Rexton DeMaDeS
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
Posty: 385
-
Strona 24 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- Następna
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 14 lut 2022, 20:59
Drugi raz bym sie za to nie bral.
Do zbiornika fiata dokupilem pompe z fiata a w sumie sama obudowe do ktorej przeloze pompe z rextona. Do mocowania byl potrzebny pierscien, nie moglem go dostac a jak wyszukalem po nr wychodzilo 50euro i stan 0... wiec trzeba bylo go dorobic
Do zbiornika fiata dokupilem pompe z fiata a w sumie sama obudowe do ktorej przeloze pompe z rextona. Do mocowania byl potrzebny pierscien, nie moglem go dostac a jak wyszukalem po nr wychodzilo 50euro i stan 0... wiec trzeba bylo go dorobic
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 14 lut 2022, 21:23
Słuchaj i tak dobrze i szacunek że ogarniasz tyle samemu! To niestety jest minus duży Rexa... części dostępność poza silnikami i skrzyniami to zawsze jakieś przeszkody z resztą. A te przeszczepy kurde jakoś mnie się ostatnio wydaje że to wszystko zawsze wychodzi na koniec albo drożej albo gorzej. Nigdy nie jest tak jak niby miało być i zawsze coś
Mam nadzieję że wszystko będzie działać jak należy i jak najszybciej wrócisz na drogę
Mam nadzieję że wszystko będzie działać jak należy i jak najszybciej wrócisz na drogę
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: krisw11 » 15 lut 2022, 14:46
Za robote szacuneczek ,umiejętności to duży dziś sukces ,następna sprawa ,to narzędzia i warsztat,można sie bawić. Ale jak Ty albo kiedyś ktoś pojedzie Rexiem na jakiś warsztat, to Pan mechanior stwierdzi ; Panie ale połowa części nie pasuje od Rexa ,to chyba Fiat albo nie wiem co Żeby było tanio niestety trza kombinować Życze sukcesu i czekamy na efekty końcowe.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 16 lut 2022, 21:56
tym razem zamiast miedzianych poszły metalowe przewody hamulcowe od ATE, dużo gorzej się je profiluje ale mała giętarka ze zdjęcia daje radę (po tuningu), jutro powinien wjechać zbiornik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: trol48 » 17 lut 2022, 11:08
REWELACJA
przewody hamulcowe metalowe są odporne na działanie pulsacyjne czy awaryjne i nagłe zwielokrotnienie cisnienia w układzie hamulcowym, i są zgodne z przepisami https://www.ate-hamulce.pl/media/3705/a ... d-2016.pdf
przewody te usztywniają się na stałe pod wpływem ciśnienia
przewody hamulcowe metalowe są odporne na działanie pulsacyjne czy awaryjne i nagłe zwielokrotnienie cisnienia w układzie hamulcowym, i są zgodne z przepisami https://www.ate-hamulce.pl/media/3705/a ... d-2016.pdf
przewody te usztywniają się na stałe pod wpływem ciśnienia
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 17 lut 2022, 21:44
To się na metry kupuje jak miedziane Koledzy?
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 17 lut 2022, 21:46
na metry i stalowe ate sa tansze niz polskie miedziane 36zl za 5 metrow
moj plan na dzis nie wypalił bo nie wziąłem pod uwagę, że po wielokrotnym podniesieniu rextona i opuszczeniu tył się przesunie w bok ze względu na panharda, teraz nie mogę go podnieść bo stoi pod skosem, muszę jakoś odpalić na gazie bo nie chce mi się pchać w to i spowrotem by postawić go na środku garażu
moj plan na dzis nie wypalił bo nie wziąłem pod uwagę, że po wielokrotnym podniesieniu rextona i opuszczeniu tył się przesunie w bok ze względu na panharda, teraz nie mogę go podnieść bo stoi pod skosem, muszę jakoś odpalić na gazie bo nie chce mi się pchać w to i spowrotem by postawić go na środku garażu
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 18 lut 2022, 14:48
Nie masz jak podnieść budy lewarkiem żeby wyrównać?
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 18 lut 2022, 17:53
Zbiornik przyzwyczaja sie do nowego miejsca. Teraz przewody paliwowe i elektryczne. Oprocz jednego przewodu od par paliwa reszta paliwowych i elektrycznych pozostaje bez zmian gdyby nastepny wlasciciel chcial jednak duzy zbiornik zalozyc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 19 lut 2022, 14:49
podsumowanie - jeździ, zatankowalem 30 litrow "testowo", nie smierdzi, nie cieknie, wskazania paliwa dzialaja, kontrolka rezerwy dziala. Oczywiscie moja 2 letnia pompa która mieliła rdzę ze zgniłego zbiornika umarła więc musiałem na szybko zalatwic nową ze sklepu, całe szczęście "mieli na półce". Pozostało po drugiej stronie zrobić takie same nakładki na ramę by było symetrycznie i wymienić przewód hamulcowy na prawy tył.
