Strona 1 z 1

Zakup kyrona

: 18 paź 2015, 13:15
autor: WalQ
Witam chciałbym kupić jakiś większy samochód używany i po rozeznaniu rynku zostało kilka samochodów ktorymi się interesuję, a jednym z nich nest wlasnie kyron. Na forum chciałem.dowiedzieć się kilku spraw takich jak, czy koszty utrzymania (czyli napraw) są wysokie?? (Koszty napraw zawieszenia, elektryki, osprzętu silnika). Czy awaryjność jest jakaś duża, czy dostępność części do ssangyongow jest na dobrym poziomie. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję

Re: Zakup kyrona

: 18 paź 2015, 19:01
autor: alfik
Naprawy poza ASO to raczej jak większości samochodów (robocizna), ale zdarzają się problemy, do których trzeba prawdziwego fachowca. Na pewno nie ma problemu z częściami - nie leżą w CPN ale jest na forum sprzedawca, co ma wszystko w oryginale i jest już trochę zamienników - nie porównuj jednak cen do osobówek. Moim zdaniem nie jest to samochód dla oszczędnych (spalanie ok 10 przy automacie, duże, znaczy drogie opony, części różnie kosztują i mogą szarpnąć), ale też nie dla bogaczy - ceny używanych aut są super niskie. To co było tanie to naprawa zawieszenia - gumy, sworznie wszystko wymienne. To co mnie uderzyło to membrany strujące przednim napędem albo czujnik ABS. Jak w każdym dieslu wtryski czy pompa to czarny scenariusz.

Ja mam swojego od nowości - 7 lat. Przejechał 120.000. Dużo w terenie (ma podniesione zawieszenie i koła 32").
W tym czasie padło:
uszczelnienie wału korbowego (garancja)
łożysko atakujące tylnego mostu
przegub przedniego wału
pełna naprawa przedniego zawieszenia po 70k i kilka tulei po 120k (tył idealny)
membrany sterowania przednim napędem
czujnik abs

poza tym - zatkany smok w baku (paliwo), przetarty pas bezpieczeństwa, pęknieta szyba (kamień), dwa akumulatory (drugi w tym roku), dwie chłodnice (jazda w terenie - uszkodzenia mechaniczne).

Dwa razy zmieniałem amortyzatory przód i raz tył (wycieki) ale nie fabryczne tylko tuningowe. Fabryczne, prawie nie używane leżą w garażu wraz z oryginalnymi sprężynami.

Drogawa była też wymiana oleju w atomacie a terez planuję drugą.

Samochód bardzo lubię, jest w super stanie i trudno by mi znaleźć coś lepszego za te pieniądze.

Jednak trzeba brać pod uwagę osiągi i prowadzenie kutra rybackiego (moje drugie auto to subaru :) )

Re: Zakup kyrona

: 18 paź 2015, 20:56
autor: kurpi
Jednak trzeba brać pod uwagę osiągi i prowadzenie kutra rybackiego
:lol: :lol: :lol: Co do tych osiągów to kyron w manualu zawalidrogą nie jest,ale z tym kutrem to prawda (no chyba że na 18" felach lepiej sie prowadzi).Faktem jest ,że trzeba to autko lubić,idealne jest jako rodzinny dupowóz (duży bagażnik) cichy w środku no i to prowadzenie sprawia ,że mandatów za dużo się nie płaci :lol: .Mój w manualu miał najmniejsze zużycie paliwa 6.7l na trasie katowice -warszawa prędkość mniej wiecej stała 90km/h (jechałem razem z ciężarówką) na a/t-kach , tak normalnie trasą nad morze około 8.5l i to wcale tak wolno nie jechałem,ale oczywiście przepisowo (na autostradzie) :twisted: .Po mieście-to zależy od miasta.W Warszawie skąd go kupiłem palił podobno nawet i 13l mi najwięcej wziął 10.Na fabrycznych oponach i bez liftu średnio wychodziło mi 8.2-8.5l, teraz ok 9l ale trzeba się nauczyć "jeździć" tym silnikiem.Koszty kolega alfik dobrze ujął,są rzeczy tanie i dziwnie drogie. Jak się zdecydujesz to warto szukać takiego z esp.

Re: Zakup kyrona

: 18 paź 2015, 22:01
autor: alfik
Wiem, manual jest znacznie oszczędniejszy i szybszy. A automat gładki, wygodny i świetny w terenie. Co do osiągów to rzecz względna. Jeszcze na fabrycznym zawiasie i kołach 18" dociągnąłem do 170. Jak się ścigałem z pod świateł z żoną (ona kyronem, a ja pajero 3,2 d 160KM, automat) to żona wygrała. Ale jak się przesiadam z subaru, które 100 robi w 7s, to .... kuter.

Re: Zakup kyrona

: 19 paź 2015, 6:05
autor: WalQ
Ok a np. Ceny i trwałość wtryskow, pompy wtryskowej, dwumasy czy turbo?? Pytam dlatego że w mojej starej multipli jak padły wtryski to kupiłem uzywane za 100zł sztuka i wymieniłem w garażu pod blokiem :), jak padł regulator cisnienia na pompie to kupiłem używaną pompe z regulatorem i wykrecilem regulator. Drogo było z dwumasą bo kosztowało mnie 3200zł. Nie spodziewam się kosztów niskich ale nie chcę też wchodzić w koszty naprawdę duże dlatego wszystkie te pytania

Re: Zakup kyrona

: 19 paź 2015, 7:35
autor: kurpi
Pytam dlatego że w mojej starej multipli jak padły wtryski to kupiłem uzywane za 100zł sztuka i wymieniłem w garażu pod blokiem


Kolego,czy to będzie kyron czy jakikolwiek inny diesel z CR to za 100zł co najwyżej ci mogą zlecenie naprawy otworzyć.Jak chcesz taniego silnika w naprawach to raczej szukaj reksia 2.9td z prostym dieslem.Jak się boisz dwumasy to kup automat,chociaż jak policzysz większe zużycie paliwa to pewnie koszty utrzymania wyjdą podobnie.Bardzo dużo zależy od tego jaki egzemplarz trafisz,jak będzie zajechany to wiadomo-studnia bez dna,jak trafisz udany to da ci radość z jazdy.Kyron nie jest porszakiem na drodze czy patrolem w terenie,ale jako auto do wszystkiego dobrze się sprawdza.

Re: Zakup kyrona

: 19 paź 2015, 8:35
autor: WalQ
No 1.9 jtd ma common raila i wtryski bosha i uzywki są po okolo 100zł, wiem bo wszystkie wymieniłem, tutaj wtryski z tego co widzę to delphi a te do tanich nie należą. A co do wczesniejszych postów i spalania to nie jest źle bo jeżdżę teraz laguna II 1.8 benzynka bez lpg i spala 9.5 litra. Nigdy nie mialem.samochodu z napędem na 4 koła i dlatego interesują mnie też informacje na temat trwałości i kosztów jego utrzymania. Dwumasy się nie boję poprostu wiem ile kosztuje i tyle do kyrona dwumasy znalazłem za okolo 1700zł a do multipli dawałem 1800 :)

Re: Zakup kyrona

: 19 paź 2015, 23:37
autor: kurpi
tutaj wtryski z tego co widzę to delphi a te do tanich nie należą

No właśnie zapomniałem napisać o CR delphi.
Nigdy nie mialem.samochodu z napędem na 4 koła

Kyron to w zasadzie samochód tylnoapędowy z możliwością dołączenia przodu,ale na sztywno (bez mechanizmu różnicowego nie na asfalt) a dzięki sprzęgiełkom w piastach jest w miarę ekonomiczny (nie miele niepotrzebnie mostem).
Co do kosztów-wchodzi 8litrów oleju do silnika,filtr paliwa kosztuje 150 zł z delphi a więc niemało,z drugiej strony np końcówka drążka kierowniczego to ok 100zł ,gumki do ręcznego 18zł,ale już linka ręcznego to ok 170 zł a są 2.Autko jest na pewno droższe w utrzymaniu jak osobówka,ale też dalej zajedzie i mi daje dużo więcej frajdy z jazdy niż osobówka mimo gorszych właściwości jezdnych.