RX320 btra i parę innych problemów
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 04 paź 2020, 6:26
Witam, tak jak w temacie, ogółem za grosze kupiłem taki twór - tempomat, skóra, pełna elektryka z grzanymi i elektrzycznie regulowanymi taboretami, niestety auta nie jest bez wad ... stało trochę i się zapuściło, do tego poprzedni właściciel zaniedbał go
Główny problem - skrzynia BTRA, czyli ukochany temat, niestety nie mam Ravenolu na miejscu ani Castrola Czym ją można zalać zamiennie ?
Dodatkowo nie wchodzi nadbieg czyli 4 bieg;
1,2,3 jest ok i auto zostaje na 3.
Według manuala:
• B1 failed.
• Loose band adjustment.
• Front servo piston or seal failed.
• S1/S2 ball misplaced,
Jeszcze znalazłem na jednym forum, że facet też miał w Zambii bodaj taki problem i winny był TPS ...
Były właściciel powiedział, że nagle w trasie skrzynia skończyła 4 bieg i potem tylko do 3 przerzucała (odcinek górski);
Rozbierać ją na części pierwsze ? Czy jest to ta sama skrzynia co w Musso/SY 2.9 Td bo mam takową, albo od Rexa 2.9 Td (mowa o bebechach, bo zapewne przełożenia inne);
Ogółem co do tej pory zlokalizowałem i zrobiłem:
- od początku ciekło wspomaganie, winny okazał się przewód za zderzakiem (pokleiłem stary Steel welderem od permatexu, ale czy to zda egzamin, nie wiem, ewentualnie pozostanie mi podmiana od 290, która się przewróciła na dach i mam ją na miejscu na części), mam nadzieję że pompa się nie zatarła;
- poprzedni właściciel (jeden od 15 lat) miał zestaw Nokii i stare radio JVC (grała tylko prawa strona z przodu), instalacja lutowana na stałe, trzeba było wziąć kostkę z Musso 2.3 i poprzekładać piny co by było ISO, podpięte na krótko radio Alpine ożywiło wszystkie głośniki;
- nie działał zamek centralny z kluczyka od kierowcy, tylko od pasażera lub z pilota, okazało się, że kiedyś albo był strzał, albo włam (ślady stłuczonej szyby w środku) i ktoś nie wpiął po prostu jednego cięgna;
Do ogarnięcia zostało mi oświetlenia wnętrza - dziwna sprawa, bo czerwone pola otwarcia drzwi działają, ale żadna lampka, nawet z wymuszonym włączeniem nie zapala niczego, to samo osłonki przeciwsłoneczne z lusterkami ... wszystko martwe ... bezpiecznik sprawdzony jest ok ... nie wiem czy ma to związek coś z alarmem, bo ktoś fenomenalnie podpiął centralny z nim pod wszystkie światła samochodu, zamykając auto mamy choinkę, razem z podświetleniem deski rozdzielczej ... bo ktoś się nie wpiął w kierunki ...
Z innych rzeczy - klamki tyłu, osobna od szyby,osobna od klapy, próbowałem to rozrzuszać, ale tak to pordzewiało że chyba będzie tylko kosz, niestety dawca części nie ma osobno otwieranej szyby, tak samo właśnie jeden zawias otwierania szyby się po prostu rozpadł.
Ogółem jak widać auto z przygodami.
Za wszelkie rady będę wdzięczny odnośnie skrzyni i tego oświetlenia.
Muszę jeszcze mu wymienić wszystkie płyny, łącznie z mostami i itp. (silnik 5W40 dostanie), świece(wkładać irydowe?) , oraz filtry(kabinowe już wymienione).
Główny problem - skrzynia BTRA, czyli ukochany temat, niestety nie mam Ravenolu na miejscu ani Castrola Czym ją można zalać zamiennie ?
Dodatkowo nie wchodzi nadbieg czyli 4 bieg;
1,2,3 jest ok i auto zostaje na 3.
Według manuala:
• B1 failed.
• Loose band adjustment.
• Front servo piston or seal failed.
• S1/S2 ball misplaced,
Jeszcze znalazłem na jednym forum, że facet też miał w Zambii bodaj taki problem i winny był TPS ...
Były właściciel powiedział, że nagle w trasie skrzynia skończyła 4 bieg i potem tylko do 3 przerzucała (odcinek górski);
Rozbierać ją na części pierwsze ? Czy jest to ta sama skrzynia co w Musso/SY 2.9 Td bo mam takową, albo od Rexa 2.9 Td (mowa o bebechach, bo zapewne przełożenia inne);
Ogółem co do tej pory zlokalizowałem i zrobiłem:
- od początku ciekło wspomaganie, winny okazał się przewód za zderzakiem (pokleiłem stary Steel welderem od permatexu, ale czy to zda egzamin, nie wiem, ewentualnie pozostanie mi podmiana od 290, która się przewróciła na dach i mam ją na miejscu na części), mam nadzieję że pompa się nie zatarła;
- poprzedni właściciel (jeden od 15 lat) miał zestaw Nokii i stare radio JVC (grała tylko prawa strona z przodu), instalacja lutowana na stałe, trzeba było wziąć kostkę z Musso 2.3 i poprzekładać piny co by było ISO, podpięte na krótko radio Alpine ożywiło wszystkie głośniki;
- nie działał zamek centralny z kluczyka od kierowcy, tylko od pasażera lub z pilota, okazało się, że kiedyś albo był strzał, albo włam (ślady stłuczonej szyby w środku) i ktoś nie wpiął po prostu jednego cięgna;
Do ogarnięcia zostało mi oświetlenia wnętrza - dziwna sprawa, bo czerwone pola otwarcia drzwi działają, ale żadna lampka, nawet z wymuszonym włączeniem nie zapala niczego, to samo osłonki przeciwsłoneczne z lusterkami ... wszystko martwe ... bezpiecznik sprawdzony jest ok ... nie wiem czy ma to związek coś z alarmem, bo ktoś fenomenalnie podpiął centralny z nim pod wszystkie światła samochodu, zamykając auto mamy choinkę, razem z podświetleniem deski rozdzielczej ... bo ktoś się nie wpiął w kierunki ...
Z innych rzeczy - klamki tyłu, osobna od szyby,osobna od klapy, próbowałem to rozrzuszać, ale tak to pordzewiało że chyba będzie tylko kosz, niestety dawca części nie ma osobno otwieranej szyby, tak samo właśnie jeden zawias otwierania szyby się po prostu rozpadł.
Ogółem jak widać auto z przygodami.
Za wszelkie rady będę wdzięczny odnośnie skrzyni i tego oświetlenia.
Muszę jeszcze mu wymienić wszystkie płyny, łącznie z mostami i itp. (silnik 5W40 dostanie), świece(wkładać irydowe?) , oraz filtry(kabinowe już wymienione).
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: RudebwoyIrl » 04 paź 2020, 20:35
Witaj,
Nie znam tej skrzyni ale auto stało raczej bardzo długo więc zanim cokolwiek innego to bym zrobił chyba jednak wszystkie oleje na start. Że nie masz pod ręką jaki problem google u zamówić..
Co do oświetlenia, pomijając jakieś partyzantki z wpinaniem się gdzieś tam nie zabardzo bym się tym narazie stresował bo jak wcześniej auto stało pewnie dużo wilgoci tam jest.
Te klamki jak nieużywane to tak samo się zapiekaja i trzeba nad nimi popracować bez użycia siły.
Co do zawiasów nie wiem co powiedzieć wygląda ogólnie że czas mu nie służył trzeba szukać na necie
Nie znam tej skrzyni ale auto stało raczej bardzo długo więc zanim cokolwiek innego to bym zrobił chyba jednak wszystkie oleje na start. Że nie masz pod ręką jaki problem google u zamówić..
Co do oświetlenia, pomijając jakieś partyzantki z wpinaniem się gdzieś tam nie zabardzo bym się tym narazie stresował bo jak wcześniej auto stało pewnie dużo wilgoci tam jest.
Te klamki jak nieużywane to tak samo się zapiekaja i trzeba nad nimi popracować bez użycia siły.
Co do zawiasów nie wiem co powiedzieć wygląda ogólnie że czas mu nie służył trzeba szukać na necie
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: automatic » 09 paź 2020, 0:11
Ta skrzynia jest specyficzna - nie toleruje przypadkowych olei ATF . Docelowym olejem jest castrol TQ-95 .
Naprawę powinieneś zacząć od wymiany filtra i oleju w skrzyni - ale gdzieś gdzie mają nieco większe pojęcie o tym .
Serwisowanie skrzyni po taniości ( olej SsangYonga - kosztuje do niej ok 1000zł ) wychodzi bokiem .
,,Panie automat jak automat - silnik od merca to i olej damy do merca" i ... Zonk... Skrzynia zaczyna żyć własnym życiem , jak poczytasz o skrzyni BTRA więcej o niej na forum to nie jesteś pierwszy co ma z nią problem - jest w zasadzie niezawodna , ale nie lubi bardzo być oszukiwana
no i drugi popularny problem - styki elektryczne (złącze przy skrzyni miewa problemy z kontaktem - sól i woda ).
Ja swoją dałem do wymiany oleju i filtra na ulicę Połczyńską w Warszawie - firma SAMKO - koszt całości -400zł (robota , filtr i olej )
https://allegro.pl/oferta/olej-przekladniowy-ravenol-atf-btr-atf-typ-tq95-1l-8702250860?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=OTE2MmE1OGUtMDgxYy00Yzg4LTkxMDUtMjdjMGE3YzhlNjUyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e605c49b-4a34-4247-afc6-75c539af2fb5
albo wybierz z tego :https://allegro.pl/listing?string=ravenol%20btr&order=p&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-1-0717
Skrzynia w zasadzie jest ta sama co w musso a/t i rextonie 2,9 a/t a inne przełożenia są tylko na mostach ( dobrane do silników i typów skrzyń a/t czy m/t )
Naprawę powinieneś zacząć od wymiany filtra i oleju w skrzyni - ale gdzieś gdzie mają nieco większe pojęcie o tym .
Serwisowanie skrzyni po taniości ( olej SsangYonga - kosztuje do niej ok 1000zł ) wychodzi bokiem .
,,Panie automat jak automat - silnik od merca to i olej damy do merca" i ... Zonk... Skrzynia zaczyna żyć własnym życiem , jak poczytasz o skrzyni BTRA więcej o niej na forum to nie jesteś pierwszy co ma z nią problem - jest w zasadzie niezawodna , ale nie lubi bardzo być oszukiwana
no i drugi popularny problem - styki elektryczne (złącze przy skrzyni miewa problemy z kontaktem - sól i woda ).
Ja swoją dałem do wymiany oleju i filtra na ulicę Połczyńską w Warszawie - firma SAMKO - koszt całości -400zł (robota , filtr i olej )
https://allegro.pl/oferta/olej-przekladniowy-ravenol-atf-btr-atf-typ-tq95-1l-8702250860?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=OTE2MmE1OGUtMDgxYy00Yzg4LTkxMDUtMjdjMGE3YzhlNjUyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e605c49b-4a34-4247-afc6-75c539af2fb5
albo wybierz z tego :https://allegro.pl/listing?string=ravenol%20btr&order=p&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-1-0717
Skrzynia w zasadzie jest ta sama co w musso a/t i rextonie 2,9 a/t a inne przełożenia są tylko na mostach ( dobrane do silników i typów skrzyń a/t czy m/t )
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 11 paź 2020, 4:48
Więc powraca temat. Jako że na co dzień żyje poza granicami kraju to nie jest tak łatwo, o niektóre rzeczy
Klapa tylna - do wymiany lewy zawias szyby (połamał się, kosztuje grosze, ale trzeba znaleźć), klamka - jedna podmieniona od dawcy, niestety nie miał dzielonej szyby, więc druga do znalezienia i tak samo podmiana, mechanizm wycieraczki, tak samo jednorazówka po takim staniu, jest tam łączenie stali z aluminium i łatwo to połamać, ale będzie działać
Skrzynia - mam od Musso 2.9 Td i Rexa 2.9 Td po jednej skrzyni BTRA, niestety jedna jaki i druga stan nieznany, jedno auto po poddaniu się byłego właściciela trafiło na złom, drugie po koziołku na dach, po tym jak stanęło dęba lewe tylne koło (coś chrupło w moście).
Filtr do niej załatwię tu na miejscu, oleju nigdzie nie ma ... są zamienniki, jedyne to co zostaje mi to serwis, zobaczymy ile mi zaśpiewają za litr.
Serwis - sam naprawiam sobie auta, bezszkodowo do tej pory, raczej nie będzie to coś ciężkiego Zobaczę czy jak tylko nim wyjadę, czy X431 mi na livedata pokaże zachowanie się wszystkich komponentów skrzyni i itp.
Olej od Merca to można dać do 722.6, ale to jest w innych silnikach a nie tu
Styki i itp. sobie obejrzę zapewne też
Wspomaganie wróciło po podmianie przewodu z dawcy, jednej problem mniej
Do pełni szczęścia została nieszczęsna skrzynia i tajemnica braku podświetlenia całego wnętrza
Klapa tylna - do wymiany lewy zawias szyby (połamał się, kosztuje grosze, ale trzeba znaleźć), klamka - jedna podmieniona od dawcy, niestety nie miał dzielonej szyby, więc druga do znalezienia i tak samo podmiana, mechanizm wycieraczki, tak samo jednorazówka po takim staniu, jest tam łączenie stali z aluminium i łatwo to połamać, ale będzie działać
Skrzynia - mam od Musso 2.9 Td i Rexa 2.9 Td po jednej skrzyni BTRA, niestety jedna jaki i druga stan nieznany, jedno auto po poddaniu się byłego właściciela trafiło na złom, drugie po koziołku na dach, po tym jak stanęło dęba lewe tylne koło (coś chrupło w moście).
Filtr do niej załatwię tu na miejscu, oleju nigdzie nie ma ... są zamienniki, jedyne to co zostaje mi to serwis, zobaczymy ile mi zaśpiewają za litr.
Serwis - sam naprawiam sobie auta, bezszkodowo do tej pory, raczej nie będzie to coś ciężkiego Zobaczę czy jak tylko nim wyjadę, czy X431 mi na livedata pokaże zachowanie się wszystkich komponentów skrzyni i itp.
Olej od Merca to można dać do 722.6, ale to jest w innych silnikach a nie tu
Styki i itp. sobie obejrzę zapewne też
Wspomaganie wróciło po podmianie przewodu z dawcy, jednej problem mniej
Do pełni szczęścia została nieszczęsna skrzynia i tajemnica braku podświetlenia całego wnętrza
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: automatic » 12 paź 2020, 18:22
Co do lampek - sprawdź czy dochodzi zasilanie do żarówki ( rozumiem że żarówki są sprawdzone ! ) zrób eksperyment - i zdefiniuj za co który kabelek w lampce odpowiada - czyli : masa podawana z włączników w drzwiach , masa podawana na wymuszenie obwodów , zasilanie ( to do sprawdzenia ze serwisowym schematem instalacji ) może też brakować przekaźnika zasilającego w skrzynce pod maską za akumulatorem w wersji LHD (tam też są bezpieczniki i przekaźniki do sprawdzenia ) . Jak ustalisz jak działają obwody podepnij + na zasilanie lampki poprzez żarówkę 21W (jako element przeciwzwarciowy ) i zobacz czy drzwi ją uruchomią .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 07 lis 2020, 18:27
Witam ponownie, nie miałem za dużo czasu ostatnio dla Rexia, więc stoi biedny sobie i czeka na swoją kolei.
Wszystkie "pierdy" typu zaczep szyby, klamki i itp. zamówione w salonie wyszło na polskie ok. 300 zł, pozostaje czekać aż przyjdą i odebrać. Niestety Pan w salonie zapytany o olej do BTRA powiedział, że leją Dexron-a bodaj V- zapytałem się, czy żartuje ? On na to, że nie i leją taki ... oleju dalej brak niestety, będę musiał zamówić jakoś z PL choć te 6l z Ravenola, filtr na dniach jak dobrze pójdzie leci z PL dzięki uprzejmości kolegi
Okazało się w międzyczasie, że jednak mam tylko dwa biegi, 1/2 według manuala jest to jakiś zawór ciśnieniowy w skrzyni, nie chce odpuścić zapewne, z tego wynika, że tak czy siak skrzynia do zrzucenia, skrzynia nie pokazała żadnego najmniejszego błędu na Launchu dalej ...
Wyszła przy okazji także prawa osłona przegubu zewnętrznego, ale to pikuś.
Żarówki dalej niezrobione, niestety priorytet ma do wjazdu Musso, które biedne czeka na trochę spawania i pełne hamulce + serwis całego przodu, łącznie z łożyskami, zwrotnicami, końcówkami kierowniczymi i jeszcze dłuuuuugo by wymieniać, jedyne co, to ważne co by Reksio był gotów przed pierwszymi poważnymi opadami śniegu xD
Wszystkie "pierdy" typu zaczep szyby, klamki i itp. zamówione w salonie wyszło na polskie ok. 300 zł, pozostaje czekać aż przyjdą i odebrać. Niestety Pan w salonie zapytany o olej do BTRA powiedział, że leją Dexron-a bodaj V- zapytałem się, czy żartuje ? On na to, że nie i leją taki ... oleju dalej brak niestety, będę musiał zamówić jakoś z PL choć te 6l z Ravenola, filtr na dniach jak dobrze pójdzie leci z PL dzięki uprzejmości kolegi
Okazało się w międzyczasie, że jednak mam tylko dwa biegi, 1/2 według manuala jest to jakiś zawór ciśnieniowy w skrzyni, nie chce odpuścić zapewne, z tego wynika, że tak czy siak skrzynia do zrzucenia, skrzynia nie pokazała żadnego najmniejszego błędu na Launchu dalej ...
Wyszła przy okazji także prawa osłona przegubu zewnętrznego, ale to pikuś.
Żarówki dalej niezrobione, niestety priorytet ma do wjazdu Musso, które biedne czeka na trochę spawania i pełne hamulce + serwis całego przodu, łącznie z łożyskami, zwrotnicami, końcówkami kierowniczymi i jeszcze dłuuuuugo by wymieniać, jedyne co, to ważne co by Reksio był gotów przed pierwszymi poważnymi opadami śniegu xD
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 paź 2020, 9:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: abc » 12 lis 2020, 21:06
Jest taki programik, BTRAScan, pokazuje więcej informacji o skrzyni niż nawet fabryczny skaner, np. które zawory są włączone i które hamulce, ale jeszcze nie miałem czasu, żeby opisać jak działa i jak go podłączyć. Może to by coś pomogło w diagnozie. Ogólnie potrzebny jest adapter z oryginalnym ELM327 (nie chiński klon, z trzech żaden nie działał) i przejściówka, żeby wpuścić sobie pin skrzyni ze złącza diagnostycznego na pin 7 adaptera.
Katalog części Rexton - https://bit.ly/3leO7oa
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
Emulator narzędzia serwisowego SsangYong (CASCADE 0.9.4) - https://bit.ly/3pbNZbC
Program do diagnostyki skrzyni BTR M74 (BTRAScan 0.8b) - https://bit.ly/3pbOl1W
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 17 lis 2020, 0:24
abc pisze:Jest taki programik, BTRAScan, pokazuje więcej informacji o skrzyni niż nawet fabryczny skaner, np. które zawory są włączone i które hamulce, ale jeszcze nie miałem czasu, żeby opisać jak działa i jak go podłączyć. Może to by coś pomogło w diagnozie. Ogólnie potrzebny jest adapter z oryginalnym ELM327 (nie chiński klon, z trzech żaden nie działał) i przejściówka, żeby wpuścić sobie pin skrzyni ze złącza diagnostycznego na pin 7 adaptera.
chyba launch X431 V plus dał by sobie radę z odczytem
Ubolewam, że kolegi MaxiDas808 nie ma SY, tak samo jak i moja 908Pro Nie dam za aktualizację 649$, specjalnie co by mieć SY, wyjściem jest też AP200 z SY, pytanie czy warto
Ogółem fajnie, że ktoś coś kombinuje Scan 100 też odpada, nie siedzę osobiście tylko w jednej marce, więc GM sam to lipa
Skrzynię i tak będę otwierać na sekcję zwłok, możliwe że po podmiance pójdzie na stół od razu, wszystko wyjdzie w praniu Manual jasno mówi w moim przypadku:
1-2 shift valve jammed.
Lista cała:
http://neon.lofis.net/SsangYong/Service ... 003002.pdf
U mnie jest jednynka i dwójka, brak trzeciego i czwartego biegu, nie tak jak właściciel myślał, że tylko czwartego czyli overdrive-u.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 16 sty 2021, 7:06
Kolejny minimalny krok do przodu - odzyskałem podświetlenie wnętrza.
Podejrzewałem moduł STICS (steruje dużą ilością rzeczy w tym aucie, min. oświetleniem), nie mniej jednak po rozebraniu go, wszystko było ok.
Winna okazała się wiązka idąca z dachu, która łączy się za skrzynką bezpieczników, wtyk był nie do końca wpięty ... śmieszne, ale ile czasu i nerwów to kosztowało.
Dodatkowo od wilgoci przełączniki w lampce i styki były do poprawek ... ale udało się i wszystko działa.
Kolejna zagadka - czy otwarcie maski powinno być sygnalizowane lampką otwartych drzwi ?
Zostało najgorsze - skrzynia, oraz ten nieszczęsny alarm ...
Jutro spróbuję odszukać moduł DRL (niby pod schowkiem pasażera), bo coś mi się wydaje że w nim też może tkwić przyczyna, choć może znów gdzieś wtyczka ... ogółem mam zagadkę, dlaczego jest to wyprowadzone na światła postojowe/pozycyjne, a nie na kierunkowskazy ... co dla mnie jest osobiście dość dziwne ...
Pytanie dodatkowe - chciałbym dodać sobie drugi pilot do drugiego kluczyka, mój wygląda tak:
Ponoć da się go zaprogramować modułem RE-KES, który jest w aucie, niby są dwie pozycje tego cuda, tłumacz google tłumaczy to - pamięć i bodaj uczenie czy coś takiego.
Programował to ktoś ?
Czy te piloty są zamienne z kodami - jest ich bodaj 5 rodzaj ...
Podejrzewałem moduł STICS (steruje dużą ilością rzeczy w tym aucie, min. oświetleniem), nie mniej jednak po rozebraniu go, wszystko było ok.
Winna okazała się wiązka idąca z dachu, która łączy się za skrzynką bezpieczników, wtyk był nie do końca wpięty ... śmieszne, ale ile czasu i nerwów to kosztowało.
Dodatkowo od wilgoci przełączniki w lampce i styki były do poprawek ... ale udało się i wszystko działa.
Kolejna zagadka - czy otwarcie maski powinno być sygnalizowane lampką otwartych drzwi ?
Zostało najgorsze - skrzynia, oraz ten nieszczęsny alarm ...
Jutro spróbuję odszukać moduł DRL (niby pod schowkiem pasażera), bo coś mi się wydaje że w nim też może tkwić przyczyna, choć może znów gdzieś wtyczka ... ogółem mam zagadkę, dlaczego jest to wyprowadzone na światła postojowe/pozycyjne, a nie na kierunkowskazy ... co dla mnie jest osobiście dość dziwne ...
Pytanie dodatkowe - chciałbym dodać sobie drugi pilot do drugiego kluczyka, mój wygląda tak:
Ponoć da się go zaprogramować modułem RE-KES, który jest w aucie, niby są dwie pozycje tego cuda, tłumacz google tłumaczy to - pamięć i bodaj uczenie czy coś takiego.
Programował to ktoś ?
Czy te piloty są zamienne z kodami - jest ich bodaj 5 rodzaj ...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 17 sty 2021, 20:30
Pytanie do wszystkich - po rozkręceniu połowy deski dalej nie mogę zlokalizować tego ustrojstwa od DRL, może ktoś wie gdzie się on znajduje w Rexie do 2003 roku ? Sprawdzone pod schowkiem pasażera - brak, to samo środek konsoli ...
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: krisw11 » 17 sty 2021, 21:41
A od DRL czasami nie jest przekaźnik w puszce z bezpiecznikami i przekaźnikami ? Kurcze w Rexie nie przerabiałem akurat tematu z DRL ale kiedyś w Chryslerze owszem.... i pamiętam ,że tylko trzeba było dołożyć przekaźnik w puste miejsce w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 18 sty 2021, 1:59
http://www.ssangyong.pro/catalog/actyon ... 740021000/ - czegoś takiego szukałem, chyba że to dopiero później wprowadzili, to auto jest z 2002 roku.
Na schemacie drl tak samo niby występuje, fakt jest przekaźnik, ale powinien być i moduł. Też zastanawiam się jak inni właściciele Rexów z tym pilotem mają zamykanie z niego - czy powiadamia kierunkami, czy postojowymi/pozycyjnymi?
Na schemacie drl tak samo niby występuje, fakt jest przekaźnik, ale powinien być i moduł. Też zastanawiam się jak inni właściciele Rexów z tym pilotem mają zamykanie z niego - czy powiadamia kierunkami, czy postojowymi/pozycyjnymi?
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: sergio1969 » 18 sty 2021, 10:54
Powiadamia kierunkami
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 gru 2017, 22:58
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: "Mars"
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: Hellsin » 18 sty 2021, 22:58
sergio1969 pisze:Powiadamia kierunkami
Masz ten sam pilot Sergio co u mnie? Mój powiadamia pozycyjnymi/postojowymi i mnie to irytuje...
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: RX320 btra i parę innych problemów
Postautor: sergio1969 » 18 sty 2021, 23:00
Tak identyczny i jak zamykam czy otwieram mruga kierunkami, dostepny jest u Unimarta i w serwisie ale o cene nie pytaj bo wylewu dostaniesz
Sergio
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości