samego początku mam problemy z gazem: najpierw nierówne obroty na biegu jałowym, potem odcinanie gazu przy wyższych obrotach i niemożność zatankowania zbiornika LPG do pełna. Serwis wymieniał coś w instalacji, bo dostałem nową homologację, ale właśnie wróciłem z dłuższej trasy: 2000km po odebraniu z serwisu i kolejne problemy: odpuszczenie gazu (nawet przy zwalnianiu) i ponowne dodanie powoduje dość gwałtowne i nieprzyjemne szarpnięcie auta. Dzieje się tak w przedziale do ok 3500 obrotów silnika. Druga bolączka jest taka, że auto na gazie nijak ma się do tego jak pracuje na benzynie. Auto jakby nie mialo mocy poniżej 3500 obrótów. jednostajne dodawanie gazu powoduje odczuwalnego kopa od 3500 - jakby sałączała się turbina, której nie ma Poniżej takich obrotów nie ma czym jechać. Jadąc 120km/h na tempomacie, auto nieustannie zmienia biegi (6 => 5 => 6) i tak w kółko. Czasami nawet na 4 zrzuca. Nie da się utrzymać prędkości autostradowej na 6 biegu nawet jadąc bez tempomatu. Auto po wrzuceniu 6 biegu po prostu zwalnia. Dociągnięcie do 160km/h jest możliwe tylko na 5-tce. Mam auto od 2 miesięcy (z czego pierwszy miesiąc stało w serwisie) a postarzałem się o jakieś 10...
Jakieś 2 miesiące temu stałem się właścicielem nowego XLV 1.6B + LPG z automatyczną skrzynią biegów. Użytkownikiem tego auta stałem się jakiś miesiąc temu, bo od samego początku mam problemy z gazem: najpierw nierówne obroty na biegu jałowym, potem odcinanie gazu przy wyższych obrotach i niemożność zatankowania zbiornika LPG do pełna. Serwis wymieniał coś w instalacji, bo dostałem nową homologację, ale właśnie wróciłem z dłuższej trasy: 2000km po odebraniu z serwisu i kolejne problemy: odpuszczenie gazu (nawet przy zwalnianiu) i ponowne dodanie powoduje dość gwałtowne i nieprzyjemne szarpnięcie auta. Dzieje się tak w przedziale do ok 3500 obrotów silnika. Druga bolączka jest taka, że auto na gazie nijak ma się do tego jak pracuje na benzynie. Auto jakby nie mialo mocy poniżej 3500 obrótów. jednostajne dodawanie gazu powoduje odczuwalnego kopa od 3500 - jakby sałączała się turbina, której nie ma Poniżej takich obrotów nie ma czym jechać. Jadąc 120km/h na tempomacie, auto nieustannie zmienia biegi (6 => 5 => 6) i tak w kółko. Czasami nawet na 4 zrzuca. Nie da się utrzymać prędkości autostradowej na 6 biegu nawet jadąc bez tempomatu. Auto po wrzuceniu 6 biegu po prostu zwalnia. Dociągnięcie do 160km/h jest możliwe tylko na 5-tce. Mam auto od 2 miesięcy (z czego pierwszy miesiąc stało w serwisie) a postarzałem się o jakieś 10...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sty 2019, 21:32
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: macono » 19 sty 2019, 20:53
Część.a gdzie zmontowalem gaz? Diler w jakim mieście? Bo aso mają mąkę doswiadczenie w montażu gazu.slyszalem dobre opinie o Radomiu.mogli coś Ci przy montażu zle komputer ustawić.zmien dilera
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 17 lut 2016, 19:53
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: notrich » 21 sty 2019, 8:41
K.... jak słysze takie historie to szlag człowieka trafia co to za odsyłanie do innych serwisów? jeśli serwis jest wpisany na listę ASO SsangYong a ty masz gwarancję to znaczy, że guzik cię interesuje i ma naprawiać - to jest problem serwisu, że nie ma wykwalifikowanej załogi i ktoś się "uczy" samochodu nie Twój.
Co to jest k...? trzeci świat? Bangladesz?
Co to jest k...? trzeci świat? Bangladesz?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Problemy z LPG
Postautor: krisw11 » 21 sty 2019, 14:23
Nie Kolego ,t o jest POLANDIA ) tu już tak jest ,czysta spychologia i łupanie kasy nawet za coś czego sie nie naprawiło ! Smutne ale jakie prawdziwe..........
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 sty 2019, 15:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: Dyzior » 21 sty 2019, 17:31
Ja kupiłem we Wrocku. Teraz jeszcze dodatkowo strzeliła mi żarówka H7 w jednym reflektorów i niby na akcji serwisowej coś naprawiają. Dodatkowo nadmienię jeszcze, że jak bym nie jeździł, to auto zawsze pali na LPG powyżej 12l/100km.
- mrosi
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 lip 2018, 18:26
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Problemy z LPG
Postautor: mrosi » 23 sty 2019, 13:19
Dyzior pisze:Ja kupiłem we Wrocku. Teraz jeszcze dodatkowo strzeliła mi żarówka H7 w jednym reflektorów i niby na akcji serwisowej coś naprawiają. Dodatkowo nadmienię jeszcze, że jak bym nie jeździł, to auto zawsze pali na LPG powyżej 12l/100km.
Nie pali 12 l / 100 km
System mierzy przepływ paliwa przez silnik, więc jeśli stoisz w korkach, nie liczą się kilometry, więc średnie zużycie wzrasta.
Jeśli chcesz poznać rzeczywiste zużycie, zatankuj "pod kapsel", czy to gazu, czy benzyny, przejedź 200 km (żeby zminimalizować błąd pomiarowy), następnie podjedź na tę samą stację, najlepiej do tego samego dystrybutora, i znów zatankuj "pod kapsel". Wyliczysz zużycie wg schamatu
liczba litrów / (podziel) liczba kilometrów * (razy) 100
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sty 2019, 21:32
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: macono » 24 sty 2019, 8:19
Chyba lepiej instalacje założyć w punkcie gdzie tylko montują gaz ale wiadomo że gwarancję się traci.chyba że 5 lat na benzynie a później gaz ...ale wiadomo przez 5 lat dużo by się zaoszczędziło...dziś ciężko ogólnie o dobrego mechanika a wiadomo dobry woli pracować w Toyocie ito gdzie lepiej płacą bo mają na akord tak jak mój kolega w toyocie. A w ssangyoung to pracując na akord na waciki by nie zarobił...choc fakt zazwyczaj obok jest i inny diler.poza tym jakie oni mogą mieć doświadczenie w zakładaniu gazu.....żadne co najwyżej znikome...eh taka prawda
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sty 2019, 21:32
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: macono » 28 sty 2019, 22:06
Ciekawe jak ssangyoung dlugonu nas pociągnie jeżeli chodzi o obecność na rynku...jak będzie z częściami do niego...przykre że nowa fura a już problemy.....a niby Koreańczycy są dokladni itp ale może tylko w elektronice
-
- Stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2018, 18:20
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: Grzesiek » 28 sty 2019, 23:22
Mi też szarpalo przy gwałtownym dodawaniu gazu, ale tylko na gazie. Dwie wizyty w serwisie 6 razy robiona mapa silnika. Jest poprawa lekko szarpie ale da się żyć. A wiedzą fachowców z serwisu to program usterka... Dobrze ze konsultowali moj problem Europe gaz. Oprócz tego jestem zadowolony z auta mam przejechane prawie 13tkm
Grześ
Tivoli Quartz premium LPG 2017
Tivoli Quartz premium LPG 2017
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 sty 2019, 15:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: Dyzior » 29 sty 2019, 9:50
mrosi pisze:Nie pali 12 l / 100 km
System mierzy przepływ paliwa przez silnik, więc jeśli stoisz w korkach, nie liczą się kilometry, więc średnie zużycie wzrasta.
Jeśli chcesz poznać rzeczywiste zużycie, zatankuj "pod kapsel", czy to gazu, czy benzyny, przejedź 200 km (żeby zminimalizować błąd pomiarowy), następnie podjedź na tę samą stację, najlepiej do tego samego dystrybutora, i znów zatankuj "pod kapsel". Wyliczysz zużycie wg schamatu
liczba litrów / (podziel) liczba kilometrów * (razy) 100
Ciekawe, że pomyślałeś, iż sugeruje się spalaniem pokazanym przez komputer.... ech! jak piszę, że pali zawsze ponad 12l/100 tzn., że tak jest. Zawsze tankuje pod korek i to moje obliczenia po przejechaniu 5k km.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 sty 2019, 21:32
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z LPG
Postautor: macono » 30 sty 2019, 9:56
Jak oni mogą montować gaz jeśli serwisanci robią to od wielkiego dzwonu...właśnie tego się obawiam bo chcialvym założyć gaz u siebie ale boję się że mogą mi tylko popsuć ....co do prostej konstrukcji w tym aucie są zmienne fazy rozrządu? Silnik jest aluminiowy czy zeliwny- blok?ciekawe kto ma największy przebieg na tym silniku
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Problemy z LPG
Postautor: zeno » 04 lut 2019, 15:38
Jama10 pisze:Ja ma już przejechane 70 tys km na gazie. Nie mam z samochodem żadnych problemów. Ale nie serwisuję w ASO.
Rozumię , że zrezygnowałeś z gwarancji na auto,
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości