Strona 1 z 4

Reksio W 2014

: 07 kwie 2016, 21:18
autor: notrich
Stałem się szczesliwym (lub nie) posiadaczem Reksia W 2014. Przebieg 80 000 w pełni udokumentowany.

Samochod swietny, jezdzi sie super. Wyglada mega. Natomiast juz wyszedl problem z filtrem paliwa (kontrolka wody) - najpierw pojechalem do ASO - zagęgali za cały filtr 800 zł (co mnie przerazilo bo wklad do filtra do mojego wczesniejszego samochodu tj. Astra H kosztowal kilka zł.) - grzecznie odmówiłem. Wzialem sie sam za to - przeczyscilem filtr - kontrolka zgasla. Natomiast przeraza mnie to ze ASO probowalo naciagnac na wymiane calego filtra (po co wymieniac caly filtr skoro mozna sam wkład wymienic). Znalazlem wklad w cenie 42 zl i juz zamowilem - niedlugo mam w planie wymienic.

Prosze podajcie namiary na jakiegos ogarnietego mechanika z malopolski co sie zna na reksach nie naciagacza. na pewno ASO odpada i bede do nich zagladal tylko w skrajnych przypadkach.

autko na razie chodzi jak złoto ale wiadomo trzeba dmuchać na zimno.

Re: Reksio W 2014

: 07 kwie 2016, 21:32
autor: alfik
Ostrożnie! W kyronie (a silnik takiż) zdecydowanie nie należy stosować tanich filtrów mimo, że pasują on Mondeo. Filtr dostosowany jest do pewnych ciśnień. Nie musi być koniecznie oryginał Ssangyong, ale musi być dedykowany i dobry. Skontaktuj się z użytkownikiem Unimart, u którego od lat kupuję. Może rex ma inne roziwiązanie niż kyron, ale lepiej nie ryzykuj.

Re: Reksio W 2014

: 08 kwie 2016, 11:03
autor: notrich
Być może zainwestowanie w lepszy wkład filtra ma jakiś sens natomiast to, że próbują wcisnąć w ASO cały filtr paliwa z obudową to jest po prostu zwykła próba naciągania. na razie po przeczyszczeniu wkładu filtra kontrolka sie już nie zaświeciła a przejechałem samochodzikiem trochę km. jak popatrzysz na koszta wkładu filtra np. do nowego korando to masz cenę 400 zł - 400 zł za wkład to jest próba złodziejstwa w biały dzień. tańszy wkład jest do bentleya.

Re: Reksio W 2014

: 08 kwie 2016, 13:23
autor: artega7
Dużo filtrów mają w iparts, można się zorientować w cenach.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00261.html
Nie wiem kto produkuje oryginalny filtr, na obudowie powinno być napisane. U mnie w korando robi go DELPHI, więc ostatnio kupiłem filtr DELPHIego, który jest taki sam jak sprzedawany w salonie, różni się tylko pudełkiem i ceną. Ja akurat kupowałem go w Inter Carsie.

Możesz też zadzwonić albo napisać do sklepu z linku. Ja u nich kupowałem materiały do korando. Nie mają wystawione obecnie części do Rextona, ale mają wszystko w ofercie. Mają dobre ceny.
http://olx.pl/oferta/ssangyong-korando- ... c7bc62f8d4

Możesz też napisać do Unimarta z forum ile u niego kosztuje taki filtr. W linku kontakt do niego.
http://sklep.ssangyong.pl/

Re: Reksio W 2014

: 08 kwie 2016, 13:37
autor: notrich
dzięki artega, części będe szukał na własną rękę bo inaczej bym poszedł z torbami :) na szczęście to dość świeży samochód więc ryzyko, że części nie będzie wogole jest niewielkie.

artega no jeśli za klocki hamulcowe do Korando chcą 400 zł za jedną oś to też jest gruba przesada :) mówie o Korando dlatego, że chciałem kupić taki samochód dziewczynie ale jak widze jakie ceny części to jeden SS wystarczy :)

Re: Reksio W 2014

: 08 kwie 2016, 18:31
autor: artega7
Jeśli chodzi o Korando to eksploatacja nie jest zabójczo droga. Dużo zależy gdzie serwisujemy auto i jakie kupujemy części. A ASO ceny są zaporowe, ale dotyczy to większości marek. Jestem teraz na bieżąco z cenami, bo mam za sobą 2 przegląd gwarancyjny. Tutaj opisuje swoją eksploatacje:
ssangyong-korando-2-0-150km-diesel-quartz-4x4-2013r-t3588.html

Jeśli chodzi o ceny do Korando 2.0 diesel

..........................Unimart- oryginały..................Sklep z OLX z Przemyśla- oryginały...........Zamienniki z iParts
filtr oleju ...................80zł .................................................................45zł ...................................18-38zł
filtr powietrza...........70zł .................................................................45zł ...................................40-116zł
filtr kabinowy...........145zł, Daeyoung Korea 100zł ......................45zł ....................................50-86zł
wkład filtra paliwa...370zł, OEM Delphi 180zł ..............................215zł ..................................41-186zł ...... OEM Delphi Inter Cars 155zł

Jak widać ceny się różnią. Duży wpływ mają ceny serwisu. Skopiowałem zdjęcia faktur jednego z ogłoszeń Oto Moto i tam koszt całkowity przeglądu razem z ich materiałami z 2015r. to 1325zł, z czego usługa to 671zł. Za taki sam przegląd zapłaciłem 650zł, a usługa to 330zł. Wszystkie przeglądy oscylują w granicach 1000zł.
Jeszcze dla przykładu mam wujka w Warszawie, który kupił Toyote Corolle w benzynie i on po różnych rabatach też zapłacił około 1200zł. Znowu znajomy z forum który ma Honde City, czyli auto miejskie, wymieniał po gwarancji w ASO płyn hamulcowy. Zaśpiewali mu za wymianę 115zł, a za płyn 99zł, gdzie ja za wymianę w Korando zapłaciłem 40zł i za płyn Boscha, kupionego w sklepie 20zł.

Ogólnie polecam Ci Korando. Na razie jestem bardzo zadowolony. :D

Re: Reksio W 2014

: 09 kwie 2016, 10:45
autor: unimart
Nie ma potrzeby wyważać otwartych drzwi, Filtry paliwa do silników D2,0 i D2,2 serii F i R produkowane są przez filie Delphii w Indiach i Korei. Filtr kompletny to HDF963 a wkład HDF962. Forumowiczom możemy zaoferować wkład za 152 zł. a filtr kompletny za 590 zł.
Być może jakiś wkład filtra paliwa do Astry mozna kupić za kilka złotych, ale filtry Delphi są zwykle drozsze i taki zapewne kosztowałby tez ponad 100 zł. Poza tym , miejmy świadomość, że masowość produkcji wpływa dość mocno na cenę części.
Co do sklepu OLX z Przemyśla - ciekawe czy to jednorazowa czy stala oferta. Wszystko niby jest możliwe, ceny części na wschodzie mogą być znacznie niższe z racji montowni SSY na Ukrainie i w Rosji.
Tak czy siak, trudno byłoby nam sprzedawać za 45 zł coś, co kupiliśmy za 85 zł.

Re: Reksio W 2014

: 09 kwie 2016, 19:01
autor: artega7
Co do sklepu z Przemyśla to pytałem ich i to stała oferta części. Też podejrzewam, że części ściągają z Rosji lub Ukrainy, bo są tam tańsze.

Co do filtra paliwa, to rzeczywiście, bardziej opłaca się kupić oryginał Delphi niż taki sam w ASO.

Re: Reksio W 2014

: 08 cze 2016, 15:04
autor: notrich
Cześć, sam w to nie wierze ale w moim Reksiu obróciło panewki przy przebiegu 84tys. Prawdopodobnie zapchany DPF próbował się nieudolnie wypalać a ostatecznie wepchał ropę do silnika. Co ciekawe samochód nie pokazał nic zaczął tylko niemiłosiernie hałasować. Gwarancja nieuwzględniona ze względu na lekkie obsuwy przy przeglądach. Silnik praktycznie nadaje się do wymiany. Miganie się producenta - jeśli byłby rozsądny to dbałby o reputację marki. Ale nie dziwi mnie to każda marka miga się od odpowiedzialności i udziela gwarancji która tak na prawdę jest guzik warta. Prośba czy ktoś ma informacje gdzie był montowany silnik 2,0XDI oprócz w Rextonie W (znaleźć powypadkowego Rextona W z tego rocznika to nierealne zadanie).

Za remont silnika ASO zagęgało niebotyczne, nierealne kwoty z kosmosu.

Re: Reksio W 2014

: 08 cze 2016, 17:24
autor: charlie
Czemu chcesz w aso?

Re: Reksio W 2014

: 08 cze 2016, 20:35
autor: artega7
A to takie duże obsuwy miałeś między tymi przeglądami?
Rozmawiałeś bezpośrednio z importerem, czy tylko przez serwis. Może próbuj się odwoływać. Może napisz do centrali w Korei, nic nie stracisz. http://www.smotor.com/en/index.html
Możesz też zagadać to tego gościa: http://motodoradca.tv/ Pracował w kilku salonach, nawet w centrali Ssangyonga, ale u poprzedniego importera, więc może ci coś doradzi jak się dogadać z importerem. W końcu naprawa kosztuje nie małe pieniądze.

Re: Reksio W 2014

: 09 cze 2016, 9:55
autor: notrich
Artega oczywiście była rozmowa z importerem, która nic wielkiego nie wniosła. Będzie ekspertyza rzeczoznawcy. Zobaczymy. Nie spodziewam się cudów. Nie mam czasu na spory sądowe bo uważam, że tam udowodniłbym, że winę ponosi producent nie stosując żadnego czujnika zapchania DPF-a.

Uważaj na Korka bo tam też DPF, kontroluj poziom oleju czy nie przybywa bo te samochody w żaden sposób nie informują o zapchaniu DPF-a. Tylko pchają ropę do silnika gdzie miesza z olejem i nie ma smarowania i silnik na złom.

Oczywiście naprawa w ASO jest raczej wykluczona. Będę szukał kogoś kto zrobi to taniej, lub kupie silnik od rozbitka.

Natomiast mina kumpli, którzy jeżdżą starymi Golfami, Passatami na wieść, że w 2-letnim samochodzie z takim przebiegiem awaria silnika bezcenna.

Pozdrawiam.

Re: Reksio W 2014

: 09 cze 2016, 10:52
autor: artega7
Teraz z ciekawości zajrzałem do instrukcji i u mnie jest komunikat o zapchanym filtrze, w Rextonie W też jest o tym wzmianka w instrukcji.

Kiedy miga lampka kontrolna silnika CHECK
Regeneracja nie mogła zostać wykonana z powodu wystąpienia pewnych czynników. W takim przypadku lampka kontrolna CHECK miga. Migająca lampka informuje kierowcę o konieczności podjęcia działań w celu zapewnienia prawidłowej regeneracji filtra. Jeżeli miga lampka kontrolna silnika CHECK, należy jechać z prędkością ponad 50 km/h przez 15-20 minut, aby umożliwić przeprowadzenie regeneracji fi ltra CDPF. Kiedy ilość materiału zgromadzonego w filtrze spadnie do pewnego poziomu, lampka kontrolna silnika CHECK zgaśnie.

Re: Reksio W 2014

: 09 cze 2016, 12:19
autor: notrich
To ciekawe, nie było nic takiego. Nic nie migało. Silnik zaczął po prostu się tłuc.

Być może jakiś czujnik był rozłączony lub nie zadziałał lub też jakiś błąd elektryki.

Ciekawi mnie ekspertyza rzeczoznawcy na pewno to nie jest moja wina bo jakby coś migało od razu zerkałbym do instrukcji.

Re: Reksio W 2014

: 09 cze 2016, 13:52
autor: artega7
To może jakiś czujnik zawiódł. W załączniku masz instrukcje serwisową DPF. Można zobaczyć jak to wszystko jest zbudowane.