Strona 1 z 1

Wymiana paska wielorowkowego

: 24 wrz 2016, 19:01
autor: Nowy
Witajcie Pasek na odcinku 15cm na naderwany bok ( na grubość 1 rowka ). Więc pora kupić . Długość [mm]: 2253 i 6 rowków - nie jestem pewien czy będzie pasował . Czy i jakie rolki kupić no i napinacz ? Nie wiem czy da się go ew. zregenerować bo kosztuje majątek.
Wymiana wydaje się że prosta , ale może ma ktoś instrukcję ?

Re: Wymiana paska wielorowkowego

: 24 wrz 2016, 21:19
autor: marian62
witaj, wymieniałem w swoim-,jeżeli ten sam silnik to pasek powinien mieć 2260, teraz co do napinacza ,rolki kupisz zamienniki juz od trzydziestu złotych. kupiłem rolke iniech ciałem sam wymienia.c, pojechałem do mechanika a on powiedzał że napinacz ma luz na śrubie przykręconej do bloku. pzry mnie zadzwonił do sklepu i kupił do 270 cdi(podobno taki sam) kosztuje około 380!? zabrałem stary i wcale nie ma luzu na tej srubi,zachowałem go . a pasek zdejmuje się łatwo . bierzesz klucz w kształcie litery L nakładasz nasadke ,in tu nie pamietam 17 lub 19 . tylko to zagiecie klucza a raczej dzwigni musi byś krótkie. ja zrobiłem zdżwigni a zklucza do kół z innego auta .codz o odstęp od wentylatora- nakładasz na śubę obok napinacza(widać róznicę ) ciagniesz dzignię lekko centymetr i pasek spada . tylko musisz zapamiętac jak zakładac na koła. jeżeli wentylatory ci przeszkodzą, to trzeba niestety je odkrecic. ja odkręcałem a mechanik dał rade bez odkrecania. jeszcze raz -jeżeli to taki sam silnik. pozdrawiam.

Re: Wymiana paska wielorowkowego

: 25 wrz 2016, 6:51
autor: sergio1969
zakladasz pasek od kola pasowego walu i lecisz do gory na koncu zostawiasz kolo pompy wspomagania. Prawa reka naciagasz napinacz i lewa naciagasz na kolo pompy wspomagania . Latwizna jak sie to robilo ze 50 razy ha ha . I dlaczego chcesz wymieniac napinacz skoro dobrze dziala. ??? Bez sensu ,rolki takze jesli ni piszcza i nie maja duzego luzu ,zostawic!!!

Re: Wymiana paska wielorowkowego

: 25 wrz 2016, 16:45
autor: Nowy
Wczoraj robiłem próbę ściągnięcia go i rzeczywiście przez ten naciągacz to fajna i prosta robota . Napinacz 350 to jeszcze nie tak źle bo ja widziałem za 1100:( . A to tak proste urządzenie ( sprężyna czy olej ) że powinno być dużo taniej. A chyba powinienem wymienić bo pasek minimalnie ( 2mm)na tej rolce i na rolce wentylatora bije ( porusza) się na boki . Ale to chyba nie jest przyczyną że się naderwał. A luz na mocowaniu napinacza sprawdzę. Górna mała rolka jest plastikowa:( i ma bardzo mały luz ale ona ma 2 kołnierze i pasek nie wypadnie więc nie będę wymieniał jej. Pod dekielkiem plastikowym jest śruba i pewnie ją się odkręca do ściągnięcia rolki. ( ona jest luźna? bo chyba nic nie napędza. ) Dziękuję za zainteresowanie i pomocne wpisy. Zastanawia mnie , przy zerwaniu czy przejedzie z 1 czy 5km? Bo nie będzie obiegu wody i wspomagania. Holowanie też kłopotliwe :(

Re: Wymiana paska wielorowkowego

: 25 wrz 2016, 23:29
autor: sergio1969
W wielu Rexach i Rodiusach patrzylem i wszystkie maja jakies bicie na pasku idealow nie spotkalem . kup troche krotszy pasek o 5 mm 6PK2250 jesli nie piszczal to jest wszystko ok a zuzyl sie bo pewnie przejechal na pasku ze 120tys km jak nie wiecej . a bez paska trudno powiedziec kup niech lezy w wozie lub odrazu wymien