Przypadki w eksploatacji XLV
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 mar 2018, 16:27
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: kwaggi4 » 11 lis 2022, 11:56
W tym tygodniu miałem takie zdarzenie: Po wyjeździe ze stacji w Pabianicach zauważyłem , że nie działa wskaźnik prędkościomierza ( wskazówka leżała na zerze) po przejechaniu kilkunastu kilometrów na terenie już Łodzi wskazówka nagle "ożyła". Zastanawiam się co mogło być przyczyną. Czy mieliście takie przypadki?
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: Piasek1980 » 13 lis 2022, 5:58
Ja raz jakoś - chyba latem - po tym jak auto stało przodem w kierunku południowym i deska kokpitu nagrzała się do jakichś niebotycznych wartości. Odpaliłem, ruszam spod firmy i zauważyłem że cały wyświetlacz między zegarami w liczniku jest czarny. Nic się nie świeci, zero. Ale obrotomierz działał, prędkościomierz... nie pamiętam bo to bardzo powoli jechałem. Zgasiłem, odpaliłem ponownie i już się wszystko pojawiło. Dotychczas raz tylko miałem taki przypadek.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 mar 2018, 16:27
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: kwaggi4 » 17 lis 2022, 14:32
Czy ktoś miał taki przypadek w xlv? Po zatankowaniu na stacji w Pabianicach (łódzkie) jadę w kierunku Łodzi i zauważam, że prędkościomierz nie działa. Już zdecydowany byłem aby od razu pojechać do serwisu (Kubiak) ale po przejechaniu kilku kilometrów ten skórkowaniec się obudził. Pojechałem do serwisu następnego dnia i nic się nie dowiedziałem .Polecili mi obserwować i przyjechać do nich jak już na amen stanie( ten prędkościomierz oczywiście). Minął jeden dzień i to samo się dzieje. Jadę przez miasto a wskazówka martwa a po kilku kilometrach budzi się. Co to może być za przyczyna? Słyszałem, że to może być coś związane z ABS-em ale może ktoś być w błędzie. Umówiłem się już z serwisem Kubiaka co prawda za dwa tygodnie dopiero , może coś znajdą. Jak do tej pory a jeżdżę nim już 5 lat nic poważnego się nie działo. Jakby ktoś coś miał w tym temacie to proszę o informację. Strasznie jestem ciekaw.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: trol48 » 17 lis 2022, 18:20
WITAJ
może to być wynikiem temperatury niższej, jakiś element elektroniki wzbudza się po nagrzaniu
może to być wynikiem temperatury niższej, jakiś element elektroniki wzbudza się po nagrzaniu
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 mar 2018, 16:27
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: kwaggi4 » 18 lis 2022, 12:20
Tylko, że to mi się dzieje kiedy skończyła się 5-cio letnia gwarancja. Do tej pory były różne temperatury i nic takiego się nie działo. No ale trudno , poczekamy, zobaczymy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: trol48 » 18 lis 2022, 14:55
TANIE STOPY CYNY NA ETAPIE PRODUKCJI I TZW. ZIMNE LUTY
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: Piasek1980 » 18 lis 2022, 18:39
Poczytajcie fora innych marek, nawet tych premium, co tam się wyrabia z elektroniką... ile razu ludziska jeżdżą do serwisów bo cały dotykowy ekran sterowania się zawiesza pozbawiając kierowcę nawet tak podstawowych funkcji jak przestawienie nawiewów na szybę aby ta odparowała.
Latem nie działa bo się przegrzał, zimą nie działa bo za zimno. Cuda.
Latem nie działa bo się przegrzał, zimą nie działa bo za zimno. Cuda.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 15:31
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1597
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: loko » 18 lis 2022, 19:04
Ostatnio podczas jazdy samo zgasło mi radio - przestało grać na kilka sekund (wyświetacz zgasł) zegarek wyzerował się na godzinę 12.00.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: krisw11 » 19 lis 2022, 0:18
Jakiś już czas temu napisałem,że te nowe auta-czyt.wynalazki to chłam i wyrzucanie kasy w błoto....,to jeden z inteligentnych Forumowiczów powiedział mi ,że ; sie nie znam ,że jestem.... taki... a taki....i wogóle no i prosze coraz częściej widze , słysze ludzi narzekających na nowe auta a te stare jakoś śmigają sobie czasami sie tylko popsują... ciekawe co bedzie z tymi nowymi np.za 10 lat... utylizacja czy szrotownia na podwórku......??
Kris
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: Piasek1980 » 19 lis 2022, 7:36
Będzie jak z pierwszymi windowsami. Jak coś nie działało to "uruchom ponownie" i już działało.
Tam będzie niekończące się pasmo resetów, aktualizacji i update`ów.
Tam będzie niekończące się pasmo resetów, aktualizacji i update`ów.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
- Abad
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 paź 2022, 15:29
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2022
- Pojemność silnika: 1500
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: Abad » 23 lis 2022, 17:42
W starym Focusie miałem ten sam problem (z resztą był to problem bardzo częsty w Focusach). Nie wiem jak jest w SY ale tam było to spowodowane uszkodzonym czujnikiem prędkości obrotowej montowanym w skrzyni biegów. Najpierw miałem takie objawy jak pisał kwaggi4, w końcu prędkościomierz całkiem padł. Wymiana czujnika kosztowała mnie 150 zł (ale to było z 10 lat temu) i wszystko wróciło do normy. Obstawiam, że tutaj jest podobnie - kończy się czujnik niezbędny do odczytu prędkości, albo przewody połączeniowe (ewentualnie sama wtyczka).
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 424
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: Piasek1980 » 25 lis 2022, 5:14
Jesień i zima to paskudny okres dla elektroniki pojazdów: zimne rozruchy, notorycznie wilgoć itp. Do tego gryzonie szukające ciepła. Warto przy okazji serwisu olejowego obejrzeć dokładnie auto od spodu na podnośniku - czy coś nam nie pogryzło izolacji na kablach, czy nic tam uszkodzone od jakiegoś badyla nie jest co - działało puki sucho było. Otworzyć skrzynkę bezpieczników pod maską czy tam się czasem jakaś woda nie dostała gdzieś z zapchanych odpływów z podszybia albo przedobrzyliśmy sami na ręcznej myjni. Nie raz po kablach potrafi się tam jakiś gryzoń wprowadzić.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 mar 2018, 16:27
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: kwaggi4 » 29 lis 2022, 10:21
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Najbardziej przypadła mi odpowiedź Abad-a. Może to jest to. Przekonam się jutro w serwisie. Jak będę po to coś napiszę na ten temat.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 mar 2018, 16:27
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: kwaggi4 » 30 lis 2022, 14:41
Abad pisze:W starym Focusie miałem ten sam problem (z resztą był to problem bardzo częsty w Focusach). Nie wiem jak jest w SY ale tam było to spowodowane uszkodzonym czujnikiem prędkości obrotowej montowanym w skrzyni biegów. Najpierw miałem takie objawy jak pisał kwaggi4, w końcu prędkościomierz całkiem padł. Wymiana czujnika kosztowała mnie 150 zł (ale to było z 10 lat temu) i wszystko wróciło do normy. Obstawiam, że tutaj jest podobnie - kończy się czujnik niezbędny do odczytu prędkości, albo przewody połączeniowe (ewentualnie sama wtyczka).
Byłem w serwisie SY -Kubiak w Łodzi . W SY jest system , który działa we współpracy z ABS-em.Podłączyli do komputera i nic nie wykryli bo licznik działał. Zapłaciłem 204 zł i nic się właściwie nie dowiedziałem z wyjątkiem tego , że może być licznik do wymiany a że , auto jest już po gwarancji ( w maju br. minęło 5 lat) to taki licznik kosztuje ok 3000 zł. Dobrą wolą serwisu było to, że mają się skontaktować z jakimś elektronikiem i jak się z nim dogadają to każą mi przyjechać do nich aby licznik wymontować i dać do naprawy temu elektronikowi ( może to być po prostu tzw zimny lut) . Jakie koszty to nie wiadomo. Mam nadzieję, że dotrzymają słowa.Tak nawiasem mówiąc to w tych autoryzowanych serwisach to umieją tylko wymieniać na nowe. Nie wiem czy to tak wszędzie? Kiedyś to byli specjaliści a teraz to wymieniacze. Pozdrawiam.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 mar 2018, 16:27
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przypadki w eksploatacji XLV
Postautor: kwaggi4 » 01 gru 2022, 21:35
Podobno istnieje taka możliwość, że jak serwis zwróci się do producenta o wydłużenie gwarancji w celu utrzymana klienta to może producent wyrazić zgodę. Czy to jest możliwe?
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości