rexton problem z napedem 4x4
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 gru 2016, 0:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Radek123 » 04 sty 2017, 20:41
Będę atakował go po niedzieli jak tylko będę miał wolny podnośnik dam znać co z tym usrojstwem a jeszcze takie pytanko czy rexton w automacie na postoju powinien się wkręcać tylko do 3 tyś bo czasami wkręca się do 4 tyś a czasami do 3 tyś. Mam texe i łączy się bardzo dobrze z silnikiem i skrzynią lecz po umyciu silnika mam problem z pojawiającym się błędzie 1 wtrysku i czujnika spalania stukowego . Po wyłaczeni stacyjki i ponownym rozruchu jest ok . Zaznaczę ze przed myciem wszystko było ok . Gdzie szukać wszystkie kostki i złącza czujników popryskałem kontakt sprayem .
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: gabit01 » 04 sty 2017, 21:35
Panowie jaki jest sposób żeby sprawdzić czy uszczelniacze na sprzęgiełkach są uszkodzone czy szczelne czyli dobre.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 04 sty 2017, 21:51
Radek zdejmij atrapę i popatrz na stan wiązki elektrycznej silnika, czy czasami ci się coś tam nie przytarło w izolacji. Czasami atrapa trze po wiązce i z tego robi się kłopot " na mokro" Wiązka oblatuje komorę silnikową z prawa na lewo w głupim, miejscu i narażona jest na przytarcia. Już miałem z tym kłopot.
Gdzieś musi być małe przebicie , bo skoro po restarcie wszystko działa prawidłowo to oznacza , że wszelkie czujniki są OK a problemy pojawiają się na połączeniach. Instalacja elektryczna Ssangów to ich pięta achillesowa - przewody są cienkie a tworzywo izolacji marnej jakości niestety.
Gdzieś musi być małe przebicie , bo skoro po restarcie wszystko działa prawidłowo to oznacza , że wszelkie czujniki są OK a problemy pojawiają się na połączeniach. Instalacja elektryczna Ssangów to ich pięta achillesowa - przewody są cienkie a tworzywo izolacji marnej jakości niestety.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 gru 2016, 0:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Radek123 » 04 sty 2017, 23:15
Trawas miałem zdjętą przednią atrapę i faktycznie na środku wygląda nieciekawie ale nie sprawdziłem dzięki z doświadczenia wiem ze w sprinterach pod chłodnicą jest najsłabsza instalacja naprawiam ich codziennie a w tym wynalazku nie sprawdziłem jeszcze raz dzięki za podpowiedź .
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: XSzafaX » 06 sty 2017, 17:58
Główny wtyk "wtyczka" jest na grodzi przeczyść styki jakimś kontaktem napewno niezaszkodzi a co do wiązki najwrażliwsza jest za atrapą , po tylu latach każda wiązka na zewnątrz bedzie sztywna ale posprawdzaj
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 gru 2016, 0:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Radek123 » 16 sty 2017, 12:25
Posprawdzałem calutką instalację , wszystkie masy wyczyszczone , każda wtyczka jak i złącza kostek abs , komputera i wszystkie inne popyskane kontakt sprajem i nadal błąd P1611 , CO JESZCZE RADZICIE SPRAWDZIC . Dodam że wszystkie kody wtryskiwaczy są poprawne gdyż posiadam tester delphi i to on pokazuje ten błąd . O co tu k...a chodzi w tym reksiu ?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 17 sty 2017, 1:41
P1611 - injektor bank 1 malfunction - low voltage ( niskie napięcie - (manual str 22) . Dotyczy wtrysku 1/4/3
Zwarcie albo zły kontakt - w najgorszym wypadku uszkodzenie ECU . Posprawdzaj wtyczki wtrysków i przewody do nich . Zły kontakt przy włączeniu. zwarcie albo złe przewodnictwo prądu od baterii - ale może być też elektryczne uszkodzenie samego wtrysku jeżeli pojawia się błąd towarzyszący. http://www.servotechnica.spb.ru/pdfview ... &pagenum=1
Tu masz manual Kyrona ale dokładnie to samo co w manualu Rexa napisane - możesz poczytać.
- Malfunction of injector (#1, #4, #3) circuit
(Low): Short to Ground or to
Battery.
- Operating voltage: 6 ~ 18 V
- Check the injector bank #1: Open and
poor contact
- Check if the trouble recurs with the
injectors removed and the ignition key
“OFF”.
• If recurred, check the injector and
ECU wiring harness.
- Check if the trouble recurs while installing
the injectors one by one with
the ignition key “ON”.
• If recurred, replace the injector (perform
C2I coding after replacement).
• Check the other injectors with same
manner.
- Check the ECU wiring harness.
• ECU pin #44 and #63
- Replace the ECU if required.
Zwarcie albo zły kontakt - w najgorszym wypadku uszkodzenie ECU . Posprawdzaj wtyczki wtrysków i przewody do nich . Zły kontakt przy włączeniu. zwarcie albo złe przewodnictwo prądu od baterii - ale może być też elektryczne uszkodzenie samego wtrysku jeżeli pojawia się błąd towarzyszący. http://www.servotechnica.spb.ru/pdfview ... &pagenum=1
Tu masz manual Kyrona ale dokładnie to samo co w manualu Rexa napisane - możesz poczytać.
- Malfunction of injector (#1, #4, #3) circuit
(Low): Short to Ground or to
Battery.
- Operating voltage: 6 ~ 18 V
- Check the injector bank #1: Open and
poor contact
- Check if the trouble recurs with the
injectors removed and the ignition key
“OFF”.
• If recurred, check the injector and
ECU wiring harness.
- Check if the trouble recurs while installing
the injectors one by one with
the ignition key “ON”.
• If recurred, replace the injector (perform
C2I coding after replacement).
• Check the other injectors with same
manner.
- Check the ECU wiring harness.
• ECU pin #44 and #63
- Replace the ECU if required.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 17 sty 2017, 2:07
Możesz sobie ułatwić szukanie , w ten sposób, że pod testerem będziesz rozłączał kolejne wtryski powtarzając badanie. Rozłączasz pierwszy i patrzysz, czy pojawił się błąd rozłączonego wtrysku 1 P0201 i drugi błąd P 1611 - jeśli są dwa błędy to ten wtrysk jest OK . Zapinasz wtrysk, kasujesz błąd i rozpinasz następny i testujesz. Tam, gdzie błąd 1611 zamieni się na błąd P020* to będzie ten wtrysk z uszkodzonym przewodnictwem. Nie pokaże tego kodu P1611 bo uszkodzenie zostało rozłączone. Tzn, tam gdzie nie będzie dwóch błędów a tylko jeden rozłączenia P020* na tej linii jest uszkodzone połączenia.
Gwiazdki to kolejne numery wtrysków. 1/2/3/4/5. Przy dobrze połączonych wtryskach będzie pokazywało ich rozłączenie + błąd innego - tego uszkodzonego połączenia, którego szukasz. .Mam nadzieję, że po oczyszczeniu styków kostki wtrysku i ew. lekkim dogięciu blaszek problem P 1611 zniknie.
Gwiazdki to kolejne numery wtrysków. 1/2/3/4/5. Przy dobrze połączonych wtryskach będzie pokazywało ich rozłączenie + błąd innego - tego uszkodzonego połączenia, którego szukasz. .Mam nadzieję, że po oczyszczeniu styków kostki wtrysku i ew. lekkim dogięciu blaszek problem P 1611 zniknie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 gru 2016, 0:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Radek123 » 17 sty 2017, 15:13
pozamieniałem wtryski z bloku 1 czyli 1 3 4 z wtryskami 2 5 i nadal to samo wszystkie zmiany kodowania wykonane zgodnie z zamianami i nadal p1611 pierwszego bloku , co może być już nie wiem . łapy opadają . Dodam zę pojawia się też błąd czujnika stukowego czy on może mieć jakiś wpływ , zamówiłem sobie dwa bo są dwa jutro rano znowu atak na reksia całą parą , chłopaki i ja mamy go dość , ale się nie poddajemy .
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Trawas » 18 sty 2017, 1:33
Może zwarcie gdzieś na wiązce ? weź voltomierz i posprawdzaj napięcie na ECU pozycja 44 i 63 pin.
Na otwartym bez pracy powinno być 6V - jeśli jest mniej lub 0 to znaczy, że jest zwarcie na linii.
I przeszukaj awarii elektrycznej wtrysku według metody, którą opisałem. Wtrysk wewnątrz też może dostać zwarcia. Niestety walka z instalacją elektryczną Rexa to stały element gry bo dali im wyjątkowo ch...e przewody z g...ną izolacją. Nie chcę cię martwić ale ja z poprzednim Rexem tak walczyłem aż w końcu się poddałem i wymieniłem całą wiązkę silnika . Dopiero się wyklarowało. Dopiero na zdjętej jak wszystko rozpiepszyłem i mogłem obejrzeć każdy przewód to poznajdowałem kilka miejsc , gdzie izolacja się przetarła bądź popękała. Na silniku, jak to jest zapakowane i osłonięte to mógłbym tych uszkodzeń do usr śmierci szukać. Przewody elektryczne i paliwowe Rexa to totalne gówno jest. Trzeba przetrasować każdy przewód podłączenia wtrysków od kostki aż po ECU, czy gdzieś nie zwiera i pomierzyć same wtryski , choć to najczęściej niewiele daje bo zwarcie się ujawnia najczęściej dopiero jak pracują.
Na otwartym bez pracy powinno być 6V - jeśli jest mniej lub 0 to znaczy, że jest zwarcie na linii.
I przeszukaj awarii elektrycznej wtrysku według metody, którą opisałem. Wtrysk wewnątrz też może dostać zwarcia. Niestety walka z instalacją elektryczną Rexa to stały element gry bo dali im wyjątkowo ch...e przewody z g...ną izolacją. Nie chcę cię martwić ale ja z poprzednim Rexem tak walczyłem aż w końcu się poddałem i wymieniłem całą wiązkę silnika . Dopiero się wyklarowało. Dopiero na zdjętej jak wszystko rozpiepszyłem i mogłem obejrzeć każdy przewód to poznajdowałem kilka miejsc , gdzie izolacja się przetarła bądź popękała. Na silniku, jak to jest zapakowane i osłonięte to mógłbym tych uszkodzeń do usr śmierci szukać. Przewody elektryczne i paliwowe Rexa to totalne gówno jest. Trzeba przetrasować każdy przewód podłączenia wtrysków od kostki aż po ECU, czy gdzieś nie zwiera i pomierzyć same wtryski , choć to najczęściej niewiele daje bo zwarcie się ujawnia najczęściej dopiero jak pracują.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 gru 2016, 0:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Radek123 » 20 sty 2017, 21:53
Trawas problem rozwiązany poniekąd dzięki Tobie okazało się ze trzeci wtryskiwacz podczas odpalania miał za małe napięcie czyli uszkodzona cewka wtryskiwacza naprawa 300 zł i wszystko działa . Wtryskiwacze delphi nie lubią wody OSTRZEGAM NIE MYJCIE SILNIKÓW TO ZABIJA WTRYSKI . Jeśli chodzi o błąd P1611 to zlokalizowałem wtrysk dzięki zamianie z piątym i wtedy pokazał się P1618 czyli uszkodzenie wtrysków drugiego bloku czyli 2 i 5 i wtedy go miałem .Naprawiony i śmiga jak zły . Trawas dziękuję jeszcze raz za podpowiedzi wrazie jakichś problemów w Radomiu i okolicach służę pomocą . Pozdrawiam i zamykam temat mojego reksia .
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: charlie » 20 sty 2017, 22:19
Kolego Radek, jeśli możesz, to poproszę o lokalizację czujników spalania stukowego w 2.7XDI. Z góry dziękuję.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: rk75 » 21 sty 2017, 7:59
Tutaj masz pod nr 5 download/file.php?id=1712&mode=view
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: charlie » 21 sty 2017, 8:25
Dziękuję. Muszę sprawdzić połączenie elektryczne , bo poza błędem czujnika nic nie widać.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości