rexton problem z napedem 4x4
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 gru 2016, 0:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Radek123 » 24 sty 2017, 20:49
Czujniki stukowe stojąc przodem do silnika po prawiej stronie pod kolektorem , widać je jak się dobrze przyjrzysz a nawer wypniesz kostki bez większego problemu ja przy pomocy kawałka kija od szczotki a zapinałem elektrodą ale stukowy to oznaka że coś się dzieje z wtryskami mam nadzieję że u Ciebie faktycznie wadliwy czujnik lub styki kostek zacznij od tego .
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: charlie » 25 sty 2017, 7:00
dziękuję za informacje i "manual" dodatkowy "po polsku";-). Spróbuję podoginać blaszki w kostkach od wtryskiwaczy, bo wyskakują błędy różnych- raz 3, innym razem 4, a później 5. Na marginesie - spalanie po trasie do Pułtuska i z powrotem, około 10 litrów/100 km. Po mieście lekko powyżej 11.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 paź 2013, 11:03
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: goldmen » 26 wrz 2017, 15:14
Witam panowie miałem też problem z napędem ,nie włączał sie napęd na przód .wymieniłem uszczelniacze podciśnienia i przeciwpyłowe i działają.Po przejechaniu paru kilometrów od warsztatu zaczęły ciągle świecić kontrolki 4H i 4L. Wróciłem wiec do warsztatu aby ponownie sprawdzić czy napedy działają i działały.Podpiąć do komputera nie chciał mechanik bo mówił ze nic mu nie pokarze.Napędy działają a jadąc na 2h cały czas świecą 4l i 4h.Wiecie może w czym jest problem?
ssangyong rexton 2.9 2004 rok.
Pozdrawiam
ssangyong rexton 2.9 2004 rok.
Pozdrawiam
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 paź 2011, 14:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: tomek166 » 04 gru 2017, 9:28
Witam
potrzebuje jakieś namiary na automaty lub manuale do napędu w przednich kołach,
bo napęd 4h się nie załącza. Wiem , że działa bo na podnośniku widziałem.
Gdzie mogę kupić i co proponujecie.
Dziękuję z góry za pomoc
Najważniejsze mój REX to 2,7 z 2004 r.
Od 6 lat u mnie ))
potrzebuje jakieś namiary na automaty lub manuale do napędu w przednich kołach,
bo napęd 4h się nie załącza. Wiem , że działa bo na podnośniku widziałem.
Gdzie mogę kupić i co proponujecie.
Dziękuję z góry za pomoc
Najważniejsze mój REX to 2,7 z 2004 r.
Od 6 lat u mnie ))
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2019, 23:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: Szypak2777 » 23 wrz 2019, 19:01
Chcialbym dolaczyc do dyskusji o napedzie przednim w rexton 2.7 2009 r po wymianie sprzegielek i pias uruchomilem naped ku mojemu zdziwieniu przesnie kola kreca sie wolniej niz tylnie czy to normalne?, kolejny problem to na skreconych kolach na asfalcie kolo skacze tak jakby bylo brak mechanizmu ruznicowego. Sprawdzony zostal most polosie piasty sa nowe sprzegielka nowe. Prosze o pomoc w tym temacie
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: RudebwoyIrl » 24 wrz 2019, 0:36
Kolego czy ty masz Part Time ? Tym się nie jeździ po asfalcie, tak nie ma mechanizmu w reduktorze. W moście ma..
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: automatic » 24 wrz 2019, 10:57
Przednie koła nie mogą absolutnie kręcić się wolniej niż tylne !
Załączenie napędu 4x4 powoduje że oba wały napędowe kręcą się 1:1
Jedyne wytłumaczenie to że oba mosty mają różne przełożenia czyli
, np ktoś zmienił tylny lub przedni most nie przejmując się tym od jakiego modelu pochodzi .
Inne były do automatu i manuala i inne były w zależności od wersji silnika 2,3 i 3,2 benzyna oraz 2,9 i 2,7 diesle .
Jest to poważny problem bo w zasadzie taki napęd 4x4 jest małowartościowy bo nie nadaje się do drogi utwardzonej kompletnie , a w terenie też będzie łatwiej się zakopywał .
Załączenie napędu 4x4 powoduje że oba wały napędowe kręcą się 1:1
Jedyne wytłumaczenie to że oba mosty mają różne przełożenia czyli
, np ktoś zmienił tylny lub przedni most nie przejmując się tym od jakiego modelu pochodzi .
Inne były do automatu i manuala i inne były w zależności od wersji silnika 2,3 i 3,2 benzyna oraz 2,9 i 2,7 diesle .
Jest to poważny problem bo w zasadzie taki napęd 4x4 jest małowartościowy bo nie nadaje się do drogi utwardzonej kompletnie , a w terenie też będzie łatwiej się zakopywał .
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: DeMaDeS » 24 wrz 2019, 16:52
pytanie na jakiej podstawie zostalo stwierdzone ze przednie kola kreca sie wolniej od tylnych.
Np. u mnie na podnosniku przod krecil sie szybciej niz tył.. bo patrzyliśmy od lewej strony a okazało się że na przednim prawym kole trzyma hamulec ...
Np. u mnie na podnosniku przod krecil sie szybciej niz tył.. bo patrzyliśmy od lewej strony a okazało się że na przednim prawym kole trzyma hamulec ...
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: MacGyver » 25 wrz 2019, 7:50
Ocenianie prędkości obrotowej kół na podnośniku metoda wzrokową to jakaś aberracja. Nigdy opory wszystkich kół nie są równe (np różnie oporuja wspomniane hamulce) czy stopień zużycia łożysk. A mechanizm różnicowy ma to do siebie że im wolniej kręci się jedno koło na osi tym szybciej drugie.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: automatic » 25 wrz 2019, 8:53
Też nie wiem jak to stwierdzono - ale zakładam że kolega wie co pisze i jest świadomym użytkownikiem , bo inaczej cała ta dyskusja jest bez sensu...
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: RudebwoyIrl » 25 wrz 2019, 23:56
Panowie no właśnie nie świadomy chłopak jak na asfalcie zapina 4h i się dziwi że na zakręcie koło skacze ... Wysłałem mu mail kilka dni temu.
Co do testów na podnośniku wszystko wytłumaczył MacGyver nic dodać nic ująć
Co do testów na podnośniku wszystko wytłumaczył MacGyver nic dodać nic ująć
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: RudebwoyIrl » 25 maja 2020, 11:36
Pokazuję Ci jakis błąd napędu?
Sprawdź wtyczki szczególnie reduktora przeczysc i zobacz
Sprawdź wtyczki szczególnie reduktora przeczysc i zobacz
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: rexton problem z napedem 4x4
Postautor: rasti86 » 26 maja 2020, 20:16
Panowie jak to jest z tym Part time? Kiedy można używać 4H i 4L bo już tyle teorii słyszałem że mam mętlik...
4H - napęd na 4 koła tzw. szosowe.. Do jazdy po asfalcie podczas deszczu i śliskiej nawierzchni i po śniegu.
Do jazdy w lekkim terenie, szutrowe drogi itp..
Jazda do max 90 km/h
4L - czyli już typowo terenowe przełożenie. Uzyskuje się maksymalną
moc i przyczepnośc. Podjazdy / zjazdy z pochyłości / jazdy z dużymi oporami w
piasku, błocie lub głębokim śniegu.
jazda max do 50km/h
Mam rację - czy jest inaczej?
4H - napęd na 4 koła tzw. szosowe.. Do jazdy po asfalcie podczas deszczu i śliskiej nawierzchni i po śniegu.
Do jazdy w lekkim terenie, szutrowe drogi itp..
Jazda do max 90 km/h
4L - czyli już typowo terenowe przełożenie. Uzyskuje się maksymalną
moc i przyczepnośc. Podjazdy / zjazdy z pochyłości / jazdy z dużymi oporami w
piasku, błocie lub głębokim śniegu.
jazda max do 50km/h
Mam rację - czy jest inaczej?
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości