Sworzeń wahacza górnego ???
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Consool » 07 gru 2014, 21:26
A może by tak wstawić nowy post w którym by sie zamieszczało sprawdzone strony z czesciami do naszych SS ? oczywiście poza Ebayem...
Osobiście rynek rosyjski np dla mnie jest dla mnie obcy... ale chętnie bym poprzeglądał strony z których inni użytkownicy korzystają i sam bym poszukał czesci...
Osobiście rynek rosyjski np dla mnie jest dla mnie obcy... ale chętnie bym poprzeglądał strony z których inni użytkownicy korzystają i sam bym poszukał czesci...
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Trawus » 08 gru 2014, 12:30
Robroj niestety niewiele wiem na tematy organizacji sprzedaży ale podejrzewam, że normalnie u nich jest. Ja to trochę obszedłem dzięki pewnemu Ruskowi z Obwodu Kaliningradzkiego, który przynajmniej raz w miesiącu przyjeżdża z rodzinką do Polski na zakupy w Biedronce. Tak więc zrobiłem sobie skrót, wybieram z katalogu części , spisuję numery i dzwonię do Vadima by mu przekazać zamówienie , on załatwia resztę ( czasami on też o coś prosi - lekarstwa, czy coś co trzeba u nas zamówić i czekać itp.) I w ten prosty sposób pomagamy sobie wzajemnie. Rozliczamy się w gotówce zatem żadnych pieniędzy do Rosji dotąd nie wysyłałem ale podejrzewam , że to normalnie, tak, jak wszędzie.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Jurgen » 08 gru 2014, 18:09
Cześć,ze swojej strony dodam,że napisałem na kontakt do sklepu w Moskwie z ich forum \myrexton.ru/ Części w cenie ok40% procent tego co krzyczą u nas.Można popatrzeć póki co,a co dalej zobaczymy.......czekam na odpowiedż .Jak się coś dowiem to napiszę.
Dopiszę,że zrobiłem zamówienie na ich stronie [http://myrexton.ru/] i zostało przyjęte. Przyszło potwierdzenie na maila.Cene zrobiłem w dolcach za kpl. szcżęk ręcznego hamulca z "pierdołkami" 483KT05010 razem z doręczeniem "za pobraniem" wyszło 72.93$ hmmmm chyba nie żle
Teraz czekam z ciekawością co się będzie działo....przecieram szlak
Pozdrawiam
Dopiszę,że zrobiłem zamówienie na ich stronie [http://myrexton.ru/] i zostało przyjęte. Przyszło potwierdzenie na maila.Cene zrobiłem w dolcach za kpl. szcżęk ręcznego hamulca z "pierdołkami" 483KT05010 razem z doręczeniem "za pobraniem" wyszło 72.93$ hmmmm chyba nie żle
Teraz czekam z ciekawością co się będzie działo....przecieram szlak
Pozdrawiam
Jurgen
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Jurgen » 10 gru 2014, 14:32
Hmmm, a w znanym "nam" miejscu zaproponowano mi ten kpl.szcżęk za 670zł.
Dlatego pozostawie to bez komentarza ze swojej strony....
pozdrawiam
Dlatego pozostawie to bez komentarza ze swojej strony....
pozdrawiam
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: unimart » 10 gru 2014, 16:13
A ja pozwolę sobie na komentarz.
Zestaw 483KT05010 kosztuje detalicznie w Polsce 752 zł. My sprzedajemy z kilkunastoprocentowym upustem, ale, cena i tak pozostaje wysoka. Ta cena odnosi się do części pochodzącej z europejskiego depo części SMotor w Bredzie (SEPC) i u europejskich autoryzowanych dealerów jest zasadniczo podobna - równowartość 150€ netto. Ma to związek z polityką cenową Ssangyonga na Europę i polityką cenową lokalnego importera. Krótko mówiąc część kosztuje tyle samo w bogatych Niemczech co w biednej Polsce.
Ale i tak średnia cena zakupu tej części na świecie jest oczywiście znacznie wyższa niż 73$, co sam zainteresowany na pewno dobrze wie, bo prześwietlił wcześniej różne eBaye - czyż nie tak ? Rosyjski rynek jest z pewnością traktowany preferencyjnie przez koreańczyków, pokładali w nim wielkie nadzieje, ale także z powodu montowni - pamiętamy jakie pod koniec lat 90-tych były u nas ceny Musso/Korando i ich części.
Generalnie, jeśli forumowicze mają ochotę podyskutować na temat części oryginalnych i ich cen, to proponuję założyć temat w dziale "o wszystkim" lub niech admin doda nowy dział. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Zestaw 483KT05010 kosztuje detalicznie w Polsce 752 zł. My sprzedajemy z kilkunastoprocentowym upustem, ale, cena i tak pozostaje wysoka. Ta cena odnosi się do części pochodzącej z europejskiego depo części SMotor w Bredzie (SEPC) i u europejskich autoryzowanych dealerów jest zasadniczo podobna - równowartość 150€ netto. Ma to związek z polityką cenową Ssangyonga na Europę i polityką cenową lokalnego importera. Krótko mówiąc część kosztuje tyle samo w bogatych Niemczech co w biednej Polsce.
Ale i tak średnia cena zakupu tej części na świecie jest oczywiście znacznie wyższa niż 73$, co sam zainteresowany na pewno dobrze wie, bo prześwietlił wcześniej różne eBaye - czyż nie tak ? Rosyjski rynek jest z pewnością traktowany preferencyjnie przez koreańczyków, pokładali w nim wielkie nadzieje, ale także z powodu montowni - pamiętamy jakie pod koniec lat 90-tych były u nas ceny Musso/Korando i ich części.
Generalnie, jeśli forumowicze mają ochotę podyskutować na temat części oryginalnych i ich cen, to proponuję założyć temat w dziale "o wszystkim" lub niech admin doda nowy dział. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Trawus » 11 gru 2014, 0:08
Znamy te realia Jacku i wiemy też , żę Ssang zwyczajnie olewa rynek polski. Czemu ? No bo wcześniej na taką politykę składała się obecność w Polsce innej koreańskiej firmy z, którą Ssang współpracował produkcyjnie zatem jakby oddawał jej pole . Później , gdy Deawoo znikło politykierzy z Ssanga przyjęli założenie, że ich auta w Polsce będą sprzedawały się marginalnie z uwagi na bliskość Niemiec i obecność w Polsce niemieckich producentów samochodów. Czy są to słuszne założenia ? myślę , że błędne bo widać to choćby po wynikach sprzedaży grupy KIA Hyundai w kategorii aut typu SUV. Tak, czy inaczej Ssang przeznaczył na wspomaganie rozwoju sieci serwisowej w Polsce mniej więcej tyle samo środków co dla Czech - tylko ile ludzi żyje w Czechach a ile w Polsce ?
Wydaje się, że gdyby nie ta drastycznie oszczędna polityka serwisowa auta spod znaku smoków sprzedawałyby się u nas nie gorzej niż np. KIA a może nawet i lepiej z uwagi na to , że Ssangi wspomaga technologia Mercedesa do, której rodacy mają zaufanie. A co do cen części zamiennych - tak jak wszędzie z produkcją spoza Unii , nałożone są cła importowe . Tylko, że tu widzę pewną nieścisłość i drenowanie kieszeni. Bo przecie wiele części do SSangów produkowanych jest w Europie a na ich przykładzie widać , że nie jest to uwzględniane w polityce cenowej. Wszytko kalkulowane jest wysoko. Widzisz to przecie u siebie . Dam przykład - vaccum pompa do silnika 2,7 . W sieci sprzedaży są pompy koreańskie i brytyjskie - czyli koreańskie powinny byś sporo droższe bo zawierają w cenie cło a dla czego pompy brytyjskie są niemal w tej samej cenie ? Ktoś próbował to tłumaczyć skalą produkcji, że niby w UK ta produkcja jest na mniejszą skalę zatem droższa - i to jest pokrętne bo akurat Brytyjczycy wytwarzają długie serie bo są dostawcami serwisu Mercedesa a nawet dostarczają wyroby dla potrzeb produkcji aut - zatem to raczej Koreańczycy produkują mniejsze ilości vaccum pomp niż Brytyjczycy . Jednym słowem polityka cenowa dotycząca części zamiennych jest co najmniej enigmatyczna a nastawiona na drenaż kieszeni kierowców. Sam wiesz, że w tym obszarze dochodzi do absurdów cenowych do tego stomnia, że czasem taniej jest zamówić wykonanie jednostkowej częsci w jakimś warsztacie mechanicznym niż kupić część pochodzącą z produkcji masowej. Tu wskażę choćby na ceny wałów napędowych , gdzie zamówiony w jakieś polskich warsztatach będzie tańszy od serwisowego - a częstokroć dorabiany będzie lepszej jakości, z lepszych materiałów. Choćby sprężyny , czy takie krzyżaki na przykład - polskie z Lublina wytrzymują dwa razy dłużej niż koreańskie a kosztują mniej niż połowę. Dziwne to wszystko jakieś i trudno to ogarnąć logiką.
Wydaje się, że gdyby nie ta drastycznie oszczędna polityka serwisowa auta spod znaku smoków sprzedawałyby się u nas nie gorzej niż np. KIA a może nawet i lepiej z uwagi na to , że Ssangi wspomaga technologia Mercedesa do, której rodacy mają zaufanie. A co do cen części zamiennych - tak jak wszędzie z produkcją spoza Unii , nałożone są cła importowe . Tylko, że tu widzę pewną nieścisłość i drenowanie kieszeni. Bo przecie wiele części do SSangów produkowanych jest w Europie a na ich przykładzie widać , że nie jest to uwzględniane w polityce cenowej. Wszytko kalkulowane jest wysoko. Widzisz to przecie u siebie . Dam przykład - vaccum pompa do silnika 2,7 . W sieci sprzedaży są pompy koreańskie i brytyjskie - czyli koreańskie powinny byś sporo droższe bo zawierają w cenie cło a dla czego pompy brytyjskie są niemal w tej samej cenie ? Ktoś próbował to tłumaczyć skalą produkcji, że niby w UK ta produkcja jest na mniejszą skalę zatem droższa - i to jest pokrętne bo akurat Brytyjczycy wytwarzają długie serie bo są dostawcami serwisu Mercedesa a nawet dostarczają wyroby dla potrzeb produkcji aut - zatem to raczej Koreańczycy produkują mniejsze ilości vaccum pomp niż Brytyjczycy . Jednym słowem polityka cenowa dotycząca części zamiennych jest co najmniej enigmatyczna a nastawiona na drenaż kieszeni kierowców. Sam wiesz, że w tym obszarze dochodzi do absurdów cenowych do tego stomnia, że czasem taniej jest zamówić wykonanie jednostkowej częsci w jakimś warsztacie mechanicznym niż kupić część pochodzącą z produkcji masowej. Tu wskażę choćby na ceny wałów napędowych , gdzie zamówiony w jakieś polskich warsztatach będzie tańszy od serwisowego - a częstokroć dorabiany będzie lepszej jakości, z lepszych materiałów. Choćby sprężyny , czy takie krzyżaki na przykład - polskie z Lublina wytrzymują dwa razy dłużej niż koreańskie a kosztują mniej niż połowę. Dziwne to wszystko jakieś i trudno to ogarnąć logiką.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Jurgen » 11 gru 2014, 11:29
Cóż,trudno nie zgodzić się z Tobą Trawus:-)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: unimart » 11 gru 2014, 14:45
Tak, ale -
pamiętajmy, że pod koniec lat 90-tych SSY był bankrutem i miał zostać przejęty przez DW - następnego w kolejce do koreańskiego syndyka. Do tego przejęcia nigdy faktycznie nie doszło, ale ten krótki mariaż zaowocował sporym bałaganem, ale, przy okazji relatywnie niskimi cenami samochodów i części, bo działając jako spółka zależna, Daewoo-FSO otrzymywała towar z Korei na rożnych wariackich zasadach. Kiedy w efekcie wszyscy po kolei pobankrutowali, a SSY stanął na nogi, priorytety się pozmieniały.
Rynek polski, a nawet europejski, ze swoimi licznymi unijnymi wymogami jest marginesem sprzedaży.
Sam SMotor nie wspomagał nigdy i w żaden sposób rozwoju sieci serwisowej.
Jak kiedyś liczyłem, wolumen części produkcyjnych spoza Korei to <3%. Jest tam Japonia, Australia, US, Niemcy, U.K. i inne śladowe kraje europejskie. Ale generalnie, prawidłowość była taka, że te właśnie części były najdroższe.
Co do pompy podciśnienia 2,0/2,7 XDi, to od 2010 roku produkcja jest zlokalizowana w Korei, ale są jeszcze zapasy Wabco związane z kontraktem.
Co do wałów - w starych modelach często stawały, bo początkowo oryginalnie montowane krzyżaki zdaje się nie miały kalamitek.
Na części zamienne dostarczane są japońskie GMB - zgoda, są drogie, ale czy produkty japońskie czy australijskie mają w ogóle szansę na przystępną cenę ?
Nie wiem czy dorobienie kompletnego wału może być tańsze niż część; regeneracja - to i owszem, o ile mi wiadomo, za porządnie wykonaną trzeba zapłacić coś 700 zł. Ale sprężyna z Lublina zawsze będzie tańsza niż z Korei, bo jeśli nawet założymy podobne koszty wytworzenia, to gdzie fracht przez pół świata, cło, podatek. Co do trwałości nie potrafię się wypowiedzieć.
I przepraszam, ale czy Trawusowe przemyślenia odnoszą się do Ssangyonga wyłącznie i czy drenaż kieszeni na częściach oryginalnych dotyczy tylko posiadaczy aut tej marki? Czy raczej problemem jest brak tanich zamienników.
pamiętajmy, że pod koniec lat 90-tych SSY był bankrutem i miał zostać przejęty przez DW - następnego w kolejce do koreańskiego syndyka. Do tego przejęcia nigdy faktycznie nie doszło, ale ten krótki mariaż zaowocował sporym bałaganem, ale, przy okazji relatywnie niskimi cenami samochodów i części, bo działając jako spółka zależna, Daewoo-FSO otrzymywała towar z Korei na rożnych wariackich zasadach. Kiedy w efekcie wszyscy po kolei pobankrutowali, a SSY stanął na nogi, priorytety się pozmieniały.
Rynek polski, a nawet europejski, ze swoimi licznymi unijnymi wymogami jest marginesem sprzedaży.
Sam SMotor nie wspomagał nigdy i w żaden sposób rozwoju sieci serwisowej.
Jak kiedyś liczyłem, wolumen części produkcyjnych spoza Korei to <3%. Jest tam Japonia, Australia, US, Niemcy, U.K. i inne śladowe kraje europejskie. Ale generalnie, prawidłowość była taka, że te właśnie części były najdroższe.
Co do pompy podciśnienia 2,0/2,7 XDi, to od 2010 roku produkcja jest zlokalizowana w Korei, ale są jeszcze zapasy Wabco związane z kontraktem.
Co do wałów - w starych modelach często stawały, bo początkowo oryginalnie montowane krzyżaki zdaje się nie miały kalamitek.
Na części zamienne dostarczane są japońskie GMB - zgoda, są drogie, ale czy produkty japońskie czy australijskie mają w ogóle szansę na przystępną cenę ?
Nie wiem czy dorobienie kompletnego wału może być tańsze niż część; regeneracja - to i owszem, o ile mi wiadomo, za porządnie wykonaną trzeba zapłacić coś 700 zł. Ale sprężyna z Lublina zawsze będzie tańsza niż z Korei, bo jeśli nawet założymy podobne koszty wytworzenia, to gdzie fracht przez pół świata, cło, podatek. Co do trwałości nie potrafię się wypowiedzieć.
I przepraszam, ale czy Trawusowe przemyślenia odnoszą się do Ssangyonga wyłącznie i czy drenaż kieszeni na częściach oryginalnych dotyczy tylko posiadaczy aut tej marki? Czy raczej problemem jest brak tanich zamienników.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Trawus » 12 gru 2014, 11:35
Raczej to dotyczy wszystkich a problem się pogłębia. Jeszcze kilkanaście lat temu zamienniki kosztowały grosze w porównaniu do oryginałów a dziś i tam trafia pazerność. Nieco tańsze zamienniki czasem są zupełnie nieopłacalne z uwagi na ich jakość i lepiej kupić oryginał . Świat chyba uwziął się na kierowców W Polsce z uwagi na uwarunkowania postPLRowskie mam słabo rozwiniętą sferę regeneracji części samochodowych. Trochę dziwiłoby mnie słabe zainteresowanie wykonawców tym problemem, gdyby nie nasze realia, które znamy - teoretycznie, choć rynek jest chętny nie ma. Wyraźnie widać brak środków inwestycyjnych na rozwój tej branży. Uruchomienie warsztatu samochodowego jest dużo tańsze niż mechanicznego z uwagi na koszt obrabiarek i niezbędnych urządzeń więc nikt się nie kwapi do rozwinięcia poważnej działalności bo nie ma za co . Polityka państwa nie pomaga w tym zakresie lecz skutecznie szkodzi od samego początku - a to jest ogromnie marnotrawstwo zasobów. Każą nam oszczędzać energię choćby na żarówkach a ile energii marnujemy wyrzucając na złom to co mogłoby pracować dalej ? Paranoja unijna pogłębiona polskim brakiem wyobraźni u polityków. W tym fiskus jak samobójca gniecie wszystkich i skutecznie hamuje rozwój klasy średniej a bez niej nie ma prawidłowej struktury wytwórczej w państwie. Mamy tylko wielkich i malutkich a regeneracja części najczęściej dokonywana jest na średnim poziomie wykonawczym. Na złom idzie to co mogłoby jeszcze długo nam służyć . Zazdroszczę Brytyjczykom np. bo u nich za rozsądną cenę zregenerować można dosłownie wszystko bezpośrednio u wykonawcy bez marż pośredników , kosztów magazynowych i dystrybucji obciążających ceny. Z zazdrością można popatrzeć np. na nowoczesne obrabiarki cyfrowe jakimi dysponuje średniej wielkości zakłady usługowe. U nas tego nie ma i długo jeszcze nie będzie przy takiej polityce fiskalnej państwa. Dzięki temu prawie nic nie mamy. Skutek - tam domorośli mechanicy mają raj - a u nas trzeba się dobrze nagimnastykować zanim się coś załatwi. A przepraszam za to, że napisałem , że nic nie mamy - mamy, owszem , bezrobocie .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 gru 2014, 12:34
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 117455
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Mroowa » 14 gru 2014, 5:19
Zapomniał Kolega dodać ,,PRECZ Z KOMUNĄ,, Piękny wywód , nie związany z tematem - o tym jaki ten nas przemysł zły ...
Ale nie można mówić że nic nie robimy Mało - ale robimy ... Mamy też wiele branży w których Polska się rozwija , trzeba czasu by to wszystko naprawić i odbudować . Widać jakieś światełko w tunelu , ale niektórzy żyją wspomnieniami starego systemu ...
Wracając do jakości zamienników , nie ma co wymagać cudów ... trzeba najpierw dobrze produkować oryginalne części ...
Skoro mamy problem z jakością oryginalnych części , to czego wymagamy od zamienników !!!
Ale nie można mówić że nic nie robimy Mało - ale robimy ... Mamy też wiele branży w których Polska się rozwija , trzeba czasu by to wszystko naprawić i odbudować . Widać jakieś światełko w tunelu , ale niektórzy żyją wspomnieniami starego systemu ...
Wracając do jakości zamienników , nie ma co wymagać cudów ... trzeba najpierw dobrze produkować oryginalne części ...
Skoro mamy problem z jakością oryginalnych części , to czego wymagamy od zamienników !!!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2012, 13:55
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Sabina » 30 gru 2014, 13:32
Witam ja też miałam problem z wahaczami -na przeglądzie okazało się,że trzeba wymienić górne i dolne.
Jak wszystkim wiadomo ceny z serwisu są z...e drogie,dolne droższe od górnych, więc wahacze poszły do regeneracji. Koszt 1650zł razem z robotą mechanika i tak się złożyło, że zamiast prezentów pod choinką leżała sobie bardzo droga kartka...
Jak wszystkim wiadomo ceny z serwisu są z...e drogie,dolne droższe od górnych, więc wahacze poszły do regeneracji. Koszt 1650zł razem z robotą mechanika i tak się złożyło, że zamiast prezentów pod choinką leżała sobie bardzo droga kartka...
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Trawus » 30 gru 2014, 21:49
No, to ja tu czegoś nie rozumiem. Regeneracja wahaczy ? Sworznie są wymienne i kosztują po kilka groszy dosłownie ( 50-70 zł ) dolny ( 100-150 zł ) - a cała regeneracja sprowadza się do wymiany tulei elastycznych. Można kupić poliestrowe z elastomeru ,które zakłada się dosłownie ręką. Nie są drogie - razem 12 sztuk po średnio 30 zł. Kwestia wyciśnięcia starych - potrzebna prasa. . Wymontowanie wahaczy to kilka śrub. Po wyjęciu wahaczy regeneracja to godzinka.
Za to zapłaciłeś - ILE ????????? Dla mnie to szok . Cały bazar dla mnie wart nie więcej niż po 500 zł za stronę z częściami i robocizną. ( części razem 300zł robocizna 200 zł )
Co to za warsztat ? Umieść ich w dziale warsztatowym, niech ludzie ich unikają. To czyste zdzierstwo.
Za to zapłaciłeś - ILE ????????? Dla mnie to szok . Cały bazar dla mnie wart nie więcej niż po 500 zł za stronę z częściami i robocizną. ( części razem 300zł robocizna 200 zł )
Co to za warsztat ? Umieść ich w dziale warsztatowym, niech ludzie ich unikają. To czyste zdzierstwo.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2012, 13:55
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Sabina » 02 sty 2015, 13:04
Zapomniałam dopisać,że jest to koszt obu stron oraz zbieżność . A z tego co się orientuję to górne wahacze są w całości w Rextonie I-niestety.Mają szczęście ci,którzy mają nowszy model... .Tam podobno jest inaczej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Sworzeń wahacza górnego ???
Postautor: Trawus » 02 sty 2015, 14:08
Q Rextonie I sworzeń wahacza górnego nr. katalogowy SSANGYONG 4454109004 jest wymienny i w normalnym sklepie koszuje max do 70 zł - dwie strony 140 zł http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... &mode=desc
Można też wydać więcej http://www.iparts.pl/czesc/sworzen-waha ... j7502.html a nawet ze 2 stwy jak się ktoś uprze. Mocowanie 4 sruby tylko niech ręka boska broni przykręcenia tego bez płynu teflonowego blokującego odręcanie się srub. Jak ktoś ma niefart to rzeczywiście dostał egzemplarz z jednolitego kawałka stali z odwrotnym mocowaniem na zwrotnicy,(czyli sworzeń w wahaczu a nie na zwrotnicy) - ( bodaj Deewoo takie produkowało dla modelu z TOD - w moim na szczęście jest sworzeń przykręcany do zwrotnicy a mocowany śrubą na wahaczu, zatem wymienialny) jak jest w wahaczu to kicha - wymienić na rozbieralny ? nie da się - można przekazać wahacz do regeneracji sworznia kulistego - robą takie rzeczy. Wymieniać dolny ? - zaboli - bo ten durny lawaek żelastwa ma cenę totalnie z Księżyca. ( dolny 1,5 tysia za to g , dla mnie to szok ) Tu macie typy wahaczy widoczne na fotkach. http://www.iparts.pl/auto-czesci/wahacz ... 00571.html
Ala na szczęście sworzeć chyba we wszystkich modelach dolnych wahaczy jest wymienialny.
A nie ma też takiej opcji by w jakimkowiek wahaczu nie można było wymienić tulei elastrycznych / http://allegro.pl/tuleja-wahacza-ssangy ... 49842.html
To polecam jednak stosowanie naszego polskiego wynalazku, czyli tulei z elastomeru , które nie posiadają, nawet tak gdzie występuje, zewnętrznej stalowej tylko wewnętrzną na , którą nasuwa sę dzieloną tulejkę elastyczną. Producent robi niemal wszystkie wymiary. Zywotność elastomerów jest wielokrotnie dłuższa niż tulei metalowo gumowych.
Można też wydać więcej http://www.iparts.pl/czesc/sworzen-waha ... j7502.html a nawet ze 2 stwy jak się ktoś uprze. Mocowanie 4 sruby tylko niech ręka boska broni przykręcenia tego bez płynu teflonowego blokującego odręcanie się srub. Jak ktoś ma niefart to rzeczywiście dostał egzemplarz z jednolitego kawałka stali z odwrotnym mocowaniem na zwrotnicy,(czyli sworzeń w wahaczu a nie na zwrotnicy) - ( bodaj Deewoo takie produkowało dla modelu z TOD - w moim na szczęście jest sworzeń przykręcany do zwrotnicy a mocowany śrubą na wahaczu, zatem wymienialny) jak jest w wahaczu to kicha - wymienić na rozbieralny ? nie da się - można przekazać wahacz do regeneracji sworznia kulistego - robą takie rzeczy. Wymieniać dolny ? - zaboli - bo ten durny lawaek żelastwa ma cenę totalnie z Księżyca. ( dolny 1,5 tysia za to g , dla mnie to szok ) Tu macie typy wahaczy widoczne na fotkach. http://www.iparts.pl/auto-czesci/wahacz ... 00571.html
Ala na szczęście sworzeć chyba we wszystkich modelach dolnych wahaczy jest wymienialny.
A nie ma też takiej opcji by w jakimkowiek wahaczu nie można było wymienić tulei elastrycznych / http://allegro.pl/tuleja-wahacza-ssangy ... 49842.html
To polecam jednak stosowanie naszego polskiego wynalazku, czyli tulei z elastomeru , które nie posiadają, nawet tak gdzie występuje, zewnętrznej stalowej tylko wewnętrzną na , którą nasuwa sę dzieloną tulejkę elastyczną. Producent robi niemal wszystkie wymiary. Zywotność elastomerów jest wielokrotnie dłuższa niż tulei metalowo gumowych.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość