Strona 1 z 2

Musso 3,2 Renegata

: 26 sty 2016, 18:50
autor: renegade
Moje Musso.
Rok 1998
Silnik: 3,2 PB/LPG
Skrzynia: Automat
Zakupiony 21-01-2016

Do zrobienia mam parę rzeczy np: przednie zawieszenie, możliwe że wał przedni albo coś w przednim napędzie (ale to będę sprawdzał jak zrobię zawieszenie bo może te hałasy to jego wina a nie napędu), tylną wycieraczkę (nie działa i pali bezpiecznik), ogrzewanie tylnej szyby bo z jednej strony oderwane są styki, tłumik bo ten jakoś średnio wygląda, muszę kupić felgi 15" bo teraz stoi na letnich a zimowe 17" kosztują połowę auta :shock: a 15" może znajdę jakieś takie zimowo/terenowe, itp.
Jak ktoś ma instrukcję lub serwisówkę (najlepiej to i to po PL) w wersji elektronicznej bo był bym wdzięczny. Jest to moje pierwsze auto 4x4 i nie mem z nimi żadnego doświadczenia :oops:


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Musso 3,2 Renegata

: 03 lut 2016, 22:29
autor: uki
Hałasy z przedniego napędu mogą być przez kilka rzeczy:
-luźne zblocze które drży podczas jazdy,
-krzyżaki na przednim wale które przynajmniej u mnie raz na rok wymieniam bo wydają dziwne piski i trzaski,
-przeguby przednie przy pękniętych osłonach gumowych mogą po dostaniu się piasku trzeszczeć dość drażniąco, lub mogą być niezabezpieczone segerem mocowania przegubów pod pod kapselkiem na piaście,
-reszta dźwięków zazwyczaj pochodzi z tulejek na wahaczach (lubią jęczeć podczas pracy wahaczy)
FInalnie i tak sam do tego dojdziesz whodząc pod auto na kanale :)

Re: Musso 3,2 Renegata

: 15 lut 2016, 23:25
autor: renegade
A tak wygląda w środku :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Musso 3,2 Renegata

: 22 lut 2016, 23:22
autor: renegade
Dziś założyłem sobie lampki :D
Jeszcze nie mam kangura a nie chciałem robić niepotrzebnie dziur w zderzaku więc na szybko dorobiłem uchwyty

Obrazek
Ale świecą świetnie

Obrazek

Re: Musso 3,2 Renegata

: 24 lut 2016, 10:04
autor: ewa78
Lampki super zrobione.

Re: Musso 3,2 Renegata

: 28 cze 2016, 8:45
autor: renegade
Wreszcie kupiłem wał przedni i będzie jazda 4x4 8)
Kupiłem też uchwyt na koło zapasowe za samochodem od Opela i trzeba go będzie go jakoś zaadoptować.
Obrazek

Kosztował tylko 150PLN więc warto się pomęczyć żeby koło mieć przy aucie a nie w garażu :twisted:
Próbował ktoś już takiej opcji? Gdyby klapa nie była podnoszona tylko otwierana na bok było by łatwiej a tak to kto by ją udźwignął razem z kołem. :roll:
A i zdobyłem podkładki pod sprężyny więc wreszcie wyrównam autko.

Re: Musso 3,2 Renegata

: 02 sie 2016, 11:26
autor: renegade
Ostatnio przyciemniłem szybki i wyrównałem dupę do przodu :D , w niedzielę na grzybach udało mi się go trochę uciapać :twisted: a dziś w końcu go przerejestrowałem 8) .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Musso 3,2 Renegata

: 21 sie 2016, 20:51
autor: Tester
Witam mam rozważam zakup Musso z tym silnikiem i automatem jeśli byś znalazł chwilkę czasu to Bardzo proszę skrobnij parę słów jak skrzynia współpracuje z ślinikiem i jakie wychodzi spalanie PB/LPG Dziękuję z góry

Re: Musso 3,2 Renegata

: 21 sie 2016, 22:45
autor: trol48
moja odpowiedz jest subiektywna, w samochod sie wsłuchuje i reguluje, mam instalke lpg sekwencyjna, wtryskiwacze 1 ohm ala i tak po kalibracji dostrajam je indywidualnie do silnika, w/g wskazan sondy lambda, zalozylem chip VOLO I HHO i jest w sumie niezle, w w-wie w automacie pali ok 17 lpg, w trasie ok13-10 lpg
duzo zalezy od stylu jazdy , w miescie rozpedzam sie dynamicznie i odpuszcza gaz zupelnie, w trasie jade jade podobnie ale w pewnym przedziale predkosci, zaizolowalem kolektor wydechowy i ok 1.5 m rury za kolektorem i to wszystko o moim samchodzie , wyniki sa rozne dla starszych pojazdow

Re: Musso 3,2 Renegata

: 21 sie 2016, 23:20
autor: Tester
Dziękuję za posta jakiś obraz już mam w głowie, jestem na etapie szukania auta. Jak wypatrze jakiś godny egzemplarz to wtedy może łatwiej mi będzie się zdecydować co do rodzaju silnika.Rzecz w tym że ja jeżdze krótkie odcinki , a w zimie auto z gazem musi się rozgrzać aby się przełączył na gaz i parę kilometrów na paliwie trzeba zrobić.Dziękuję Pozdrawiam

Re: Musso 3,2 Renegata

: 22 sie 2016, 9:34
autor: trol48
samochod trudno sprzedawalny, duza pojemnosc oplaty, spalanie a firma SS nie rozpieszcza nas, mimo ze jastesmy jej ambasadorami to ma nas w glebokiej d...., mercedes fort robia akcje serwisowe dla swoich wiekowych aut bo sa ich darmowa reklama, SS rznie nas jak dziewice w porcie, masz ss to radz sobie sam i belkot typu jest serwis Hundaja i Suzuki do mnie nie trafia, serwis Towarowa dno totalne , diagnozy Musso przed liftem tam nie zrobisz, mialem volvo 700 i 900 , do niczego nie namawiam i nie zniechecam
pozdrawiam
andrzej
791 903 650

Re: Musso 3,2 Renegata

: 23 sie 2016, 13:20
autor: Trawas
Tester, Trol ma rację, niestety - smutne ale prawdziwe. Musso to świetne auto ale nie z takim silnikiem.
Miałem 3,2 to wiem co nieco. Zdecydowanie lepsza opcja to 2,9 TD . Fakt , bardziej wołowaty ale za to ten silnik ! 2,9 TD to ogólnie jedna z najlepszych konstrukcji Mercedesa i chyba najbardziej popularna. Nie do zajechania jeśli się go nie przegrzeje to spokojnie robią po milionie kilometrów przebiegu. No i łatwy serwis i pełno części zamiennych a eksploatacyjnie dość ekonomiczny. Fakt, auto jest mniej dynamiczne - ale za to jeździ bez problemu i duży samochód spełnia swoje funkcje dając duże zdolności terenowe i sporą wygodę. Lepiej poszukaj sobie diesla i nie pakuj się w kłopoty. Na olej wydasz tyle samo co na gaz - bez różnicy w kosztach.

Re: Musso 3,2 Renegata

: 23 sie 2016, 13:22
autor: Arek
Trawas, odpisz na PW :D

Re: Musso 3,2 Renegata

: 23 sie 2016, 19:24
autor: Trawas
:D Arek, zaglądałem ale nic tam nie ma nowego

Re: Musso 3,2 Renegata

: 24 sie 2016, 2:36
autor: renegade
Trawas nie wiem o czym piszesz, miałeś przeszczepa wynalazka i masz wypaczoną opinię, jak będzie mnie kiedyś stać na Rexa to też będę szukał z 3,2PB.
Jeśli chodzi o koszty serwisowania to benzyniaki biją na głowę diesle (no przy starych konstrukcjach różnica jest trochę mniejsza ale zimą pytanie pozostaje "zapali?" .
Przy obecnej cenie paliw gaz wychodzi ekonomiczniej (18x1,7=30,6 a 10x4,coś tam=4coś tam,00) , no i podstawowa zaleta ( jeśli chodzi o PB w połączeniu automatem) stałe 4x4. Wiesz że zawsze jest i nie myślisz czy zadziała, albo że trzeba wysiąść i kręcić sprzęgiełkami.