Ja sobie bardzo chwalę instalację na LPG. Musso jest moim trzecim autem z gazem. Ja od ponad 9 lat jeżdżę autami na LPG. W Musso gaz mam dopiero od 7 miesięcy.
Zgadzam się, że diesel na pewno jest lepszy w terenie, ma wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika. Na asfalcie natomiast lepsza jest benzyna. Musso z silnikiem 3,2 gdyby nie zawieszenie i wysoki środek ciężkości to mógłby ścigać się z osobówkami.
Ja często jeżdżę do Warszawy z woj. śląskiego trasą nr1 i nr8 i moja przelotowa prędkość na dwupasmówce to 120 - 130 km/h. Nie chwilowa prędkość, tylko stała od fotoradaru do fotoradaru (szczególnie na
. Dla silnika to spacerek, na piątym biegu obroty są około 2700. Silnik kręci się do ponad 6000.
Na prostym odcinku i bez kolein trzeba pamiętać, że jedzie się terenówką (zawieszenie, hamulce).
W instalacji LPG najważniejsze jest dobry, sprawdzony i zaufany instalator.
Tam , gdzie ja zakładałem to uważam, że właściciel jest dobrym fachowcem, ale często wyręcza się pracownikami, a oni są niedouczeni. Jak jadę na przegląd to poluje na właściciela, bo pracownik to tylko spierdoli regulację.