Witam.
Przedstawię proces swapu z ori 2.9d na 3.0td.
Silnik pochodzi z E-klasy 1997r. Zamiast oryginalnych 95koni i 200 momentu mamy do dyspozycji 177koni i 350 momentu.
Łapy, mocowanie skrzyni, kolo zamachowe pasuje p&p należy natomiast pamiętać o przerobieniu kola zamachowego ponieważ mamy czujnik położenia wału na nim. Miska olejowa została oryginalna tylko została przedłużona o jedna sekcje. W miejsce sprężarki klimy został przeniesiony ori alternator a ten z Musso został zamontowany w jego miejsce po to aby działał obrotomierz. Wiązka została wybebeszona i pozbawiona wszystkiego co zbędne wraz z tym został usunięty imobilajzer. Sam komputer wraz z przekaźnikami został umieszczona za schowkiem w środku. Został zamontowany wiatrak z poloneza 1.4 bo nie ma miejsca między chłodnica a silnikiem na montaż wisko.
Wyciągniecie starego i zamontowanie nowego silnika mojemu mechanikowi zają jeden dzień więc nie jest to nic trudnego.
Jeszcze nie jest rozwiązany problem wskaźnika temp cieczy bo w chwili obecnej nic nie pokazuje ale dopisze co i jak należy zrobić. Oryginalne sprzęgło nie jest w stanie przenieść tej mocy w najbliższym czasie zostanie wyciągnięte i wysłane do zrobienia na spiek.
SWAP Musso 2.9d > 3,0td
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: SWAP Musso 2.9d > 3,0td
Postautor: matee » 19 kwie 2018, 21:48
Zaje...sta robota !!!
Napisz co to za chłodnice przed przednim pasem? Górna, dolna ... i czy zmieściły się ori chłodnice od wody i od klimy.
Widać, że ori intrcooler poszedł out.
Ta miska olejowa to jest przeszczep michy z 2.9 do 3.0? Jeśli tak, to czemu nie zostawiłeś tej od 3.0?
Napisz co to za chłodnice przed przednim pasem? Górna, dolna ... i czy zmieściły się ori chłodnice od wody i od klimy.
Widać, że ori intrcooler poszedł out.
Ta miska olejowa to jest przeszczep michy z 2.9 do 3.0? Jeśli tak, to czemu nie zostawiłeś tej od 3.0?
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: SWAP Musso 2.9d > 3,0td
Postautor: Mesio750 » 28 kwie 2018, 13:20
Woda została ori bo nie ma zbytnio miejsca na większą.
IC to ori z 3.0td.
Chłodnica oleju jest z saaba 9-5 98-05r.
Klimy u mnie brak.
Miska Ori z 3.0td ma smoka z przodu i cale to zagłębienie na olej a u nas jest wszystko z tylu poza tym z przodu mamy magiel wiec by nie pasowała.
IC to ori z 3.0td.
Chłodnica oleju jest z saaba 9-5 98-05r.
Klimy u mnie brak.
Miska Ori z 3.0td ma smoka z przodu i cale to zagłębienie na olej a u nas jest wszystko z tylu poza tym z przodu mamy magiel wiec by nie pasowała.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: SWAP Musso 2.9d > 3,0td
Postautor: Mesio750 » 31 sie 2018, 20:50
Co do czujników temperatury wody, musiałem zrobić w Ori obudowie pompy wody 3.0td otwór na czujnik temperatury bo go nie było i pod kolektor dołożyć czujnik z 2.9. Teraz już pokazuje prawidłowo temperaturę.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 gru 2018, 10:05
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Cewice
Re: SWAP Musso 2.9d > 3,0td
Postautor: Stuki » 24 maja 2020, 11:46
Witam. Czyli wiskozy nie masz tak? Tylko elektryk? Napisałem priv.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości