Strona 1 z 1

Kilka pytań o Kyrona

: 27 lut 2012, 21:39
autor: 3z6aek
Jestem zainteresowanym kupnem tego auta. Poczytałem forum ale mam jeszcze kilka pytań.
1. Czy silnik 2L diesel to jednostka spotykana w innych autach - jak tak to jakich.
2. Czy jest duży kłopot bieżącymi drobnymi naprawami.
3. Na co zwracać uwagę przy zakupie.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, które pomogą mi w wyborze.

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 27 lut 2012, 23:00
autor: alfik
1. w actyonie - można mówić o technologii mercedesa, ale nie ma odpowiednika.
2. w ASO nie ma, trzeba tylko zapłacić :) i poczekać czasem na części, jednak części do przeglądów zawsze były od ręki. Z drugiej strony, jak padnie coś drogiego to można i zapłacić i poczekać.
3. na wszystko - czy silnik ładnie pali, czy klima nie wariuje, czy nie nie stuka i nie wibruje - to dość komfortowe auto i ciche. Uważać, by nie kupić modelu bez przedniego napędu. Prowadzenie nie jest osobówkowe - trochę buja, ale układ kieroniczy, choć niezbyt bezpośredni, nie powinien mieć luzu.

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 27 lut 2012, 23:57
autor: 3z6aek
Co do jazdy to raczej bez obaw, teraz poruszam się Fronterą.

Czyli co silnik z Kyrona nie występuję w innych autach, nawet innych Koreańskich ?? To może lepsza jest jednostka 2,7 ta chyba jest mercedesowa??

KL

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 28 lut 2012, 12:00
autor: alfik
Nie słyszałem o problemach z samym silnikiem - tylko z osprzętem - ten jest praktycznie taki sam w obydwu. Mimo zbieżnej pojemności to trudnno mówić o takim samym motorze mesia mimo, że też wtrysk Delphi i zakładam, że wiele współnych rozwiązań. Przykład - w 2.0 ciekł mi tylny uszczelniacz wału - część jest identyczna w Kyronie 2.0 i 2.7, ale w mercu i jeepie 2.7 jest inna.

Problemy to wtryski i w obydwu motorach są walki z ich wyjęciem (zresztą tak jak w mercu CDI) i świece żarowe - też się zapiekają. 2.7 jest mocniejszy i to jego zaleta, ale idzie z niezaleznym tylnym zawiasem, automatycznym 4x4 i bez reduktora - znaczy na szosę znacznie lepszy, w terenie gorszy.

Są "plotki" że blok jest z jakiegoś starszego diesle MB, ale reszta już nowa. Nie ma co się marwić jednak - używki na allegro są, części da się sprowadzić.

Ja mam auto on nowości i je bardzo lubię - kilka lat jeszcze posłuży - jego zaletą jest doś klasyczna technika w stosunkowo młodym wozie za niewielką kasę. Wada - egzotyka.

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 29 lut 2012, 17:40
autor: 3z6aek
Dzięki za informację.

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 08 mar 2012, 7:49
autor: 3z6aek
A jeszcze jedno pytanie. Jak by się okazało że kupię auto i będzie konieczna wymiana wtrysków i zakładając że urwie się jeden lub też jedna świeca. Ile kosztuje taka zabawa z wymianą urwanych wtrysków. Miał może ktoś takie niezbyt miłe doświadczenie.

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 22 mar 2012, 21:45
autor: Andrew
Za nowy wtryskiwacz płaciłem 1400. Zdjęcie głowicy 1500 , planowanie 500 , uszczelka pod głowicę 920 , uszczelki kolektora 120 , pod pokrywę 90. Taka sama uszczelka pod głowicę od merca 380 tylko brakowało zarobionych 2 otworów .Dodatkowo płyny ,oleje...
Uwaga: po wymianie wtrysku sprawdzić , czy po przejechaniu parudziesięciu km. nie ma oleju w otworze wtryskiwacza . Chyba mosiężne podkładki pod wtrysk w komplecie są za cienkie , muszą być ponad 2 razy grubsze.
To z grubsza wszystko , nie było to tanie .
Jeszcze jedna uwaga - trzeba wbić dane wtrysku w komputer . Jeśli przy okazji wymienisz końcówki wtrysków pozostałych ( ok . 300 / szt) to jest problem z danymi w komputerze ( od ponad roku serwisy nie mogą sobie z tym poradzić ).

Re: Kilka pytań o Kyrona

: 24 mar 2012, 23:47
autor: 3z6aek
Dzięki za informacje, na allegro widziałem uszczelki pod głowicę od 300 do nie całych 600 zł. Wtryski jak dobrze pamiętam po 700 zł. Co do robocizny to zabawa w sumie jak przy innych autach.