Podsumowanie kosztów:
zbiornik z fiata qubo 420zł
obudowa pompy paliwa z fiata qubo diesel 35zł
nieplanowana wymiana pompy paliwa 120zł
blacha 2x1m 3mm grubości 358zł
farba okrętowa 1l 65zł
stalowy przewód hamulcowy 5m 36zł
plus drut, gaz do spawarki i inne pierdoły
mam nadzieję że z pozostałej blachy 3mm da się wyciąc zestaw wzmocnień na prawą stronę i wystarczy na osłonę zbiornika
miała byc tylko wymiana zbiornika w budżecie około 500zł a skończyło się 3 tygodniowym remontem, zostało mi zbędne mocowanie fabrycznego zbiornika (nowe z ASO)
Podsumowanie kosztów:
zbiornik z fiata qubo 420zł
obudowa pompy paliwa z fiata qubo diesel 35zł
nieplanowana wymiana pompy paliwa 120zł
blacha 2x1m 3mm grubości 358zł
farba okrętowa 1l 65zł
stalowy przewód hamulcowy 5m 36zł
plus drut, gaz do spawarki i inne pierdoły
mam nadzieję że z pozostałej blachy 3mm da się wyciąc zestaw wzmocnień na prawą stronę i wystarczy na osłonę zbiornika
miała byc tylko wymiana zbiornika w budżecie około 500zł a skończyło się 3 tygodniowym remontem, zostało mi zbędne mocowanie fabrycznego zbiornika (nowe z ASO)
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: trol48 » 22 lut 2022, 13:23
WITAJ
jak masz tak dobry dostęp to może przesmarować krzyżaki, wieloklin, tzw. jabłko wału przedniego i tylnego lub to co się da bez rozbierania
jak masz tak dobry dostęp to może przesmarować krzyżaki, wieloklin, tzw. jabłko wału przedniego i tylnego lub to co się da bez rozbierania
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 22 lut 2022, 15:45
Chyba 3 lata nie widzialem takich wskazan
Po nalaniu 7 litrów do pustego baku dalej świeciła rezerwa i wskazywało poziom poniżej 0, po wlaniu kolejnych 25 pokazywało mniejwięcej połowę, kilka dni pojeżdziłem i zatankowałem do pełna, weszło kolejne 20 litrów i wskazówka pokazuje maxa. Na oko wchodzi 45 litrów tak jak w danych podawanych dla fiata qubo.
Po nalaniu 7 litrów do pustego baku dalej świeciła rezerwa i wskazywało poziom poniżej 0, po wlaniu kolejnych 25 pokazywało mniejwięcej połowę, kilka dni pojeżdziłem i zatankowałem do pełna, weszło kolejne 20 litrów i wskazówka pokazuje maxa. Na oko wchodzi 45 litrów tak jak w danych podawanych dla fiata qubo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 03 kwie 2022, 20:06
Ponieważ od jakiegoś czasu jak samochód stygł to pojawiał się wyciek płynu chłodzącego a na zimno i na gorąco przewody były miękkie, test uszczelki głowicy zaliczony doszedłem do wniosku ze po 90tys km chyba uszczelki w reduktorze gazu przepuszczaja gaz do układu chłodzenia stąd w trakcie stygnięcia silnika następował strzał ciśnienia w układ chłodzenia i co chwilę któredyś ciekło, ciekło praktycznie spod każdej opaski zaciskowej + z dekla z tyłu pompy.
Wyjąłem reduktor od gazu i wymieniłem w nim uszczelki, w reduktorze niespodzianka - silikonowa uszczelka złączki elektrycznej.
Potem pomyślałem że jak już mam spuszczony płyn chłodnicy to poprawie to co gazownik spaprał czyli puszczę rury do reduktora tak by nie przeszkadzały mi w wymianie filtra oleju (aktualnie trzeba było się przebijać pomiędzy przewodami wodnymi gazowymi i wiązką elektryczną by wydobyć stary filtr a założyć nowy).
Jak już zamówiłem kilka kolanek by dorobić instalacje w okolicy nagrzewnicy to pomyślałem, że wymiana oringu pod deklem pompy wody nie zaszkodzi, śrubki odkręciłem, zacząłem wyjmować dekiel i.. się zaklinował. Decyzja o zdjęciu całej pompy skoro nie ma płynu.
Zdjąłem pasek, pokręciłem wszystkim po kolei... niestety rolka napinacza po 200tys km już sobie szumiała, pompa wody nie szumiała ale było czuć że bieżnia łożysk już najmłodsza nie jest - decyzja: wymiana pompy.
Przy zdejmowaniu pierwszego grubego węża z pompy wody skruszył się z niego oplot... decyzja - nowe przewody, niestety zamiast załatwić z aso stwierdziłem że szybciej dorobię z gotowych kolanek "tjuningowych". Wyszło pewnie z 300zł zamiast 400 za komplet nowych z ASO.
Zamówiłem pompę dolz i febi, przekonywali mnie ze dolz lepsza ale jak popatrzyłem na jakość odlewu.. stwierdziłem że wolę jednak febi.
Skoro samochód był nie jeżdzący to jeszcze wał do wyważania dałem bo nie było to robione po wymianie podpory i krzyżaków. Diagnoza wał w bardzo dobrym stanie, lekkie poprawienie wyważenia koło podpory. Co ciekawe inny warsztat od wałów powiedział że moje nowe krzyżaki są złe, podpora szumi, wieloklin zużyty i zaproponowali mi kompletną regenerację wału z wymianą wieloklinu za jedyne 1200zł
Wyjąłem reduktor od gazu i wymieniłem w nim uszczelki, w reduktorze niespodzianka - silikonowa uszczelka złączki elektrycznej.
Potem pomyślałem że jak już mam spuszczony płyn chłodnicy to poprawie to co gazownik spaprał czyli puszczę rury do reduktora tak by nie przeszkadzały mi w wymianie filtra oleju (aktualnie trzeba było się przebijać pomiędzy przewodami wodnymi gazowymi i wiązką elektryczną by wydobyć stary filtr a założyć nowy).
Jak już zamówiłem kilka kolanek by dorobić instalacje w okolicy nagrzewnicy to pomyślałem, że wymiana oringu pod deklem pompy wody nie zaszkodzi, śrubki odkręciłem, zacząłem wyjmować dekiel i.. się zaklinował. Decyzja o zdjęciu całej pompy skoro nie ma płynu.
Zdjąłem pasek, pokręciłem wszystkim po kolei... niestety rolka napinacza po 200tys km już sobie szumiała, pompa wody nie szumiała ale było czuć że bieżnia łożysk już najmłodsza nie jest - decyzja: wymiana pompy.
Przy zdejmowaniu pierwszego grubego węża z pompy wody skruszył się z niego oplot... decyzja - nowe przewody, niestety zamiast załatwić z aso stwierdziłem że szybciej dorobię z gotowych kolanek "tjuningowych". Wyszło pewnie z 300zł zamiast 400 za komplet nowych z ASO.
Zamówiłem pompę dolz i febi, przekonywali mnie ze dolz lepsza ale jak popatrzyłem na jakość odlewu.. stwierdziłem że wolę jednak febi.
Skoro samochód był nie jeżdzący to jeszcze wał do wyważania dałem bo nie było to robione po wymianie podpory i krzyżaków. Diagnoza wał w bardzo dobrym stanie, lekkie poprawienie wyważenia koło podpory. Co ciekawe inny warsztat od wałów powiedział że moje nowe krzyżaki są złe, podpora szumi, wieloklin zużyty i zaproponowali mi kompletną regenerację wału z wymianą wieloklinu za jedyne 1200zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 05 kwie 2022, 20:57
Wiejskiego tuningu ciag dalszy czyli przerobione chlodzenie pomiedzy silnikiem, nagrzewnica i reduktorem gazu. Odzyskalem dostep do filtra oleju. Dodatkowo odpowietrznik przed nagrzewnica.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 704
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: trol48 » 06 kwie 2022, 7:33
WITAJ
a co byś powiedziął na osobną chłodnicę do automatu
ja u siebie przytuliłem od bmw i dałem wentylator motocyklowy załączany włącznikiem termicznym
przy zespolonej chłodnicy każdy wyciek glikolu do degradacja automatu - tak działa glikol na tarczki
a co byś powiedziął na osobną chłodnicę do automatu
ja u siebie przytuliłem od bmw i dałem wentylator motocyklowy załączany włącznikiem termicznym
przy zespolonej chłodnicy każdy wyciek glikolu do degradacja automatu - tak działa glikol na tarczki
Posty: 385
-
Strona 24 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- Następna
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości