Witam.
Panowie bujam się od długiego czasu z łomotem dochodzącym z prawego koła. Przy skręcie w lewo strasznie głośno tryka jakby przegub. Kilku mechaników już się z tym zmagało, wymienione wszystkie przeguby, zwrotnica i problem nadal jest. Rozebrałem to w końcu sam i wygląda jakby czegoś brakowało, bo wieloklin wchodzący w otwór piasty i sprzęgiełka jest luźny. Mogę nim poruszać na wszystkie strony. Może ktoś podpowie o co tu chodzi i czego brakuje? Załączam zdjęcie.
I kolejne pytanie, czy mogę tu założyć sprzęgiełka manualne tak żeby była możliwość odłączania przodu?
Auto Musso 3,2 z napędem na cztery buty.
"Trykający" przegub/sprzegiełko.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: fidodido » 09 sty 2022, 21:53
Hej, u mnie po zmianie sprzęgiełek na manualne też zaczęło trykać, również w prawym kole zwłaszcza jak odpuszczę gaz. Ten wieloklin chyba ma być luźno na boki bo trzyma go sprzęgiełko właśnie. W tym rowku na półosi idzie seger i podkładka ale one trzymają półoś osiowo. Generalnie u mnie też jest coś nie tak -raczej- i podpinam się pod problem. Tyle, że u mnie musso 2.9 td z dołączanym przodem, oczywiście odgłosy trykania tylko przy zapiętym przodzie.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: BYCZEK » 16 sty 2022, 22:48
Powiem Ci, że u siebie po wymianie obydwu przegubów również słyszę strzelający przegub, z tym że przy maksymalnie skręconych kołach. Zastanawiam się czy to wina nowych przegubów zewnętrznych czy może raczej wewnętrznych, chociaż wewnętrzne nie strzelają a co do luźnego wieloklina to mam tak samo, dopiero zabierak który na niego zakładasz i przykręcasz do piasty unieruchamia go.
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: trol48 » 16 sty 2022, 23:36
WITAJCIE
może przed sprawdzaniem satelitów w moście (potrafią się ukruszyć i przeskakiwać przy wzroście obciążenia) sprawdzić luz poosiowy wałka wieloklinowego ustalonego pierścieniem zegera i podkładkami regulującymi, i ew. luz/wyrobienie wałka w zabieraku (wieloklin cały czas pracuje wzdłużnie/poosiowo w ramach luzu ustalonego podkładkami
może przed sprawdzaniem satelitów w moście (potrafią się ukruszyć i przeskakiwać przy wzroście obciążenia) sprawdzić luz poosiowy wałka wieloklinowego ustalonego pierścieniem zegera i podkładkami regulującymi, i ew. luz/wyrobienie wałka w zabieraku (wieloklin cały czas pracuje wzdłużnie/poosiowo w ramach luzu ustalonego podkładkami
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: kawa62 » 17 sty 2022, 23:00
Miałem to samo przy skręconych kołach w prawo, okazały się luźnie przeguby i łożysko igiełkowe. Wymieniłem z obu stron plus uszczelniacze , sworznie, łączniki drążków. Koszt razem ok. 2 tys. zł.
Teraz jest ok.
Teraz jest ok.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: fidodido » 18 sty 2022, 22:01
trol48 pisze:WITAJCIE
może przed sprawdzaniem satelitów w moście (potrafią się ukruszyć i przeskakiwać przy wzroście obciążenia) sprawdzić luz poosiowy wałka wieloklinowego ustalonego pierścieniem zegera i podkładkami regulującymi, i ew. luz/wyrobienie wałka w zabieraku (wieloklin cały czas pracuje wzdłużnie/poosiowo w ramach luzu ustalonego podkładkami
Możesz bardziej łopatologicznie? Proszę.
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: trol48 » 19 sty 2022, 20:58
1-PRZY montażu zabieraka ustalamy luz wzdłużny do 0,2 mm podkładkami regulacyjnymi - w/g instrukcji Daeewo
duży luz powoduje przyspieszone wycieranie wieloklina - efekt znany przy tylnych wałach napędowych -wyrobione wielokliny- gdzie luzy wzdłużne muszą być
proponowałem zacząć od czynności serwisowych regulacyjnych najprostszych
duży luz powoduje przyspieszone wycieranie wieloklina - efekt znany przy tylnych wałach napędowych -wyrobione wielokliny- gdzie luzy wzdłużne muszą być
proponowałem zacząć od czynności serwisowych regulacyjnych najprostszych
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: trol48 » 19 sty 2022, 21:04
załączam zdjęcie z instrukcji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 17 lut 2018, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: fidodido » 19 sty 2022, 21:10
Ok, teraz zaczaiłem. Dzięki!
Tyle, że:
1. złożyłem tak jak było wcześniej plug&play ale sprzegiełka zmienione na manuale więc może trzeba by ustawić od nowa?
2. Czy to zużycie wieloklina przy złej regulacji będzie występować tylko przy zapiętych sprzęgiełkach czy podczas jazdy w ogóle?
Tyle, że:
1. złożyłem tak jak było wcześniej plug&play ale sprzegiełka zmienione na manuale więc może trzeba by ustawić od nowa?
2. Czy to zużycie wieloklina przy złej regulacji będzie występować tylko przy zapiętych sprzęgiełkach czy podczas jazdy w ogóle?
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: trol48 » 19 sty 2022, 21:56
strzelanie może być spowodowane kilkoma rzeczami jak pisali koledzy
1-łożyska koła
2-przeguby
3-wieloklin
4-uszkodzony most
po kolei metodycznie zaczynając od najprostszych czynności
np.wyrobione przeguby zew. szumią przy zmianie pasa ruchu w czasie jazdy
odkręć nakrętkę łożyska i zdejmij koło, zweryfikuj łożysko -wałeczki, bieżni nie wyciągaj , przy montażu wyreguluj luz łozyska (tak jak w każdym sam.)
zamontowanie zabieraka i luz osiowy
przeguby wymienione - mechanicy sprawdzali
to zostaje most - odkręcenie dekla i sprawdzenie trybologii - satelity
moja wiedza już sie skończyła
pozdrawiam
1-łożyska koła
2-przeguby
3-wieloklin
4-uszkodzony most
po kolei metodycznie zaczynając od najprostszych czynności
np.wyrobione przeguby zew. szumią przy zmianie pasa ruchu w czasie jazdy
odkręć nakrętkę łożyska i zdejmij koło, zweryfikuj łożysko -wałeczki, bieżni nie wyciągaj , przy montażu wyreguluj luz łozyska (tak jak w każdym sam.)
zamontowanie zabieraka i luz osiowy
przeguby wymienione - mechanicy sprawdzali
to zostaje most - odkręcenie dekla i sprawdzenie trybologii - satelity
moja wiedza już sie skończyła
pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: "Trykający" przegub/sprzegiełko.
Postautor: trol48 » 19 sty 2022, 23:23
DOBRE samochody cierpią na samodestrukcję
z reguły jeżdżą do końca gdy wszystkie zaniedbania się skumulują i kaskadowo dają znać o sobie i dalej jeżdżą
na tę przypadłość cierpi mercedes, subaru, honda, volvo i wszystkie inne nazywane bezawaryjnymi
z reguły jeżdżą do końca gdy wszystkie zaniedbania się skumulują i kaskadowo dają znać o sobie i dalej jeżdżą
na tę przypadłość cierpi mercedes, subaru, honda, volvo i wszystkie inne nazywane bezawaryjnymi
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości