Spalanie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
Posty: 164
-
Strona 9 z 11
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Następna
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: leon81 » 07 sty 2018, 21:23
Musso 2.9 td pomiędzy 7.5 a 8,5 l/100. Jazda poza miejska.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 07 sty 2018, 21:45
a jaki mam interes , aby zmyślać
ECU silnika pobiera dane z czujników i każdy sygnał ma swoją zróżnicowaną wagę, inną wagę ma EFIE inną MAP sensor, bez kilku czujników silnik będzie działał ale będzie pracował w trybie nieekonomicznym
czy potrafisz zdiagnozować uszkodzone czujniki :
EFIE, czujnik położenia wałka rozrządu, wariator wałka rozrządu, korektor oktanowy, czujnik detonacyjny, przepływomierz, czujnik tem. silnika
one nie pracują zero jedynkowo
wspólną wypadkową tych czujników jest poprawna i ekonomiczna praca silnika
TO NIE CUDA
więcej pokory i pracowitości
ECU silnika pobiera dane z czujników i każdy sygnał ma swoją zróżnicowaną wagę, inną wagę ma EFIE inną MAP sensor, bez kilku czujników silnik będzie działał ale będzie pracował w trybie nieekonomicznym
czy potrafisz zdiagnozować uszkodzone czujniki :
EFIE, czujnik położenia wałka rozrządu, wariator wałka rozrządu, korektor oktanowy, czujnik detonacyjny, przepływomierz, czujnik tem. silnika
one nie pracują zero jedynkowo
wspólną wypadkową tych czujników jest poprawna i ekonomiczna praca silnika
TO NIE CUDA
więcej pokory i pracowitości
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 08 sty 2018, 1:59
Ale co tu wydziwiać ??? Mi musso 2.9td również spalało do dychy i,to w ciężkim terenie !!!!! Na manualu ! To stare motory ,bezinwazyjne ! Oszczędne ! Niedowiarki ,to takie co oszczędzają a i tak nie kumają o co chodzi,bo myślą ,że w terenie tylko pyr ,pyr )) Bez urazy dla niedowiarków )) w końcu po ,to mamy forum tak ???
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 08 sty 2018, 2:00
A o ZERO JEDYNKOWO ,kol. trol.48 możemy pogadać w WRC ,STI itp.a nie w starych td. ))!
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 17 sty 2018, 17:46
nie znam się na nowych systemach diagnostycznych
staram się w miarę umiejętności diagnozować przyczynę usterek bez ich demonizowania
systemy OBDII czasami pokazują wspólny błąd dla kilku systemów
na marginesie dzisiejsze tankowanie
45 l na 254 km po Warszawie
staram się w miarę umiejętności diagnozować przyczynę usterek bez ich demonizowania
systemy OBDII czasami pokazują wspólny błąd dla kilku systemów
na marginesie dzisiejsze tankowanie
45 l na 254 km po Warszawie
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 17 sty 2018, 18:13
Może za dużo w korkach stoisz ) ,fakt opony robią swoje i Ten ,kto zakładał LPG ,kolega miał 4.0 Jeeppa i tak mu gazownie założyli ,że z 25 nie dało sie zejść mimo różnych kombinacji a obok stał taki sam i wychodziło mu max 18 także 7 litrów to już dużo . A tankujesz na jednej stacji czy na różnych ? Bo ,to ma też duże znaczenie ,na każdej stacji mają inne ciśnienia wlewu LPG. I niech będzie ciśnienie bedzie wyższe i już dobije ci pare literków więcej .
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 17 sty 2018, 18:37
tylko na jednej , stara centralka PROTEKTOR z cewkami czerwonymi VALTEKI 3 ohm o przebiegu ok 100.000 km, niskie cisnienie na parowniku 1-1.1; mnożnik 1.1; wstępna kalibracja wtryskiwaczy na 0,45 mm; poprawna mapa benzynowa i korekta mapy gazowej i ręczna kalibracja w\g podziałki kątowej śrub wtryskiwaczy ; działająca sonda lambda, wariator rozrządu; czip VOLO I BRAK GWARANCJI NA POPRAWNE EFEKTY
stronka www.projekt-tech.pl
stronka www.projekt-tech.pl
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Spalanie
Postautor: uki » 17 sty 2018, 19:14
Tylko Andrzeju napisz z jakim reduktorem tak świetnie valdemary czerwone dają radę, i do jakiego ciśnienia klęka podczas WOT. Bo z mojego doświadczenia przy nich da się albo w idlu albo górę "jakoś " zestroić.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 17 sty 2018, 21:26
Panowie ja powiem swoje 5 groszy ,to nie są jakieś popierdółki ! Auta tego typu muszą swoje wypić nie oszukujmy sie ,czy jest aż taka wielka różnica 5 l,gazotlenku wte czy wefte )) ??? Dwa browary mniej znajomy kupił ostatnio BMW 750iL i pyta mnie czemu pali mu 26 l.benzynki zamiast 20 ? A ja mu na ,to wprost - bo,to nie jest Tico ani Matiz ! Pogniewał sie chyba bo milczy.....ale myśle ,ze auto mu nadal i tak tyle pali albo i więcej. Ja posiadając auta z dużą pojemnością nie zwracam uwagi na ich spalanie ,bo,to nie ma sensu,ale ,to moje zdanie.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 17 sty 2018, 21:59
witaj
przepraszam nie chciałem urazić
pamietam jak profesor z Instytu Lotnictwa tłumaczyl, że ilość spalonego paliwa jest wykładnią procesów spalania - sprawnością (silnik, piec na paliwo kopalne) do ogrzewania domu 260 m2 i CWU używam piec na zgazowane paliwo stałe + dopalanie dymu ( sam go wykonałem ) i spala ok 3 T w sezonie grzewczym
zona ma leganze automat z instalką STAG 4 i w trasie z prędkością ok 100 km\h pali ok. 7 lpg na 100 w W-wie ok 13
jak miałem volvo 740 2.3 to podobnie z BLOSEM regulacja odbywa się tzw. gwizdkiem, najpierw zalepiłem zywicą , a później mozolnie rozpiłowywałem + centralka z krokowcem AUTRONIC w\g sondy lambda
rozgadałem sie , to moje hobby - nie gadanie
przepraszam nie chciałem urazić
pamietam jak profesor z Instytu Lotnictwa tłumaczyl, że ilość spalonego paliwa jest wykładnią procesów spalania - sprawnością (silnik, piec na paliwo kopalne) do ogrzewania domu 260 m2 i CWU używam piec na zgazowane paliwo stałe + dopalanie dymu ( sam go wykonałem ) i spala ok 3 T w sezonie grzewczym
zona ma leganze automat z instalką STAG 4 i w trasie z prędkością ok 100 km\h pali ok. 7 lpg na 100 w W-wie ok 13
jak miałem volvo 740 2.3 to podobnie z BLOSEM regulacja odbywa się tzw. gwizdkiem, najpierw zalepiłem zywicą , a później mozolnie rozpiłowywałem + centralka z krokowcem AUTRONIC w\g sondy lambda
rozgadałem sie , to moje hobby - nie gadanie
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 17 sty 2018, 22:09
OK. Bo chcesz oszczędzać i kombinujesz ) ja mam troszke inną taktyke ,jak szukam oszczędności ,to nie w oszczędzaniu kilku l paliwa w autach z dużymi poj. ,to nie ciężarówka ani autobus co robi miliony km i z tego są fakt miliony pln-ów oszczędności. A tak szczerze powiedz czego sie dorobiłeś na oszczędności tych kilku litrów paliwa ??? Pewnie nie za dużo. Chociaż moge sie mylić. Wiem jak jest z tą pseudo Eko jazdą .tu gaś silnik,tam dojeżdżaj na puszczonym gazie itp.itd. a zaoszczędzisz litr paliwa ! To wiesz co ? Do duu...y takie Eko i pierdzielenie sie z tym podczas jazdy ,która ma być przyjemnością ,wole zostawić auto w garażu na np.1 dzień i zaoszczędze z 5 dych ! To jest najlepsza ekonomia ))
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 17 sty 2018, 22:21
robię to bardziej z pasji, nie lubię korporacji , totalitaryzmu co narzuca gotowe rozwiązania
podobnie te forum , to jest darmowa reklama SS nic nie otrzymując w zamian, przeciwnie jest w MERCEDESIE I FORDZIE tam klubowicze mogą liczyć na odwzajemnioną miłość
podobnie te forum , to jest darmowa reklama SS nic nie otrzymując w zamian, przeciwnie jest w MERCEDESIE I FORDZIE tam klubowicze mogą liczyć na odwzajemnioną miłość
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Spalanie
Postautor: krisw11 » 17 sty 2018, 22:30
Ja nie podważam twojego zdania ani go nie neguje Kolego ,po prostu też lata doświadczeń ,poza tym też wyrażam tylko swoje zdanie a spodziewam sie,że każdy ma tu swoje i tak musi być ja szanuje Twoje wypowiedzi,opinie i,to co robisz ,fajnie ,ze to robisz i jest ,to Twoja pasja może kiedyś i nam sie tu przyda,w końcu musimy radzić sobie sami wspólnie i w porozumieniu ))
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Spalanie
Postautor: trol48 » 23 sty 2018, 22:14
nadeszły mrozy i moja regulacja instalki zawiodła, na zimnych przewodach fazy lotnej lpg i wtryskiwaczach cieply gaz z parownika sie skrapla, jestem w trakcie montazu podgrzewaczy fazy lotnej lpg podpietych pod układ chlodzenia,
KORZYSCI- stabilne warunki pracy, wieksza objętosc gazu, brak osadu olejowego na wtryskiwaczach
mysle zastosowac emulator sondy lambda z regulacja fali prostokątnej
to wszystko wpływa na prawidlowe spalanie
KORZYSCI- stabilne warunki pracy, wieksza objętosc gazu, brak osadu olejowego na wtryskiwaczach
mysle zastosowac emulator sondy lambda z regulacja fali prostokątnej
to wszystko wpływa na prawidlowe spalanie
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: kawa62 » 24 sty 2018, 22:56
Mam Musso i Korando C i o dziwo Musso pali mniej.
Posty: 164
-
Strona 9 z 11
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Następna
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości