Strona 1 z 1

Błąd P0700 i P2203

: 29 sie 2015, 12:40
autor: zbibi
Tydzień temu pojechałem na działkę (16km) i po około 2h wracałem. Kiedy zatrzymałem się przed skrzyżowaniem włączył się tryb serwisowy skrzyni (P2203). Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika problem zniknął. W domu skasowałem błąd EasyDiag X431. Jako że miałem zmieniać olej w skrzyni gdyż już miałem kupiony olej MANNOL Dexron VI (236.14) i filtr, przyśpieszyłem czynność. Po zmianie oleju (w serwisie powiedzieli, że stary olej i skrzynia były bez opiłków i szlamu w stanie dobrym) następnego dnia pojechałem na drugi koniec miasta i po ok 2h wracałem. A na najbliższym skrzyżowaniu włączył się tryb serwisowy (P0700 i P2203). Tym razem po wyłączeniu i włączeniu została włączona kontrolka. W domu skasowałem błędy. Poziom oleju ok. Dwa dni jeździłem po mieście i nic, aż znowu pojechałem na drugi koniec miasta i po 2h wracałem i ponownie na tym samym skrzyżowaniu włączył się tryb serwisowy. Z tego, co piszą na forum to błędy te wskazują na sypiącą się płytę z ASB a dokładnie czujnik 3 biegu. Pozostało mi jeszcze sprawdzić wtyczki przy reduktorze i ASB. Przy okazji można by przesmarować krzyżaki na wale. Auto ma 210tys km przebiegu. Kupione rok temu. Jednak auto ma jeszcze jedną przypadłość. Już rok temu zauważyłem dziwny objaw jak bardzo gwałtownie przyśpieszałem (nie zawsze, ale często) był słyszany trzask (nieraz dwa trzaski) spod auta. (Opisałem to na forum). Dźwięk coś jak w rowerze jak przepuszcza łańcuch lub przerzutka. Byłem nawet w serwisie SsY w Bstoku, ale nie potrafili powiedzieć, co to takiego. W komputerze nie było błędów. Ostatnio tak od miesiąca może dwóch dźwięk ten nasilił się, teraz już nawet jak przyśpieszam tak średnio, to z reguły jest trzask, ale na ogół jeden trzask. Jak wyłączę ESP (czyli zmniejszam obciążenie mocą na przednie koła 15% przód 85% tył, czyli odciążam reduktor) to identycznie trzeszczy w obu pozycjach przełącznika. Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale odciążając reduktor, gdyby problem dotyczył reduktora (łańcucha czy też sprzęgiełek) to należałoby oczekiwać, że przestanie trzeszczeć?! Może całkowicie zlikwidować obciążenie przednią osią i odkręcić przedni wał?! Chyba, że problem dotyczy silnika (na jednym cylindrze spalanie stukowe lub coś w tym rodzaju?). Jak auto kupiłem to miał uszkodzony jeden wtryskiwacz. Dałem wszystkie do czyszczenia i kodowania, a ten uszkodzony do regeneracji. Okazało się, że jeden z kompletu wtrysk był od EU3, a cztery od EU4 (mają odrobinę inną końcówkę oraz krótszy numer kodu). Zostały sprawdzone i zakodowane na maszynie wszystkie, jako EU4. Pan w serwisie powiedział, że powinny pracować bez problemu, pomimo, że jeden jest EU3 (ma odrobinę inną końcówkę). Faktycznie zrobiłem na nich już 10tys. km. Może ktoś z Kolegów pokusi się jakaś wstępną diagnozę? Na serwis SsY w Bstoku specjalnie już nie liczę, gdyż dwukrotnie nie stanęli na wysokości zadania. Raz z tym trzaskiem i z kodowaniem kluczyka. Kupiłem dodatkowy kluczyk z pilotem (używany, ale kluczyk był na tyle obszerny, że dało się wyciąć z niego duplikat, który otwiera drzwi i daje się przekręcić w stacyjce) Pozostało jedynie wkodować go w kompa. W serwisie jednak nie dali rady wkodować oba kluczyki tj. stary kluczyk działający i docięty. Udało im się jedynie uruchomić jednocześnie - jedynie jeden kluczyk tj. na zmianę, albo stary kupiony z autem - działający wcześniej, albo nowy docięty - który po wkodowaniu do kompa odpalał auto nie gorzej od starego - właściwego. Pojechałbym do Warszawy do serwisu, ale teraz z odnawiającą się usterką skrzyni wyjazd do Warszawy 200km nie zaryzykuję.

Re: Błąd P0700 i P2203

: 02 wrz 2015, 10:35
autor: tuborg202
Witam Kolegę. Mam ten sam problem ze skrzynią. Wchodzi mi w tryb awaryjny, a diagnostyk podaje, że to czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów 3. Od rana szukam w internecie i nie mogę nic znaleźć. Może ktoś z szanownych Kolegów podpowie, co i gdzie. Prawie nie jeżdżę autem, bo co wyjazd to awaria. Nie pomaga reset przez zdjęcie klemy. Całe szczęście, że udało mi się prawie bez problemów wrócić z wakacji. Dziś spróbuję się wybrać do mechanika, żeby ten czujnik wymienił, ale może być problem z dostępnością. Może od innego modelu pasuje? Pozdrowienia

Re: Błąd P0700 i P2203

: 02 wrz 2015, 20:37
autor: unimart
Panowie, to są typowe usterki dla mercedesowskiej skrzyni 722.6.
Czujnik prędkości na płycie może być uszkodzony, ale to może być też wina zabrudzenia styków tej płyty, to się często zdarza. Wiązka skrzyni biegów okrągłą wtyczką łączy się z gniazdem na płycie sterującej i jeśli o-ringi są zużyte, to wszystko jest zabrudzone olejem, nie działa jak należy i skrzynia może wchodzić w tryb awaryjny. Często przyświeca też czerwone HDC.
Skaner może wyświetlić błąd czujnika N2 lub N3 czyli P2200 lub P2203.
Sama płyta sterująca ma numer 1402700561, lub 0861 lub 1161. Kolega Piotr z Wiednia ten temat tu szerzej opisywał bodaj w lipcu ubiegłego roku, pod Kyronem.

Re: Błąd P0700 i P2203

: 03 wrz 2015, 15:04
autor: zbibi
Kiedy jadę na automacie na biegu np. 4-5 i przełącze dźwignię na manual to przełącza mi na bieg 3. Oczywiście silnik dostaje duże obroty. Dopiero po chwili włączy 4 a po chwili 5 bieg. Czy nie powinien pozostać na tym samym biegu? Jak jadę na 5 w automacie to po przełączeniu na manual to i w manualu powinien być na 5 biegu? Czy to normalne że przełącza na 3 bieg? I druga sprawa. Mam takie odczucie że przed wymianą oleju w skrzyni auto wolniej ruszało i przyśpieszało (tak jak np. przy ślizgającym się sprzęgle) a obecnie po wymianie oleju ma jakby mniejszy "poślizg". Nie wiem kiedy była robiona (i czy w ogóle była robiona wcześniej) wymiana oleju. Czy przechodzony olej ma mniejszą lepkość (daje uślizg skrzyni)? Kilka miesięcy temu holowałem małą osobówkę i odczuwałem jakby brak mocy (coś jak ślizganie się sprzęgła - stary "rzadki" olej?) choć przecież według katalogu mam 2850kg na haku?!

Re: Błąd P0700 i P2203

: 28 wrz 2015, 21:56
autor: zbibi
Właśnie jestem po wymianie tylnego dyfra. Mój ciekł i miał luz. Ten który wstawiłem jest lepszy ale błędy P0700 i P2203 i "szarpanie-trzaski" są nadal. Jutro wyjmuje przedni wał i spróbuje jak jeżdzi tylko na tylnym napędzie. Wyłączę w ten sposób przedni dyfer i łańcuch i elektrosprzęgiełka reduktora. Pozostanie więc tylko skrzynia autom.

Re: Błąd P0700 i P2203

: 29 wrz 2015, 15:40
autor: zbibi
Przedni wał wyjęty. Auto przestało "trzeszczeć i szarpać". Nie wyrzuca błędów p0700 i p2203 z ASB (na razie). Więc wykluczam uszkodzenie skrzyni automatu, a przynajmniej taką mam nadzieję. uff. :-) Wygląda więc na to, iż uszkodzenie to - albo przedni dyfer albo co bardziej prawdopodobne reduktor ( łańcuch albo elektro sprzęgiełka). cdn...


No i niestety 3 dni po wyjęciu wału znowu po ruszeniu spod domu i przejechaniu 200m zatrzymałem się przed skrzyżowaniem i ASB zamiast na 1 bieg zredukował na - tryb serwisowy :(( Błąd ponownie P0700 i P2203). A więc chyba płyta główna do wymiany. Reduktor będę wymieniał za 2 tygodnie a płytę w skrzyni w następnej kolejności.



Reduktor wymieniony, przedni wał ponownie zamontowany i na razie jest dobrze, przestało "trzeszczeć-szarpać" a EasyDiag X431 nie pokazuje błędów.

Re: Błąd P0700 i P2203

: 20 lis 2015, 13:33
autor: tuborg202
Witam. Widzę, że w temacie się nic nie dzieje, więc postanowiłem dokończyć opis swojego przypadku. Otóż tryb awaryjny, taki permanentny, pojawiał się coraz częściej. Trochę obawiałem się kosztów naprawy skrzyni, bo wiadomo, że fachowców od tego jest mało i że kroją niemiłosiernie. Dla przykładu pod Szczecinem jest taki serwis, specjalizujący się wyłącznie w naprawach automatów. Tam koszt samej diagnozy, jak usłyszałem od pracownicy, zaczyna się od 350 zł. Ale mniejsza z tym. Otóż poprzez znajomego dotarłem do gościa, który specjalizuje się w Mercedesie. Znał doskonale problem, bo jest to podobno częsta usterka tego modelu skrzyni. Ogólnie, nie tylko czujnik prędkości obrotowej. Wymiana płyty główniej, robocizna i wymiana oleju w skrzyni kosztowała w sumie 1100 zł. Skrzynia działa prawidłowo, mam nadzieję, że nie zapeszę chwaląc się. I co dziwne, zgasła kontrolka check engine i ESP zaczął normalnie działać :-) Ale kontrolka zgasła nie wskutek wykasowania błędu przez diagnostę, tylko w czasie jazdy. Jak na razie przejechałem z 500 km i jest git. Oby tak dalej! Pozdrawiam