Strona 1 z 1

2,9 czy 2,7 który wybrać

: 13 kwie 2011, 20:51
autor: carman
Witam wszystkich od jakiegoś czasu szukam terenówki z dużym bagażnikiem i moja małżonka zwróciła kiedyś uwagę na rextona który stał na parkingu przy sklepie wtedy nie potraktowałem jej poważnie szukając mitsubishi i nissana jednak po zagłębieniu się w temat bije się w piersi i chcę kupić rextona mam parę samochodów na oku tylko teraz proszę powiedzcie mi z jakim silnikiem który jest lepszy trwalszy i mniej awaryjny i wartości spalania chociaż jeżeli ma być niezawodny nie jest to aż tak ważne z jaką skrzynią lepiej manual czy automat wiem że to silniki mercedesa i tyle wiem 2,7 z ml-a a 2,9 w jakich mercach były montowane są ze sprintera ?? za wszelkie odpowiedzi WIELKIE dzięki i mam nadzieje że pomożecie w wyborze bo jestem zafascynowany i jednocześnie pełen obaw :wink:

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 10:44
autor: lanmar
Aby Ci coś subiektywnego podpowiedzieć ,to przede wszystkim musisz podać jaki wiek auta Cię interesuje .
Z tego co wiem ,to Rexy z motorem 2.9 TD można kupić w roczniku do 2004 roku ;Rexy 2.7 XDI ( motor common rail ; dołączane napędy),to zasadniczo 2004/5 - 2007 : od 2006 mamy Rexa II po liftingu (stały napęd na 4 koła ) . Można również trafić na nieopisanego mixa . Pytanie jest takie : ile chcesz na Rexa wydać kasy ? Jak zapewne zauważyłeś ,ta odpowiedz dałaby Ci wstępną podpowiedź co do wieku ,rodzaju silnika,wyposażenia i można by było ewentualnie pogadać o naszych spostrzeżeniach .
Dla przykładu : mój Rex ma motor 2.7XDI I po 120 000 km. musieliśmy wymienić wszystkie wtryski i pompę wtryskową ,a z tego co wiem to posiadacze Rexów z motorem 2.9 TD po takim przebiegu żadnych problemów z silnikiem nie mają ! Za to 2.7 XDI ma 165 koni w odróżnieniu od 2.9 TD (120 KM) i lepiej lata po twardym ! Jedne mają teleskopową wysuwaną antenę ,a inne zalaną w szybie,...itd,itd...
Wiesz jak jest ?! :wink:

Pozdro.

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 11:21
autor: alfik
2.9 był w wojskowych wersjach gelandewagena i w dostawczakach mercedesa. Jeśli chodzi o trwałość i niezawodność, to wybierał bym 2.9. Mój 2.0 (technicznie bliźniaczy z 2.7, tylko jeden cylinder mniej i troche mniejsza pojemność) właśnie stoi w ASO, bo znów check engine się zapala. Jedynie problem mocy i momentu. Też uważam rexa za fajne auto - z tych kilku dni, kót jeździłem nim jako zastepczym pamiętam, że poziom komfortu i przestronność sa super. Poza tym jeśli reduktor jest typu TOD to nie ma awaryjnych sprzęgiełek w przednich kołach. UWAGA! Najnowsze wersje nie mają reduktora. W starszych jest, ale są dwa rozwiązania tylnego mostu - sztywny i zawieszenie niezależne.

Jak bym musiał zastąpić Kyrona, to numerem jeden był by Rexton z 2.9, możliwie nowy, ewentulanie z 2.7, ale jeszcze z tych z reduktorem.

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 11:54
autor: robertguma
ja posiadam 2.9td i też miałem dylemat jaki motor wybrać zdecydowałem się na 2.9 td z tego względu że w armi WP jezdzilem Mercedesami GL a tam miały one te silniki a że autka jezdziły w terenie (poligon) i nic się z nimi nie działo. SPALANIE 9.5LITRA /100 a obojętnie co wlejesz do baku to też jedzie(oprócz wody)

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 13:27
autor: malek
Ja bym jednak polecał 2.7XDI przede wszystkim ze względu na znacznie większą moc, która przy tak dużym samochodzie nie jest bez znaczenia. Jeśli chodzi o awaryjność to ja jak do tej pory nie mam problemów z układem wtryskowym (przebieg ponad 120k), chociaż 2.9 TD pewnie jest mniej awaryjny i trochę tańszy w eksploatacji (tańsze części). Nie mam problemów z palącym czy migającym check-enginem.

Z tego co kojarzę to wersji 2.9TD nie było z napędem TOD, więc byłbyś skazany na Part-Time i problemy ze sprzęgiełkami. W 2.9TD była też montowana 4-biegowa skrzynia automatyczna, a w 2.7XDI już nowsza, 5-biegowa. Po wprowadzeniu 2.7XDI, 2.9 był stopniowo wycofywany, chociaż przez pewien czas sprzedawano je równolegle, więc samochody z silnikami 2.7XDI mogą być rocznikowo młodsze.

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 15:45
autor: alfik
Myślę, że ważne, do czego auto - jak na szosę to 2.7, jak najnowsze i nie psuć, jak bardziej w teren, to 2.9, i starsze, żeby kasy strarczyło na przeróbki. Uroda Ssangyogów jest taka, że w danym roczniku są tańsze od innych 4x4, a nie są złe. Moje doświadczenia z serwisem sa pozytywne, choć czasami trzeba czekać na części. Lampka check engine zgasła i jest znów super. Miałem w życiu kilka samochodówi tak jak do Ssangyonga, przywiązany byłem tylko do Alfy 145. Mimo różnic, jest też kilka podobieństw :lol: Opel, Volkswagen, Ford, Fiat, a nawet alfa 156 to były rzeczy jak pralka czy lodówka, a tu jest uczucie.

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 15:48
autor: carman
Dziękuje za podpowiedzi jeżeli chodzi o kasę to 30 tyś jak trafiłby się jakiś ładny jestem skłonny nawet dołożyć 2 lub 3 tysiączki oglądałem wczoraj sprowadzonego z Holandii ale przejechane 200kk i brak siedzeń właściwie do wymiany wszystkie padaka :?
jednak mam niedaleko do tego http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-opla ... 61431.html i nie wiem czy nie pojadę w weekend pomimo welurów wygląda na zdjęciach przyzwoicie ale wiadomo to wszystko do sprawdzenia z drugiej strony zastanawia mnie ten http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-salo ... 48166.html kusi przebiegiem no i tod zobaczymy co się trafi moi znajomi poddali w wątpliwość taki zakup twierdząc że lepiej kupić octavie w kombi jednak widzę że wszyscy posiadacze dobrze wypowiadają się o rexach i są zadowoleni nie wiem dlaczego ludzie są tak nastawieni do ssang yonga moim zdaniem jest mniej plastikowy niż skoda

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 16:48
autor: lanmar
carman pisze:..... moi znajomi poddali w wątpliwość taki zakup twierdząc że lepiej kupić octavie w kombi jednak widzę że wszyscy posiadacze dobrze wypowiadają się o rexach i są zadowoleni nie wiem dlaczego ludzie są tak nastawieni do ssang yonga moim zdaniem jest mniej plastikowy niż skoda


CARMAN !!! A CO TO ZA PORÓWNANIE SKODY DO REXTONA ???
PRZECIEŻ REXTON TO TERENOWA LIMUZYNA Z TAKIM WYGLĄDEM I MOŻLIWOŚCIAMI,ŻE TA SKODZINA ,TO PRZY NIM ZABAWKA ! WSADŹ TYCH SWOICH ZNAJOMYCH DO REXA ,A SAM ZOBACZYSZ JAK IM SZCZENY POOPADAJĄ .
REXTON MA RAMĘ ,REDUKTOR,NAPĘD 4X4 ,165KM,PONAD 2000 KG MASY WŁ ,POJ.BAGAŻNIKA 500-2000,ITD,A TA SKODZINA TO CO TAM MA ????
ZRESZTĄ NIE BĘDĘ CI TU TRUŁ,JAK SIĘ PRZEJEDZIESZ,TO SAM ZROZUMIESZ Z CZYM TA SKODZINA I INNE TEGO RODZAJU DO REXA :shock:

(Przepraszam Wszystkich za te krzyki,ale mnie trochę poniosło.Wiecie jak jest ,to uczucie do samochodu :D )

Pozdro.

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 17:36
autor: musso
Ja kupilbym 2.9TD,wydaje Mi sie ze to zywotniejszy motor niz 2.7,a jak bedzie Tobie brakowac mocy w 2.9(120KM),to kazdy warsztat od diesla moze podniesc moc nawet do 150KM,bez uszczerbku dla silnika 2.9.Pozdro.

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 18:25
autor: alfik
Można powiedzieć znajomym, że seicento będzie jeszcze tańsze w eksploatacji i będzie łatwiej serwisować niż skodę :) jak chcesz SUVa, to kupuj SUVa, ale pamiętaj:

Opony są 2-4 razy droższe niż do Skody
Oleju wchodzi na wymianę dwa razy więcej
Spalanie będzie Skoda +60% a jak automat, to skoda razy 2
Octavia też ma wielki kufer
Części blacharskie - ceny kosmos

Ale:
Przejedziesz znacznie większe wertepy niż skodą 4x4
Pociągniesz 2-3 razy cięższą przyczepę
Naplujesz skodzie na dach wychylając się z okna :)

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 18:52
autor: carman
jeżeli chodzi o ten kufer w skodzie to za duży nie jest części blacharskich mam nadzieje się nie dotykać argumentem przeważającym jest to że można napluć skodzie na dach przez okno :lol: jadę oglądać tego 2,9 ten znajomy jeździ superb i tak się wypowiada bo to chyba też bardziej zażyły związek

Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać

: 14 kwie 2011, 21:40
autor: musso
Jak juz nabedziesz Rexia2.9 daj znac,a co do skrzyn autonatycznych,to Rekston ma skrzynie BTRA,i one sa 5-biegowe.Pozdro.