Rozwala się mechanizm odśrodkowej regulacji kąta wtrysku i stąd taka jatka - resztki wszystkiego masz w misce olejowej .
Do wymiany jest kompletna głowica i osłona rozrządu + koło pompy -mozna DOPASOWAĆ od merca 2,9 , ale to robota opłacalna jeśli sam coś robisz .
Takie silniki miały korando i rexton nie są drogie sprzedają często tzw. słupki a ty posiadasz osprzęt - masz też niepowtarzalną okazję aby zastosować silnik 3.0 6-cyl z merca ( tu na forum zrobiono to z musso) , np: https://allegro.pl/oferta/silnik-merced ... 8661620500 albo https://allegro.pl/oferta/silnik-merced ... 8004116819
Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: automatic » 24 lis 2019, 11:11
Ostatnio zmieniony 24 lis 2019, 11:36 przez automatic, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 24 lis 2019, 11:36
Jutro biorę się za dzwonienie za silnikiem. Będę szukał 2.9 TD. 3 litrowy kusi na pewno ale sam nie ogarnę tego u siebie. Wsadzić Motor nie ma problemu ale ewentualnie coś dorobić może być już problem. Sam nie dorobie a tu na miejscu skasuja mnie jak za zboże. Znalazłem jeden w okolicach Wrocławia. Muszę tylko go zarezerwować jak da rade. Do Wrocławia mam ok 600 km a czas dopiero za 2 tygodnie. Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: automatic » 24 lis 2019, 11:43
Jeśli masz kompletny 3.0 z osprzętem to w zasadzie różnica polega na długości że masz mniej miejsca z przodu bo różnica to suma 6 mniejszych cylindrów a nie 5 większych .
reszta jest identyczna
reszta jest identyczna
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 24 lis 2019, 14:54
To szukać 3.0 ze skrzynia czy pasuje do skrzyni z 2.9. Będzie potrzebna jeszcze wjazka do silnika i komputer tak sobie myślę?
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: automatic » 24 lis 2019, 15:41
Jaki komputer ??? do silnika z rzędową pompą wtryskową ??? tu masz gaszenie podciśnieniem na pompie ! Ten silnik do pracy nie potrzebuje prądu !
Te silniki to 2,9 i 3.0 to ostatnie prawdziwe mercedesy - na commonrailu to jest tylko ... więcej problemów i kosztów / musso miał komputer ale przy silnikach benzynowych .
mocowanie do skrzyni 2,9 czy 3.0 jest takie samo - pewna różnica może dotyczyć miski olejowej ( ze zwykłego merca jest płytsza ale wejdzie swobodnie
).Na pewno trzeba będzie przełożyć dolot powietrza ( intercooler> miekka rura> rura kątowa ) i sprawdzić czy turbo ma tak samo wlot i wylot jak musso - jeśli nie zamienić turbinę na tą z 2,9
Jak napisałem - jest post o tym na forum poszukaj !
Te silniki to 2,9 i 3.0 to ostatnie prawdziwe mercedesy - na commonrailu to jest tylko ... więcej problemów i kosztów / musso miał komputer ale przy silnikach benzynowych .
mocowanie do skrzyni 2,9 czy 3.0 jest takie samo - pewna różnica może dotyczyć miski olejowej ( ze zwykłego merca jest płytsza ale wejdzie swobodnie
).Na pewno trzeba będzie przełożyć dolot powietrza ( intercooler> miekka rura> rura kątowa ) i sprawdzić czy turbo ma tak samo wlot i wylot jak musso - jeśli nie zamienić turbinę na tą z 2,9
Jak napisałem - jest post o tym na forum poszukaj !
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 13 gru 2019, 11:19
Witam. Wczoraj wyleciał stary silnik. Po 5 godzinach walki. Oprócz tego że trzeba było zdemontować cały osprzęt łapy i wyciągać pod kątem to nie obyło się bez ściągnięcia miski olejowej. Chaczyla o most. Jak był podniesiony wyżej bardzo przeżyło na wale zdawczy w skrzyni i nie było możliwości wypiecia silnika że skrzyni. Silnik wyciągnąłem w pojedynkę może we dwóch było by łatwiej W piątek w nocy jadę do polski po nowe serce. Kupione pod Wrocławiem.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości