rexton problem z napedem 4x4
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 07 gru 2016, 12:47
CZESTER ! ! ! Qśwa. Jak zapytałem tatusia dla czego mi wlał to odpowiedział, że lepsze bite , jak zdechłe.
Tobie się należy lanie choć cieszę się, że żyjesz. Nikt ci nie powiedział ? Jeździłeś z załączonym 4x4 w Part Time powyżej 80 tki ? Szok. Człowieku, masz więcej szczęścia niż rozumu, że nie wylądowałeś po poślizgu w rowie ? To nie jest napęd do jazdy po asfaltach tylko w teren na luźnie nawierzchnie. Możesz go sobie załączyć na chwilę by wyjechać z zaspy bądź ze śłiskiego odcinka i wszystko. Jeździć na tym po drogach na stałe nie wolno, pomijam uszkodzenie auta.
Już 50 km/h to wielkie ryzyko - a co dopiero na normalnej drodze - Part Time to nie TOD ani nie AWD. Ten samochód ma klasyczny terenowy napęd bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Na normalne drogi się nie nadaje. Słowem z załączonym reduktorem nie szybciej niż 30 km/h a z załączonym H4 nie szybciej niż 50 km/h i tylko na luźnych nawierzchniach albo bardzo śliskich. Jednym słowem powaliłeś sobie napędy i czeka cię remoncik, Trzeba zdiagnozować , co tam się nawyrabiało > Pół biedy, jeśli tylko porwałeś sprzęgiełka.
Tobie się należy lanie choć cieszę się, że żyjesz. Nikt ci nie powiedział ? Jeździłeś z załączonym 4x4 w Part Time powyżej 80 tki ? Szok. Człowieku, masz więcej szczęścia niż rozumu, że nie wylądowałeś po poślizgu w rowie ? To nie jest napęd do jazdy po asfaltach tylko w teren na luźnie nawierzchnie. Możesz go sobie załączyć na chwilę by wyjechać z zaspy bądź ze śłiskiego odcinka i wszystko. Jeździć na tym po drogach na stałe nie wolno, pomijam uszkodzenie auta.
Już 50 km/h to wielkie ryzyko - a co dopiero na normalnej drodze - Part Time to nie TOD ani nie AWD. Ten samochód ma klasyczny terenowy napęd bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Na normalne drogi się nie nadaje. Słowem z załączonym reduktorem nie szybciej niż 30 km/h a z załączonym H4 nie szybciej niż 50 km/h i tylko na luźnych nawierzchniach albo bardzo śliskich. Jednym słowem powaliłeś sobie napędy i czeka cię remoncik, Trzeba zdiagnozować , co tam się nawyrabiało > Pół biedy, jeśli tylko porwałeś sprzęgiełka.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2016, 11:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Czester9333 » 07 gru 2016, 20:19
Dziękuję za odpowiedź, ale nie byłem świadomy tego że tak to wszystko wygląda jestem młodym posiadaczem tego smoka 8 mam nadzieję że tam nic za dużo się nie porobiło. Teraz będę się stosował do Tw rad, niby czytałem o tych napędach ale nic nie mogłem znaleźć co do eksploatacji. Dziękuję Ci jeszcze raz kolego za rady, a masz może w sw zasobach rysunki, artykuły jak rozebrać i zobaczyć co z tymi napedami. Jeszcze nie jeździłem tym autem od tamtej pory i bojam się iść do niego, jak byś miał coś to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 07 gru 2016, 21:29
Przede wszystkim załącz H2 i zobacz co będzie się działo ? Jeśli nic , to OK, reduktor jest OK.
Następny krok to sprawdzenie sprzęgiełek, dyfra i wału. Rurkę podciśnienia odepnij od elektrozaworu i podłącz pod magistralę sterowania sprzęgiełkami. Trzymaj załączenia napędu na H2 i spóbuj delkatnie ruszyć. Koła powinny kręcić półosiami, a przez dyfer wałem. ( wał na reduktorze jest nie załączony więc luźno da się kręcić od kół. Posłuchaj , czy z napędu nie będą wydobywały się niepokojące dźwięki ? Jeżeli chrobotanie będzie dochodziło od strony kół - to wyciąłeś tylko sprzęgiełka i czeka cię ich wymiana - to nie jest jakaś droga zabawa - ale jak uszkodził się przegub albo dyfer to już gorzej bo więcej roboty . Przy załączonym 4x4 na asfalcie przenosiły się bardzo duże obciążenia bo układ napędowy wymuszał jednakową prędkość obydwu osi tył i przód a w czasie jazdy osie na zakrętach muszą się kręcić z różną prędkością. W niektórych autach ten problem załatwia międzyosiowy mechanizm różnicowy albo sprzęgło wiskozowe. W Rexach- terenówkach tego nie ma. Uślizgi musiały następować a asfalt daje duży opór i na to nie pozwala. Takla sytuacja zniszczy zawsze najsłabszy zespół układu - najczęściej sprzęgiełka. Kupisz je u Unimartów , którzy nas spierają częściami. Pozdro.
Następny krok to sprawdzenie sprzęgiełek, dyfra i wału. Rurkę podciśnienia odepnij od elektrozaworu i podłącz pod magistralę sterowania sprzęgiełkami. Trzymaj załączenia napędu na H2 i spóbuj delkatnie ruszyć. Koła powinny kręcić półosiami, a przez dyfer wałem. ( wał na reduktorze jest nie załączony więc luźno da się kręcić od kół. Posłuchaj , czy z napędu nie będą wydobywały się niepokojące dźwięki ? Jeżeli chrobotanie będzie dochodziło od strony kół - to wyciąłeś tylko sprzęgiełka i czeka cię ich wymiana - to nie jest jakaś droga zabawa - ale jak uszkodził się przegub albo dyfer to już gorzej bo więcej roboty . Przy załączonym 4x4 na asfalcie przenosiły się bardzo duże obciążenia bo układ napędowy wymuszał jednakową prędkość obydwu osi tył i przód a w czasie jazdy osie na zakrętach muszą się kręcić z różną prędkością. W niektórych autach ten problem załatwia międzyosiowy mechanizm różnicowy albo sprzęgło wiskozowe. W Rexach- terenówkach tego nie ma. Uślizgi musiały następować a asfalt daje duży opór i na to nie pozwala. Takla sytuacja zniszczy zawsze najsłabszy zespół układu - najczęściej sprzęgiełka. Kupisz je u Unimartów , którzy nas spierają częściami. Pozdro.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2016, 11:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Czester9333 » 08 gru 2016, 9:29
Dziękuję Trawas za informację, jak się troszeczkę ogarne to na pewno będę robił wszystko po kolei jak mi opisałeś i będę umieszczał moje spostrzeżenia właśnie tu! Na tą chwilę przestałem z naturą i mnie choroba rozłożyła. Jedno wiem na pewno że jak włącze napęd 2h to auto rusza bez problemu.Jeszcze raz dziękuję za info
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 08 gru 2016, 12:58
Wiesz co ? Po cichu liczę na to, że zanim ruszyłeś w drogę już wcześniej układ sprzęgiełek był rozszczelniony i nie załączały się prawidłowo. To byłoby szczęście w nieszczęściu Być może sprzęglełka nie wchodziły w siebie do końca tylko przeskakiwały po koronkach ? To byłoby dobrze, bo co prawda dostałyby po tyłku ale nie uległy zniszczeniu. Gdyby tak było wystarczyłoby tylko uszczelnić piasty, dać nowe zimmery, smar i koniec. Roboty na 3 godziny. Grunt, że reduktor przetrwał.
Życzę zdrówka - Pozdro
Życzę zdrówka - Pozdro
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2016, 11:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Czester9333 » 11 gru 2016, 15:23
Dziękuję za zdrowie w środę będę się prawdopodobnie brał za sprawdzenie napędów. Napiszę moje spostrzeżenia.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: XSzafaX » 16 gru 2016, 16:03
Jak dla mnie wina leży po stronie sprzęgiełek lecz jak jechałeś dalej i napęd prubował się włączać mogło narobić niezłego bigosu nawet w reduktorze :/
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 gru 2016, 23:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Bacs » 18 gru 2016, 18:55
witam!
jak wlączam 4H to robie jak by 4L. rórznicowy mechanism zablocowany. nie mogę skręczuć kola bo bardzo bije w mosće. Jaka może być usterka? i na starće nie bardzo, ale bije w przednim mosće.
dzjękuję!
jak wlączam 4H to robie jak by 4L. rórznicowy mechanism zablocowany. nie mogę skręczuć kola bo bardzo bije w mosće. Jaka może być usterka? i na starće nie bardzo, ale bije w przednim mosće.
dzjękuję!
Pozdrawiam,
Sergiusz
Sergiusz
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Jurgen » 18 gru 2016, 20:02
Może kolega "Bacs" by trochę jaśniej napisał bo ciężko zakumać o co idzie....A i od razu może niech dopisze czy napęd jest Part time czy może TOD ?
Jurgen
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 gru 2016, 23:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Bacs » 19 gru 2016, 13:54
Jurgen pisze:Może kolega "Bacs" by trochę jaśniej napisał bo ciężko zakumać o co idzie....A i od razu może niech dopisze czy napęd jest Part time czy może TOD ?
Ok. Uznam, to napisze.
Pozdrawiam,
Sergiusz
Sergiusz
-
- Stały bywalec
- Posty: 2225
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: krisw11 » 19 gru 2016, 16:37
Jurgen dobrze napisał,Kolego BACS sprecyzuj dokładniej o co chodzi bo twoja wypowiedź jest ciut chaotyczna i zbyt pobieżna ,żeby postawić jakąś diagnoze,lub czymś Ci doradzić.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: automatic » 19 gru 2016, 18:41
Bo kolega z zagranicy i korzysta z google translate
Kolega zawarł głęboką myśl :
po włączeniu na 4H (zapewne z pozycji 2H)
Chrupie i tłucze coś w moście po skręceniu kół podczas jazdy . Tak samo jak na 4L
Zapewne robi to na suchym asfalcie i bez okularów ochronnych...
A instrukcja obsługi ?
No tak wszystko drogą dedukcji i indukcji logicznej...
Kolega zawarł głęboką myśl :
po włączeniu na 4H (zapewne z pozycji 2H)
Chrupie i tłucze coś w moście po skręceniu kół podczas jazdy . Tak samo jak na 4L
Zapewne robi to na suchym asfalcie i bez okularów ochronnych...
A instrukcja obsługi ?
No tak wszystko drogą dedukcji i indukcji logicznej...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 gru 2016, 23:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Bacs » 19 gru 2016, 19:03
tak, na na suchym asfalcie i bez okularów... )))
ale co to za 4x4, jak nie wolno po asfalcie rurznicowy mechanizm nie może być zablokowany przy 4H...
tak myszłe...
4L tak, ale nie 4H.
ale co to za 4x4, jak nie wolno po asfalcie rurznicowy mechanizm nie może być zablokowany przy 4H...
tak myszłe...
4L tak, ale nie 4H.
Pozdrawiam,
Sergiusz
Sergiusz
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: automatic » 19 gru 2016, 19:15
w pozycji 4H i 4L dopina się przedni napęd sztywno na oba wały 1:1
przy skręcie inne długości drogi pokonywanej przez oba mosty powodują ogromne naprężenia w mechanizmach napędu (wały, półosie ,satelity w mostach).
TU NIE MA centralnego mechanizmu różnicowego !!!
4X4 używa się na luźnych podłożach (lód ,śnieg , błoto, piach ,itd.)
to są uroki napędu PART TIME
Poczytaj to forum niedawno koledzy dyskutowali na podobny temat jazdy 4H i trzeszczenia w piastach...
przy skręcie inne długości drogi pokonywanej przez oba mosty powodują ogromne naprężenia w mechanizmach napędu (wały, półosie ,satelity w mostach).
TU NIE MA centralnego mechanizmu różnicowego !!!
4X4 używa się na luźnych podłożach (lód ,śnieg , błoto, piach ,itd.)
to są uroki napędu PART TIME
Poczytaj to forum niedawno koledzy dyskutowali na podobny temat jazdy 4H i trzeszczenia w piastach...
Trawas pisze:CZESTER ! ! ! Qśwa. Jak zapytałem tatusia dla czego mi wlał to odpowiedział, że lepsze bite , jak zdechłe.
Tobie się należy lanie choć cieszę się, że żyjesz. Nikt ci nie powiedział ? Jeździłeś z załączonym 4x4 w Part Time powyżej 80 tki ? Szok. Człowieku, masz więcej szczęścia niż rozumu, że nie wylądowałeś po poślizgu w rowie ? To nie jest napęd do jazdy po asfaltach tylko w teren na luźnie nawierzchnie. Możesz go sobie załączyć na chwilę by wyjechać z zaspy bądź ze śłiskiego odcinka i wszystko. Jeździć na tym po drogach na stałe nie wolno, pomijam uszkodzenie auta.
Już 50 km/h to wielkie ryzyko - a co dopiero na normalnej drodze - Part Time to nie TOD ani nie AWD. Ten samochód ma klasyczny terenowy napęd bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Na normalne drogi się nie nadaje. Słowem z załączonym reduktorem nie szybciej niż 30 km/h a z załączonym H4 nie szybciej niż 50 km/h i tylko na luźnych nawierzchniach albo bardzo śliskich. Jednym słowem powaliłeś sobie napędy i czeka cię remoncik, Trzeba zdiagnozować , co tam się nawyrabiało > Pół biedy, jeśli tylko porwałeś sprzęgiełka.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 gru 2016, 23:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Bacs » 19 gru 2016, 21:43
już wiem! dziękuję!
Pozdrawiam,
Sergiusz
Sergiusz
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości