Zamierzam zakupić samochód MUSSO i teraz właśnie z pytaniem do Was jako użytkowników się zwracam.
Interesuje mnie raczej motor 2.9 TD, chyba że doradzicie coś innego.
1. Czy Daewoo Musso czy SSangyong Musso?
2. Na co zwracać uwagę podczas zakupu/oględzin przed zakupem ?
3. Jak jest z dostępnością części? Czy przypadkiem nie będzie trzeba czekać po 2-3 tygodnie aż sprowadzą część?
4. Jak wygląda sprawa awaryjności?
5. Jaki jest koszt części eksploatacyjnych? Czy jest porównywalny do innych marek czy sumy po prostu są bajońskie?
6. Z jaką skrzynią lepiej zakupić? Automat czy manual?
7. Jak jest z tym napędem 4x4 czy jest on awaryjny? Czy działa bez zarzutów? Jakie są koszty ewentualnej naprawy? ( coś czytałem że występują problemy z przełączaniem).
To na razie tyle pytań.
Interesują mnie każde szczegóły.
Jak mi się coś przypomni to jeszcze zapytam.
Pozdrawiam
Prośba o porade.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Prośba o porade.
Postautor: msch00 » 18 mar 2009, 8:21
Witam
Polecam 2,9TD - mocniejszy od 2,9 z lepszym dołem. 120 koników wystarcza, w terenie bardziej liczy się maksymalny moment obrotowy. Dość ekonomiczny - w porównaniu z innymi 4x4.
W sumie na wszystkie pytania odpowiedzi padły już na forum. Ale tak w skrócie:
1. W sumie Daewoo od SY różni się kilkoma drobiazgami, w Daewoo zrobiono facelifting nadwozia - SY produkowany do '98 i po 00', pomiędzy był produkowany jako Daewoo.
2. Tak jak przy kupnie każdego innego auta
3. Części sa dostępne w hurtowniach praktycznie od ręki.
4. Awaryjność na poziomie innych aut, ani bardziej ani mniej awaryjne od innych.
5. Ceny na części nie są zaporowe. Napewno nieco tańśze niż przy niektórych japońskich 4x4.
6. To zależy, osobiście mam 2,9TD z automatem. W automacie pali trochę więcej ok. 1-1,5 litra
7. Fabryczny napęd 4x4 ma minus w postaci automatycznych sprzęgiełek. Polecam wymiane na ręczne, więcej info - poszukaj na forum.
Pozdrawiam
Polecam 2,9TD - mocniejszy od 2,9 z lepszym dołem. 120 koników wystarcza, w terenie bardziej liczy się maksymalny moment obrotowy. Dość ekonomiczny - w porównaniu z innymi 4x4.
W sumie na wszystkie pytania odpowiedzi padły już na forum. Ale tak w skrócie:
1. W sumie Daewoo od SY różni się kilkoma drobiazgami, w Daewoo zrobiono facelifting nadwozia - SY produkowany do '98 i po 00', pomiędzy był produkowany jako Daewoo.
2. Tak jak przy kupnie każdego innego auta
3. Części sa dostępne w hurtowniach praktycznie od ręki.
4. Awaryjność na poziomie innych aut, ani bardziej ani mniej awaryjne od innych.
5. Ceny na części nie są zaporowe. Napewno nieco tańśze niż przy niektórych japońskich 4x4.
6. To zależy, osobiście mam 2,9TD z automatem. W automacie pali trochę więcej ok. 1-1,5 litra
7. Fabryczny napęd 4x4 ma minus w postaci automatycznych sprzęgiełek. Polecam wymiane na ręczne, więcej info - poszukaj na forum.
Pozdrawiam
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości