Strona 1 z 1

Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 23 kwie 2017, 22:19
autor: stanlife
Witam
To mój nowy nabytek. Zakupiony u dilera we Wrocławiu.
Wcześniej Rexton 2,7 AT 2005
Przed zakupem był brany pod uwagę nowy Rexton lub Korando.
Po jeździe testowej każdym z tych aut w tej samej specyfikacji 2,2 4x4 AT wygrało Korando.
Rexton W niestety nie zmieniło się w nim zbyt dużo jeśli chodzi o przednika (wnętrze), na minus nawet skrzynia biegów więcej bo 7 biegów, ale w trakcie jazdy skrzynia zmieniała te biegi dziwnie raz góra raz dół (biegała po przełożeniach) do tego w D nie pokazuje na jakim przełożeniu jedziesz, dlatego nie wiedziałem o co jej chodzi, ogólnie lepiej oceniam automat w starym Rexie z 5 biegami.
Samo Korando dużo bardziej dynamiczne, niższa waga robi swoje.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania to śmiało. Na razie 1300 km i z każdym kilometrem lepiej :)

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 24 kwie 2017, 0:42
autor: Trawas
Odniosłem dokładnie takie same wrażenia z jazdy tymi autami i popieram twój wybór z całym przekonaniem. Za niedługo zapewne dokonam takiego samego zakupu bo Korando mi się podoba i uważam , znakomicie porusza się po drogach bijąc na głowę konkurencję. Rexton W niestety nie, wręcz uważam, że miast unowocześnić ten samochód zwyczajnie go okaleczono i postarzono mechanicznie. Nowy LIV2 , który ma zastąpić Rexa jest już zupełnie innym autem i nie spełnia moich oczekiwań - to typowy kanapowy piesek bez ramy i terenowych napędów. Będzie przegrywał z Hyundaiem i KIA bo te są zwyczajnie ładniejsze. Cóż samodzielne projektowanie nadwozi po prostu Koreańczykom nie wychodzi. Zaliczyli już wpadki a niczego się nie nauczyli. Trzeba było ponownie zlecić to Włochom lub Niemcom od Daimlera MB. Nowe Korando w 2010 r zaprojektował ten sam sławny człowiek, który zrobił projekt Rexa , czyli Giorgetto Giugiaro i widać ten sznyt w zgrabnym nadwoziu. LIV2 zrobili Koreańczycy , jak wcześniej Actiona i Rodiusa I , czyli dziwaczne paskudztwa. :) :lol:

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 24 kwie 2017, 8:27
autor: Endrju92
Stanlife - Nowy nabytek elegancki, życzę wielu km w jego towarzystwie :)

Trawas - w nowym Rextonie z tymi napędami to prawda, ale z ramą wręcz odwrotnie - w każdym artykule wręcz chwalą się, że nowy Rexiu ramę ma.

Actyona, Kyrona i Rodiusa nie projektowali Koreńczycy, ale były wykładowca London College of Arts - profesor Ken Greenley.

A nie myślałeś o - na przykład - UAZ-ie Patriocie w polifcie ?? Samochód u nas bardzo rzadki (chyba kilkanaście sztuk na całą Polskę jest - ale Rextonopodobny).

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 24 kwie 2017, 16:25
autor: Trawas
Oglądałem Patiota i uważam, że to porządnie zrobione auto tak pod względem estetyki , jak i wyposażenia = ale na taki, jaki bym chciał nie ma szans.
Problemem w tym aucie jest silnik i to go dyskwalifikuje bo albo stary benzynowy od Wołgi albo Iveco - słabiutki diesel - w Polsce jeszcze opcja z Andorią klekotem. Czyli figa. Tylko Patiot opracowany we współpracy z GM nadawał się do kupna - ale teraz sankcje i inne duperele. Auto miało mosty DANA i hamerykański silnik 300KM z automatem. Zrobili krótką serię na Stany i koniec współpracy. A mogło być ciekawie.

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 24 kwie 2017, 22:03
autor: stanlife
Oglądałem kiedyś na żywo w Poznaniu na targach ten Rosyjski wynalazek, powiem tak może z zewnątrz jako tako (jak się zaczniesz przyglądać coraz gorzej), ale środek recykling :). W życiu bym się nie zamienił na Rexa nawet za dopłatą :) w tym porównaniu the winner is REXTON :mrgreen: .

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 25 kwie 2017, 3:10
autor: Trawas
Endrju92 pisze:Stanlife - Nowy nabytek elegancki, życzę wielu km w jego towarzystwie :)

Trawas - w nowym Rextonie z tymi napędami to prawda, ale z ramą wręcz odwrotnie - w każdym artykule wręcz chwalą się, że nowy Rexiu ramę ma.

Actyona, Kyrona i Rodiusa nie projektowali Koreńczycy, ale były wykładowca London College of Arts - profesor Ken Greenley.

A nie myślałeś o - na przykład - UAZ-ie Patriocie w polifcie ?? Samochód u nas bardzo rzadki (chyba kilkanaście sztuk na całą Polskę jest - ale Rextonopodobny).


Aha, masz rację z tym LIV2 Rexton - faktycznie "body on frame" ale i tak mnie nikt nie przekona do wpakowanego w 2,5 tonowe auto silnika 2,2l - 185 KM. wolę 2,7 -165KM bo to sprawdzony , nie wysilony silnik, który robi kosmiczne przebiegi i nic go nie łamie. Co do wyglądu auta rzecz poza dyskusją. Niemcy tłuką Gelandę już, że nie pamiętam a wygląda, że model GLS jeszcze trochę pożyje. Nie jestem przekonany do tego, czy nie należało iść tym tropem zmieniając karoserię, nawet w dużym stopniu ale drogą ewolucji zachowując jej charakter ideowy. Niemcy tak robią od dawna i to się sprawdza.
Dzięki temu Mercedesy są rozpoznawalne . Widzisz pierwszy raz mowy model i już z daleka wiesz, że to Mercedes. BMW również stara się zawsze nawiązywać do starszej koncepcji zachowując ciągłość generacji. Mnie się to podoba. Auta mają swój indywidualny styl.

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 25 kwie 2017, 8:11
autor: sergio1969
Cholera by to wziela to twoje Korando tez mi sie podoba ,bo te starsze wersje to sie do lasu nadaja ha ha ,to nowe nawet ladniutkie , no do bagaznika duzo zarcia mi nie wejdzie nie mowiac o kontrabandzie ale napewno bylby box na dachu , hmm musze pomyslec . 178 kucy musi sie troche zbierac co? ogladalem w automacie przed chwila ,trza pomyslec,patrzylem tez na Saaba 9,3 2,8l 280 kucy tez mi lezy tylko troche maly normalnie jak bym w Reksie usiadl nizej jak na podlodze ,moze i kwestia przyzwyczajenia ale jakos nie jestem przekonany chociaz nim jezdzilem , jak sie troche nadepnie na gaz to trudno dupsko wyciagnac z fotela uwierzcie wrazenia masakra jak to wgniata ,no pelnych walorow nie wykorzystalem bo raz juz prawko stracilem wiec teraz szanuje ,jezdzilem jeszcze ML AMG 510kucy -potega w mocy ha ha spalanie takze oraz Grand Cheeroke SRT tez sie jezdzi extra ale to wszystko pojemnosci ze trzeba miec CPN na wlasnosc chociaz wrazenia z jazdy lepsze jak po pierwszym numerze ha ha mozecie wierzyc na slowo ,ogolnie jeszcze musze zostac z Reksiem do przyszlego roku.

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 25 kwie 2017, 22:07
autor: Endrju92
Do Trawasa: Ja w Rexiu widziałbym najlepiej jakiegoś 6-cylindrowego diesla (zaznaczam, że 5-cylindrówką nie jechałem). 2 lata temu padł wybór na Rexia bo musiała być prawdziwa terenówka na ramie, nie bojąca sie terenu, ale zapewniająca też komfort dla rodziny (rodzina 3-osobowa + dziadkowie + pies);. Dwulitrówkę z 5-biegowym automatem wzięliśmy z dobrodziejstwem inwentarza, a że (Land Cruiser był za drogi) ojciec zawsze jeżdził "Made in Far Asia" to rodzinka wybrała Rextona.

A propos: w końcu musze te fotki Rexia zapodać, a nie tylko gadać hehe :D

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 26 kwie 2017, 2:11
autor: Trawas
Endriu, szkoda ,że nie przejechałeś się dieslem przed zakupem. Pięciocylindrówka nie ma może astronomicznej mocy ale ma dobrą kulturę pracy i wysoką elastyczność przy porządnym momencie obrotowym. Niestety obecnie w Rexie W dostępna jest tylko poza Europę i niepotrzebnie wysilili ją do 220 KM co zapewne skróci jej żywotność. Miałem już Rexa z silnikiem 230KM i wcale nie byłem z tego zadowolony - poszedł do Rosji a ja kupiłem drugiego, zwyczajnego. 270 Xdi jest wystarczająca by auto nie odstawało na drodze i miało całkiem przyzwoitą dynamikę. Oczywiście 2,0 benzynka , szczególnie na gaz będzie tańsza w eksploatacji ale nie da ci tego komfortu jazdy co elastyczny diesel, w którym aby przyspieszyć , nie musisz redukować biegu bo ciągnie od samego dołu z jednakową mocą i nie ma specjalnej różnicy, czy ruszasz z jedynki, czy dwójki. Jak auto nie jest obciążone to z dwójki ma sporo lepsze przyspieszenie.
PS Land Cruiser jest mocno przereklamowany :) W terenie nie ma najmniejszych szans z Rexem - nie raz to ludziskom udowodniłem na ścieżkach. Rex może odstawać przepychem wnętrza ale mechanikę ma pierwsza klasa i zarąbisty układ jezdny, który może iść w zawody z najlepszymi w stawce. Nie raz pokazywałem ogon Land Roverom, czy Patrolom z respektem podchodząc tylko do Suzuki ale tylko do przedostatniego modelu i wcześniejszych. Vitara i Grand Vitara to faktycznie twardzi zawodnicy . Nie chciałem tego powiedzieć ale na wyprawach i tak na końcu najlepszym wszędołazem okazuje się ruski UAZ. Prostak, prymityw ale z jajami.
Dla tego przyglądałem się z ciekawością Patiotowi i gdyby miał lepszy, mocniejszy silnik zapewne postawił bym na niego. Tym bardziej, że model 2017 Lux ma nowe i bardzo ciekawie zrobione wnętrze w skórach i elektronikę na światowym poziomie. Brak mu tylko nowoczesnego silnika. Słyszałem, że UAZ będzie kupował silniki od Ssanga bo współpraca ma szansę rozwoju jako, że w Rosji jest już fabryka Ssanga, która produkuje model Kyron i Action ( tak u nich nazywają Korando II) Jak Patriot ostanie koreańskiego diesla 2,2 litra zacznie być ciekawym autem.

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 26 kwie 2017, 2:27
autor: Trawas
A widzieliście tego cwaniaka ? Ssang/ LADA Largus w Rosji nazwany Istana.
Efekt współpracy koreańsko, rusko, chińskiej - będzie produkowany m. in. w Rosji Togliatti i w Chinach, zakładach Ssanga ?. ( ale kto to wie, choć technologicznie przygotowany do produkcji seryjnej )
Zawodowy terenowiec , następca UAZa ogórka
Może warto zaczekać ? :lol:

Re: Korando Sapphiere 2.2 178KM 4x4 AT Ksenony

: 26 kwie 2017, 8:28
autor: Endrju92
Trawas - w Polsce Rexton W zawsze ma diesla, od 2016 roku 2,2, a modele wcześniejsze miały 2,0 diesel 155km. Także i tak i tak musiałem przejechać się dieslem przed zakupem. Wgl mam pomysła - można zrobić na forum dodatkowy dział na wszelkie ciekawe fury (nie SsangYongi) godne uwagi i zaprezentowania jako offtopic.