Problemy z napędami Musso 2,3
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 8:21
- Model: Inny
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2295
- Gadu-Gadu: 0
Problemy z napędami Musso 2,3
Postautor: jurek1 » 04 kwie 2013, 8:45
Kupiłem pół roku temu od Niemca Ssang Yong Musso 2,3 rocz. 1997 r. i pół roku jeździł ok. 2 dni temu "zatrybił" mi na stałe bieg terenowy i nie mam jak wyjechać na szosę. Przełącznik napędów się przekręca ale nie załącza tego co trzeba. Nie mam przy tym żadnej instrukcji. Czy ktoś z klubowiczów może mi z własnego doświadczenia pomóc w tych kwestiach ( z instrukcją też - może być odpłatnie). Mieszkam pod Krosnem Odrzańskim i najbliższe serwisy to Legnica lub Poznań....ponad 100 km
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Problemy z napędami Musso 2,3
Postautor: YelonkoskY » 04 kwie 2013, 13:27
U mnie podstawową usterką była przypalona wiązka, która szła do silniczka - zbyt luźno wisiała i opierała się o element wydechu i w pewnym momencie po prostu przypiekła i zwarła ale do tego doszliśmy na końcu
Najpierw było wałkowanie tematu silniczka napędu i kostki więc przy okazji zanim doszliśmy do tego, że to wiązka się przypiekła sprawdzaliśmy najpierw kostkę bo chyba z nią najczęściej jest problem. Wszystko grało więc wymontowany i rozebrany został silniczek od napędów - wymieniona została jedna sprężynka (jako zamiennik spężynka od długopisu) oraz przeczyszczone styki w tej nierozbieralnej części (można ją jednak rozebrać podgrzewając suszarką-paten z forum).
Jeśli w kostce wszystko gra a musisz jeździć autem to wejdź pod auto, wymontuj silniczek i ustaw sobie ręcznie napęd na tył na stałe a silniczek sprawdzisz w wolnej chwili - musisz tylko sprawdzić które ustawienie jest na 2H, które na 4H, to w którym jest teraz to na bank jest 4L więc masz jeszcze 2 położenia do sprawdzenia. Ja tak jeździłem w czasie gdy silniczek był wymontowany i było ok
Ja nie miałem napędów na przełomie roku a temat był już wałkowany więc popatrz na moje posty z tego okresu które doprowadzą Cię do tego tematu - wejdź w mój profil i sprawdź posty użytkownika - czasem piszę bzdury ale po nich trafisz na odpowiedni wątek
Ja wiem o czym piszę ale czy Ty zrozumiesz to nie daję gwarancji - może któryś z kolegów lepiej opisze te moje laickie wypociny:)
Jak Ci się uda na podstawie tego co napisałem to zaklepuję sobie colę z biedronki ale tą dużą 2L
Najpierw było wałkowanie tematu silniczka napędu i kostki więc przy okazji zanim doszliśmy do tego, że to wiązka się przypiekła sprawdzaliśmy najpierw kostkę bo chyba z nią najczęściej jest problem. Wszystko grało więc wymontowany i rozebrany został silniczek od napędów - wymieniona została jedna sprężynka (jako zamiennik spężynka od długopisu) oraz przeczyszczone styki w tej nierozbieralnej części (można ją jednak rozebrać podgrzewając suszarką-paten z forum).
Jeśli w kostce wszystko gra a musisz jeździć autem to wejdź pod auto, wymontuj silniczek i ustaw sobie ręcznie napęd na tył na stałe a silniczek sprawdzisz w wolnej chwili - musisz tylko sprawdzić które ustawienie jest na 2H, które na 4H, to w którym jest teraz to na bank jest 4L więc masz jeszcze 2 położenia do sprawdzenia. Ja tak jeździłem w czasie gdy silniczek był wymontowany i było ok
Ja nie miałem napędów na przełomie roku a temat był już wałkowany więc popatrz na moje posty z tego okresu które doprowadzą Cię do tego tematu - wejdź w mój profil i sprawdź posty użytkownika - czasem piszę bzdury ale po nich trafisz na odpowiedni wątek
Ja wiem o czym piszę ale czy Ty zrozumiesz to nie daję gwarancji - może któryś z kolegów lepiej opisze te moje laickie wypociny:)
Jak Ci się uda na podstawie tego co napisałem to zaklepuję sobie colę z biedronki ale tą dużą 2L
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości