Strona 1 z 2

Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 17 wrz 2014, 22:27
autor: Damian84
Witam

Panowie mam wielki dylemat i szukam podpowiedzi, chodzi mi o pomoc jak wcześniej napisałem w tytule. Szukam samochodu już dość długo gdy mój wybór padł na musso postanowiłem szukać modeli z benzynowym silnikiem 3.2 i w manualu (aktualnie posiadam omege3,0 i cieżko sie przestawić na coś słabszego), ale szukam i nic ciekawego nie mogę wyszukać i delikatnie staram się przestawić na silniki diesla ? ale ze względu na moje przykre doświadczenia z silnikami diesla (ford escort mk5, escort mk6, jumper 1,9 mam go aktualnie, wszystkie wolnossące) spisywały się fatalnie i boję się że tym razem będzie tak samo ? I sprawa kolejna skrzynia ? nigdy nie miałem styczności z automatem w tym temacie jestem kompletnie zielony.
Dodam tylko tyle że musso będzie robiło bardzo niewielkie przebiegi tylko dojazdy do miejsca gdzie garażuje jumpera i na budowe :mrgreen: i od czasu do czasu jakiś teren.
Czy taki styl jazdy może mieć jakiś negatywny wpływ na skrzynie i silnik td ?

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 17 wrz 2014, 22:54
autor: krisw11
Kolego poszukaj sobie 2.9 td w manualu i bedziesz zadowolony tym bardziej ,że jak opisujesz mało bedziesz tym śmigał. Z 3.2 motorkami zawsze jakieś problemy z automatem też czasami a jak chcesz terenowke nie wyścigówke ,to tak jak Ci napisałem bierz 2.9 turbo,motorki niemal nie do zajechania. Omegą lataj sobie na rajdy po czarnym a w teren bierz fajnego klekotka.
:)

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 18 wrz 2014, 0:53
autor: Trawus
Automat w którym pilnuje się oleju w zasadzie żyje tak samo długo jak ręczna - co do silnika to pełna zgoda -w Musso tylko diesel 2,9 TD. Rusza bez gazu z przyczepą pod górkę :D
A żyć może bez awarii nawet 500 tyś i dłużej. Jest też dość oszczędny.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 18 wrz 2014, 20:17
autor: suchorz
krisw11 pisze:Kolego poszukaj sobie 2.9 td w manualu i bedziesz zadowolony tym bardziej ,że jak opisujesz mało bedziesz tym śmigał. Z 3.2 motorkami zawsze jakieś problemy z automatem też czasami a jak chcesz terenowke nie wyścigówke ,to tak jak Ci napisałem bierz 2.9 turbo,motorki niemal nie do zajechania. Omegą lataj sobie na rajdy po czarnym a w teren bierz fajnego klekotka.
:)

Silnik 3,2 jest też z manualem, jak ma być ekonomicznie to założyć sekwencję i będzie taniej niż 2,9td, a będzie moc i frajda z jazdy.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 20 wrz 2014, 19:38
autor: Damian84
Witam
Tak jak myślałem każdy chwali swoje a ja dalej nie wiem czego szukać ?? Jednak sercem jestem za benzyną :)
Tylko szkoda że strasznie mało ich jest.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 20 wrz 2014, 21:52
autor: radarix
Damian84 pisze:Witam
Tak jak myślałem każdy chwali swoje a ja dalej nie wiem czego szukać ?? Jednak sercem jestem za benzyną :)
Tylko szkoda że strasznie mało ich jest.


Tak to już bywa - ile głosów tyle opinii... osobiście chciałem konfigurację 2,9TD + automat. Jeździłem kilka lat okularem z tym silnikiem i z tego powodu wybór motoru takiego a nie innego. Swoją drogą benzyna w mercedesie ok, tyle że jak kolega wcześniej napisał - jeżeli ma być ekonomicznie niestety musi być LPG. Co do wyboru podjętego przeze mnie - automat tylko i wyłącznie z wygody. Brakuje mi tego ale manual też daje radę. Będzie lepiej jak opanuję w końcu lewarek zmiany biegów, jeżeli nie skończy się montażem automatu;) Silnik - jak już pisałem - jeździłem kilka lat okularem i nie było problemów - nowe diesle to porażka - stare były nie do zaj....nia:) Niestety czasami trzeba wybierać między tym co można a tym co by się chciało...

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 24 wrz 2014, 18:53
autor: Damian84
Witam

Panowie w tematyce 4x4 jestem kompletnym laikiem, i tu moje kolejne pytanie czy do sprawdzenia napędów wystarczy sprawdzić tak jak w tym linku https://www.youtube.com/watch?v=eUQGoNj_0Bk
czy najlepiej sprawdzić go w terenie, na co szczególnie zwrócić uwage ?
Proszę o opinie szczególnie w wersji 3,2 ze stałym napedem i 2,9 td z dołanczanym

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 24 wrz 2014, 19:56
autor: suchorz
W 3,2 można też zmienić sprzęgiełka na manualne i masz napęd 2wd na codzień, a w razie potrzeby włączasz 4x4 lub reduktor.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 24 wrz 2014, 23:22
autor: mussolinii
A co to zmieni jak i tak dalej wszystko sie bedzie krecic.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 26 wrz 2014, 14:10
autor: Trawus
W układzie TOD tak się właśnie kręci. :|

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 26 wrz 2014, 19:52
autor: suchorz
Kręci się wał ale nie przekazuje napędu na przednie koła.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 01 paź 2014, 19:13
autor: Damian84
Panowie co o tym myślicie ??

http://olx.pl/oferta/musso-3-2-benz-lpg ... a66ce52374

Daleko mu do doskonałości ale może warto ?? co myślicie ??

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 01 paź 2014, 20:12
autor: suchorz
Auto teraz sprzedaje handlarz, bo nie dawno auto było na OLX, sprzedawał właściciel.
Musiał go taniej kupić, więc nie spodziewaj się zbyt dużo po aucie.

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 01 paź 2014, 20:29
autor: Damian84

Re: Pomoc przy wyborze silnika i skrzyni

: 01 paź 2014, 22:09
autor: Trawus
suchorz pisze:
krisw11 pisze:Kolego poszukaj sobie 2.9 td w manualu i bedziesz zadowolony tym bardziej ,że jak opisujesz mało bedziesz tym śmigał. Z 3.2 motorkami zawsze jakieś problemy z automatem też czasami a jak chcesz terenowke nie wyścigówke ,to tak jak Ci napisałem bierz 2.9 turbo,motorki niemal nie do zajechania. Omegą lataj sobie na rajdy po czarnym a w teren bierz fajnego klekotka.
:)

Silnik 3,2 jest też z manualem, jak ma być ekonomicznie to założyć sekwencję i będzie taniej niż 2,9td, a będzie moc i frajda z jazdy.

Nic z tego, :D pokaż mi takiego benzyniaka, który podskoczy dieslowi w terenie , czy przy pracy - nie ma mocnych. Nie ma palenia sprzęgła , ciśnięcia na gaz że mało silnik nie wyskoczy z ramy - diesel po prostu rusza i koniec. Jego elastyczność bije wszystko. Zdecydowanie wolę diesle , nawet jeżeli eksploatacja wychodzi nieco drożej.
Znałem kiedyś Muska 2,9 TD , który z silnikiem bez tuningu zapierniczał na trasie 180 aż miło bo ten silnik da radę, tylko przełożenia muszą być inne . Musek ma przełożenia na mostach pod duży zapas mocy żeby nadawał się nie tylko na trasę ale i w teren nawet z przyczepą. To bardzo silne auto - orać można nawet przy 120 KM.

Damian, ja nie chwalę swego, nie ma już Muska i czasami tego żałuję - miałem 3,2 w układzie V6 od Mercedesa - ( Szwab mechanik sobie zrobił a ja od niego kupiłem - ślicznie zrobiony jak lalka ) a teraz mam Rexa 2,7 CR i powiem ci, że różnicy w prędkości ani w przyspieszeniu nie ma żadnej a żre połowę tego co benzyniak. :lol: 3,2 zjadał do 22 litrów w mieście i 12-13 na trasie. REX odpowiednio 11-12 w mieście i 8-9 w trasie - a mój jest tuningowany do 200 KM więc więcej żre niż standard . Gaz ? Z gazem są zawsze dodatkowe kłopoty - a to nie przełącza w porę na benzynę przy przyspieszaniu a to się coś w reduktorze przytka bo gaz z dużą ilością parafiny. Nie lubię gazu - córka miała Grand Vitarę na gazie to mi wystarczy. Teraz ma iX 35 - 184 KM diesla, który pali w mieście do 9 litrów i jest szczęśliwa.
Chcesz dobrego Muska to poszukaj Szwecja, Dania - nie szukaj w Polsce bo dobrego nikt ci nie sprzeda - to zbyt cenne egzemplarze i każdy trzyma przy sobie.