Panowie tak czytam o tym rozbieganiu się silnika ,którego na rożne sposoby chcecie doprowadzić do kapitulacji. Ale czy diesel na zasilaniu CR jest w stanie się "rozbiegać" po wyjęciu kluczyka? przecież nie jest to pompa wtryskowa starego typu wraz z wtryskiwaczami ,które nie potrzebują do "życia" ani kapki zasilania czy sterowania prądem. Według mnie "stare diesle tak" ale te na CR ? hmm nie sądzę
pozdrawiam
REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: automatic » 19 lut 2017, 20:19
Co do zalewania wodą silnika - tak to się gasi silniki odrzutowe...
Natomiast silniki tłokowe charakteryzujące się pojemnością skokową , po czymś takim zazwyczaj ulegają destrukcji .
Dlaczego ? bo woda i inne ciecze są nieściśliwe jak gazy .
Po zassaniu przez rozbiegany silnik wody do cylindra w ilości przekraczającej pojemność komory sprężania (a w dieslu jest ona mała w GMP)
tłok nie dochodzi do końca i coś musi ustąpić , zwykle ustępuje korbowód i krzywi się - ale czasem też wał korbowy.
Jednym słowem i tak też mamy kupę złomu.
zdławienie dolotu jakąś kapotą - to racjonalny pomysł!
Natomiast silniki tłokowe charakteryzujące się pojemnością skokową , po czymś takim zazwyczaj ulegają destrukcji .
Dlaczego ? bo woda i inne ciecze są nieściśliwe jak gazy .
Po zassaniu przez rozbiegany silnik wody do cylindra w ilości przekraczającej pojemność komory sprężania (a w dieslu jest ona mała w GMP)
tłok nie dochodzi do końca i coś musi ustąpić , zwykle ustępuje korbowód i krzywi się - ale czasem też wał korbowy.
Jednym słowem i tak też mamy kupę złomu.
zdławienie dolotu jakąś kapotą - to racjonalny pomysł!
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: Trawas » 20 lut 2017, 0:21
Jurgen pisze:Panowie tak czytam o tym rozbieganiu się silnika ,którego na rożne sposoby chcecie doprowadzić do kapitulacji. Ale czy diesel na zasilaniu CR jest w stanie się "rozbiegać" po wyjęciu kluczyka? przecież nie jest to pompa wtryskowa starego typu wraz z wtryskiwaczami ,które nie potrzebują do "życia" ani kapki zasilania czy sterowania prądem. Według mnie "stare diesle tak" ale te na CR ? hmm nie sądzę
pozdrawiam
Muszę cię rozczarować, CR jak najbardziej może się rozbiegać . Wisz czemu ? Bo silnik chodzi na samozapłonie a w takim wypadku nie jest ropa ale zwyczajnie olej silnikowy jest paliwem , który przez turbinę dostaje się do kolektora ssącego wraz z powietrzem. Dla tego jest tyle dymu
Układ paliwowy może być sobie wyłączony bez różnicy, wtryski mogą nie pracować . Paliwem jest mgła olejowa, co daje biały smród a im szybciej silnik chodzi tym więcej dostaje i jeszcze zwiększa obroty aż poza jego wytrzymałość i robi bum !
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: Consool » 20 lut 2017, 9:29
Potwierdzam słowa Trawasa .... Paliwem jest olej w takim wypadku
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: XSzafaX » 20 lut 2017, 15:16
Nie tylko może się rozbiegać przez turbo tak jak wolnossak przez odmę też istnieje taka możliwość
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: Trawas » 20 lut 2017, 15:57
mmmmm, nie jest aż tak gorące bo całość wcześniej przechodzi przez intercooler. Sam sprawdź, rura jest ledwo ciepła nawet po dłuższej pracy silnika. W Rexach jest plastikowa i gdyby to było gorące to by ją szlag trafił. Poza tym to nie olej tylko tłusta mgła i to w niezbyt wysokim stężeniu - można nią sobie buźkę nakremować dla ochrony przed mrozem
Nasze Rexy się nie rozbrykają bo , żeby taki objaw wystąpił to turbina musi być na prawdę dobrze rozpiepszona. To dzieje się tylko u laików nie mających pojęcia o samochodach ni w ząb.
poza tym to jest domena VW TDI z przebiegami powyżej pół miliona w których nikt nigdy nie robił nic z turbiną.- Jak dymi, znaczy Gulf Vujtwagen
Nasze Rexy się nie rozbrykają bo , żeby taki objaw wystąpił to turbina musi być na prawdę dobrze rozpiepszona. To dzieje się tylko u laików nie mających pojęcia o samochodach ni w ząb.
poza tym to jest domena VW TDI z przebiegami powyżej pół miliona w których nikt nigdy nie robił nic z turbiną.- Jak dymi, znaczy Gulf Vujtwagen
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości