Strona 1 z 2

proszę o podpowiedź

: 17 gru 2016, 22:23
autor: draki28
Witam.zakupiłem sobie musso 3.2 z automatyczną skrzynią.mam problem nie trzyma mi wolnych obrotów.po ustawieniu drążka na D zaczynają opadać mu obroty nawet do 500 i czasami falują przez to nie rusza płynnie.Może ktoś spotkał się z podobnymi problemami?z góry dziękuję za odpowiedź

Re: proszę o podpowiedź

: 17 gru 2016, 23:11
autor: krisw11
silniczek krokowy,przepływomierz do sprawdzenia na początek. Auto benzyna ,czy lpg ? Jak tak,to na jakim paliwie różnica ? Czy na obu tych paliwach ? Sorki ale ,to ważne.

Re: proszę o podpowiedź

: 18 gru 2016, 16:48
autor: Trawas
Jeżeli to automat to sprawdzić stan przewodu odpowietrzającego skrzynię bo może tamtędy obce powietrze zasuwa do kolektora ? Nie wiem jak w Rexie ale w Evoque tak było - skrzynię odpowietrzało podciśnienie z kolektora. No i sprawdź wszystkie rury podłączone do kolektora ssącego bo to co opisałeś to typowy objaw obcego powietrza.

Re: proszę o podpowiedź

: 18 gru 2016, 23:29
autor: draki28
A gdzie znajdę się ten silniczek krokowy też mi sie tak wydawało ale mechanik stwierdził że w nim nie ma

Re: proszę o podpowiedź

: 18 gru 2016, 23:32
autor: draki28
A przewód od skrzyni sprawdzał po odłączeniu zaczyna mało płynnie biegi zmienić

Re: proszę o podpowiedź

: 18 gru 2016, 23:33
autor: draki28
A auto sama benzyna bez gazu

Re: proszę o podpowiedź

: 18 gru 2016, 23:41
autor: krisw11
To zacznij od krokowca moim zdaniem. Jeżeli to problem tylko na wolnych obrotach.

Re: proszę o podpowiedź

: 18 gru 2016, 23:52
autor: draki28
A gdzie on się znajduje w którym miejscu mam godzinę szukać

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 0:11
autor: krisw11
Okolice kolektora ssacego,zdemontuj tez i wyczyść dokładnie przepustnice,ona ma również duży wpływ na wolne obroty. Jeżeli nie bardzo sie na tym znasz Kolego ,to musisz ogarnąć sobie jakiegoś dobrego mechanika,nie jest ,to szczególnie trudne,wszystko da sie zrobić dosłownie na ulicy pod latarnia :) ale trzeba troszke coś tam kumać w tej mechanice.

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 0:41
autor: uki
Koledzy powolutku nie wszystko na raz.... usystematyzujmy odrobinę wiedzy dla kolegi.
1. 3,2 R6 nie posiada jako takiego krokowca tylko mechanizm przepustnicy wraz z aktuatorem pilnującym jej uchylenie.
2. Do sprawdzenia :
-wszystkie rurki i złączki przy kolektorze oraz odchodzące od niego gumki (można zaślepić dolot za przepływomierzem i niskim ciśnieniem dmuchnąć w rurkę od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej)
-ciśnienie na listwie wtryskowej jeśli będzie możliwość to także pod obciążeniem podczas jazdy.
-przewody zapłonowe oraz fajki pod cewkami ( najlepiej o zmroku - będzie pięknie widoczne każde przebicie jeśli wystąpi)

Kolejność starałem się podać odpowiednią tak aby można było wykluczać usterki od najczęstszych i najtańszych po te sporadyczne ale wymagające inwestycji
Daj znać jak odrobinę ogarniesz temat.

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 11:16
autor: draki28
Poprzedni właściciel twierdzi że oddawał przepustnice do regeneracji .samochód robi mi mechanik Ale skończyły mu się pomysły i stąd te pytania

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 11:45
autor: draki28
A ile obrotów powinien utrzymać na postoju?bo jeszcze linki od gazu były roz regulowane przy zdejmowaniu przepustnicy.jest jakiś schemat żeby zgrać te trzy linki ze sobą?

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 19:32
autor: draki28
A co do podciśnienia to chyba sprawne bo po zdjęciu filtra powietrza i zatkaniu ręką rury gaśnie

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 19:36
autor: draki28
Pod komputerem sprawdzałem to ciśnienie na wtryskowych niby ok.czy to możliwe że po regeneracji przepustnicy tak się dzieje? Może źle zregenerowana?

Re: proszę o podpowiedź

: 19 gru 2016, 21:56
autor: krisw11
Wszystko możliwe,,,,a zaadoptował ją mechanik ? Auto musi sie rozgrzać na wolnych obrotach a później trzeba przejechać nawet ok 100km,żeby sama sie zaadoptowała,ja zmieniałem ecu i adaptacja trwała dokładnie 115km dop.zaczął normalnie i cichutko pracować ,nabrał mocy itd. A też już byłem załamany. Linka od gazu musi mieć skok minimalnie jałowy ,nie może naciągać przepustnicy ! Podobnie linka od skrzynki biegów.