Strona 1 z 1

Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 24 paź 2015, 15:00
autor: MaxHummel
Witam, nie widzę podobnego wątku. Długo myślałem jaki bagażnik dachowy kupić bo do przewozu przedmiotów dłuższych niż sama paka coś mieć musiałem. I mam. AGURI okazał się dopasowany idealnie, nie wystający i co ważne NIE SYCZY ani nie wyje przy setce. Nie wiem czy kogoś to zainteresuje, ale jakby się kto rozglądał - ten polecam.

Re: Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 25 paź 2015, 8:30
autor: alfik
Też taki mam, ale na subaru. Cichszy niż zwykle belki (kupiłem wpierw tanie alu i nie mogłem wytrzymać gwizdu) i montaż ok, ale wyciszenie Forestera jest znacznie gorsze niż Ssangyonga, więc szumi bardziej niż tanie belki na Kyronie. Podobne jak whispbar ale cena 1/2. Jest bardzo niski i pozwala mi wjechać z boxem do garażu - czasem pojedyncze centymetry decydują. NA forum subaru ktoś napisal, że mu taki mu odleciał, ale nie kontynuował tematu, może troll Thule :).

Re: Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 25 paź 2015, 18:25
autor: MaxHummel
O. Przed zakupem Rexa myślałem o Foresterze, ale holender ten stały napęd 4x4... . Co do bagażnika, który ponoć odpadł, no nie widzę specjalnie takiej możliwości, mocowany na mocne, stalowe śruby z mocnymi nakrętkami. Może i rzeczywiście ThuleThroll. Chociaż każdy z tych bagażników jest dedykowany do innego auta, więc jeśli nie wiedział lub eksperymentował, 'rozciągnął' go do granic i jak najbardziej możliwe jeśłi wyszedł poza znaczniki przewidziane przez producenta. Inaczej tego nie widzę. Póki co bardzo jestem zadowolony. Jeden minus to udźwig. W/g producenta to do 70kg. Grand Cherokee ma o ile pamiętam do 90, ale co tam, i to wystarczy:).

Re: Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 25 paź 2015, 19:11
autor: alfik
Też nie widzę możliwości by odpadł. Jaki masz udźwig dachu w Rexie? bo w Kyronie to 45kg (to jest dziwne, bo instrukcja mówi, że bez żadnego bagażnika tyle można położyć na dachu i przywiązać do relingów - nośności relingów nie podaje).

A co do napędu 4x4 - czy stały napęd Ci nie odpowiada?

Re: Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 28 paź 2015, 9:32
autor: MaxHummel
Wiesz alfik? Zastrzeliłeś mnie. Cholerka nie znam udźwigu relingów. Nie widzę w instrukcji. Z jednej strony mam cichą nadzieję, że jeśli dedykowany bagażnik ma udźwig 70kg, to same relingi muszą wytrzymać co najmniej tyle samo. Z drugiej nie sądzę, żebym kiedyś choćbym i 50kg przewoził na dachu mając wielki bagażnik. Tak sobie jednak kombinuję, że wiesz. Udźwig relingów to nie tylko jego wytrzymałość na nacisk. To też naprężenia powstające podczas większych prędkości i wychyleń na zakrętach. Lepiej nie przeginać. Bagażnik za siedzeniami mamy do ciężkich rzeczy, co nie?

Nie chodzi o to, że mi nie odpowiada stałe 4x4. Mogę się mylić, ale to zwykła ekonomia. Wiesz, na pewno szybsze zużycie napędów, poza tym większe spalanie. W reXie włączam obie osie kiedy jadę po piachu, wyjeżdżam z grząskiego terenu i oczywiście mokrego czy oblodzonego. W foresterze nie wiem po co twórcy zdecydowali się na takie rozwiązanie. No, zwyczajnie nie stać mnie na taki komfort.

Re: Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 28 paź 2015, 17:59
autor: Consool
A ja osobiście bardziej cenie stały napęd 4x4 i na manualny bym się nie zamienił. Przy stałym 4x4 nie wpadniesz tak w poślizg jak w aucie które go nie ma... ;) ja stawiam na bezpieczeństwo a nie na spalanie :)

Re: Bagażnik dachowy na relingi Aguri.

: 29 paź 2015, 17:22
autor: alfik
Różnica w jeździe ze stałym napędem (forester) a dołączanym (Kyron) jest ogromna. Pewność, bezpieczeństwo, dynamika. Wiem, bo mam oba. Mimo, że Kyron ma 140 koni, a forek 240 to w Kyronie trzeba pilnować, by nie zerwać przyczepności i nie zarzucić tyłem na zakręcie. Ale jest tez druga strona. W Kyronie nie potrzebuję boxa na dachu, w forku jest konieczny. Różnica w pojemności kufra jest monstrualna, mimo, że forek ma niby 505 litrów, Kyron łyka ze dwa razy wiecej. Wcześniej miałem Pajero i to jest najlepsze rozwiazanie - stały napęd z możliwością odpięcia przodu - jak w Erze :D