Rex 2.9 i BTR
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 sty 2023, 11:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: DWR
Rex 2.9 i BTR
Postautor: RexDWR » 07 sty 2023, 12:19
Cześć. Przejrzałem sporo na forum jednak nadal mam wątpliwości, więc zapytam odświeżając temat.
Rexton 2.9 połączony ze skrzynią czterobiegową BTR, 2003 rok. Auto kupiłem dwa tygodnie temu, za wiele powiedzieć nie mogę poza rzeczami które przekazał poprzednik. Zdążyłem zrobić rextonem 600 km żeby się trochę zorientować w pracy silnika i skrzyni. Olej podobno był wymieniany w 2020 roku, przejechał od tego czasu ok 10-15 tys km.
Problem: zanim wrzuci czwarty bieg potrafi na trzecim przejechać kilka kilometrów. Kiedy jedzie na czwartym biegu trzeba być delikatnym z gazem, bo wystarczy o milimetr za dużo wcisnąć pedał (żadne gwałtowne przyśpieszenie) i potrafi zredukować na trójkę. Rozpędzając go stylem dziadkowym, bardzo delikatnie i powoli bez problemu potrafi wrzucić czwarty bieg już przy 40km/h. Wydaje mi się, ze największy problem jest ze wrzuceniem czwartego biegu powyżej 65km/h. Raz jak załapał na czwórce to i do 140 km/h szedł, ale to raz.
chciałem by skrzynią zajął się warsztat specjalizujący się w automatach. Obdzwoniłem kilkanaście warsztatów w okolicy Wrocławia i praktycznie nikt nie chce się podjąć naprawy, co najwyżej wymiany oleju. Jedyne opcje jakie znalazłem to:
-warsztat nr 1- naprawa , cena 8-12 tys zł, ale nie wiedzą jeszcze co mogło się stać
-warsztat nr 2 - całe nowe wnętrze skrzyni, podobno wszystkie elementy nowe, zostaje stara (moja) obudowa 10 tys zł
-warsztat nr 3 - okolice warszawy - gość mówi , że powinien zmieścić się naprawą w 5 tys zł, poprzednicy przesadzają
-warsztat nr 4 - grudziąc - całkowita naprawa 9-16 tys zł , jak dla mnie odpada
- warsztat nr 5 - starszy miły Pan z okolic Bolesławca, twierdzi , że skrzynia to skrzynia, BTR to nie czarna magia i uważa, że cena 5 tys to i tak może być zawyżona.
Alternatywą wydaje mi się skrzynia z musso, lewarek zmiany biegów wygląda tak samo PRND321. Znalazłem jedną niedaleko siebie, ale gość nic nie wie o niej, cena atrakcyjna w porównaniu do kwoty naprawy, ale jak wspomniałem stan nieznany.
Jedni mówią, żeby zacząć od wymiany oleju i filtra, inni że raczej nic to nie da. Auto kupiłem na dłużej i ma być samochodem wyprawowym, także nie chce robić lipy, ma być pożadnie, ale też nie chce płacić za skrzynie równowartość auta
pozdrawiam i zapraszam do dyskusji, wymiany doświadczeń
Rexton 2.9 połączony ze skrzynią czterobiegową BTR, 2003 rok. Auto kupiłem dwa tygodnie temu, za wiele powiedzieć nie mogę poza rzeczami które przekazał poprzednik. Zdążyłem zrobić rextonem 600 km żeby się trochę zorientować w pracy silnika i skrzyni. Olej podobno był wymieniany w 2020 roku, przejechał od tego czasu ok 10-15 tys km.
Problem: zanim wrzuci czwarty bieg potrafi na trzecim przejechać kilka kilometrów. Kiedy jedzie na czwartym biegu trzeba być delikatnym z gazem, bo wystarczy o milimetr za dużo wcisnąć pedał (żadne gwałtowne przyśpieszenie) i potrafi zredukować na trójkę. Rozpędzając go stylem dziadkowym, bardzo delikatnie i powoli bez problemu potrafi wrzucić czwarty bieg już przy 40km/h. Wydaje mi się, ze największy problem jest ze wrzuceniem czwartego biegu powyżej 65km/h. Raz jak załapał na czwórce to i do 140 km/h szedł, ale to raz.
chciałem by skrzynią zajął się warsztat specjalizujący się w automatach. Obdzwoniłem kilkanaście warsztatów w okolicy Wrocławia i praktycznie nikt nie chce się podjąć naprawy, co najwyżej wymiany oleju. Jedyne opcje jakie znalazłem to:
-warsztat nr 1- naprawa , cena 8-12 tys zł, ale nie wiedzą jeszcze co mogło się stać
-warsztat nr 2 - całe nowe wnętrze skrzyni, podobno wszystkie elementy nowe, zostaje stara (moja) obudowa 10 tys zł
-warsztat nr 3 - okolice warszawy - gość mówi , że powinien zmieścić się naprawą w 5 tys zł, poprzednicy przesadzają
-warsztat nr 4 - grudziąc - całkowita naprawa 9-16 tys zł , jak dla mnie odpada
- warsztat nr 5 - starszy miły Pan z okolic Bolesławca, twierdzi , że skrzynia to skrzynia, BTR to nie czarna magia i uważa, że cena 5 tys to i tak może być zawyżona.
Alternatywą wydaje mi się skrzynia z musso, lewarek zmiany biegów wygląda tak samo PRND321. Znalazłem jedną niedaleko siebie, ale gość nic nie wie o niej, cena atrakcyjna w porównaniu do kwoty naprawy, ale jak wspomniałem stan nieznany.
Jedni mówią, żeby zacząć od wymiany oleju i filtra, inni że raczej nic to nie da. Auto kupiłem na dłużej i ma być samochodem wyprawowym, także nie chce robić lipy, ma być pożadnie, ale też nie chce płacić za skrzynie równowartość auta
pozdrawiam i zapraszam do dyskusji, wymiany doświadczeń
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: trol48 » 11 sty 2023, 10:47
WITAM
zmień olej na dedykowany do tej skrzyni
olej REVANOL ATF BTR 95 SLE
CASTROL TQ95
możesz wykonać to statycznie
metoda dynamiczna może pogłębić niedomagania w szwankujących skrzyniach
https://www.youtube.com/watch?v=3NStiPJ0_-U
zmień olej na dedykowany do tej skrzyni
olej REVANOL ATF BTR 95 SLE
CASTROL TQ95
możesz wykonać to statycznie
metoda dynamiczna może pogłębić niedomagania w szwankujących skrzyniach
https://www.youtube.com/watch?v=3NStiPJ0_-U
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: Jurgen » 11 sty 2023, 13:26
Jedno co mogę dopisać : ten typ skrzyni jest bardzo,bardzo czuły na nie odpowiedni olej. Poszukaj na forum są te tematy opisane . Zaryzykuj wymianę oleju w skrzyni na 100% właściwy! ,a wtedy jak nie pomoże myśl o naprawie lub wymianie skrzyni. Może poprzedni właściciel poskąpił na właściwy olej lub z nie wiedzy wymienił na "dobry" i kłopoty gotowe.
pozdrawiam
pozdrawiam
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: automatic » 12 sty 2023, 11:33
Ta skrzynia ma sterownik tzw komputer - w nim można ustawić parametry pracy - na cała Polskę wiem o jednym serwisie z programatorem tej skrzyni : Warszawa Towarowa chyba nr 66 - jeśli dalej jest tam serwis to warto po wymianie oleju tam uderzyć , a i jest też firma SAMKO na Połczyńskiej co naprawia skrzynie - u nich zmieniałem olej i filtr TAK ta skrzynia ma filtr co się wymienia !!! W filtrze może być problem !
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: krisw11 » 12 sty 2023, 20:32
A może przerobić na manual z Musso ?? Te same silniki ,skrzynie dopasować i problem z głowy na lata.... da sie tylko potrzeba czasu troszke,i dobrego warsztatu czyt.garażu. W 2.9 nie ma wielkiej technologii.
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 sty 2023, 11:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: DWR
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: RexDWR » 13 sty 2023, 17:15
Oddałem do fachowca. Wymienił olej, plus filtr. Licznik wyświetla ok 70 tys km przebiegu, nie bardzo wierze w tak niski przebieg, ale fachowiec zaglądał do skrzyni i mówi ze na pewno nie ma dużego przebiegu, bo wyglada jak nowa.
Prawdopodobnie znalazł przyczynę , czekam na jedna cześć. Jeśli diagnoza okaze się trafna to myśle, ze bardzo was zaskoczę
Co do wymiany na manual… chciałem automat,m i będę jeździł automatem
Prawdopodobnie znalazł przyczynę , czekam na jedna cześć. Jeśli diagnoza okaze się trafna to myśle, ze bardzo was zaskoczę
Co do wymiany na manual… chciałem automat,m i będę jeździł automatem
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: Jurgen » 13 sty 2023, 19:27
"Co do wymiany na manual… chciałem automat,m i będę jeździł automatem "
I taka postawa cechuje zawodowców
Cóż dla jednych widać automaty to "kula u nogi" ,a dla nie których automat to podstawa
Też zawsze jak mam opcje wyboru zawsze wybieram automat..po prostu wiem co dobre....bynajmniej dla mnie ,a przecież o to w tym właśnie chodzi
pozdrawiam
I taka postawa cechuje zawodowców
Cóż dla jednych widać automaty to "kula u nogi" ,a dla nie których automat to podstawa
Też zawsze jak mam opcje wyboru zawsze wybieram automat..po prostu wiem co dobre....bynajmniej dla mnie ,a przecież o to w tym właśnie chodzi
pozdrawiam
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: RudebwoyIrl » 21 sty 2023, 0:25
Z opisu bardziej brzmi jak ta ostatnia opcja czyli że nie powinno być nic bardzo złego..
Co do tych opcji co wypisałes to ja myślę że jak Ci mechanik daje cenę naprawy bez diagnozy to raczej tak nie jedź:)
Co do tych opcji co wypisałes to ja myślę że jak Ci mechanik daje cenę naprawy bez diagnozy to raczej tak nie jedź:)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 lip 2022, 18:33
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: Dawrox » 27 lut 2023, 10:17
Witam. Mam ten sam problem. Jesli udalo sie go rozwiazac pochwal sie co bylo powodem szalenstwa skrzyni.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 lip 2022, 18:33
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: Dawrox » 27 lut 2023, 10:26
U mnie zeby jest jeszcze smieszniej wymiana skrzyni i sterownika nic nie dala. Skrzynia i sterownik chodzila w aucie dawcy, sprawdzalem przed wyjeciem a u mnie nie chodzi. Ja to juz mysle czy czasem problem nie jest w wiazce.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 sty 2023, 11:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: DWR
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: RexDWR » 06 mar 2023, 14:27
Tak więc okazuje się , że potencjometr przepustnicy znajdujący się przy pompie wtryskowej jest winny całemu zajściu. Jest on niedostepny jako sama cześć, nie znalazłem sklepu który miałby go dostępnego. Jedynie serwis dla którego jest to nierozbieralna cześć i trzeba zamówić razem z pompa wtryskowa - 21 tys zł i teoretycznie miesiąc czekania. Teoretycznie , bo pompa również jest niedostępna. Na aliexpress znalazłem za ok 350 zł, ale nie chciałem czekać za długo, wiec odezwałem się do poleconej osoby z forum i za 600 zł i tygodniu czekania auto jeździ bezproblemowo. W używkach znalazłem jeden taki czujnik, gość chciał 100 zł ale do dziś nie została paczka nadana (na szczęście za pobraniem)
Także ciekaw jestem jakby to było po remoncie za 10-15 tys gdyby nadal auto miało problem z biegami…
Zdiagnozował to jako jedyny wspomniany mechanik z boleslawca. Nie był to starszy Pan jak wnioskowałem po głosie przez telefon, a młody chłopak
Także ciekaw jestem jakby to było po remoncie za 10-15 tys gdyby nadal auto miało problem z biegami…
Zdiagnozował to jako jedyny wspomniany mechanik z boleslawca. Nie był to starszy Pan jak wnioskowałem po głosie przez telefon, a młody chłopak
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: krisw11 » 07 mar 2023, 0:36
Hmm...... a w 2.9 td. jest w ogóle potencjometr przepustnicy ..... ????? Ja miałem Musso 2.9 td i żadnego potencjometra tam nie było.....
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: automatic » 07 mar 2023, 11:12
Tam jest chamska linka od pedału do cięgna pompy i potencjometrów BRAK !!! Kto takie bzdury gada ???
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: trol48 » 07 mar 2023, 18:15
WITAM
tam jednak jest sterownik , to nie jest skrzynia MB
https://www.proxyparts.pl/magazyn-czesc ... /11332055/
skontaktuj się z Unimartem na forum - dystrybutor orgynalnych częsci do SS...
tel. 501323333 i 501545555 po nr. vin sam.
tam jednak jest sterownik , to nie jest skrzynia MB
https://www.proxyparts.pl/magazyn-czesc ... /11332055/
skontaktuj się z Unimartem na forum - dystrybutor orgynalnych częsci do SS...
tel. 501323333 i 501545555 po nr. vin sam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rex 2.9 i BTR
Postautor: krisw11 » 07 mar 2023, 23:38
A ,to faktycznie dziwne.... i przypadek i..... po tencjimetr...
Kris
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości